Övedriven Rädsla

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Övedriven Rädsla

Inlägg av erok »

Tar en mening ur smp.

Specielt inför egna fansen är det lätt att drabbas av prestationsångerst och överdriven rädsla för att vinna.

OK då finns det väl bara ett sätt att göra.Köp matchbiljett men gå inte in i hallen.Spelarna ska inte behöva känna denna press, låt dem få spela utan publik i nästa hemmamatch.Vinner de då så är det ju bevisat att det är vårat fel :oops:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Vems var de orden om överdriven rädsla och prestationsångest? SMP:s eller?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

SMPs. Fagervall svarar.Vist är det en större press men det borde vara en possitiv press.
Borde vara det ja.Men är det det?Kaske värt att testa om så verkligen är fallet.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Jag förstår resonemanget! Borde är ett farligt ord! Men om borde nu stämmer så innebär det att klacken kan påverka spelarna negativt och i så fall BORDE det innebära att klacken kan påverka spelarna i rätt riktning med. Att klacken kan få väck nämda rädsla i spelarna, vilken jag tvivlar på finns där.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Självklart.Men klacken har väl gort allt de kan vid de här laget.Skrikigt sig hesa,klappat händer,fixat tifo m.m. Men inte blir resultaten bättre för det?När vi var i umeå och skellefteå så var vi ett 40 tal supportrar och fick se underbar hockey från Lakers sida
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av LaKaj »

Om man riskerar bestraffningar om man spelar dåligt, då skapar det naturligtvis ängslighet. Rädslan av att förlora blir större än viljan att vinna. Framgångsreceptet är att eliminera bestraffningar och istället ge konstruktiv kritik med syfte att förbättra.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Klacken har väl aldrig bestraffat Laget ?
Därimot straffar vissa fagervall här på forumet :evil:
Men frågan är vilken press Lakers är rädda för.Här på forumet har jag läst att de flesta av oss är nöjda med en 10 plats.Medans man kunde läsa i både SMP och KVP att lagets egen målsättning var en 4 plats
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

erok skrev:Klacken har väl aldrig bestraffat Laget ?
Därimot straffar vissa fagervall här på forumet :evil:
Men frågan är vilken press Lakers är rädda för.Här på forumet har jag läst att de flesta av oss är nöjda med en 10 plats.Medans man kunde läsa i både SMP och KVP att lagets egen målsättning var en 4 plats

De e bra, laget ska ha en hög målsättning...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Vist ska de de men när resultaten uteblir så kanske det är dax för dem att sänka sin målsättning och inse att vi på läktaren älskar dem oavsett om de kommer 5a eller 10a.Skulle de komma 4 så låt det bli en bonus
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Jag tycker dom ska behålla den målsättningen. Finns inga andra ändå, som tror att dom skall vara bland de fyra, men att dom själv tror på de, anser jag bara vara postitivt!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
brunetten
Forumamatör

Inlägg av brunetten »

klart dom måste tänka positivt, annars kommer det bara att gå ännu sämre för dom (om det är möjligt)
jaha du...
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Linda »

Klarar man inte pressen från publiken på denna nivån ska man spela i en lägre division.

Att ha publiken med sig är ju en bra sak, den ska man inte vända till något dåligt som ger prestationsångest. Det ska ses det det är, en stor skara människor som tror på laget och stödjer det match efter match.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inlägg av Snoken »

Tror inte ett skit på att publiken ger press på laget. I Ängelholm är kraven från publik ännu högre än här och AIA tystnar om laget inte leder med minst två mål å ändå ångar deras lag på och vinner.
Macke23

HAHAHAHAHAA

Inlägg av Macke23 »

SNoken lilla..."aia r tysta om dom inte leder med 2 mål.."

Jo förmodligen...Därför vi fått sveriges bästa klack 2 ggr.."Rögle vi ger oss aldrig är överlägset den ramsa som d blir bäst tryck i...Betongen gungar när vi bär fram dom... sååå lilla trumslagarpojkarna i växjö ska hålla sig till d ni kan...nämligen att utan tradiotion trumma vidare...sno ramsor osv...
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inlägg av Snoken »

Ni sjöng som fasen när ni ledde med 3-1 mot oss. När det blev 3-2 tystnade ni helt...ni ledde ju för fasen fortfarande. Det är i detta jag grundar mitt påstående. Självklart gäller det ju inte alla matcher...hoppas jag 8)
Macke23

tradition

Inlägg av Macke23 »

Din brist på tradition som supporter till ett poplag ursäktar till viss del din okunskap.....men vet man inget så säg inget..." Vi har jagat bort HV-BLÅ vi har jagat bort Blue Saints, klapp o klang dom bara sprang..."
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Re: HAHAHAHAHAA

Inlägg av buck »

Macke23 skrev:Därför vi fått sveriges bästa klack 2 ggr..

Kul med folk som lever på gamla meriter...

Bajen har vunnit SM i Hockey typ 100 ggr, men de är fan inte bra för det...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inlägg av Snoken »

Macke23 (lilla)...Den här tråden handlar om ifall publiken sätter negativ press på laget. Ta inte alla chanser du får att förklara hur bra AIA är. Vi och resten av världen har redan hört era predikningar. Ni har bra drag och ni låter mycket men ni tystnar fort i motvind (kuriosa...jag har t o m fått det erkänt av en Rögleit :) ). Vill du tjafsa så fortsätt, eller bara skit i att svara för jag ändrar inte åsikt ändå :lol:

Åter till mitt förra inlägg. Jag tror inte på förklaringen att Lakers underpresterar därför att LL sätter press. Som jag nämnde tidigare så tror jag att publikens krav är större i Ängelholm än här och jag tycker inte att Rögle går speciellt dåligt. Visst hade de också en svacka tidigare men nu går det bra igen. Tror inte att Lakers är så farligt ute trots allt.

Slutligen...min brist på okunskap då jag håller på ett poplag är skönt sagt. Macke har ju minsann jagat bort HV-BLÅ...respekt :)
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Re: HAHAHAHAHAA

Inlägg av Fredrik R »

Macke23 skrev:SNoken lilla..."aia r tysta om dom inte leder med 2 mål.."

Jo förmodligen...Därför vi fått sveriges bästa klack 2 ggr.."Rögle vi ger oss aldrig är överlägset den ramsa som d blir bäst tryck i...Betongen gungar när vi bär fram dom... sååå lilla trumslagarpojkarna i växjö ska hålla sig till d ni kan...nämligen att utan tradiotion trumma vidare...sno ramsor osv...

:asshole:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Snoken skrev:Macke23 (lilla)...Den här tråden handlar om ifall publiken sätter negativ press på laget. Ta inte alla chanser du får att förklara hur bra AIA är.

Slutligen...min brist på okunskap då jag håller på ett poplag är skönt sagt. Macke har ju minsann jagat bort HV-BLÅ...respekt :)

Där SATT den ,bra Snoken :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Macke23

sTOR humor..

Inlägg av Macke23 »

"där satt den" säger du efter att han erkänt att han håller på ett lag som är o förlblir en parentes i Hockeysverige..ett poplag utan klack....Kravet på oneliners är tydligen inte så stora i öster-land....
Skriv svar