OS-Hockey!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
OS-Hockey!
Vad tror ni om os-hockeyn? själv är jag övertygad om ett silver.
Kul med en tråd om OS. Om Foppa kan komma tillbaka till samma slag som tidigare under säsongen tror jag det kan räcka ända fram till en final för våra kronor mot Kanada, väl där kan allt hända. Jag läste på aftonbladets hemsida att Mattias Norströms OS-medverkan var tveksam dock, det kan bli ett tungt avbräck. Norström har ont i nacken. Det börjar bli tunt med backar att sätta in. Även Tärnström är skadad. Som tur är så har vi Kenny Jönsson 

- Dragkampslakej
- Forumdemon
Tror Sverige missar medaljerna i detta OS. Cannada, Tjeckien, Finland tar nog hand om dem. Enligt Alfredsson så är det dock ett plus att Bengt-Åke är kapten då han spelat i NHL och därför vet hur killarna är vana att spela och kan anpassa spelet till det. Sen är jag förkyld och det hjälper då ingen!
Damerna i hockey hamnar även de utanför pallen. Koncentrationen verkar vara på hur de ska spela mot Cannada. Glömmer man bort Finland och USA? Det såg inte övertygande ut mot rysskorna trots nerverna bör man kunna prestera bättre i försvaret och drälla mindre med pucken.
Damerna i hockey hamnar även de utanför pallen. Koncentrationen verkar vara på hur de ska spela mot Cannada. Glömmer man bort Finland och USA? Det såg inte övertygande ut mot rysskorna trots nerverna bör man kunna prestera bättre i försvaret och drälla mindre med pucken.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
För att utveckla mina tips, så tror jag att OM TK går till final, så vinner vi guldet. Och trots att alla tror att det är Team Canada vi möter i finalen, så g år jag imot strömmen och säger att TC förlorar semin, och TK möter iställer Tjeckien i finalen, som slog ut TC i semin, och vi själva besegrade Ryssland i semin.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

- Dragkampslakej
- Forumdemon
Du måste lyssnat mycket på förkorta orden med TimbaktuPutteA wrote:För att utveckla mina tips, så tror jag att OM TK går till final, så vinner vi guldet. Och trots att alla tror att det är Team Canada vi möter i finalen, så g år jag imot strömmen och säger att TC förlorar semin, och TK möter iställer Tjeckien i finalen, som slog ut TC i semin, och vi själva besegrade Ryssland i semin.

TPPLUTT= Transportpluton
JHodå man har ju sett repmånad, föresten så förkortas grodman grdman inom försvaret en hel bokstav WOW!
Tjeckerna är alltid farliga och om Finland möter Sverige i match om brons kan nog allt hända.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Den nya 7:e spelaren heter alltså vatten på isen. visserligen borde svensken listat ut att isen är lite lurig när det ser ut som vattenfestival på den. Annars tycker jag det såg bra ut idag. En träning igår kväll och en del hade inte ens fått utrustningen förrän innan matchen. Undrar varför Lundkvist inte stod i målet? En bättre värdemätarte imorgon mot Ryssland, men klart godkänt idag.
Så som USA spelade igår så tycker inte jag att dom utgör ett hot. Jag tror att Sverige kan vara med och kämpa om en medalj.. Jag känner lite som PutteA, att kommer dom till final, så vinner dom, men blir det "bara" bronsfinal, så kommer dom förlora.. Allt sitter i huvudet!
Tacksamt nog har vi dragit fram TV'n på jobbet här nu, så nu är det OS (OL) för alla pengene!
Og om det hører til diskusjonen; kul med gull for Sverige i OS! Eftersom det jo var 11år, 11 måneder og 18 dager (ca) sen OS-guldet på Lillehammer. Härligt!
Heia Norge og Sverige! =D (känns skönt att vara lite dubbel nu i dessa OS-tider..
)
Tacksamt nog har vi dragit fram TV'n på jobbet här nu, så nu är det OS (OL) för alla pengene!
Og om det hører til diskusjonen; kul med gull for Sverige i OS! Eftersom det jo var 11år, 11 måneder og 18 dager (ca) sen OS-guldet på Lillehammer. Härligt!

Nej, jag hävdar fortfarande att sett till spelarmaterial håller jag Sverige som femte lag.
Slovakien var dessutom betydligt bättre än jag trodde men USA var sämre så det jämnar ut sig...
Sveriges trupp har varit bättre de senaste två gångerna än den här uppsättningen, tyvärr...
Slovakien var dessutom betydligt bättre än jag trodde men USA var sämre så det jämnar ut sig...
Sveriges trupp har varit bättre de senaste två gångerna än den här uppsättningen, tyvärr...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Tror som jag skrev tidigare att det kan bli allt mellan himmel och pannkaka. Tror allt beror på våra stora stjärnor på isen. Dom måste tagga till och visa vägen. Sundin, Alfie, Z och ev. Foppa är dom som måste leverera, samt att Lunken måste generera samma spel som i NYR, då tror jag på HIMMEL.
Så är det med det, som det

Sverige har på tok för dålig backbesättning. Helt obegripligt hur vissa ens kan tro att vi ska ta guld. Forsberg kanske inte ens spelar, Sudden inte på topp den här säsongen pga skador, Näslund inte med...
På målvaktssidan är Henke ok, men de andra lagen har minst lika bra eller bättre, Henke är knappast top 10 i NHL. Lidström har haft sin topp, Norström tackade nej pga skada...
Om vi hade haft alla stjärnor friska och i form så hade vi kanske haft en liten chans, men nu med så många återbud står vi oss ganska slätt. Kolla Kanada tex, de skulle kunna ställa två lika bra lag på benen. Får de en skada skickar de bara in en ny lika bra. Den bredden har inte lilla Sverige.
Vi blir trea eller fyra i gruppen, och då möter vi troligen Kanada eller Tjeckien i kvarten. Byebye. Vissa matcher kan vi säkert slå ett av storlagen, men inte flera matcher i rad i en turnering. Som bäst semifinal, då är det bra gjort av Sverige.
På målvaktssidan är Henke ok, men de andra lagen har minst lika bra eller bättre, Henke är knappast top 10 i NHL. Lidström har haft sin topp, Norström tackade nej pga skada...
Om vi hade haft alla stjärnor friska och i form så hade vi kanske haft en liten chans, men nu med så många återbud står vi oss ganska slätt. Kolla Kanada tex, de skulle kunna ställa två lika bra lag på benen. Får de en skada skickar de bara in en ny lika bra. Den bredden har inte lilla Sverige.
Vi blir trea eller fyra i gruppen, och då möter vi troligen Kanada eller Tjeckien i kvarten. Byebye. Vissa matcher kan vi säkert slå ett av storlagen, men inte flera matcher i rad i en turnering. Som bäst semifinal, då är det bra gjort av Sverige.
Det finns plats för två lag i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Ja, Kronwall, Norström och Hedström kallas in. En hel Norström förstärker ju vilket lag som helst i det fysiska och defensiva arbetet. Bra, eftersom vi inte har någon tillräckligt bra fysisk back i den nuvarande uppställningen.
Hedström är ju bättre än tex Hannula alla dagar i veckan, men han kommer förmodligen inte få speciellt mycket istid. Risken med Hedström i de heta matcherna är ju hans odisciplin. Om ska leta efter en svensk motsvarighet till Finlands Ruutu så ligger väl Hedström nära till hands, även om jag inte vill tro att han är beredd att göra samma fega tilltag som Ruutu.
Hedström är ju bättre än tex Hannula alla dagar i veckan, men han kommer förmodligen inte få speciellt mycket istid. Risken med Hedström i de heta matcherna är ju hans odisciplin. Om ska leta efter en svensk motsvarighet till Finlands Ruutu så ligger väl Hedström nära till hands, även om jag inte vill tro att han är beredd att göra samma fega tilltag som Ruutu.
Troja - laget i hjärtat
Det största problemet är ju att Hedström och Kronwall INTE FÅR spela. En reserv får endast bytas in om en skada uppstår på någon av de anmälda spelarna, och skadan ska verifieras av både Tre Kronors landslagsläkare samt en oberoende läkare. Således lär det knappast bli någon istid för dessa båda herrar i nuläget.
Detta är dock den största skandalen av allt. Om nu Kronwall varit "fit for fight" för att kunna åka till OS igår så lär han kunnat vara det för en halv vecka sedan också. Så, varför i helvete plockar man in Ronnie Sundin som knappt kan åka skridskor? 36 år gammal också, knappast ett framtidshopp heller. Helt obegripligt. Kronwall är, trots att han varit borta ett halvår, en bättre back av internationellt snitt som Tre Kronor verkligen skulle behövt i denna OS-turnering. Att Jonte Hedström inte blev uttagen framför Hannula är också högst märkligt.
Fan, börjar likna ett stort skämt det här. Inte bara ska man hoppas att Slovakien vinner ikväll så att Sverige får en enklare match i kvarten, nej, nu ska man också hoppas på att väldige Chara skadar några av de sämre spelarna i Sverige också så att vi kan få det bästa laget till slutspelet. Jisses...
Detta är dock den största skandalen av allt. Om nu Kronwall varit "fit for fight" för att kunna åka till OS igår så lär han kunnat vara det för en halv vecka sedan också. Så, varför i helvete plockar man in Ronnie Sundin som knappt kan åka skridskor? 36 år gammal också, knappast ett framtidshopp heller. Helt obegripligt. Kronwall är, trots att han varit borta ett halvår, en bättre back av internationellt snitt som Tre Kronor verkligen skulle behövt i denna OS-turnering. Att Jonte Hedström inte blev uttagen framför Hannula är också högst märkligt.
Fan, börjar likna ett stort skämt det här. Inte bara ska man hoppas att Slovakien vinner ikväll så att Sverige får en enklare match i kvarten, nej, nu ska man också hoppas på att väldige Chara skadar några av de sämre spelarna i Sverige också så att vi kan få det bästa laget till slutspelet. Jisses...
fan....
ibland önskar jag att jag var en sur finnjävel jag åxå... eller var född i nån annan nation där de har ett landslag som VILL, och KAN lira ishockey...
dessutom ett land som inte har några tvillingsystrar Sedin som lirar i landslaget...
ibland önskar jag att jag var en sur finnjävel jag åxå... eller var född i nån annan nation där de har ett landslag som VILL, och KAN lira ishockey...
dessutom ett land som inte har några tvillingsystrar Sedin som lirar i landslaget...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.