om nu lakers hade varit mitt lag i t ex livehockey och jag spelade i en högre serie där det skulle rustas upp ordentligt för att dels kunna då hålla sig kvar dels kunna vara ett av topplagen så är det ju ganska lätt att sätta sig in i jockes tänkande:
*de spelare som under säsongen inte gjort de poäng jag kräver av dom säljer jag av för att skaffa in mer pålitliga poängmaskiner!
*den förstafemma jag haft under säsongen vore ju en blöt dröm att använda som tredjefemma kommande säsong,tänk att ha två bättre femmor!:)
*antagandet att andra klubbar tänker likadant gör ju att ja måste verkligen lägga vantarna på de bästa spelarna som finns tillgängliga
*många fans kommer bli upprörda då spelare lämnar men det är ju för det stora hela man måste tänka här,förhoppningsvis kommer dom tillbaka samtidigt med många nya fler fans!
*sen skulle ja ta upp juniorer o försöka slussa in i a-laget men t o m i livehockey tar det nåra säsonger,men man kan ju köpa loss en grym junis som nåt lokalt lag fått fram i närheten...
Livehockey-versionen av Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Livehockey-versionen av Lakers
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Olika typer av Manager-spel brukar ju dock ha en tendens av att vara betydligt enklare än verkligheten. Man skulle ju kunna hävda att det avsiktligt är relativt lätt att locka till sig spelare och således uppmuntrar till att köpa ihop ett lag, mycket därför att speltillverkaren vet att de som spelar inte är några proffs och annars hade tröttnat, om man hade varit tvungen att gå den långa och hårda vägen.
Lite hårt skulle man alltså kunna fundera kring om Jocke i själva verket är bättre än nån av oss andra, eftersom han tydligtvis inte kan få ut ett Superallsvenskt lag av de spelare som trots allt tog sig till playoff, utan istället måste byta ut halva laget för att lyfta sig en nivå. (Nu är detta inte tänkt som skitkastning av Jocke Fagervall, jag tror att nästa säsong kommer att bli lyckad. Men jag kan väl säga som så, att enligt mig har han fortfarande en del att bevisa innan jag börjar hylla honom.)
Lite hårt skulle man alltså kunna fundera kring om Jocke i själva verket är bättre än nån av oss andra, eftersom han tydligtvis inte kan få ut ett Superallsvenskt lag av de spelare som trots allt tog sig till playoff, utan istället måste byta ut halva laget för att lyfta sig en nivå. (Nu är detta inte tänkt som skitkastning av Jocke Fagervall, jag tror att nästa säsong kommer att bli lyckad. Men jag kan väl säga som så, att enligt mig har han fortfarande en del att bevisa innan jag börjar hylla honom.)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)