Unga lirare / Rosén

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

någon som vet om Rosén kommer att spela för något Div1 lag? han finns juh inte med i lineupen ikväll?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Vore ju bra om han lånas ut med reservation för att han kan plockas hem om någon i förstauppställningen skulle bli skadad. För utan speltid kommer han ju inte utvecklas, och han kommer nog få det tufft o ta en plats i förstauppställningen!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Så var det med Rosén redan från start *suck*, han gör inte bort sig i laget och han behöver speltid, jag är övertygad att han tar en ordinarie plats i laget tämligen snart.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Vems plats tycker du att han ska ta i truppen, Räven? Innan du svarar, tänk på att FagEvert förmodligen tänkt fjärdefemman (Dalle-Selander-JPersson) som i första hand spelförstörande.

Rosén har inte på något sätt gjort en dålig försäsong, men han väger väldigt lätt i dagsläget och skulle nog inte må dåligt av ett år i ettan med ett och annat inhopp i Lakers vid skador och dylikt.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Gretzky: Jag kan idag inte säga vilken plats han ska ta, men tycker inte att han ska "lånas" ut till ett div 1 lag, utan han ska matchas in försiktigt i AS, sanningen är när jag är i Alvesta, att det är ett antal personer som har jäkligt goda erfarenheter av att bedömma talanger och de har inte sett något liknande i Alvesta och då ska vi tänka på att de i regel vet vad de snackar om.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Personligen tycker jag han är alldeles för liten o orutinerad för att möta IK-Kött...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

jo, jo, det kan kan jag kanske hålla med om, men hans närvaro i Lakers är bara en del i hans väg till toppen, för han kommer att utvecklas till en toppspelare, jag har aldrig varit så övertygad på den punkten.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Har som sagt inte sett ngn träningsmatch, men dom måste ha mörkat rejält :D i dessa... idag var dom skitbra... kämpade som björnar!!! Bra att Fagis körde med 3 femmor och hoppas att han fortsätter med det. Kondis lär dom ha. Hade det inte varit för urusla Stenström så är jag säker på att Lakers vunnit. Var bättre än IKO!!!

Så min bedömning efter EN match är att Lakers är FÅGEL!!!

Och jag tar tillbaks att jag ansåg Fagervall vara en idiot som mötte IKO i sista träningsmatchen... är inte sämre än att jag kan visa strupen och erkänna misstag!!!

GO Lakers GO
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Att vara med i truppen och få match- och träningstid är väl utvecklande för unga spelare som Johan Andersson, Andre Selander och Jonathan Persson också, och som jag ser det räcker inte dagens Rosén riktigt till i de tre första kedjorna.

Den plats han skulle kunna ta är JPerssons (som inte heller är en naturlig spelförstörare, kanske den ende som inte spelar på sin "plats" så att säga), och frågan är ju om det är särskilt utvecklande för honom att hoppa in och grisspela fem byten per match, sitta på bänken många tredjeperioder och aldrig riktigt få spela sitt spel i HockeyAllsvenskan, eller om det är bättre att få regelbunden matchning i en första- eller andrakedja i division ett?

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej det har du säkert rätt i, men jag hoppas i allafall att han får den optimala förutsättning som finns, för han kommer att bli något stort, det ger jag mig inte på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det behöver du inte heller. Vi alla har nog aldrig varit så ense om något tidigare. Rosén är en jättetalang. Jag tror ändå att han skall lånas ut till division 1 för att härdas. Hockeyn har han. Nu gäller det att misshandla hans kropp så där lagom. Inte så han går sönder, men tillräckligt för att han skall lära sig utnyttja de kilon han bär på. Plus att att hans utveckling gynnas av mycket speltid.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, men det är kul att vi tycker lika där, vi hoppas bara att han får de bästa förutsättningarna inför hans vidare utveckling. Och de kan såklart vara att få speltid i ett div 1 lag.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Hörde på Sporten att Rödhakarna har en hel kedja bestående av minderåriga ( 8O )... eller kanske underåriga spelare, så Rosén bör nog oxå reda ut spel i AS.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Splittade tråden, Diskussionen intressant.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Du lyckade så där när du splittade tråden, Buck. Räven och Varanen tyckte att diskussionen passade bättre under fågel/fisk :D :D :D

munken
Forumamatör

Post by munken »

Gretzky wrote:Vems plats tycker du att han ska ta i truppen, Räven? Innan du svarar, tänk på att FagEvert förmodligen tänkt fjärdefemman (Dalle-Selander-JPersson) som i första hand spelförstörande.

Rosén har inte på något sätt gjort en dålig försäsong, men han väger väldigt lätt i dagsläget och skulle nog inte må dåligt av ett år i ettan med ett och annat inhopp i Lakers vid skador och dylikt.

Det säger väll sig själv vilken plats Rosen skall ta. Selanders eller perssons. Är dom med?
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Är det verkligen utvecklande för en spelare som Rosén att spela grishockey under en hel säsong? Efter premiärmatchen finns som jag ser det bara en möjlig öppning för Rosén, och det är att ta Andrée Perssons plats. Nu är detta så osannolikt på så många sätt...

...Andrée Persson har en helt annan fysik än Robert Rosén, något som kommer att komma till nytta mot stora Allsvenska lag.
...Andrée är en stabil spelare som visat vad han går för tidigare och är nu på väg att blomma ut, att spela Rosén är att gå ett par år tillbaka i tiden, det vill säga en väldigt stor chansning från FagEverts sida, APersson är ett säkrare kort.
...APersson är, vilket jag är helt övertygad om, mycket bättre än vad han visade i premiären.

att Rosén skulle kunna peta Jacobsson, Torrsten, Johan Andersson, Ville eller Calder ser jag som ytterst osannolikt i år. Och vad gäller Markusson, Romö, Jarno, Dalle och Selander så är dessa speltyper som är helt olika den bild jag fått av Rosén, och alltså är dessa platser (som laget är utformat idag) inte tillgängliga för honom. Kvar är således JPersson, en annan ung lovande spelare som har framtiden för sig.

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

om Rosen ska kunna vara med så får nog en av dem vara skadade eller nåt för han petar dem inte i år. :)
Men Rosen är ju en talang för det. 8)
Forumproffs

Post by #54 »

Jodå om ett år eller två kan säkert den alvesta son lik tidigare alvesta söner gå in o slå in avgörande puckar i play off 2 mot lag som skellefteå.

Heja #21!
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är fullständigt övertygad att Rosén studsar vidare till ES inom överskådlig tid.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag tror också att Rosén kan komma att bli en mycket duktig hockeyspelare, men jag tror/tycker samtidigt att han inte håller för spel i årets Lakers, om vi inte vill göra avkall på resultaten. Sen är det klart att det förmodligen hade varit mer utvecklande för honom att spela Allsvensk hockey än Div1-hockey, men ska Lakers sätta bästa lag på skridskor så hamnar tyvärr Rosén utanför i år som jag ser det.

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag håller med om att det är en balansgång, men får man inte prova, så kommer det bli svårare att lyckas. Som det skrivits tidigare, så skiljer det en hel del åtminstonne bitvis på hur hockeyn spelas mellan AS och div 1. Så därför hoppas jag att han kan få utrymme, att visa vad han kan under denna säsongen.
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

munken wrote:
Gretzky wrote:Vems plats tycker du att han ska ta i truppen, Räven? Innan du svarar, tänk på att FagEvert förmodligen tänkt fjärdefemman (Dalle-Selander-JPersson) som i första hand spelförstörande.

Det säger väll sig själv vilken plats Rosen skall ta. Selanders eller perssons. Är dom med?

Varför inte byta Rosen mot Calder?
Calder har inte imponerat på mig!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Flest mål vinner wrote:Varför inte byta Rosen mot Calder?
Calder har inte imponerat på mig!

Hur kan du säga så efter en match som verkligen gäller nåt? Ge honom lite tid o komma in i Jockes spelidé och lirarna omkring honom så tror jag han kommer attt komma igång...
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

Hoppas att han visar vad skåpet ska stå ikväll....

Och att jag slipper fundera mer på Calders kapacitet. För de han visat i tidigare matcher måste vara lååååångt under hans kapacitet.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror och hoppas också att Calder kan mer, vi får väl se.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Flest mål vinner wrote:Hoppas att han visar vad skåpet ska stå ikväll....

Och att jag slipper fundera mer på Calders kapacitet. För de han visat i tidigare matcher måste vara lååååångt under hans kapacitet.

Calder har spelat en tävlingsmatch med laget och en träningsmatch mot Hv71(kanske inte den lättaste matchen att komma in i)

Om han inte får spela kommer han ju aldrig in i laget.

Ge killen minst 4-5 matcher till för att hitta rätt i sin kjedja och för att komma in i det Svenska spelet.
Klart att han har högre kapacitet än vad han hitills har visat.

De 2 senaste säsongerna har han lirat i England och där lär inte tempot vara lika högt som här så det kan ta en stund för att anpassa sig.

Jag tror att vi kommer få stor nytta av Calder.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

LAKEJ89 wrote:om Rosen ska kunna vara med så får nog en av dem vara skadade eller nåt för han petar dem inte i år. :)
Men Rosen är ju en talang för det. 8)

Han spelar troligen imorgon.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Flest mål vinner wrote:Hoppas att han visar vad skåpet ska stå ikväll....

Min uppfattning är att ni nog ska tagga ner lite. Killen kommer närmst från brittiska ligan, inte direkt en serie som håller allsvensk klass om man säger så. Tar nog en hel del tid att komma in i ett högre tempo.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det tror jag också när det gäller den engelska ligan, den kan knappast hålla någon högre klass, men jag ska dock reservera mig, eftersom jag inte vet något om den. Det finns inte mycket att läsa heller, vad jag förstår.
Rött gult svart
Forumamatör

Rosén

Post by Rött gult svart »

Rosén är utlånad till Osby IK :ok:
Rött rött är vårt ishockeylag!!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Härligt att grabben får spela.Nu kanske troja får svårt att vinna även över Osby.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är ju bra, men han får inte bli stampandes där nere bara.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Vart kan man läsa om att Rosén blivit utlånad?
Rött gult svart
Forumamatör

Post by Rött gult svart »

På Osbys hemsida http://www.osbyik.com
Rött rött är vårt ishockeylag!!!
Post Reply