Nej, men nu när vi ligger så pass bra till så vore det ju fel att sikta på något annat än topp 4.
Det här året är ju annars tillför att etablera sig i nya allsvenskan, vilket jag självklart sätter före än topp 4.
Jag tror man måste sluta fokusera på topp fyra nu. DEt skapar en onödig stress i laget att varje match är "sista chansen". Bättre att fokusera på spelet.
Helt rätt fröken svår! Det är ingen som har haft målsättningen att nå kvalserien, visst finns den innerst inne men inte om vi ska tänka logiskt. Jag tycker vi har gjort en godkänd insats hittills. Nu är det bara att fokusera på varje match och ta en i taget, finns inget annat att göra!
Bättre att sätta upp en målsättning om 6:e-placeringen, eller kanske ett visst antal poäng de kvarvarande omgångarna. Det är bara att inse, säsongen 2005/2006 är inte tänkt som lakers första säsong i kvalserien. Skynda långsamt!
Det är klart att det är en enorm bonus att kunna fylla lakerdome ett antal gånger extra i vår, och även att få möta riktigt bra hockeylag och känna lite på temposkillnaden, men lakers tid kommer.
Fröken Svår wrote:Jag tror man måste sluta fokusera på topp fyra nu. DEt skapar en onödig stress i laget att varje match är "sista chansen". Bättre att fokusera på spelet.
Jag tror inte alls som du...
Så länge chansen finns så tror jag att killarna i laget själva sätter upp målet och presterar därefter...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag menar inte att gå i polemik nu, men allvarligt, vem är det som har uttryckt målet om topp-fyra? Och när skapades det? Den enda målsättningen jag har hört från officiellt håll är topp-10.
En inte alltför vild gissning är att det är supportrar tillsammans med media som haussar upp laget när det går bra några omgångar, och plötsligt har KS blivit ett mål. Märkligt.
Det är väl så att när man som spelare märker att man har chansen så är det väl klart att man börjar blicka uppåt i tabellen. Samtidigt är det ju inte oviktigt för föreningen. Har man häng på fjärdeplatsen så lockar det säkert några hundra extra än om man ligger och harvar i ingemansland.
De hade väl ett inofficiellt mål på 4:e platsen för att hela tiden sträva efter något bättre, men det är väl inte förenligt med styrelsen och lagets officiella mål. Det är nog inte helkört ännu men jag är ändå nöjd med vad Lakers presterat så här långt. Över förväntan!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Jag har för mig att Åkerström pratade om att laget siktade på 4:e platsen när det gick så bra i början men att det inte var ett officiellt mål utan bara lagets egna eftersträvan. Men det finss säkert någon Serra som har bättre koll än jag har.
Fröken Svår wrote:Jag menar inte att gå i polemik nu, men allvarligt, vem är det som har uttryckt målet om topp-fyra? Och när skapades det? Den enda målsättningen jag har hört från officiellt håll är topp-10.
En inte alltför vild gissning är att det är supportrar tillsammans med media som haussar upp laget när det går bra några omgångar, och plötsligt har KS blivit ett mål. Märkligt.
Målet på en topp fyra!Det har säkert spelarna själva...för inte går dom in å spela av serien för att slippa negativt kval.
Nej innerst inne vill ju både lakejer, spelare och ledare att Lakers ska nå en topp fyra, men alla är också medvetna om att det är lite orimligt att tänka så...alla vill väl nå toppen, annars borde man inte engagera sig i idrott...eller? Nä men en placering runt 6-7 plats tror jag blir Lakers slutplacering, det är riktigt bra tycker jag!
Zolen wrote:Nej innerst inne vill ju både lakejer, spelare och ledare att Lakers ska nå en topp fyra, men alla är också medvetna om att det är lite orimligt att tänka så...alla vill väl nå toppen, annars borde man inte engagera sig i idrott...eller? Nä men en placering runt 6-7 plats tror jag blir Lakers slutplacering, det är riktigt bra tycker jag!
Förut när det var norra och södra serien så hade lakers problem med att ta sig till topp4.
Nu har både norra och södra serien slagit ihop sig och lagen är starkare än någonsin. Tror inte någon hade trott att vi skulle klara topp4 nu när det är ännu tuffare.
HÅller med dig runt 6e 7e plats hamnar vi.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ska bli spännande att följa matchen på datorn imorgon kväll. En rejäl kraftansträngning och sen några dagars nog rätt v'lbehövlig vila för spelarna. Hoppas på en 3 poängare men det blir nog blod svett och tandagnisslan i en jämn tillställning.