Resminnen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Resminnen

Post by erok »

Tänkte starta en liten tråd där alla kan skriva om roliga reseminnen med Lakejerna.

Själv kommer jag ihåg första bortamatchen mot Pantern i div 1.
Klev på bussen utanför Älmhult och kände inte en själ.Walle bjöd på öl sen var man tvungen att bjuda tillbaka.Alla skulle in och handla på Lasse duva.Tösen i kassan sa.Ja nu är dessa tosingar här igen :lol: Tror det var på denna match två st personer kom till hallen i mitten av tredje perioden för att de gått vilse pågrund av ölinköp i Malmö:lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

säger bara limhamn limeburners borta.
Laaaaasssseeeeeee boldsgård
I always tell the truth, even when i lie
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Resan till Skövde där matchen slutade 4-4. Kanonpaus på vägen upp var ett måste då och då. :lol:
http://www.lakerslakejer.com/media/movi ... nkanon.wmv

Nu har jag inte varit med så länge men ett minne är alltid ett minne. :wink:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

När vi efter att ha invaderat ängelholm återkommer med endast en buss och utan trumma. Lakers vinner matchen med 6-1(?) och AIA står tysta.

Otroligt skönt att få skandera "Ni kan få låna vår trumma!"
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Da Vinci
Forumamatör

Post by Da Vinci »

hum-idle wrote:När vi efter att ha invaderat ängelholm återkommer med endast en buss och utan trumma. Lakers vinner matchen med 6-1(?) och AIA står tysta.

Otroligt skönt att få skandera "Ni kan få låna vår trumma!"
Lånade ni ut trumman? :lol:
We don´t take that kind of shit,

Harkins Harkins Hallelujah!
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

[ironi] De blev så sugna på förslaget så de stal den när vi var i stockholm istället. [/ironi]
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Med risk för att vidga tråden lite! Men första matchen jag såg Lakers hemma i Div.2 mot Osby. 4000 pers i Lakerdoom och Osbyspelarna var märkbart tagna av den stora publiken. Lakers vann givetvis, men klacken fannns inte då! Endast några ungdommar med en banderoll med texten Forza Lakers!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hade vi verkligen 4000 mot Osby ? :roll:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Finns ju ett gäng att välja från, men fan vet om inte Sunneresan smäller högst.
Motiveringarna:

1. Den ytterst sympatiska sunneklacken välkomnar ett salongsberusat LL med en flaska glädje vid ankomsten (Xoogman PRAOade som Lakej den kvällen o drack upp nästan allt).
2. Vi körde "Andra sidan" när det bara fanns en läktare. (Har för mej att Allan svarade från spelarbåset dock) Ingen kan komma o säga att vi inte försökte iaf!
3. Anderzon var 2 sekunder från att bli lynchad då han helt plötsligt sa att Mariestad?(?) vänt sitt underläge, kvitterat och därigenom gjort Lakers klara för allsvenskan när 2 matcher återstod.
4. Festen i bussen
5. Telefonsamtalet från spelarbussen om att de ville att vi skulle vända o köra till Karlstad för att fira.
6. Bussvändningen som resulterade i att riksväg 64 var mer eller mindre totalblockerad under drygt en timma.
7. Synen av 50 segerrusiga, förfriskade lakejer som försöker lyfta upp bussen på vägen igen...
8. Varanen som uttryckte sitt totala förakt för LL, ville bli struken ur alla reister, skulle klippa sitt melemskort och stiga ur o gå hem från Mariestad! ;)

kort o gott, den resan hade det mesta!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

På tal om att skandera andra sidan.Alvesta-Lakers var en match man aldrig glömmer :lol:
Förvisso en bortamatch men då bodde man ju i Alvesta :?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Älgslaktarmatchen i Gislaved för tre år sedan när vi sjöng 11-0, 11-0, 11-0 (10-1, 10-1, 10-1).

Mel: Blossa glögg
S L A K T A
S L A K T A
S L A K T A, vi har slaktat älgen.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Per Carlsson wrote:Hade vi verkligen 4000 mot Osby ? :roll:
Japp eller omkring 4000 personer om det var exakt 4000 kommer jag inte ihåg. Det var ju under McDonalds tiden och Lakers promotade sig stenhårt hela tiden. Rödgula läktare och den där gamen som kom ner när Lakers gjorde mål.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

måste bar nämna mora borta.
Dom hade fan imig världens största pizzor i mora.
Sen har jag för mig att mats backade in i en stolpe utanför hallen efter matchen.
Hemresan var riktigt jobbig. I åtta timmar sitter walle och pidde och tjatar om "roger får jag låna din baoåt, för det är ett stort haaoool i min", samt "sitt inte på pallen den är full av nässlor"
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

man måste ju nämna sölvesborgmatchen,jag tog med fidde för att visa hur bra Lakers var,snacka om gensvar!23-2!

vi kunde lugnt traska runt o sätta oss bakom stackars målvakterna i sölvesborg under varje period!

kramkalaset i borås då vi gick sensationellt vidare måste ju nämnas oxå,under sista perioden och slutminutrarna kom alla känslor fram!PeRs kommentarer om att nu måste vi fan släppa resultattavlan och titta på isen men det gick ju inte!:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Ens första resa är alltid ett minne. Min var glimma borta (typ 5-6 år sedan). Den var en så kallad seriefinal där lakers gick och vann med typ 15-0. Det var också på denna resa som Salo kom på klacknamnet lakerslakejer (han och jag var det faktiskt), vi satt typ hela resan för att komma på namn. Ett förslag var red devils, ett annat var röda brigaden endast för att reta tingsryds klacken gröna brigaden ännu mer.

Så, vilka var eran första bortamatch
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

eeeh typ :)
man märker ganska lätt här inne vilka som är lite yngre.,....;)
Snart nära dig...en ny hall
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

:?: vilka menar du?. Yngre till ålder eller till klack år (hur många år man varit med i klacken)
Typ skrevs ju med lite humor och ironi
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

teddy wrote:säger bara limhamn limeburners borta.
Laaaaasssseeeeeee boldsgård
Glömmer inte heller den resan med meterhöga trappsteg vilket Bolsgård
inte uppmärksammar VILKEN vurpa. :roflol:

Limhamn Limeburners hemma också var en höjdare lapp på luckan och ett jättereppotage av Lasse Arnrell i tidningen.

Glimma borta som Teddy skrev innan deras målvakt välter ursinnigt deras mål vid Lakers 6 eller 7:e mål och ville byta men fick inte. :lol:

Skövde borta för ett antal år sedan ovan nämde Bolsgård hade med sig en riktigt jobbig tamburin som han slentrianbankade på i två perioder innan vi snodde den. :oops:

Samma resa stannar vi vid en mack för att sträcka på benen väl tillbaka i bussen fattas ett par man efter lite letande återfinns dessa själar på ställets pizzeria lugnt tuggandes på en pizza helt ovetande om tid och rum. (Kommer du ihåg Walle? 8) )

Kristandstad borta när Teddy fixat dit våra egna cheerleaders du hade lovat dom gratis resa om dom åkte med, det var det ingen som visste så vi fick skramla. :D

Minnena är många detta var ett litet axplock. Ha det gott LAKEJER.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Forumproffs

Post by #54 »

Mermaids :headbang: :headbang: :headbang: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :ok: :ok: :shocked: :shocked: :hbang: :clap: :whistle: :whistle:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Post Reply