Inget Lakers på TV.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Ja, det är ett problem. Och jag som är så snäll i "verkligheten". :wink:
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Verkar som att det tillkommit en match: Nybro Vikings IF - Skellefteå AIK, 4 december.
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Last edited by Grimson on 20 October 2005, 22:21, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det var en nyhet som var mer än kul, särskilt eftersom jag har just viasat och inte canal digital. Oj va roligt det blir.
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Vilken tur ni har. Chans att se Rögle igen, utan att behöva åka till Ängelholm.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

VIASAT STORSATSAR PÅ HOCKEYALLSVENSKAN
Viasat Sport 1 gör en jättesatsning på ishockey. Med start den 30 oktober inleds sändningar från HockeyAllsvenskan, med profiler som Kenny Jönsson i Rögle, Marcus Ragnarsson i Almtuna, Magnus Wernblom i Skellefteå AIK och Peter Popovic i Västerås. Totalt direktsänds 26 matcher från säsongen 2005-2006. Dessutom med nyhetsbilder från Elitserien, analyser och debatt för att ge allt vad en hockeysupporter behöver. Inledningsvis kommer sändningarna att vara på söndagar för att senare även inkludera veckomatcher. I premiären direktsänds toppmötet Almtuna-Rögle.

- Nu blir vi äntligen mer konsekventa i vår hockeybevakning. Tidigare har vi kört hårt med VM under en begränsad tid på våren, nu kan vi använda oss av vår hockeykunskap över en hel säsong, säger Magnus Dahlborn, sportchef på Viasat.

- Vi är väldigt glada att Viasat Sport vill satsa på Hockeyallsvenskan. Publikintresset har varit enormt hittills, uppemot 50% över budget och då känns det extra roligt att vi får ytterligare en TV-partner, säger Stefan Bengtsson, VD Hockeyallsvenskan.

Redan i Grundserien av Hockeyallsvenskan möts de allra bästa och främsta utmanarna till en plats i Elitserien, då allsvenskan i år är en serie (tidigare Norra och Södra). Malmö Redhawks spelade senast i Elitserien förra säsongen och nytända klubbar som Skellefteå AIK och AIK IF finns också med. Bland de stora profilerna i HockeyAllsvenskan kan nämnas före detta NHL-spelarna Kenny Jönsson i Rögle, Marcus Ragnarsson i Almtuna och Peter Popovic i Västerås.

I inledningen av säsongen har Rögle och Almtuna börjat starkt. Hammarby och Nyköping som knackat på dörren till Kvalserien under tidigare år utmanar även i år om de åtråvärda fyra topplaceringar som ger vidare spel i vår.

Experter i sändningarna är Håkan Södergren och Tommy Boustedt.

TV-matcher
Söndag 30 okt 15.45: Almtuna IS-Rögle BK

http://www.viasatsport.se/index.phtml?page_type=document&document=45184&nav=584
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Hofnar wrote:Vilken tur ni har. Chans att se Rögle igen, utan att behöva åka till Ängelholm.

Nej det är snarare så vi får chans och se våra favoriter Malmö! :lol: :lol: :wink:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

ruppo wrote:
Hofnar wrote:Vilken tur ni har. Chans att se Rögle igen, utan att behöva åka till Ängelholm.

Nej det är snarare så vi får chans och se våra favoriter Malmö! :lol: :lol: :wink:

Har ni fattat tycke för fågelklubben vid brofästet nu?
Så lågt trodde jag inte att ni skulle sjunka :(
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

vi vet eran svag punkt och hur vi skall stampa på den ju :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Vi ska kanske inte vara så euforiska över detta.
Herrar Södergren och Boustedt kommer att såga samtliga lag rätt friskt, om de ska följa tidigare linje. "Inget av dessa kommer att ha en chans mot de två sämsta i elitserien", "Tempot är luslågt" och annat käckt kommer att flöda ur deras tokholmska brödluckor.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kjellsson wrote:VIASAT STORSATSAR PÅ HOCKEYALLSVENSKAN
Viasat Sport 1 gör en jättesatsning på ishockey. Med start den 30 oktober inleds sändningar från HockeyAllsvenskan, med profiler som Kenny Jönsson i Rögle, Marcus Ragnarsson i Almtuna, Magnus Wernblom i Skellefteå AIK och Peter Popovic i Västerås. Totalt direktsänds 26 matcher från säsongen 2005-2006. Dessutom med nyhetsbilder från Elitserien, analyser och debatt för att ge allt vad en hockeysupporter behöver. Inledningsvis kommer sändningarna att vara på söndagar för att senare även inkludera veckomatcher. I premiären direktsänds toppmötet Almtuna-Rögle.

- Nu blir vi äntligen mer konsekventa i vår hockeybevakning. Tidigare har vi kört hårt med VM under en begränsad tid på våren, nu kan vi använda oss av vår hockeykunskap över en hel säsong, säger Magnus Dahlborn, sportchef på Viasat.

- Vi är väldigt glada att Viasat Sport vill satsa på Hockeyallsvenskan. Publikintresset har varit enormt hittills, uppemot 50% över budget och då känns det extra roligt att vi får ytterligare en TV-partner, säger Stefan Bengtsson, VD Hockeyallsvenskan.

Redan i Grundserien av Hockeyallsvenskan möts de allra bästa och främsta utmanarna till en plats i Elitserien, då allsvenskan i år är en serie (tidigare Norra och Södra). Malmö Redhawks spelade senast i Elitserien förra säsongen och nytända klubbar som Skellefteå AIK och AIK IF finns också med. Bland de stora profilerna i HockeyAllsvenskan kan nämnas före detta NHL-spelarna Kenny Jönsson i Rögle, Marcus Ragnarsson i Almtuna och Peter Popovic i Västerås.

I inledningen av säsongen har Rögle och Almtuna börjat starkt. Hammarby och Nyköping som knackat på dörren till Kvalserien under tidigare år utmanar även i år om de åtråvärda fyra topplaceringar som ger vidare spel i vår.

Experter i sändningarna är Håkan Södergren och Tommy Boustedt.

TV-matcher
Söndag 30 okt 15.45: Almtuna IS-Rögle BK

http://www.viasatsport.se/index.phtml?page_type=document&document=45184&nav=584

att viasat sänder hockeyallsvenskan är RIKTIGT stort tycker jag. Kanske får vi se Lakers nån match med
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
firwo

Post by firwo »

Att viasat sänder är bra tycker jag (fler har viasat än sportexpressen-tv) , det kommer att gynna klubbarna, både publikmässigt och ekonomiskt

Det verkar som någon av lakers match blir tv sänd:
http://www.smp.se/article.php?args=586290,102;0;0;0
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det roliga är att de har förstahandsval till matcherna också, ja det låter fint.
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Viasat har lagt ut sina matcher och de visar Nybro Växjö 28/12 annars har AIK sju(7) matcher av Viasats match schema. Föga förvånande :notOK: tycker det är märkligt att iko inte har nån match med heller.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Razzel wrote:Viasat har lagt ut sina matcher och de visar Nybro Växjö 28/12 annars har AIK sju(7) matcher av Viasats match schema. Föga förvånande :notOK: tycker det är märkligt att iko inte har nån match med heller.

Jag är inte förvånad men kul att dom väljer en match vi kan bli många till! :D
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Dom vill såklart ha publik som kollar.

Tycker det borde gåa tt visa många fler matcher egentligen...
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Det känns lite som att det är samma lag hela tiden som rullar runt i listan.

Så är det i bussiness...Skellefteå, Björklöven och sthlm klubbarna drar väl mest stålar...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Per_växjö wrote:
Razzel wrote:Viasat har lagt ut sina matcher och de visar Nybro Växjö 28/12 annars har AIK sju(7) matcher av Viasats match schema. Föga förvånande :notOK: tycker det är märkligt att iko inte har nån match med heller.

Jag är inte förvånad men kul att dom väljer en match vi kan bli många till! :D

Vi blir många oavsett match. Men hur i allsindar kan dom välja 7 matcher med AIK?? 1.500 i snitt på Hovet imponerar inte. En publikfattig match på TV visar ju inte upp AS från bästa sidan. Men klart, det är ju ett huvudsta' lag.

På tal om det... snart finns det kanske inget huvudst' lag i ES... härliga derbyn i AS istället. Vill dom ha upp ngt så lär dom bli tvingade att slå ihop två eller kanske alla tre... Stockholm Capitals. Härliga interna supporterfighter. Lycka till.
Ursäkta avvikandet ifrån tråden, men jag kunde inte hålla mig :lol:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

AIK-matcherna är nog rätt intressanta

AIK - Hammarby = 5000-6000 åskådare
Hammarby - AIK = 3500-4500 åskådare
AIK - Skellefteå = klassiker
AIK - Malmö = sömnpiller
Löven - AIK = sömnpiller

De 2 sista kunde man tagit bort
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Herr Oberst wrote:AIK-matcherna är nog rätt intressanta

AIK - Malmö = sömnpiller
Löven - AIK = sömnpiller

Det innebär att AIK-Hammarby kommer att fördubbla publiksiffran från premiäromgången... nästan (3.100).
Och varför så mkt färre på Hammarby-AIK?? Båda lagen spelar sina hammamatcher på Hovet!!

G. B. Shaw
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Kanske jag tog i lite väl mycket, men att AIK lockar 5000 till sin hemma-match är absolut ingen omöjlighet, allt hänger lite på hur väl sthlms-lagen ligger i tabellen vid aktuell tidpunkt.
Men att AIKs hemmaderby lockar mer än Hammarbys det vågar jag nästan sätta min ådriga påle på (trots att båda lagen spelar på Hovet)

Nu när fotbollen dessutom är över (om man räknar bort den kungliga ligan) så kommer hockeyintresset vakna till än lite mer där uppe.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Herr Oberst wrote:Kanske jag tog i lite väl mycket, men att AIK lockar 5000 till sin hemma-match är absolut ingen omöjlighet, allt hänger lite på hur väl sthlms-lagen ligger i tabellen vid aktuell tidpunkt.
Men att AIKs hemmaderby lockar mer än Hammarbys det vågar jag nästan sätta min ådriga påle på (trots att båda lagen spelar på Hovet)

Nu när fotbollen dessutom är över (om man räknar bort den kungliga ligan) så kommer hockeyintresset vakna till än lite mer där uppe.

Måste säga att det är väääldigt djärvt av dig att satsa den ådriga på ett så vanskligt och ointressant vad. Det är vad jag kallar en entusiast... en ådrig entusiast 8)

G. B. Shaw
mr.e
Forumamatör

Post by mr.e »

Charlamov wrote:
Herr Oberst wrote:AIK-matcherna är nog rätt intressanta

AIK - Malmö = sömnpiller
Löven - AIK = sömnpiller

Det innebär att AIK-Hammarby kommer att fördubbla publiksiffran från premiäromgången... nästan (3.100).
Och varför så mkt färre på Hammarby-AIK?? Båda lagen spelar sina hammamatcher på Hovet!!

Faktum är att Brajen hade hemmamatch i prämiären, så Herr Oberst är nog inte helt ute o cyklar.

Tv sänd match med Växjö hittade iaf jag 1 än så länge:
2005-12-28 Nybro Vikings IF -Växjö Lakers HC Viasat Sport 1
http://www.hockeyallsvenskan.se/spelprogram/

Sen om det inte är den längsta bortaresan för er, som sänds var kanske lite synd, men vafan det kanske dyker upp ngn mer vad det lider?

Blir nog en kul fight för er som går till ladan ikväll, själv så blir det till att bita på naglarna framför AIK:s webbradio.
Steven Seagal
Han är jätteball
Under belägring 2
AIK
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter ... t.php?n=22

KOLLA...Om ni inte har redan gjort det
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Charlamov wrote:
Herr Oberst wrote:Kanske jag tog i lite väl mycket, men att AIK lockar 5000 till sin hemma-match är absolut ingen omöjlighet, allt hänger lite på hur väl sthlms-lagen ligger i tabellen vid aktuell tidpunkt.

Måste säga att det är väääldigt djärvt av dig att satsa den ådriga på ett så vanskligt och ointressant vad. Det är vad jag kallar en entusiast... en ådrig entusiast 8)

Omkring 4200 biljetter hade gått åt vid middagstid så det känns än så länge som om jag kommer få rätt i min gissning. Mellan 5000-6000 pers
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Herr Oberst wrote:
Charlamov wrote:

Omkring 4200 biljetter hade gått åt vid middagstid så det känns än så länge som om jag kommer få rätt i min gissning. Mellan 5000-6000 pers

Den som ska vara mest glad är du... såvida du ansåg att din insats var av något värde??
Heder åt dig gosse, ty du fick rätt (och jag sista ordet, eller...?)

G. B. Shaw
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

5.716 nittionior (ingen är ju helt hundra i den stan :twisted: ) på läktaren!!!

G. B. Shaw
Rött gult svart
Forumamatör

Post by Rött gult svart »

2005-12-28 18:45 Viasat Sport 1:
Nybro Vikings IF - Växjö Lakers HC
Intressant match :)
Rött rött är vårt ishockeylag!!!
Räven
c/o LL´s Forum