Ny tränare ???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Serra: Jag måste fråga dig en sak, vad är det som avgör ditt stöd till 110 %. Liksom vad grundar du det på? Inget illa menat från min sida, jag bara undrar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Varanen wrote: vi måste få de att sluta tänka och börja agera med ryggmärgen.
Så sannt som det kan bli, sånnt här sätter sig i huvudet och då börjar man tänka "jag är fri med målvakten, vad ska jag göra, tänk om jag missar..." istället för att bara sprätta upp skiten i krysset.
En som inte tänker så mycket är André, tänk om han kunde smitta av sig till resten av laget....
Varanen wrote: Nu har det värsta tänkbara hänt, förlust hemma mot Nybro. Allt framöver är bonus. Vi skiter i strecken, kvalen och skriverierna. Hockey är tokskoj!
Helt rätt, nu kör vi bara.
På söndag ska iafall jag ha TOKSKOJ
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag måste bara kommentera lite:

Inför säsongen säger de flesta Lakerssupportrar att en slutplacering 8-10 är de förväntningar man har. När 14-15 omgångar är spelade (och nästan 30 återstår) ligger laget 9:a med 7 poäng upp till 4:e plats. Då är man skogstokig och kräver tränarens avgång????

Ibland är lakejerna jävligt oförutsägbara (och komiska)......
Troja - laget i hjärtat
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

btw: tränarduon har mitt fulla förtroende!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Räven wrote:Serra: Jag måste fråga dig en sak, vad är det som avgör ditt stöd till 110 %. Liksom vad grundar du det på? Inget illa menat från min sida, jag bara undrar.
Vad jag grundar det på?
Efter har pratat med spelare och efter det som sades i omklädningsrummet efter matchen mot nybro+ att jag är övertygad att Jocke är rätt man för Lakers på lång sikt.

Tom en Troja supp fattar det verkar det som...Tack Carl...;)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

carl wrote:Jag måste bara kommentera lite:

Inför säsongen säger de flesta Lakerssupportrar att en slutplacering 8-10 är de förväntningar man har. När 14-15 omgångar är spelade (och nästan 30 återstår) ligger laget 9:a med 7 poäng upp till 4:e plats. Då är man skogstokig och kräver tränarens avgång????

Som vanligt kloka ord från Dej Carl.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ok serra, jag säger inte mot dig om du pratat med ett flertal spelare och vet vad som sades igår efter matchen och att du sedan gör en egen reflexion av det. Men jag kan inte hjälpa att jag blir lite konfunderad, när du skriver att du vet att Jocke är rätt man för laget och uppgiften som tränare. Jag kan inte låta bli att undra hur du vet det? Antagligen vet du mycket mer än jag och jag undrar bara försiktigt.

Till Carl, så kan jag bara svara för mig själv och då säger jag så här. Jag tippade laget som någonstans kring 8-9:e plats och där ligger vi nu, så, så långt stämmer det, men vad som inte är så bra sedan några matcher är spelet, för fortsätter det på den inslagna vägen, så kan jag lova dig att en 9:e plats inte längre är aktuellt, utan en betydligt sämre sådan.
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

För att lägga mig i debatten om vad man tippade var realistiskt innan säsongen ( 8-9 plats ) så tolkar jag bara att man innerst inne tippade högre upp, kanske bland de 4 bästa. Därför är besvikelsen stor när man ligger där man ligger.
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

till vis del kan jag hålla med dig ( det trodde jag aldrig att jag skulle med en troja fan..:) ) lakers har faktiskt kommit högre än de flesta hade gissat, MEN problemet är ju att forsätter dom att spela lika dåligt så kommer dom att hamna där nere iaf.sedan så säger jag inte att allt är fagervalls fel, men något måste han göra nu, för att få spelarna att skärpa sig.
jaha du...
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det är ingen som klagar på placeringen, och när serien är färdig så tror jag alla är nöjda om det blir 9-10 plats. Det alla bekymrar sig över är spelet... eller snarare avsaknad av spel i en hel match. 3 av 15 möjliga poäng och ett kvalstreck som kryper allt närmre skapar inte bara frustration i laget utan även hos oss. Har du följt diskussionerna eller läst Smp så borde du förstått det!!! Att det sen avlossas lite skott från höften tror jag inte är illa menat utan i stridens hetta. Dessutom är Lakejerna FÖRUTSÄGBARA för samma diskussion uppstod under förra säsongen, så vi är rätt vana. Högljudda och balanserade 8) ... ett tecken på att vi bryr oss!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Efter Aik matchen så är det ju 2 förlorade 1 vunnen 2 förlorade,vi hade(ALLA)räknat med fler poäng så dom poäng vi tagit är en besvikelse och det är den vi ser nu!!Frustationen vi känner skrivs ju här så då blir det ju lite av varje,både på gott å ont.Det är bara att ta nya tag å hoppas att de styrande å spelare löser problemen vad det nu är?Vi kommer igen eller?Självklart...De e bara att jobba på :evil:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Växjö Lakers tabelläge är för tillfället totalt ointressant - det viktiga tåget har alla redan lämnat perrongen. Den viktiga frågan just nu är ju varför i helvfete det INTE finns några som helst linjer i spelet. Det dumpas puck, det bänkas spelare, det vaskas ideligen om i femmorna - NADA kontinuitet. Varför blir spelare SÄMRE när dom kommer till dagens Växjö Lakers? Eftersom att tråden handlar om 'tränarfrågan' så kan man ju ta upp två aspekter:

1 - Har Växjö Lakers RÅD att GÖRA någonting åt tränarsituationen?

Eller...

2 - Har Växjö Lakers RÅD att INTE göra någonting åt tränarsituationen?

Ju sämre det går och ju djupare denna kräftgång blir så kommer det definitvt att märkas på den bortfallande publiktillströmmningen, och det är en hel del pengar som Växjö Lakers kan komma att gå bet på här - begriper inte Växjö Lakers detta? Spelare i Växjö Lakers är ju för fan livrädda att göra misstag på isen, då blir det en jefla avhyvling i omklädningsrummet och en bänk att värma - vem fan vill arbeta under sådan former och premisser. Den attityden funkar möjligen inom det militära - men definitvt inte inom en lagsport. Det skrivs här på forumet att 'Vi är Fagervalls egna lakejer' - varför sjungs aldrig den ramsan i Lakerdome när det är fiasko på gång, som igår till exempel? Nä, min ståndpunkt är klar, även om nu detta skulle vända och Växjö Lakers spelar röven av alla lag i de resterande matcherna, jag anser att Fagervall inte är rätt man att styra Växjö Lakers, han har förstört mer än vad han har gjort nytta, tyvärr.

Nu återstår det att se vad Växjö Lakers styrelse anser. Men det blir väl som vanligt - huvudet rätt ner i sanden. Tuta och kör, allt är bra, riktigt, riktigt, riktigt bra dessutom. Och jag är också väl medveten om att 99% av forumskribenterna också är 'Fagervalls egna lakejer' - som sagt PÅ forumet.

Ny röst, nytt hockeytänk, en taktiker, en som agerar i båset, en som har respekt, ömsesidig respekt. Respekt är oerhört viktigt. Respekt FÖRTJÄNAR man - den TAR man inte!

Poplaget Växjö Lakers behöver hjälp - AGERA innan the botten is nådd!

Ivan Hansen - sug på den...

/T5!! :evil:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo c70t5, det du har rätt i är att jag har svårt att se vad för grundspel har laget, vad bygger det på, rent konstruktivt i hockeytermer och inte i liknelser. Det finns säkert föklarat teoretiskt, men vad har det för genomgående tanke i praktiken?

Men sedan har jag oroat mig länge, och det är jag knappast ensam om och det är, var kommer alla dess utvisningar ifrån, varför drabbas vi av dem, ständigt och jämnt. Det måste jobbas stenhårt med att ta bort dessa, för inte tusan vinner man några matcher med en gubbe mindre vid så många tillfällen.

Att spelare har blivit sämre och underpresterat, pratade vi om förra året också, och jag har ingen aning, men visst ligger det något i det du säger.

Men hur som helst så får vi hoppas att Fagervall och Evertsson kan hitta sin förmåga att träna laget på ett vinstgivande sätt, för en klar majoritet här på forumet, har ju den uppfattningen att vi har ett kunnigt tränarpar.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Räven wrote:...jag har svårt att se vad för grundspel har laget, vad bygger det på, rent konstruktivt i hockeytermer och inte i liknelser. Det finns säkert föklarat teoretiskt, men vad har det för genomgående tanke i praktiken...
Just precis Räven. Ovanstående frågeställning satt vi ett helt gäng nu i kvälls och disskuterade - vad är det egentligen för ishockey som Joakim Fagervalls egenhändigt komponerande Växjö Lakers står för? INGEN kunde komma med ett riktigt svar. Och nu har det gått en och en halv säsong. Inför denna fantastiska säsongen så pratades det om Fagervalls TUFFA och FYSISKA Växjö Lakers - och hur detta hittills i praktiken har fungerat kan väl inte anses som annat än GRAVT underkänt. Värmer inte spelaren röven på botbänken så värmer han röven på bänkningsbänken - bedrövligt. Totalt misslyckat! Det mest sorgliga i denna kråksången är ju att detta fenomen uppenbarligen har gått de styrande i Växjö Lakers helt förbi.

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

c70t5: Jo, det är många som har den frågeställningen tror jag. Skillnaden mot förra säsongen fram till jul, är att de personer som jag hade kontakt med då, gav information om vad som hände bakom kulliserna, men nu är det tyst. Det tolkar jag dock som proffsighet, det ska naturligtvis skötas internt och inte pratas ut till såna som jag och liknande varelser.

Jag funderar ofta när Wikegård pratar om tränarnas roll i ett lag, där är det tränaren som har ett otroligt tungt ansvar, enligt honom. Men som han sa ikväll, så ger han inte mycket över för spelare som Mieto (ursäkta stavningen), utan där handlade det om att bita ihop och komma igen, annars var det bara att packa väskan och dra.

Ja, vi får hoppas att det kan lösa sig och att man efter säsongen gör en riktig utvärdering och kommer fram till vad som varit fel. För trots allt så vet vi inte så mycket som står vid sidan av, det enda vi med 100% säkerhet ser, är vad laget presterar och det är som bekant inte så bra just nu.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Gällande respektfrågan så tror jag att just den viktiga biten är borta för länge sedan. Respekt av spelarna måste man som tränare ha - men frågan är då om man har gapat och skrikit den till sig eller om man har förtjänat den...

Bara en sån sak som Fagervalls geniala militäragerande efter matchen borta mot IKO - jag trodde fan inte att det var sant. Bussen rullar in i växjö med ett gäng besvikna och molokna spelare runt tolvslaget. Då beordras det av major Fagervall att spelarna ska snöra på sig grillorna igen för och köra idioten i fyrtio minuter. Vad är det för jefla hockeyideologi? Man kan ju fråga sig hur många visselpipor Fagervall blåste sönder den natten i ren ilska och desperation. Hade det inte hjälpt att låsa in laget i bussen och prata om det stora oket som vilar på spelarnas axlar och allt det ängsliga som drabbar laget. Det ska ju uppenbarligen enligt radion ha fungerat igår efter fiaskomatchen mot Nybro. Hade jag varit en i laget och upplevt detta straff så hade jag inte haft ett uns av respekt kvar för den tränaren. Som sagt respekt förtjänar man - den tar man inte. Jag är helt övertygad om att det finns fler åskådare och spelare som delar den uppfattningen.

/T5!!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Och ni anser väl också att Tarasov inte hade någon framgång ????????
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

C70 - Inte ett öga torrt. Tänk vad våra pojkar får utstå...

En sådan åtgärd kan sammansvetsa laget. På vissa låter det som om det handlar om små ömtåliga älvor, som skuttar omkring på en äng och samlar på blommor de kan ha i håret, vi har att göra med. Hulkande förklarar du orätten i att beodra en extra träning och att du hade tappat all respekt för tränaren. Men tappade du inte den för Fagervall redan förra säsongen? Nu hittar du varje tillfälle att snacka ner honom...när det går dåligt. VLH måste ha mer långsiktighet än 3-5 matcher, annars får vi byta tränare stup i ett.

Det riktigt komiska i hela den här kråksången är att Lindgren krtiserades hårt på forumet för att han verkade ha för slapp disciplin. Nu är det för hårt. Vissa kommer aldrig vara nöjda.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Såg på hockeykväll igår och Leif Bork hade varit tuff mot sina lirare
med straffarbete det blev en diskussion där spelare gått ut
och gnällt öppet. Vissa av dessa spelare har hyfsade löner och får
göra det alla skulle vilja göra att tjäna pengar på nåt man tycker
är så kul. Va fan vissa då att man har inställningen istället
för att gnälla på tränaren..... med detta vill jag ha sagt
att jag tror Jocke är en av sveriges nya unga ledande tränare
jag tror på både tränarna och på spelarna det gäller att plocka
fram det roliga i att spela hockey.... man får betalt för en hobby
kan man säga. Hitta glädjen så kommer vinsterna och späningarna
släpper.
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Skönt att läsa Carls inlägg i denna patetiska debatt.

Att kräva ny tränare efter några förluster är otroligt. En del krävde Lasses avgång för att han var snäll och nu krävs Jockes avgång för att han är för hård ( dum ). Otroligt!

Kom igen med era krav på tränarbyte när vi spelat minst 25 matcher och vi ligger sist eller näst sist. Då kan man snacka om att det behövs någon form av förändring.

Ge laget och tränarna en chans.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Vissa här inne är helt makalösa.

Först ska inte folk kickas för det ska vara kontinuitet i laget - sen ska folk kickas.

Först ska vi vara realisktiska och tippa Lakers i mitten av tabellen ungefär - sen ska vi vara ett topplag.

Vinner vi är våra tränare och spelare gudar, förlorar vi är de helt plötsligt värdelösa.

Med tanke på dessa mycket märkliga och motstridiga tyckanden så borde vi väl skicka klacksektionen varje gång klacken gjort en dålig match, reseansvarig skickas varje gång inte vi har fler än en buss..

:ajaj: :wallbang: :wink:

Ha tålamod för guds skull! Säsongen är inte slut ännu! 8)

Även jag är mycket besviken på insatserna på hemmaplan ibland, ingenting är rosenrött. Jag kan också tycka att jag har rätt att kräva att alla gör sitt bästa och när inte det görs så blir jag besviken, men jag ger inte upp.
Jag utgår ifrån att de som styr skutan Lakers har bättre koll på läget än vad jag har och hoppas och tror på vinster i kommande matcher. Med samma tränare och samma lag.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Linda wrote:Vissa här inne är helt makalösa.

Först ska inte folk kickas för det ska vara kontinuitet i laget - sen ska folk kickas.

Först ska vi vara realisktiska och tippa Lakers i mitten av tabellen ungefär - sen ska vi vara ett topplag.

Vinner vi är våra tränare och spelare gudar, förlorar vi är de helt plötsligt värdelösa.

Med tanke på dessa mycket märkliga och motstridiga tyckanden så borde vi väl skicka klacksektionen varje gång klacken gjort en dålig match, reseansvarig skickas varje gång inte vi har fler än en buss..

:ajaj: :wallbang: :wink:

Ha tålamod för guds skull! Säsongen är inte slut ännu! 8)

Även jag är mycket besviken på insatserna på hemmaplan ibland, ingenting är rosenrött. Jag kan också tycka att jag har rätt att kräva att alla gör sitt bästa och när inte det görs så blir jag besviken, men jag ger inte upp.
Jag utgår ifrån att de som styr skutan Lakers har bättre koll på läget än vad jag har och hoppas och tror på vinster i kommande matcher. Med samma tränare och samma lag.

:hbang:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen - jag ser att du helt har snöat in på Fagervalls meningslösa militäragerande och förbisett en hel del andra viktiga saker som verkligen tåls att ta upp till ytan. Jag anser som sagt att sådana militärmetoder är TOTALT meningslösa och har ingen som helst positiv inverkan på laget - det kan man ju räkna ut med röven och en kritbit! Hur man kan tro att en sådan åtgärd kan komma att sammansvetsa ett hockeylag som är aningen på dekis är för mig en gåta. Det är korrekt uppfattat att jag aldrig direkt har haft mycket övers för herr Joakim Fagervalls hockeytänk, än mindre nu. Och om du för den blekaste sekunden tror att jag är ensam om att tycka så - då är du HELT fel ute. Dags att slita av sig skygglapparna. Och om vi nu ska prata om vad som sas förra säsongen. Jag vill minnas att det basunerades ut ifrån flera håll här på forumet att 'vänta så ska ni få se - nästa säsong när Fagervall har fått hit SINA spelare som han vill ha, då blir det annat'. Har det överhuvudtaget blivit någon skillnad till det bättre? Frånsett detta så var det ju tre andra saker som jag tryckte på i inläggen ovan som jag hemskt gärna skulle vilja att du svarar på, gärna hulkande om du så önskar.

1 - Varför blir bra ishockeyspelare SÄMRE när dom kommer till Växjö Lakers? Exemplena är ju för tillfället pinsamt många.

2 - Kan du förklara för oss som inte vet, vilken typ av ishockey står Joakim Fagervalls egenhändigt komponerade Växjö Lakers för?

3 - Kan du se några linjer överhuvudtaget i Växjö Lakers spel efter snart TVÅ säsonger?

/T5!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Man behöver inte heta Sigge Freud för att se att det är ngt som inte stämmer i Lakers. Spelarna utstrålar osäkerhet, ängslan, dåligt självförtroende och låg moral. Varför det blivit så är ganska ointressant... det drabbar alla lag under vissa perioder. Det som gör mig fundersam är hur tränarna försöker lösa det.

Stora starka pojkar ska väl inte behöva drabbas av svaga nerver, eller??
Stora starka pojkar ska väl klara av att skrikas åt, eller?
Stora starka pojkar med höga löner ska väl bara leverera, eller?

Eller?

Eller?

När man gjort ett par dåliga matcher börjar osäkerheten smyga sig in... spelare som vi normalt kan luta oss emot när det blåser, böjer sig nu för vinden... dom nya och yngre ser vad som händer... känner den isande kylan i båset och i omklädningsrummet... ingen står upp och leder mannarna... dom börjar "tänka" istället för att bara göra jobbet. Det är väl nu man börjar tvivla på sitt kunnande... och på sina kamraters. Den nedåtgående spiralen har börjat. Stora starka pojkar viker ned sig. Finns många exempel... Torbjörn Nilsson, Stefan Liv, Stefan Holm, Ricky Bruch, LEKSAND. Synnerligen normalt under dylika omständigheter. I Lakers uttrycks det tydligast av Aki, Messa, Torsten och Grotnes.

En tränares uppgift, förutom att lära ut hockeyns ABC, är att lyssna av stämningen hos gossarna... prata med dom... fungera som en kurator. Identifiera symtomen och sätta in rätt behandling.
Med anledning av vad jag "hört" och läst, så tror jag knappast skrik och hot eller idioten mitt i natten kurerar dåliga självförtroenden.
Fagervall behärskar säkert ABC:n, men jag tvivlar på hans kunskap på det psykologiska planet... liksom jag tvivlar på ALLA militärers.
Så vem pratar med gossarna? Evertsson? Tillåt mig tvivla. Att sparka Fagervall är kanske inte den bästa lösningen. Förordar istället att Lakers fixar någon som kan bygga upp självförtroendet hos pojkarna. Men är det så som C70 resonerar... att spelarnas respekt för Fagervall är förverkad, återstår tyvärr bara en lösning. Och jag hoppas Lakers ledning även pratar med spelarna. För det smärtar mig att höra att fler spelare längtar hem... känns inte som den bästa lösningen att återigen bygga ett helt nytt lag till nästa år!!!
Självklart är jag fullt medveten om att Fagervalls trogna skara här inne förkastar allt jag har sagt. Det hör liksom till.

C70: Vill bara att du ska veta att Ivan Hansen är en av dom största ******* jag någonsin stött på under mina år som domare. En spelare som crosscheckar en domare och som spearar juniorer ger jag inte mycket för. Schas och kom aldrig hit!!!!!

G. B. Shaw
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det beror helt på hur dom spelar lille Carl som det är nu räcker det inte till en 10 plats :wink:
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag håller med Varanen, spelarna bör definitivt tåla en utskällning, och ett midnattspass kan definitivt svetsa samman laget. Vad gäller Fagervalls pedagogiska och medmänskliga egenskaper vet jag inte mycket om, men frågan är ju hur mycket ni som ifrågasätter honom vet? Om det nu är så att han kastar vattenflaskor på spelarna, mobbar de som inte presterar, slår spelare, lämnar hotbrev till deras anhöriga, etc, så håller jag med, han ska bort. MEN VAD ÄR DET SOM SÄGER ATT SÅ ÄR FALLET FÖRUTOM DE VÄXLAR MAN KAN DRA PÅ FÖRDOMEN AV ATT HAN ÄR GAMMAL MILITÄR?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Skacke
Forumamatör

hmmm

Post by Skacke »

en tanke: :roll:
om jag hade spelat match i Oskarshamn åkt buss hem varit hemma vid 00.00 tiden och blivit tvingad att dra på mig utrustningen och köra bla. idioten på is i 45 minuter....så hade jag nog känt, ja vad sammansvetsade vi är nu, ja vilken underbar tränare jag har, vilken teamkänsla vi har, vad kul att vi vill vara tillsammans och göra detta vid denna tidpunkt......-nej tro fan att jag blivit irriterad och förbannad och att det skulle ge slitningar mellan spelare och ledning....... tanken är över :roll:
"Once a laker, always a laker."
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Skulle jag varit en av spelarna som kom hem från Oskarshamn, så hade jag bara skrattat rakt ut, satt mig i bilen och åkt hem och lagt mig. För de som tycker att Jocke F aggerade rätt den kvällen, får nog komma med en bra förklaring, vad det skulle ha tillfört för positivt. Jag tycker att den händelsen var helt enkelt klantigt.

Jag kan tillföra, att det är i motgång som de stora ledarna (tränarna) kommer fram, det är lätt att vara tränare/ledare i medgång, det ska gudarna veta. Jag råkar ha upplevt båda sidor.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Att lägga in ett midnattspass efter en plattmatch handlar inte om att bestraffa spelarna, att förnedra dem, att utöva sin makt som tränare. En sån grej är en väckarklocka, ett sätt att bryta mönstret. Om man som tränare bara åker på i samma banor som tidigare, med uttalande som, ja, vi hade ett snack, och allt känns jättebra på träningarna, det är bara att kämpa på, vi känner att vi är på rätt spår (vem av er Fagervall-kritiker har inte spytt över intervjuerna när han kläcker ur sig såna fraser???) så är risken stor att man förlänger svackan.

Genom att chocka med något oväntat kan man få människor att tänka till lite extra, och dessutom är det en sekvens som de kan ta fram igen för att påminna sig om de dåliga resultaten man presterade. Bestraffningar har väl alltid varit en del av uppfostran och lärande (givetvis ska man skilja på straff och straff, att ge laget stryk är aldrig accepterat, men ett extra löppass är knappast omänskligt). Det jag inte vill ha som svar är hycklande ord om att straff aldrig är rätt väg att gå, för vem av er (föräldrar) har inte nån gång hotat med att dra in lördagsgodiset av en eller annan anledning???

Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

En stilla undran Gretzky... hur skulle du reagera om din chef sa till dig att du var tvungen att jobba över till kl. 01 för att du gjort ett dåligt jobb? Skulle du se det som om han försökte bryta mönster? Eller skulle du ta det som ett straff? Och skulle du känna att det svetsade samman dig och chefen? För det är preciiiis så spelarna upplevde det när dom kom hem mitt i natten. För inte fan hade det hänt om dom vunnit.

För mig ser det ut som om träningen uppstod i affekt. Tror inte Fagervall planerade "Om vi förlorar i Oskarshamn så kör vi ett pass när vi kommer hem".
Tycker oxå det är lite underligt att man försöker behandla dåligt självförtroende, dålig inställning och förlorad spelglädje med ett straffpass mitt i natten???????? Ont ska med ont förgås. Jo Tjena. Att det hade önskad effekt såg vi ju mot Nybro!!! Jag tror på andra metoder.

Som bekant finns det alltid två sidor av allt... och utifrån vad jag själv upplevt så har beröm och positivt tänkande/diskussion hyfsat bra effekt på självförtroendet. NU MENAR JAG INTE ATT DOM SKA HA BERÖM EFTER EN DÅLIGT GENOMFÖRD MATCH I OSKARSHAMN... jag menar att förebygga så att dylika situationer inte uppstår.

G. B. Shaw
Forumproffs

Post by #54 »

Har ni inte sett Coach Carter, Remeber the titans, Any given sunday, Värsta gänget..... :wink: :wink: :lol: :ok:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ni som vill styrelsen ska agera,Ni är väl medlemmar i Växjö Lakers,gå till valberedningen och uttala Er ,för Ni vill väl ha en plats i nästa års styrelse,jag tror De lyssnar på Era argument och med Er kunskap blir Ni säkerligen invalda.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Charlamov, hur stort förtroende skulle du har för din chef om han eller hon efter att ingenting har fungerat som det ska på jobbet i tre veckor bara konstaterar att förhoppningsvis blir det som vi hoppas och har tänkt oss nästa vecka, vi väntar och ser???

När saker och ting inte fungerar som det ska så måste väl någon ledare ställa sig upp och försöka rätta till situationen?

Dessutom handlar det inte i första hand om att spelare och ledare ska vara bästa kompisar med varandra, spelare ska ha respekt och förtroende för tränaren och att han kan räta upp skutan, själva sammansvetsningen ska ske spelare emellan, så att de fungerar som ett lag, tränarens roll är en bit utanför, precis som chefens, det är inte bra om chefen är för bra kompis med sina anställda.

Precis som #54 säger:
#54 wrote:Har ni inte sett Coach Carter, Remeber the titans, Any given sunday, Värsta gänget
:wink:

Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

alfax wrote:Ni som vill styrelsen ska agera,Ni är väl medlemmar i Växjö Lakers,gå till valberedningen och uttala Er ,för Ni vill väl ha en plats i nästa års styrelse,jag tror De lyssnar på Era argument och med Er kunskap blir Ni säkerligen invalda.
SUCK :wallbang:

G. B. Shaw
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Gretzky: Tillsammans med min chef har vi utvecklingssamtal... vi för en D I A L O G... förutom att vi pratar ett par ggr per vecka. På så sätt kan vi hantera problemen när dom antyds istället för att vänta tills dom briserar. Voilá!!!
Vi vet oxå att personer i stress och under press agerar lynnigt... det är nämligen ett av symtomen.

Jag skrev att jag var av uppfattningen att jag tror på andra metoder än straffträningar mitt i natten för att bryta mönstret till ett positivt resultat. Andra tror på lösningar tagna ur amerikanska filmer. Varför inte som i Gökboet... lobotomera hela jävla bunten så blir dom snälla och fogliga!!!

När det gäller relationen spelare - ledare så är det en svår balansgång... ena dan ta en öl och skämta, nästa dag lämna kritik. Håller med dig där.
Då kommer vi osökt in på spelarnas språkrör... kapten Torsten. Driver han på grabbarna som en kapten ska göra? Pratade med min CHEF som bor i Skellefteå och han berättade om Wernblom... spelarna får inte en lugn stund... han peppar dom kontinuerligt, på isen, i båset och i omkl.rummet. Sen går han i bräschen på isen... rakt in i smeten som en stridsvagn. Moral. Attityd. Spelglädje. Inställning.

G. B. Shaw
Post Reply