Växjö Lakers Hockey - AIK
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers Hockey - AIK
En fredagsmatch i Lakerdome.
mot ett lag som aik
Finns bara ett sätt att summera detta.
PUBLIKFEST
Får hoppas det letar sig mer än 3000 till Lakerdome efter Lakers fina insatts.
Och även 3 poäng hade smakat fint.
mot ett lag som aik
Finns bara ett sätt att summera detta.
PUBLIKFEST
Får hoppas det letar sig mer än 3000 till Lakerdome efter Lakers fina insatts.
Och även 3 poäng hade smakat fint.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Allt är ju relativtFetisov wrote:och han är ju faktiskt en av de bättre domarna, i allafall hittillsNille wrote:Joda Morgan dömmer och på söndag är det dax för Niklas Persson............

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Aik kommer nog inte att åka hit med en enda supporter från sthlm.Lakersfan_03 wrote:tror vi får en läktarmatch också.
Fast jag vet inte hur black army är i hockeyn.
men aik brukar bjuda upp på läktaren vad jag vet.
Däremot så finns det ju en hel del växjö gnagare och andra patrask runt om i skogarna som saknar självindentitet eftersom man håller på ett lag från stora tuffa sthlm och inte från sin egen kära hembyggd.
"OOO jag vill inte vara mig själv jag vill vara som alla andra och hålla på stora tuffa gnaget, mm så att jag får respekt"
Ett ord PATETISKT. Våga hålla på de mindre lagen, sånt förtjänar respekt.
ledsen men nu spårade jag ut lite igen. men jag kan inte försvara eller förstå infödda växjöbor som håller på ett sthlms lag eller andra lag utangör kronoberg. Var stolt ifrån var du kommer.
I always tell the truth, even when i lie
Dummaste inlägg jag läst på länge...teddy wrote:Aik kommer nog inte att åka hit med en enda supporter från sthlm.Lakersfan_03 wrote:tror vi får en läktarmatch också.
Fast jag vet inte hur black army är i hockeyn.
men aik brukar bjuda upp på läktaren vad jag vet.
Däremot så finns det ju en hel del växjö gnagare och andra patrask runt om i skogarna som saknar självindentitet eftersom man håller på ett lag från stora tuffa sthlm och inte från sin egen kära hembyggd.
"OOO jag vill inte vara mig själv jag vill vara som alla andra och hålla på stora tuffa gnaget, mm så att jag får respekt"
Ett ord PATETISKT. Våga hålla på de mindre lagen, sånt förtjänar respekt.
ledsen men nu spårade jag ut lite igen. men jag kan inte försvara eller förstå infödda växjöbor som håller på ett sthlms lag eller andra lag utangör kronoberg. Var stolt ifrån var du kommer.
Man behöver inte ha en id kris för att man håller på ett lag från en storstad...
Inte dumt serra, bara dagens sanning,
Killar i 13-17 års åldern som håller på att växa upp och skapa sig en identitet. människor i denna ålder är otroligt rädda för vad folk tycker och tänker om en. Hur ser jag ut, vad tycker folk om mig, passar jag in mm.
Då söker sig ungdomar till bla aik mm för att dom är stora tuffa gnaget, då tror man att andra tror att man är cool mm. Så gör man dumma saker för att de äldre i klacken ska respektera en, Därför är det inte killar i ålder 20 och äldre som är de farliga utan tånåringarna 13 till 19 som är de värsta. Gör det här så respekterar vi dig. Diverse beställningsjobb bråk med andra supportrar bla.
Killar i 13-17 års åldern som håller på att växa upp och skapa sig en identitet. människor i denna ålder är otroligt rädda för vad folk tycker och tänker om en. Hur ser jag ut, vad tycker folk om mig, passar jag in mm.
Då söker sig ungdomar till bla aik mm för att dom är stora tuffa gnaget, då tror man att andra tror att man är cool mm. Så gör man dumma saker för att de äldre i klacken ska respektera en, Därför är det inte killar i ålder 20 och äldre som är de farliga utan tånåringarna 13 till 19 som är de värsta. Gör det här så respekterar vi dig. Diverse beställningsjobb bråk med andra supportrar bla.
I always tell the truth, even when i lie
teddy
Jag hörde senast igår av en 14åring "i min klass kan man inte hålla på Lakers för att alla håller på Öster"...enligt ditt resonemang tillhör dom inte samma sorts personer som aikarna
Alla bryr sig om vad andra eller om vad vissa tycker om dom för människan är ett flockdjur, dock bryr man sig mer i tonåren
Vadå tuffa gänget? e man tuffare för att man håller på ett lag eller ett annat? öööh
Det är rätt blandade åldrar i "beställningsjobb" som du kallar dom. Så unga som du nämner klarar inte sånt. Grejen är att tonåringar är just tonåringar o kan inte se konskvenseroch kan stöka till det då och då. Större lag, mer publik, fler såna som kan stöka till det.
Att hålla på ett lag gör man inte för att tillhöra en grupp på så sätt...oftast
Jag hörde senast igår av en 14åring "i min klass kan man inte hålla på Lakers för att alla håller på Öster"...enligt ditt resonemang tillhör dom inte samma sorts personer som aikarna
Alla bryr sig om vad andra eller om vad vissa tycker om dom för människan är ett flockdjur, dock bryr man sig mer i tonåren
Vadå tuffa gänget? e man tuffare för att man håller på ett lag eller ett annat? öööh
Det är rätt blandade åldrar i "beställningsjobb" som du kallar dom. Så unga som du nämner klarar inte sånt. Grejen är att tonåringar är just tonåringar o kan inte se konskvenseroch kan stöka till det då och då. Större lag, mer publik, fler såna som kan stöka till det.
Att hålla på ett lag gör man inte för att tillhöra en grupp på så sätt...oftast
Den här tråden verkar det vara svårt att balansera på... så vips råkade jag komma in på AIK igen. Vann över Bofors med 5-3. 135!!! utvisningsminuter
Bofors vann den matchen med 101 min - 26 min.
Måste tillstå att AIK, så här långt, har överraskat positivt i AS. Trodde att dom skulle harva i botten av tabellen redan från början. Kan bli svårt på fredag... svårt. Ett kontringslag... gäller att ha ett öga i nacken... utanför hjälmen

Måste tillstå att AIK, så här långt, har överraskat positivt i AS. Trodde att dom skulle harva i botten av tabellen redan från början. Kan bli svårt på fredag... svårt. Ett kontringslag... gäller att ha ett öga i nacken... utanför hjälmen

G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Ojdå om jag inte mins fel så var det samma siffror som vi vann mot Bofors ?. Nåja det kommer bli en tuff match det vet vi alla men det är i Lakerdome vi spelar där känner sig spelarna nog hemma och kommer kämpa tills sista sekunden i matchen.Charlamov wrote:Den här tråden verkar det vara svårt att balansera på... så vips råkade jag komma in på AIK igen. Vann över Bofors med 5-3. 135!!! utvisningsminuterBofors vann den matchen med 101 min - 26 min.
Förhoppninsvis är det 3 poäng vi har med oss.
Aik är INTE dåliga.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Beträffande matchen så lär det bli tufft och lakers har ju inte gjort någon riktig plattmatch ännu anser jag och någon gång kommer den. AIK är bra och en gammal bekanting kommer på besök, Jimmie Svensson! Han kan få tvätta våran lastbil eller hur var det den gick? Det gäller att lakers är på tårna hela matchen!
Angående vem man håller på så är det väl upp till var och en att göra som den tycker. Finns inget som säger att om du är från Växjö måste du hålla på lakers, kan ju finnas någon anledning till att personen är AIK suporter förutom att det är tufft. Släktingar från Stockholm eller bra minnen från unga år kanske!
Angående vem man håller på så är det väl upp till var och en att göra som den tycker. Finns inget som säger att om du är från Växjö måste du hålla på lakers, kan ju finnas någon anledning till att personen är AIK suporter förutom att det är tufft. Släktingar från Stockholm eller bra minnen från unga år kanske!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Helt korrekt... det var en RIKTIG PLATTMATCH. En gjord... inga kvar!!!MEL wrote:Matchen mot Nyköping var ju ingen höjdare.....Dragkampslakej wrote:Beträffande matchen så lär det bli tufft och Lakers har ju inte gjort någon riktig plattmatch ännu anser jag och någon gång kommer den. AIK är bra!
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Ser hellre att folk anammar en tuffare läktarkultur än något äckligt knätofs a la Leksand .teddy wrote:Inte dumt serra, bara dagens sanning,
Usch!
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Lite stats inför fredagen:
+/-
1. Heino +5
1. Honkanen +5
3. Pikkarainen +4
3. Yngvesson +4
5. Romö +2
1. Calder -4
1. Messa -4
3. Johansson -2
3. Selander -2
3. Sundbom -2
Skotteffektivitet:
1. Hirvonen 45% (11 skott - 5 mål)
2. Romö 33% (6 - 2)
3. C.Persson 20% (5 - 1)
4. Calder 19% (16 - 3)
5. Honkanen, Jacobsson och Ejdepalm 17%
Mest utvisad:
1. Honkanen 30 min
2. Romö 16 min
3. Yngvesson 12 min
3. Augustin 12 min
3. Messa 12 min
Tekarna:
1. Romö 60%
2. Yngvesson 55%
3. Hirvonen 49%
4. Johansson 36%
PP-effektivitet
Plats 11 (14%). Bäst är Malmö på 28%
SH-effektivitet
Plats 5 (86%). Bäst är Almtuna på 96%.
+/-
1. Heino +5
1. Honkanen +5
3. Pikkarainen +4
3. Yngvesson +4
5. Romö +2
1. Calder -4
1. Messa -4
3. Johansson -2
3. Selander -2
3. Sundbom -2
Skotteffektivitet:
1. Hirvonen 45% (11 skott - 5 mål)
2. Romö 33% (6 - 2)
3. C.Persson 20% (5 - 1)
4. Calder 19% (16 - 3)
5. Honkanen, Jacobsson och Ejdepalm 17%
Mest utvisad:
1. Honkanen 30 min
2. Romö 16 min
3. Yngvesson 12 min
3. Augustin 12 min
3. Messa 12 min
Tekarna:
1. Romö 60%
2. Yngvesson 55%
3. Hirvonen 49%
4. Johansson 36%
PP-effektivitet
Plats 11 (14%). Bäst är Malmö på 28%
SH-effektivitet
Plats 5 (86%). Bäst är Almtuna på 96%.
HEJA GNAGET!!!
Ganska rolig diskussion angående vilket lag man håller på. Själv är jag inte från Stockholm men har haft AIK som favoritlag sedan jag var 6 år gammal. Har hållt på AIK i vått och torrt i över 20 år. Vad är då problemet? Ja, just det! Jag började ju hålla på AIK för att jag tyckte det var häftigt med alla stökiga och bråkiga supportrar. Eller hur!!!
Hur är det egentligen med er lakers fans då? Höll alla ni på Växjö HC eller vad ni nu hette, när det gick som tyngst i div 3? Förmodligen inte!! Men när det blev häftigt att gå på hockey i Växjö så blev ni supportrar. Snacka om att bli påverkade av status!!
Må bästa lag vinna på fredag och fast vi kommer att vara få i klacken skall vi aldrig ge oss!
AIK tills jag stupar
Hur är det egentligen med er lakers fans då? Höll alla ni på Växjö HC eller vad ni nu hette, när det gick som tyngst i div 3? Förmodligen inte!! Men när det blev häftigt att gå på hockey i Växjö så blev ni supportrar. Snacka om att bli påverkade av status!!
Må bästa lag vinna på fredag och fast vi kommer att vara få i klacken skall vi aldrig ge oss!
AIK tills jag stupar
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/aik/forum.asp
Fredax-match va' de' ja'!!! Öl och Jägermeister ska va' bra för strupen har jag hört!
Öl och Jägermeister va' det!
Får man hälsa till SMP och Mamma? Hej Mamma!!!
Go Växjö bany lagg!!! Och DIF!
En fantastisk hemmaklack va' de' ja', ett tag tyckte jag att det stod fanatisk!Namn: mr.e
Sänt: 2005-10-25 13:41:04
Utan att ha vidare bra koll på Växjö Lakers så tror jag nog det kommer att bli tufft att komma från den hallen med tre pinnar, men absolut inte omöjligt.
En fanatisk hemmaklack har de dock, så det gäller att domarn pallar trycket.
Fredax-match va' de' ja'!!! Öl och Jägermeister ska va' bra för strupen har jag hört!
Öl och Jägermeister va' det!

Får man hälsa till SMP och Mamma? Hej Mamma!!!
Go Växjö bany lagg!!! Och DIF!
Om mr.e är rädd för att domaren inte skall våga dömma hemmautvising för att vi tjoar på läktaren kan jag lugna ner honom. Hemmadommare har vi inte gott om här nere iaf. statestik på de fyra matcherna hittils i växjö.
70 min har domaren gett växjö och 62 min våra motståndare.
70 min har domaren gett växjö och 62 min våra motståndare.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
FANATISK hemmaklack. En viss skillnad...TheMiKe wrote:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/aik/forum.asp
En fantastisk hemmaklack va' de' ja', ett tag tyckte jag att det stod fanatisk!Namn: mr.e
Sänt: 2005-10-25 13:41:04
Utan att ha vidare bra koll på Växjö Lakers så tror jag nog det kommer att bli tufft att komma från den hallen med tre pinnar, men absolut inte omöjligt.
En fanatisk hemmaklack har de dock, så det gäller att domarn pallar trycket.

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
- Dragkampslakej
- Forumdemon