Övedriven Rädsla
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Övedriven Rädsla
Tar en mening ur smp.
Specielt inför egna fansen är det lätt att drabbas av prestationsångerst och överdriven rädsla för att vinna.
OK då finns det väl bara ett sätt att göra.Köp matchbiljett men gå inte in i hallen.Spelarna ska inte behöva känna denna press, låt dem få spela utan publik i nästa hemmamatch.Vinner de då så är det ju bevisat att det är vårat fel
Specielt inför egna fansen är det lätt att drabbas av prestationsångerst och överdriven rädsla för att vinna.
OK då finns det väl bara ett sätt att göra.Köp matchbiljett men gå inte in i hallen.Spelarna ska inte behöva känna denna press, låt dem få spela utan publik i nästa hemmamatch.Vinner de då så är det ju bevisat att det är vårat fel
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Jag förstår resonemanget! Borde är ett farligt ord! Men om borde nu stämmer så innebär det att klacken kan påverka spelarna negativt och i så fall BORDE det innebära att klacken kan påverka spelarna i rätt riktning med. Att klacken kan få väck nämda rädsla i spelarna, vilken jag tvivlar på finns där.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
-
- c/o LL´s Forum
Självklart.Men klacken har väl gort allt de kan vid de här laget.Skrikigt sig hesa,klappat händer,fixat tifo m.m. Men inte blir resultaten bättre för det?När vi var i umeå och skellefteå så var vi ett 40 tal supportrar och fick se underbar hockey från Lakers sida
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- LaKaj
- Forumdemon
- Kontakt:
Om man riskerar bestraffningar om man spelar dåligt, då skapar det naturligtvis ängslighet. Rädslan av att förlora blir större än viljan att vinna. Framgångsreceptet är att eliminera bestraffningar och istället ge konstruktiv kritik med syfte att förbättra.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
-
- c/o LL´s Forum
Klacken har väl aldrig bestraffat Laget ?
Därimot straffar vissa fagervall här på forumet
Men frågan är vilken press Lakers är rädda för.Här på forumet har jag läst att de flesta av oss är nöjda med en 10 plats.Medans man kunde läsa i både SMP och KVP att lagets egen målsättning var en 4 plats
Men frågan är vilken press Lakers är rädda för.Här på forumet har jag läst att de flesta av oss är nöjda med en 10 plats.Medans man kunde läsa i både SMP och KVP att lagets egen målsättning var en 4 plats
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
erok skrev:Klacken har väl aldrig bestraffat Laget ?
De e bra, laget ska ha en hög målsättning...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
HAHAHAHAHAA
SNoken lilla..."aia r tysta om dom inte leder med 2 mål.."
Jo förmodligen...Därför vi fått sveriges bästa klack 2 ggr.."Rögle vi ger oss aldrig är överlägset den ramsa som d blir bäst tryck i...Betongen gungar när vi bär fram dom... sååå lilla trumslagarpojkarna i växjö ska hålla sig till d ni kan...nämligen att utan tradiotion trumma vidare...sno ramsor osv...
Jo förmodligen...Därför vi fått sveriges bästa klack 2 ggr.."Rögle vi ger oss aldrig är överlägset den ramsa som d blir bäst tryck i...Betongen gungar när vi bär fram dom... sååå lilla trumslagarpojkarna i växjö ska hålla sig till d ni kan...nämligen att utan tradiotion trumma vidare...sno ramsor osv...
Re: HAHAHAHAHAA
Macke23 skrev:Därför vi fått sveriges bästa klack 2 ggr..
Kul med folk som lever på gamla meriter...
Bajen har vunnit SM i Hockey typ 100 ggr, men de är fan inte bra för det...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Macke23 (lilla)...Den här tråden handlar om ifall publiken sätter negativ press på laget. Ta inte alla chanser du får att förklara hur bra AIA är. Vi och resten av världen har redan hört era predikningar. Ni har bra drag och ni låter mycket men ni tystnar fort i motvind (kuriosa...jag har t o m fått det erkänt av en Rögleit ). Vill du tjafsa så fortsätt, eller bara skit i att svara för jag ändrar inte åsikt ändå
Åter till mitt förra inlägg. Jag tror inte på förklaringen att Lakers underpresterar därför att LL sätter press. Som jag nämnde tidigare så tror jag att publikens krav är större i Ängelholm än här och jag tycker inte att Rögle går speciellt dåligt. Visst hade de också en svacka tidigare men nu går det bra igen. Tror inte att Lakers är så farligt ute trots allt.
Slutligen...min brist på okunskap då jag håller på ett poplag är skönt sagt. Macke har ju minsann jagat bort HV-BLÅ...respekt
Åter till mitt förra inlägg. Jag tror inte på förklaringen att Lakers underpresterar därför att LL sätter press. Som jag nämnde tidigare så tror jag att publikens krav är större i Ängelholm än här och jag tycker inte att Rögle går speciellt dåligt. Visst hade de också en svacka tidigare men nu går det bra igen. Tror inte att Lakers är så farligt ute trots allt.
Slutligen...min brist på okunskap då jag håller på ett poplag är skönt sagt. Macke har ju minsann jagat bort HV-BLÅ...respekt
Re: HAHAHAHAHAA
Macke23 skrev:SNoken lilla..."aia r tysta om dom inte leder med 2 mål.."
Snoken skrev:Macke23 (lilla)...Den här tråden handlar om ifall publiken sätter negativ press på laget. Ta inte alla chanser du får att förklara hur bra AIA är.
Där SATT den ,bra Snoken
Ingen match är spelad förrän den är slut!
sTOR humor..
"där satt den" säger du efter att han erkänt att han håller på ett lag som är o förlblir en parentes i Hockeysverige..ett poplag utan klack....Kravet på oneliners är tydligen inte så stora i öster-land....