Inget Lakers på TV.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

alfax
c/o LL´s Forum

Inget Lakers på TV.

Post by alfax »

Det blir ingen Lakersmatch som TV_sänds under hösten ,däremot sänds båda derbymatcherna mellan Rögle och Mif varav den ena är en kväll då inte Lakers spelar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Då är det bara till att sjunga än värre så att tvfolket fattar att det är Lakers som är det tokheta laget :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det var ju synd, jag som hade hoppats på att någon bortamatch skulle gå att se på tv.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Varför inte detta då? :?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vet inte ,men enl.Expressens hockeybilaga idag är samtliga matcher med som ska sändas i höst.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

alfax wrote:Vet inte ,men enl.Expressens hockeybilaga idag är samtliga matcher med som ska sändas i höst.

Man ska inte alltid lita på nyhetsmedierna. :wink:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Per_växjö wrote:Man ska inte alltid lita på nyhetsmedierna. :wink:

Åtminstone inte Expressen o Aftonblaskan...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Svt sände ju en dokumentär "Konspiration 58" som var uppgjord. Det gjordes bara för att visa att man inte ska lita på allt man ser...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu är det så här att det är sportexpressens TV-kanal som sänder matcherna ,så i detta fallet tror jag på det som står i Expressen ,hade det varit Aftonblaskan hade det varit en annan sak.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan väl i och för sig förstå att man plockar ut de matcher som är mest intressanta och ger tittare, med tanke på reklam och sådant. Och där är vi tydligen inte med.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag har nu mailat sportexpressen och frågat om de inte ska sända någon match med Lakers.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Räven wrote:Jag kan väl i och för sig förstå att man plockar ut de matcher som är mest intressanta och ger tittare, med tanke på reklam och sådant. Och där är vi tydligen inte med.

Av det jag kunde läsa på deras hemsida så står det att spelschemat INTE är fastsällt än.Villket kan ju betyda att det kanske kommer ,trotts allt, att sändas även LAKERS matcher.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vi kan bara hoppas att det kommer att sändas någon match, jag tycker faktiskt att det borde bli så.
Fixo
Forumamatör

Post by Fixo »

Räven wrote:Vi kan bara hoppas att det kommer att sändas någon match, jag tycker faktiskt att det borde bli så.

Om ni är med och slåss i toppen av tabellen så är det ju inte omöjligt.. kanske???
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag utgår från vad som står i Expressens egen hockeybilaga idag, där är en hel sida med SAMTLIGA matcher i serien ,sedan är de utmärkta som ska visas Sportexpressens TV-kanal i höst.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Hur många matcher visas det totalt från grundserien på televisionen?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men var det inte tänkt att någon/några matcher skulle gå i kanal 24?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

8 matcher är utsatta i sportexpressen för hösten,beträffande kanal 24 har jag ingen aning om de ska sända några.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Om man nu som kanal ska sända hockeyallsvenskan - hade det inte då varit smartast, rent exploateringsmässigt, att sända matcher fördelat på den geografiska delen av landet ist för intresset. För intresset finns ju i alla städer som lagen finns i. Sänds inte Växjö Lakers en enda gång i tv så är det ju verkigen skitkasst.

/T5!! :notOK:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

c70t5 wrote:Om man nu som kanal ska sända hockeyallsvenskan - hade det inte då varit smartast, rent exploateringsmässigt, att sända matcher fördelat på den geografiska delen av landet ist för intresset. För intresset finns ju i alla städer som lagen finns i. Sänds inte Växjö Lakers en enda gång i tv så är det ju verkigen skitkasst.

Japp...och så kommer de säkert visa femtioelva matcher med Hammarby där hockeyintresset är lika med absoluta nollpunkten! :lol:
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Ha ha ha- skojar ni att mina ex. grannar kommer bli förbannade nu. De har gått och skaffat en com-hem box enbart för att kunna se allsvenskan med lakers matcher. Senaste gången jag var hemma beskrev hon lyriskt hur vardagsrummet skulle fyllas när lakers spelade bortamatch.

Men vem fan är det som gått ut och sagt att det var 2 matcher som skulle tv-sändas när det inte var klart.

Tycker dessutom att det är jävligt svagt av Elmlund som sitter i allsvenskans styrelse och förhandlar, vilket han väldigt målande beskriver i sin krönika, att inte kunna få till en enda tv-match för lakers räkning.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Bortsprungen Lakej wrote:Men vem fan är det som gått ut och sagt att det var 2 matcher som skulle tv-sändas när det inte var klart.

SMP
- Jag har fått indikationer på att vår bortamatch i Malmö samt derbyt mot Nybro ska tv-sändas, säger Peter Ländell.

http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=8383

http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=8542
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Ok- tack Per hade också för mig att jag läst det i Smp. Man kan ju undra vilka källor de i sin tur sitter på!?!

Ifall det inte är så att SVT24 kommer sända några matcher så vidhåller jag att vår ordförande har misslyckats totalt i sin lobbyverksamhet. Skämme!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Så jefla rövfigt - INTE en ENDA Växjö Lakers match inplanerad! Men två skånederbyn ska man uppenbarligen sända - störst plånbok verkar tydligen ta ut sin rätt.

Indikationer kommer man inte långt på...

Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

c70t5 wrote:Så jefla rövfigt - INTE en ENDA Växjö Lakers match inplanerad! Men två skånederbyn ska man uppenbarligen sända - störst plånbok verkar tydligen ta ut sin rätt.

Indikationer kommer man inte långt på...

Det är ju inte klart än... Men jag har nu skickat mail till svt24 också. :?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Bortsprungen Lakej wrote:Ifall det inte är så att SVT24 kommer sända några matcher så vidhåller jag att vår ordförande har misslyckats totalt i sin lobbyverksamhet. Skämme!

Ja, skulle detta visa sig vara av realitetskaraktär - så kan man ju inte annat än att anse detta 'fantastiska' televisionsupplägget som ett misslyckande...

Elmlund wrote:Hockeyallsvenskan AB har redan kunnat sluta avtal med rikstäckande sponsorer och tv-kanaler, förhandlingar pågår med fler. Jag är själv en av fem styrelseledamöter och har redan i inledningen av detta uppdrag sett vilken potential Hockyeallsvenskan får genom bolagiseringen.

/T5!! :evil:
Last edited by C70T5 on 19 September 2005, 23:03, edited 1 time in total.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Vet inte hur många matcher de kommer visa, men kommer de visa typ 10 st så tycker man ju iaf de skulle välja matcher så alla supportrar fick se sitt lag minst nån gång...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag har bestämt för mig att 24:an ska visa några matcher, vilket jag verkligen hoppas på.
firwo

Post by firwo »

Jag läste ett lakers reportage i någon gratis tidning och där stod det efter matchen Växjö Lakers- Hammarby !!TV!!
Vet ej vad detta kan betyda men det borde betyda att de ska sända den matchen :?

Jag tror tidningen heter frotté och man får den med posten.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

SportExpressen sänder ju givetvis de matcher som det tror ska locka mest tittare och därigenom generera reklampengar. Det är för fan inte välgörenhet de syslar med. Det matcher som står i bilagan nu är de som är fastställda nu, kan mycket väl tänka mig att de dessutom kommer lägga in extra intressanta matcher (striden runt strecket) under resans gång. Så det är väl bara för Lakers att försöka blanda sig i toppstriden så ska ni se att TV-sändningarna kommer. :wink:
carl
Forumdemon

Post by carl »

Kjellsson wrote:SportExpressen sänder ju givetvis de matcher som det tror ska locka mest tittare och därigenom generera reklampengar. Det är för fan inte välgörenhet de syslar med. Det matcher som står i bilagan nu är de som är fastställda nu, kan mycket väl tänka mig att de dessutom kommer lägga in extra intressanta matcher (striden runt strecket) under resans gång. Så det är väl bara för Lakers att försöka blanda sig i toppstriden så ska ni se att TV-sändningarna kommer. :wink:

Du är en klok man, Kjellsson. Sportexpressen visar ju självklart de matcher som flest människor vill se. Tittarsiffror är navet i varje TV-kanal, så även i Sportexpressen.
Troja - laget i hjärtat
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

fan med!! jag som ville se Arboga-Almtuna.........
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vi som kommer att missa matcher får väl titta på smålandsnytt :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Följande matcher ska sportexpressen sända i höst enl.deras bilaga.
28/9 Hammarby-Aik
11/10 Rögle -Malmö
19/10 Björklöven-Skellefteå
4/11 Skellefteå-Malmö
9/11 Västerås-Aik
16/11 Nyköping-Malmö
30/11 Malmö -Rögle
12/12 Skellefteå-Björklöven

8 klubbar är det då som är representerade.
Malmö 4 och Skellefteå 3 matcher vardera ,kanske inte så konstigt eftersom de är de stora favoriterna.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Ett smålandsderby kunde dom fan ha med!!
Post Reply