Unga lirare / Rosén
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Räven wrote:Det tror jag också när det gäller den engelska ligan, den kan knappast hålla någon högre klass, men jag ska dock reservera mig, eftersom jag inte vet något om den. Det finns inte mycket att läsa heller, vad jag förstår.
Det finsn lite, speciellt från de spelare som har lirat där. Annars var det en bra dokumentär om serien som gick förra vintern på SVT.
Räven wrote:Jaha, det var synd att jag missade det.
Men det måste väl vara ganska svårt att etablera hockey i ett sådant fotbollstokigt land som England. Men är inte hockeyn född i England, eller har jag fått det om bakfoten?
Jodå, men bristen på is var så påtaglig att den vidareutvecklades till golf där och kanadensarna fick föra sporten vidare...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
alfax wrote:LAKEJ89 wrote:om Rosen ska kunna vara med så får nog en av dem vara skadade eller nåt för han petar dem inte i år.
Men Rosen är ju en talang för det.
Han spelar troligen imorgon.
Tar tillbaka detta ,det hände saker under gårdagen ,för den som uttalade sej var .........just det.
Nu önskar jag Rosen bara lycka till och att Du tar detta som en utveckling ,för att Han har en plats i Lakers inom ett år är jag övertygad om.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Men det här är ju inget att oroa sig för utan skall ses något positivt för Rosén. I Osby kommer han att få mycket speltid (alltid utvecklande) och få växa successivt som spelare. Att skynda på i alltför snabb takt kan vara förödande. Bra för Rosén - bra för VLH. Ett klokt val av alla inblandade parter. Vi är alla rörande överens om att Roséns tid som härförare i Lakers kommer. Hoppas bara att han får spela center i Osby.
Jo, det är kul att vi är överrens om det faktiskt. För det finns väl inte mycket som talar om annat, än att han kommer att lyckas. Sedan hoppas jag at vi i Lakers får se honom göra mål för oss, så att han inte kliver vidare direkt. Hans tid i Osby får dock inte bli lång, för då tror jag att det blir destruktivt vad gäller hans utveckling. Åtminstone planar hans kurva ut.
Kan inte göra annat än önska Rosén lycka till! Tror han kan tillföra Osby endel, och samtidigt själv utvecklas! Bättre att han får spela där nere ett tag tills han vuxit till sig, än att han ska vara bänkvärmare för Lakers och bara få istid under träningarna i stort sätt!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Räven wrote:Jo, det är kul att vi är överrens om det faktiskt. För det finns väl inte mycket som talar om annat, än att han kommer att lyckas. Sedan hoppas jag at vi i Lakers får se honom göra mål för oss, så att han inte kliver vidare direkt. Hans tid i Osby får dock inte bli lång, för då tror jag att det blir destruktivt vad gäller hans utveckling. Åtminstone planar hans kurva ut.
Vi är helt på samma linje.
Inget emot utlåning ,men var man än gör gå inte miste om denna talang.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Så här i början av serien så är det bra att lira med de bästa spelarna.Men när man har en betryggande poäng från kvalplats neråt och ett omöjligt poängintag till de fyra första ja då får nog både Åkeström och Rosèn spela
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Återigen tycker jag ni missar poängen. Rosén lånas ut till Osby för att få speltid och härdas rent fysiskt. Inte för att de skall ta hand om hans utveckling som hockeyspelare. Det gör VLH. Vi har 5 centrar i truppen vilket är bra. Men när alla är skadefria medför det att en inte får spela. Då måste man hitta en lösning.
Det här tror jag blir vanligare framöver. Ju bredare trupp vi får råd med, desto fler spelare kommer att lånas ut. Jag ser inget konstigt med det alls. Se på gräsätarna.
Det här tror jag blir vanligare framöver. Ju bredare trupp vi får råd med, desto fler spelare kommer att lånas ut. Jag ser inget konstigt med det alls. Se på gräsätarna.
- Rött gult svart
- Forumamatör
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
Hoppas lakers ledning snarast inser sitt misstag med värvningen av Adam Calder som inte tillfört laget någonting.
Här gäller det att tänka långsiktigt!!!!!!!!!!!!! Rosen kanske inte heller kan tillföra laget så mkt denna säsong men han måste ju skolas in.
Ta hem Robert Rosen, ett fåtal byten per match i Lakerströjan ger honom mer utbildning än att harva i Osby. Och ger honom möjligthet att på allvar tävla om en ordinarie plats nästa år.
Här gäller det att tänka långsiktigt!!!!!!!!!!!!! Rosen kanske inte heller kan tillföra laget så mkt denna säsong men han måste ju skolas in.
Ta hem Robert Rosen, ett fåtal byten per match i Lakerströjan ger honom mer utbildning än att harva i Osby. Och ger honom möjligthet att på allvar tävla om en ordinarie plats nästa år.
Hockeyoraklet wrote:Hoppas lakers ledning snarast inser sitt misstag med värvningen av Adam Calder som inte tillfört laget någonting.
Här gäller det att tänka långsiktigt!!!!!!!!!!!!!
Hmm.. tycker dina åsikter talar emot sej själva efter 6 omgångar...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
När jag snackade om långsiktighet, så menade jag att Robban är väl 10-11 år yngre än Calder. Och när det nu inte verkar som Calder kommer upp i sin fulla kapacitet hos Lakers kan man väl förmoda att båda parter vill skiljas åt när DENNA säsong är slut. varför då vänta till mars med denna skillsmässa?????????
Dessutom har ju lakers haft en alldeles för stor spelaromsättning, mycket beroende på att laget utvecklats väldigt fort hitills. men nu gäller det att bygga ett lag som håller många år framåt. Skaffa sig en del stöttespelare som blir laget troget.
Är Robert Rosen en så stor talang som bl.a. Fagervall själv anser så måste han spelas direkt. Kanske han kan bli en sån spelare som man kan bygga ett lag kring............det är det som jag kallar långsiktighet!
Sen måste man ju på kort sikt se till att lakers behåller sin plats i hockeyn finrum men det tror jag den övriga truppen fixar med bred marginal.
Dessutom har ju lakers haft en alldeles för stor spelaromsättning, mycket beroende på att laget utvecklats väldigt fort hitills. men nu gäller det att bygga ett lag som håller många år framåt. Skaffa sig en del stöttespelare som blir laget troget.
Är Robert Rosen en så stor talang som bl.a. Fagervall själv anser så måste han spelas direkt. Kanske han kan bli en sån spelare som man kan bygga ett lag kring............det är det som jag kallar långsiktighet!
Sen måste man ju på kort sikt se till att lakers behåller sin plats i hockeyn finrum men det tror jag den övriga truppen fixar med bred marginal.
Med all respekt för Robert Rosén och hans hockeykunnande - MEN jag tycker nog inte att han i dagsläget kan komma in och lyfta Växjö Lakers, för det är väl det som är meningen - ett rejält lyft OFFENSIVT, det är ju en sniper som Vi saknar. Robert behöver nog lägga på sig ett par hockeykilon till innan han kan komma att göra rätt för sig i hockeyallsvenskan. Men för den sakens skull så ser jag inget fel i att ge honom ett par byten - men några större förväntningar på honom alla redan nu har inte jag iaf. Och att Robert skulle sätta Adam Calder på läktaren är det ju inget snack om - sämre kan det ju inte bli iaf.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]