Halmstad hammers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inlägg av Poliwag »

Henkeman2 skrev:200000 per år från JOFA, jo tjena, den summa är för hela femårsperioden - garanterat.

http://www.sr.se/halland/

Det är per år enligt inslaget i radio Halland
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

Jag skulle oxå vilja säga "jo tjena". Om det är som de säger så måste det vara ett av de bästa sponsorkontrakt skrivna på denna nivån.
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

senaste nytt från HH:s hemsida

Inlägg av Poliwag »

Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inlägg av goisetkaa »

Helt otroligt....till och med ett luftslott till styrelse 8O

Kan inte låta bli att tycka synd om lagen detta drabbar, främst då Skövde eller Örebro men också de Allsvenska konkurenterna som riskerar en haltande serie framöver.

Förövrigt så kan de nu skrota elitlicensen då den tydligen totalt har spelat ut sin roll.........helt omöjligt att inte bli godkänd ju :roll:
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Användarvisningsbild
FenrirofHonkers
Forumamatör
Kontakt:

Vad ska man säga?

Inlägg av FenrirofHonkers »

Här jobbar man i sin lilla ICA-butik en hel dag. Man deppar ihop för gårdagens nyhet och när man sen kommer hem så hör man detta?

Som Hammerssupporter vet man sedan en tid tillbaka inte riktigt hur läget ligger till, då det svänger lite hit och dit.

Självklart är jag JÄTTEGLAD för den här senaste nyheten och den kom verkligen som en överraskning - Ingen hade räknat med det här - alla var inställda på det värsta.

Men med de erfarenheter man har så vågar man inte riktigt ropa jippie ännu, men självklart byts gravölen ut mot en midsommaröl och morgondagens midsommarfest kan nu bli roligare än väntad.

Vi får se vart det bär, det låter onekligen bra just nu. Men allt är så snurrigt och rörigt så jag vet knappt vad jag heter längre.

Erok - Du har visat en fin medmänsklighet och jag välkomnar dig till Halmstad där vi tar ett par gemensamma kalla. Jag bjuder. (om den här nyheten håller i sig och står fast).
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Det positiva i denna "mun-mot-mun" historien är ju att det nu förhoppningsvis blir fyra heta derbyn kommande säsong - två heta hemmamatcher i Lakerdome, härligt! Credit till spelarna i Halmstad Hammers som hela sommaren "jobbar" gratis, Nyström slår nog klackarna i taket av optimism... Hoppas nu bara att de tappra hammerskrigarna får positiva gensvar i gengäld från föreningen Halmstad Hammers när allvaret drar igång på riktigt om ett par månader - det är dom uppoffrande spelarna verkligen värda. Att bryta av en klubba eller två per säsong ska inte vara öderstiget för om man ska få fortsätta spela eller inte, inte i den rikstäckande HockeyAllsvenskan.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

hallandsposten (länk)

Inlägg av Poliwag »

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=67755

"Men det avgörande var Jofa som ingick ett avtal i miljonklassen över fem år på utrustning – något som tidigare bara Leksand och Djurgården har."

Ingår klubbor?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

Intressant lösning. Tyckte väl att siffrorna var rätt rejäla om man snackar om kontanta medel.

Detta torde innebära att spelarna inte längre kan lira med sina personliga prylar eftersom de kommer att behöva spela i Jofa prylar. Inga nyförvärv av spelare som gillar att lira i Bauer eller något annat märke. Ska bli intressant att se...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inlägg av Puck På Pung »

Mygel skrev:Intressant lösning. Tyckte väl att siffrorna var rätt rejäla om man snackar om kontanta medel.

Detta torde innebära att spelarna inte längre kan lira med sina personliga prylar eftersom de kommer att behöva spela i Jofa prylar. Inga nyförvärv av spelare som gillar att lira i Bauer eller något annat märke. Ska bli intressant att se...

Men herrgud vad man kan leta fel. Se på Halmstads BK, spela i Umbro eller spela någonannanstans. Så här är det på många, många, många ställe och i många många många klubbar.

En lysande lösning förövrigt. Nu kommer man undan likviditetskrisen kring den saken, det kostar att få dem på is utrustningsmässigt. Att spelarna avstår lönen så länge räddar ytterligare...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
offside
Forumamatör

Inlägg av offside »

Jag vill tackar alla Lakers fans för deras stora stöd i denna soppa.Men änteligen verkar det vara över nu.Sedan gnäller alla om luftstyrelse och luftekonomi men det är det inte.Den som tuggar mest är Mygel och Hofnar 2 stora Rögle fans som kan allting.Så mycket som de kan är det konstigt att de inte sitter med i styrelsen i svenska hockey förbundet. Tack alla Lakers fans ha en glad midsommar på er.
puff
Forumdemon

Inlägg av puff »

Eftersom jag startade denna tråden så får jag väl nu gå in och säga att jag tycker det känns bra att det ordnade sig till slut. 4förhoppningsvis heta matcher att se fram emot. Det är alltid roligt att åka till Halmstad på hockey. Under förutsättning att lakers vinner förstås. Hoppas nu bara att ni reder situationen hela säsongen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Mygel »

offside skrev:Jag vill tackar alla Lakers fans för deras stora stöd i denna soppa.Men änteligen verkar det vara över nu.Sedan gnäller alla om luftstyrelse och luftekonomi men det är det inte.Den som tuggar mest är Mygel och Hofnar 2 stora Rögle fans som kan allting.Så mycket som de kan är det konstigt att de inte sitter med i styrelsen i svenska hockey förbundet. Tack alla Lakers fans ha en glad midsommar på er.

Kommer att fortsätta att tugga om det nu visar sig att Halmstad fortfarande inte är ett lag för allsvenskan. Som det ser ut nu från en utomståendes blick med 0 känslor för Hammers, så är det nödlösningar, nödlösningar, nödlösningar. Det är som små lappar för att täta hålen på ett redan sjunkande skepp. Tycker att det är rejält dåligt att ett lag som inte har förutsättningarna för det ska fortsätta spela i Sveriges näst högsta liga. Med förutsättningar menar jag allmänt intresse av klubben i dess när område. Malmö, Hammarby o AIK har samma problem så som jag ser det. Men när det gäller t.ex. AIK så har man nu lyckats inse att man måste arbeta inom de ramar som man har och inte försöka bygga någonting som inte finns. För mig känns det mer intressant att klubbar som Borås, Skövde, Troja eller Tingsryd spelar i serien eftersom de har starka lokala förankringar i sina områden för tillfället.

Vi får se hur sagan Hammers slutar. Om 10 år kanske klubben är etablerad med ett bra publikunderlag. Men dessa 10 år kommer säkerligen att innehålla svarta rubriker som inte direkt höjer respekten för Hockeyallsvenskan som Sveriges näst bästa liga.
Användarvisningsbild
Sikson
Forumamatör

Inlägg av Sikson »

Jag är skeptisk till Förbundets enkla lösning att gång efter annan och rakt av, köpa Hammers argument. Dessutom, vet jag av erfarenhet, att JOFA inte gör något som de inte kan tjäna på. Se det ur JOFAs synvinkel. Hur resonerar de? OK, vi går in och lovar Hammers en summa och vårt namn kommer bli väldigt positivt mottaget i Hockeysverige eftersom vi räddade Hammers. Publiciteten kommer bli stor också. Vad kostar det JOFA. Det behöver inte kosta dem någonting! Hur då menar du, frågar du. Inbilla åtminstone inte mig att JOFA betalar in den summan (200 000) på ett konto hos Hammers. Nej, det är väl som alla andra klubbar har, ett avräkningskonto för inköp av prylar som ägs av materialaren. Bedrivs det hockey på sommaren? Nej, några inköp just nu görs inte. Kommer Hammers överleva sommaren? Kanske eller kanske inte. Hur mycket har då JOFA förlorat om Hammers konkar? Hur mycket har de vunnit på god publicitet?

Alltså, JOFA gör en god affär (nästan riskfri). Hjälper det Hammers akuta likviditetsbrist? Nej, soppan lär rulla vidare. Det tragiska är väl Förbundet som aldrig genomskådar luftslottet. Eller vågar man skriva att de kanske inte VILL genomskåda det pga av att någon högt uppsatt där har privata eller andra förbindelser med denna klubb? Nej, jag låter bli att skriva det. Min slutsats är att Hammers har köpt sig mer tid. Igen.
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inlägg av Poliwag »

Sikson, kunde förbundet gjort något annat än att godkänna Hammers?
Villkoret för elitlicensen var en styrelse senast 23/6 och det uppfyllde man.

Dessutom köps huvuddelen av materialet in under försäsongen så även ett avräkningskonto hos Jofa borde vara guld värt även om det givetvis inte smäller lika högt som cash.
Användarvisningsbild
Sikson
Forumamatör

Inlägg av Sikson »

Nej, för att inte tappa ansiktet (mer) var de tvungna att godkänna det. Däremot kunde de kontrollera uppgifterna innan de godkände dem när Hallandsposten ringde och bad om en kommentar. Eller hur? Som sagt, hur långt spelarlönerna och JOFA-kontraktet hjälper Hammers i sommar återstår att se. Men mina estimat gör gällande att det ännu saknas ca 1 miljon ändå. Och det INNAN säsongen börjar. Luktar illa det här!
Användarvisningsbild
Halmstad-påg
Forumamatör

Inlägg av Halmstad-påg »

Mygel skrev:Intressant lösning. Tyckte väl att siffrorna var rätt rejäla om man snackar om kontanta medel.

Du kan fan ta mig allt Mygel. Halmstad Hammers har varit sponsrade av Jofa så länge jag vet, ensamrätt med Jofa. Och konstigt nog Mygel har det gått mycket bra.
Trots att vi hade 2 stycken spelare som var personligen sponrade av Rebellion.
Så här funkar det Mygel: När en enskild spelare vill lira med ett par andra handskar, ja då får man tejpa över namnet, spraya över namnet på klubban osv.

Att Jofa sedan går in med denna summan, är kanske just för att Hammers har alltid skrivit ensamrätt när det gäller sponsring av material.
Vilket är väldigt ovanligt, en klubb brukar ta in 2-4 olika leverantörer.
Vi har en hockey-skola som bär Jofas namn, som antagligen hade blivit mindre populär utan ett lag i som syns i hockey-Sverige.

Sen det här med Jofa, det är enbart en del av företagen som gått in/kommer gå in med stålar. Visa verkar tro och hoppas att det kommer skita sig igen, speciellt Sikarna.
Censurerat av webbruppen.
Amor et Fides (BSKV)
Användarvisningsbild
JimmyA
Forumamatör

ny styrelse

Inlägg av JimmyA »

vi har fått en ny styrelse med Mats Thomasson i spetsen som ordförande......
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

offside skrev:Jag vill tackar alla Lakers fans för deras stora stöd i denna soppa.Men änteligen verkar det vara över nu.Sedan gnäller alla om luftstyrelse och luftekonomi men det är det inte.Den som tuggar mest är Mygel och Hofnar 2 stora Rögle fans som kan allting.Så mycket som de kan är det konstigt att de inte sitter med i styrelsen i svenska hockey förbundet. Tack alla Lakers fans ha en glad midsommar på er.

Ursäkta, men skulle du kunna posta lite länkar till trådar i detta forum där jag gnarper om Halmstads ekonomi? Tack på förhand.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Som det ser ut nu känns det bra att hammers överlever.Dels får vi närmara till två bortamatcher och för hoppningsvis så kommer det mycket folk från Halmsta till växjö.Men det gäller för Halmstafansen att jobba stenhårt i sommar för att få folket tillbaka in i ladan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Ja, om man ska kalla det såpa eller soppa denna historia om Hammers vill jag inte avgöra.Men eftersom jag är halvt Halmstadbo numera var det rätt intressant att höra radio Halland under veckoslutet. i onsdags kväll så sa sas det det att Hammers saga var slut ,jag sa då till min fru som en gång haft Mikael Bjerdahl som dagbarn att jag tyckte synd om Mikael och Jonas Burman (som jag hade kontakt med under tiden i han var i Växjö) att det skulle gå så här.Dagen efter så kommer det i radio Halland att Hammers är räddat tack vare man fått ihop en styrelse med gamle handbollspelaren Tomansson som ordf. För mej är det en gåta (hur gärna jag än ville ha kvar Hammers) hur denna så(op)a kan fortsätta.
Som sagt jag har inget emot att Hammers är kvar ,men jag tror faktiskt att de bespottade Röglesupportrarna från Hammersupportrar.( Mygel ,Hofnar ) får rätt, detta är bara en tillfällig lösning och problemet komma att vara kvar att klara ut säsongen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Halmstad tar man inte på allvar.

Sade Stellan redan för två år sedan. Jag höll med honom då, och gör det fortfarande.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Nja, ett rätt provokativt uttalande Hofnar. Jag är rätt less på att supportrar till äldre klubbar inte förmår att respektera nyare klubbar. Kolla citaten på LL:s första sida. Någonstans har alla börjat. Även RBK måste ha startat någon gång. Kan ju knappast varit 100 år från starten. :lol: Misstag har alla gjort och självklart lär man sig efterhand. Hammers är kvar på sin nuvarande nivå om det finns tillräckligt med människor som älskar hockey och klubben. Om inte - ja då skall man inte spela i Allsvenskan. Återstår att se hur det blir. Jag tar alla som älskar hockey på allvar.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inlägg av Snoken »

Ja, Rögles ekonomi har väl inte varit alldeles lysande genom alla åren. Tycker att dessa båda herrar skriver väldigt vinklade inlägg om Hammers. Jag tror inte att de hade haft samma åsikter om det hade varit Rögle som hade varit i Hammers sits. Det lyser igenom att deras åsikter vinklas eftersom de tycker illa om Hammers. Hade de gillat Hammers så hade de inte uttalat sig på samma sätt.

Det är vad jag tror iaf...
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

Varanen skrev:Nja, ett rätt provokativt uttalande Hofnar.

Ja, det kan du fethaja att det är. Det är dessutom helt sant, vilket gör det hela rätt så tragikomiskt. Tragiskt för de som håller på Halmstad Hammers, komiskt för oss andra.
De enda paralleller man kan dra mellan HH och Lakers, är att ni bägge har varit uppstickare som stått ut, men där upphör likheterna.
I Halmstad var man både fartblinda och överväldigade av sin egen förträfflighet redan från början. Både i föreningen och inom supporterleden. Man har inte lärt sig någonting.
Så upplever jag inte att det gått till i Växjö.
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

Att det begåtts misstag i Halmstad är helt uppenbart, att alla som spelat i Hammers ansetts som universums bästa spelare genom världshistorien av somliga Hammers-supportrar är komiskt, men ditt kategoriska uttalande riskerar bara att skapa ett "flame-war". Det var det jag försökte undvika, inte hindra dig från att vara kritisk mot Hammers eller VLH. Nu har du ju motiverat varför du inte tar de på allvar och därför kan debatten fortsätta från orsakerna, inte ett ensamt påstående.
Användarvisningsbild
Hofnar
Forumentusiast

Inlägg av Hofnar »

- Vi ska vara i elitserien senast 2010, hälsar kassören och tillförordnade ordföranden Peter Gilbertsson.
---
Från Hammers forum. Om Gilbertsson verkligen sagt detta, eller om det bara är en supporters tro och våta dröm, vet jag inte.
Enligt Hammers förra plan, när de tog steget upp i Allsvenskan, så skulle de spela om SM-medaljer denna säsongen, eller om det var nästa.

Hybris, någon?
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Ja... o det hela bara fortsätter... o fortsätter... o fortsätter... ;)

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=68912

Fixa nyförvärv utan att öht konsultera tränaren... eller ens MEDDELA honom att så har skett.?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Finns ju vissa supportrar till hammers som tycker det är dax att lägga ner klubben för detta börja bli pinsamt i deras ögon
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Ja nu är det riktigt pinsamt, nästan så man själva som helt opartisk skäms när man läser det här.
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Samtidigt fick Hammers i går klart med tre nya spelare: backen Jonas Bergman från Skåre och forwardarna Dan Lindahl och Henric Persson från Sunne.

För Tommy Jonsson, chefstränaren, kom detta som en total överraskning.

– Det har jag faktiskt inte fått någon information om. Jag såg jag på nätet när jag var inne och tittade för en liten stund sedan, att det var spelare som tillkommit och spelare som gått, säger han.

Är det inte lite märkligt, att du inte kände till det?

– Det tycker jag är märkligt, ja. Hur man resonerar där vet jag inte.

Så du vet ingenting om Bergman, Lindahl och Persson?

– Ingenting.

Kommunikationen i den krisdrabbade klubben Halmstad Hammers verkar ju inte vara på topp direkt - man gör sig av med spelare och tar in nya spelare UTAN att föra en diskussion med den nya tränaren Tommy Jonsson. Den nya tränaren som man i sin tur vill omförhandla kontraktet med, han har inte fått sin FÖRSTA löneutbetalning än, ja herregud vilken soppa, vad sysslar Halmstad Hammers med.

/T5!!
Senast redigerad av 1 C70T5, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
goisetkaa
Forumamatör

Inlägg av goisetkaa »

Direkt pinsamt ju :oops:
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
puff
Forumdemon

Inlägg av puff »

Det var väl detta som man befarade, det tar aldrig slut. det verkar vara en väldig luftballong som byggts upp. När man läser Hammers forum så verkar de flesta (med några undantag) vara mest förbannade på HP som har dragit fram detta. Man är så förblindade att man inte kan se värdet av att det som sker kommer fram i ljust. Det kanske är så att det vore bättre att lägga allt på bordet så lipper man som idag "det pyser ut lite grand ur luftballongen när någon sticker lite i den".
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Å ja... vi kan oxå vara blinda och tycka Smp ALLTID är negativa i sin syn på Lakers. Det är murvlarnas jobb och dessutom så säljer negativa nyheter... liksom sex, sol och väder, resor och ond bråd död.
Ex. http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=8090&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=smp
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Charlamov skrev:Å ja... vi kan oxå vara blinda och tycka Smp ALLTID är negativa i sin syn på Lakers.

Mjaa.. överlag tycker jag SMP är helt suveräna när det gäller Lakersrapportering. DOCK så finns det en viss herr Sportredaktör Persson som jag däremot har ganska små sympatier för...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Cirkusen Hamlstad Hammers fortsätter. Den ena pinsamma incidenten avlöser den andra. Nyförvärvet från Sundsvall Johan Thelin flyttade ner till Halmstad med sin flickvän, de båda sa upp lgh och jobb. Johan Thelin får nu kalla handen av den nya styrelsen. Bedrövligt, riktigt bedrövligt.

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=69139
Skriv svar