Ny tränare ???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

antonius
Forumentusiast

Ny tränare ???

Post by antonius »

har fagervall gjort sitt ? :? :!:
Angel Islet Army
Hockey
Forumamatör

Post by Hockey »

Ut med Fagervall!!!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag börjar återigen att tvivla på Fagervalls taktiska och psykologiska kapacitet. Beslutade mig för att vänta in i det längsta med kritiken, men nu känner jag att jag inte längre kan hålla käft. Något är fel... spelarna verkar vara svajiga och räddhågsna. Det pratas om att fler spelare längtar hem?! Eller kanske snarare bort... ifrån Fagervall OCH Evertsson?? Studerade Fagervall ett tag idag för att se aktiviteten i båset. Under den tiden så stod han på en bänk bakom spelarna och tittade och skrev. Gick inte runt och pratade med grabbarna... gav inte beröm eller kritik. Inget dunk i ryggen.

Förstår oxå tränarens frustration när spelarna inte följer instruktionerna. När medicinen mot problemen inte längre är verkningsfullt. Så istället för att skrika att han ska sparkas kanske man ska försöka hitta medicin för att hjälpa honom. En person som kan leda laget och få spelarna att återigen känna glädje. Vi är bra på olika saker och Fagervall kanske är bra på att träna och spelsystem, men kanske inte så bra på taktik? Vi vet vad dom kan, det har dom visat. Det här sitter i huvudet och jag tror inte att lösningen är att åka idioten i natt.

Något måste göras fort. Omgående. Annars kommer Lakers att ligga under strecket inom ett par omgångar. Vad skiter jag i, men agera NU!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag väljer att inte kommentera tränarna överhuvudtaget i år, det gjorde jag förra året och fick alla mot mig då, varför ta upp något i år då! I år har Fagervall fått snickra ihop sitt lag tämligen själv, så då ska det väl bli bra tycker jag, så vad felet ligger vet jag inte.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
kozelek
Forumamatör

Förstår dig räven ang. förra årets snack om Fagerwall!

Post by kozelek »

Håller med många innan. Problemet är framförallt att nu har Fagerwall det lag han vill ha (inom de givna ekonomiska ramarna givetvis) och han har "tagit bort" de som inte passade in.

Vad händer då OM Fagerwall lämnar, och då menar jag inte nödvändigtvis imorgon eller inom en snar framtid utan efter säsongen. Står vi då med ett lag som enbart består av Fagerwall hockey? Måste det till en tränare som förespråkar samma system?

Det känns väl så där men även om det känns tungt nu tror jag det absolut sämsta är att låta Fagerwall gå. Möjligen om de låter honom gå och Henke tar över?? Men usch och tvi för att betala massa pengar för någon som inte gör något för klubben, vilket en sparkning resulterar i.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, jag tycker inte att det ger något att sparka Fagervall nu, det skulle bara skapa totalt kaos. Man får nog be till de högre makterna och hoppas att det kommer att räcka till fortsatt spel i AS, när säsongen är slut. Och då göra en riktigt reflextion och fatta de beslut som då är de bästa för framtiden.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

problemet är inte fagerwall... problemet är att vi har 20 killar i laget som glömt lära sej åka skridskor.

Det man isf kan belasta Fagevert med är att de inte förklarat vad spelet går ut på.. att typ göra mål.

fan va besviken jag är.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, men tränaren har ett otroligt ansvar och det kan man inte ta ifrån honom, han leder laget, punkt slut!!!!
*anna*
Forumamatör

Post by *anna* »

visst är det tränarna som har ansvaret, men vad vet vi om vad han informerar spelarna om.
Det är ju sen upp till dem om de vill göra matchen bra och rätt. Det är inte fagervalls fel att de står stilla och tittar.
han har inte fjärkontroll till dem som han kan styra med!!!!

visst han ska nu med detta laget kunna skapa bättre än de har visat nu men alla lag har svackor. vad jag ogillar mest är att klacken dör så fort vi ligger under. Nu har det varit så mycket om att vi ska trycka ihop oss runt trumman så det blir maffigare men hallå.. inte fan var det maffigt och ingen sjöng de sista fem minuterna. Det var ju då som lakers behövde höra att de har stödet och kanske då får lite energi till att producera något framåt.

Ge boysen en chans till, vem vet det kanske vänder för dem och då kommer ni hylla tränarna istället!!!!!!!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Nu har detta nått sitt KLIMAX - DETTA ÄR HELT ÅT HELVFETE! Är det detta som Vi betalande åskådare ska bjudas på resten av säsongen - ett gäng med vilsna spelare som inte presterar vad dom egentligen KAN för fem sketna ören och en tragedi till tränarstab som bara står och gör just INGENTING, förutom en och annan obetydlig time-out när det återstår f*ttans barr av matchen! Joakim Fagervall fick inför denna säsongen relativt fria händer för att 'bygga' ihop ett bra och välfungerande lag - Fagervalls fysiskt TUFFA Ishockeylag. Hur har han lyckats tycker Ni? Jag tycker att Joakim Fagervall misslyckats totalt med det välfungerande, hungriga och spelande Växjö Lakers som överlämnades av Lars Lindgren. Begriper han inte att hans ishockeyideologi INTE passar detta laget. Jag kan visst ta att man förlorar matcher, men dessa genomklappningar som man fått skåda är under all kritik - Joakim Fagervall är YTTERST ansvarig och borde därmed ta sig en jefla tankeställare om han verkligen är rätt man att styra denna skutan - SUNT JEFLA FÖRNUFT kallas det! Att nästan alla spelare i laget underpresterar å det grövsta, det ligger helt och hållet på tränare Fagervalls bord, uppenbarligen så är den uppgiften för honom övermäktig - lämna över till någon annan! Vilken annan ishockeyklubb på denna nivån med någorlunda ambitioner hade överhuvudtaget accepterat detta tafatta agerande?

/T5!! :notOK: :evil:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Lakers måste bjuda till och inte agera som fjantar på isen, om de vill ha någon respons från publiken.

För övrigt vidhåller jag att en tränare på elitnivå bär ansvaret för lagets prestation, givetvis även spelarna, men tränaren har alltid huvudansvaret.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Räven wrote:Lakers måste bjuda till och inte agera som fjantar på isen, om de vill ha någon respons från publiken.

För övrigt vidhåller jag att en tränare på elitnivå bär ansvaret för lagets prestation, givetvis även spelarna, men tränaren har alltid huvudansvaret.
Det är rätt Räven MEN!Vilka lag där dom bytt tränare under sässong har vänt allt till en positiv tränd?Det kan inte va mer än ngn procent där dom lyckats å vad är det?Så personligen så tycker ja det är fel att byta Tränare under pågående serie.
hobbit
Forumamatör

Post by hobbit »

visst man kan tycka att fagervall ska peppa sina spelare men det är oxå en lagkaptens jobb...
om man vill ha bra stämning i laget börja peppa varandra.. det smittar även på fagervall..

Det är inte en mans jobb att vinna!! För då skulle det inte vara lag idrott!
Oj vad gjorde jag nu?!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Åryd Lakej: Helt rätt jag förespråkar inte ny tränare unde säsong, mer än i yttersta nösfall, för det brukar som du säger inte bli bra.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

*anna* wrote:visst är det tränarna som har ansvaret, men vad vet vi om vad han informerar spelarna om.
Det är ju sen upp till dem om de vill göra matchen bra och rätt. Det är inte fagervalls fel att de står stilla och tittar.
han har inte fjärkontroll till dem som han kan styra med!!!!

visst han ska nu med detta laget kunna skapa bättre än de har visat nu men alla lag har svackor. vad jag ogillar mest är att klacken dör så fort vi ligger under. Nu har det varit så mycket om att vi ska trycka ihop oss runt trumman så det blir maffigare men hallå.. inte fan var det maffigt och ingen sjöng de sista fem minuterna. Det var ju då som lakers behövde höra att de har stödet och kanske då får lite energi till att producera något framåt.
Det intressanta är ju inte vad han informerar spelarna om utan HUR!! Någon tyckte att det måste vara slut på gullandet och att Fagervall istället skulle skrika mer på dom. Har ni någonsin hört en militär gulla med någon? Ni kan lita på att det gapas och skriks av militär Fagervall, men det är precis det som inte visat sig hjälpa. Om er chef skrek på er hela tiden skulle ni arbeta bättre då??? Nu handlar om att få tillbaka självförtroendet hos dom. En person i båset som kan peppa dom... få fram det taktiska budskapet och få dom att genomföra det. Inte lätt men nödvändigt!!! Efterfrågar någon programförändring i båset. Vill ha dit en person som klarar av att leda mannarna mot segrar... en taktiker med psykologiskt kunnande.

När det gäller klackens genomförande så är jag definitivt av uppfattningen att vi måste visa dom vårt missnöje när dom inte bjuder tillbaka. Självklart ska vi heja fram dom men någonstans går gränsen för missnöje. Dom måste förstå att vi betalar pengar för att få underhållning. När vi får det ger vi dom stöd. Om inte MÅSTE vi visa dom var gränsen går. Så jävla roligt är det inte att gå hem efter varenda match och vara irriterad och frustrerad. Eller hur!!! Det pratas om ekonomiskt avdrag för spelarna om dom inte producerar, men så fort det tystnar på läktaren så blir det ett herrans liv. Det handlar om att ge och få!!! Av klacken såväl som spelarna!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja precis, vad gör publiken på en konsert där det spelas och sjungs fel, man visar såklart vad man tycker, annars skulle det vara tjänstefel av publiken.
antonius
Forumentusiast

Mycket hit och dit om tränarna och spelarna vi får ge dom n

Post by antonius »

Mycket hit och dit om tränarna och spelarna vi får ge dom några matcher till ..men inte fler storförluster pga.dåligt spel !!
Angel Islet Army
Skacke
Forumamatör

helt okej

Post by Skacke »

Jag tycker det är helt ok och förståeligt att ett lag har svackor om man ska spela 44 omgångar....nu talar jag om svackor som gäller 2-3 matcher....nu har detta passerats och jag undrar lite om Lakers hade varit Skellefteå,Rögle,Malmö, vad hade hänt nu om dom presterat likadant som Lakers gör nu.....ja inte hade dom köpt in nya spelare :-)
"Once a laker, always a laker."
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Har fullt förtroende för tränareduon. Man vinner ibland och förlorar ibland!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Jo det har du rätt i att man gör. Dock tycker jag att Fagervall sitter lite ensam på sin tron. Verkar vara hans väg eller ingen väg.
Lakers och Öster behöver varandra!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är så jag vill ha det. Jag skulle bli förbannad om han gjorde en omröstning här på foumet eller lade besluten till spelarna själva. Eller inväntade styrelsebeslut inför laguttagningen eller beslut om taktik.
Det vore i och för sig rätt coolt om det här formet tog över rollen som huvudtränare. Unikt i vart fall. :lol:
*anna*
Forumamatör

Post by *anna* »

Charlamov wrote:
När det gäller klackens genomförande så är jag definitivt av uppfattningen att vi måste visa dom vårt missnöje när dom inte bjuder tillbaka. Självklart ska vi heja fram dom men någonstans går gränsen för missnöje. Dom måste förstå att vi betalar pengar för att få underhållning. När vi får det ger vi dom stöd. Om inte MÅSTE vi visa dom var gränsen går. Så jävla roligt är det inte att gå hem efter varenda match och vara irriterad och frustrerad. Eller hur!!! Det pratas om ekonomiskt avdrag för spelarna om dom inte producerar, men så fort det tystnar på läktaren så blir det ett herrans liv. Det handlar om att ge och få!!! Av klacken såväl som spelarna!!
ja självklart kan inte vi ge allt och sen inte få tillbaka, men det är inte bara vid självklara tillfällen som igår som klacken tystnar. Vi har även varit med om när vi inte slutar sjunga och lakers får sig en spark och börjar producera istället.

Vi är en klack som lätt kan prata mycket goja och skit, JAg tror ju att spelarna fattar att vi är missnöjda när de förlorar, inte åker skriskor eller när de åker på många onödiga utvisningar men vi kan ju ändå uppmuntra dem till att försöka lite till genom att heja och sjunga. Inte vara knäpptysta lr börja bua åt våra egna.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Så fort det går bra igen så ljuder pippan en annan ton...
sluta gnälla på tränarna och skäll mer på spelarna som inte verkar ha syke för att spela hockey i motgång ska väl gå att vända en dålig trend
med lite jävlaranamma.....
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

ÅÅÅ jag blir så jävla trött på alla gnällrövar om att sparka folk hit och dit ha tålamod låt jocke och grabbarna få vårt stöd detta är en ny serie det gick ju kanon i början mer än förväntat alla var på topp jocke skulle bli kung m,m dte är bara att inse att vi är inte så jävla bra detta är 1 året med alla desa nya spelare m,m det tar tid att få allt att funka vi kommer nog inte att bli bättre i år än runt plats 6-10 och det är kanon anser jag denna första säsong vi har ju inte vuxit in i den allsvenska kostymen ännu med det kommer Rom byggdes ju inte på en dag eller???

Fagervalls egna lakej ,Ewertssons egna lakej,Spelarnas egna lakej!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Linkan wrote:skäll mer på spelarna som inte verkar ha syke för att spela hockey i motgång
Är det receptet för framgång? Spelarna är ju handplockade för att ha detta psyke och om de nu har tappat den egenskapen, får de då tillbaka det genom skäll? Samt att tvingas köra "idioten" mitt i natten efter en förlust??! Fagerwall verkar ju tro det och några forumskribenter stöttar onekligen detta. Hoppas ni får rätt...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Lite klacksnack på fel tråd kanske men någon tog ju upp saken. Tycker vi skötte det bra igår. Men jag saknar den tydliga klackledaren som drar igång klacken. Lite som en lagkapten som håller ihop styrkorna. Bra gjort att förklara tifot innan och när det ska ske. Och det är ju inte lätt när laget ligger under att heja.

Kanske kan man dra någon form av paralell här? Vem ska skälla på oss när vi är dåliga, vem har ansvaret för att klacken gör sitt jobb. Varför är vi bättre på bortaplan? Hur är vårt psyke! Koncentrerar vi oss för mycket på dommarens insats när utvisningar drabbar laget? Om någon hade presskonferens med oss efter match vad skulle vi säga då? Stundtals hejar vi bra eller?
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Dragkampslakej wrote:Varför är vi bättre på bortaplan?
Som för alla andra klackar stavas det säkert buss, öl och gemenskap.
Man bygger upp stämningen kanske flera timmar på vägen och alla som reser med är på topp och vill stå mitt i smeten på hemmaplan blir det alltid lite mer vanligt folk insprängt.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Belix wrote:
Dragkampslakej wrote:Varför är vi bättre på bortaplan?
Som för alla andra klackar stavas det säkert buss, öl och gemenskap.
Man bygger upp stämningen kanske flera timmar på vägen och alla som reser med är på topp och vill stå mitt i smeten på hemmaplan blir det alltid lite mer vanligt folk insprängt.
Både vi och spelarna får ta en tur om Alvesta med buss innan hemma matcherna då :lol:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Visst har spelet sett dassigt ut men för ett antal matcher östes det beröm från dem som nu vill byta ut, lite mer tålamod är nog det som krävs. Tror absolut inte laget spelar bättre om de får veta att de skall bytas ut ifall de får en svacka.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Hockey wrote:Ut med Fagervall!!!!
Varför?

Hur var försäsongsträningen - för lätt, för hård ? Hade varje spelare ett individuellt träningsprogram att följa ?

Skador - rehabträning under säsong för att det onda inte ska bli värre ?

Spelidé som inte fungerar enligt planerna ?

Jag är övertygad om att tränarduon löser "problemet" och vi får se Lakers spela en fartfylld hockey med snabba spelvändningar högt upp i banan och stor spelglädje.
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Mycket hit och dit från olika håll, jag håller mig till dem som sätter huvudansvaret på tränarduon, att skälla på spelarna, är nog det enda som inte hjälper i allafall. om man vill få tilbaka självförtroendet.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tränarna behöver väl också ett bra självförtroende. Varför skulle det hjälpa att skälla på de men inte på spelarna? Jag tycker inte det skall skällas å något håll. Det har låst sig för spelarna, vi måste få de att sluta tänka och börja agera med ryggmärgen.

Nu har det värsta tänkbara hänt, förlust hemma mot Nybro. Allt framöver är bonus. Vi skiter i strecken, kvalen och skriverierna. Hockey är tokskoj!
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Varanen wrote:Tränarna behöver väl också ett bra självförtroende. Varför skulle det hjälpa att skälla på de men inte på spelarna? Jag tycker inte det skall skällas å något håll. Det har låst sig för spelarna, vi måste få de att sluta tänka och börja agera med ryggmärgen.

Nu har det värsta tänkbara hänt, förlust hemma mot Nybro. Allt framöver är bonus. Vi skiter i strecken, kvalen och skriverierna. Hockey är tokskoj!
Word ! :D
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det hjälper inte att skälla, det är riktigt, men frågan är vem eller vilka är byxade att hitta tillbaka med laget då? För ingen kan väl säga annat, än att det knappast ser så bra ut, sedan en tid tillbaka och försäsongen var väl inte för häftig den heller. Nu är jag övertygad att det jobbas med att hitta tänkbara lösningar, för att få det att fungera bättre. Vi får väl se!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

STÖDER FAGERVALL 110%!!!!!!
Lager är i en svacka...det händer alla lag.
Fan inte hans fel att backarna inte rensa returer eller att forwards inte gör mål på sina chanser!

FAGERVALL VI STÖDJER DIG OCH LAGET
Post Reply