Ryssbydiket är kvar
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ryssbydiket är kvar
I dagerns smålandsposten uttalar sig Jerry så här -
"Ett A-lag på elitnivå är alltid syrgasapparaten, den som får publiken att se på hockey och unga att söka sig till hockeyn. Har vi inte det tvingas vi se hur våra egna spelare går till Nyköping, Oskarshamn och Rögle" -
Som vanligt när det gäller Ljungby så låtsas man som om inte Växjö finns. Detta gäller inte bara hockeyn utan är ett väl inarbetat beteende i de flesta frågor. Det är inte lätt att passera Ryssbydiket
"Ett A-lag på elitnivå är alltid syrgasapparaten, den som får publiken att se på hockey och unga att söka sig till hockeyn. Har vi inte det tvingas vi se hur våra egna spelare går till Nyköping, Oskarshamn och Rögle" -
Som vanligt när det gäller Ljungby så låtsas man som om inte Växjö finns. Detta gäller inte bara hockeyn utan är ett väl inarbetat beteende i de flesta frågor. Det är inte lätt att passera Ryssbydiket
Innan jag läste SMP på nätet fattade jag inte riktigt vad du menade med det du skrev. Sen blev det inte klarare...
Och för andre intresserade så klistrar jag inn länken till artikelen citatet kommer ifrån här:
http://www.smp.se/article.php?args=509319,102;0;0;0
=)

http://www.smp.se/article.php?args=509319,102;0;0;0
=)
Last edited by Lille meg on 8 March 2005, 09:44, edited 1 time in total.
Men, snälla nån. Det är väl inget att haka upp sig på. För din info kan jag berätta att inte heller Halmstad eller Hammarby (av de SA-klara lagen) nämns. Ska han rapa upp varenda SA-lag för att folk ska vara nöjda?
Det känns som om vissa står på tå och bara längtar efter att lappa till Jerry så fort han öppnar munnen........
Det känns som om vissa står på tå och bara längtar efter att lappa till Jerry så fort han öppnar munnen........
Troja - laget i hjärtat
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jag gillar Jerry skarpt. Säger vad han tycker och i många fall har jag samma åsikter som honom. Att man som Växjösupporter hänger upp sig på att han inte nämner Växjö är väl lite lågt.carl wrote:Men, snälla nån. Det är väl inget att haka upp sig på. För din info kan jag berätta att inte heller Halmstad eller Hammarby (av de SA-klara lagen) nämns. Ska han rapa upp varenda SA-lag för att folk ska vara nöjda?
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Nu handlade inte tråden om avundssjuka utan om Ryssbydiket. så långt tillbaka som 1950 talet så fanns detta dike som ett hinder. Det var ingen självklarhet att gå högre studier i växjö för dem som bodde i Ljungby. det sågs inte med blida ögon. Man skulle kunna tro att diket med åren skulle bli lättare att ta sig över men så är icke fallet. Det finns där och utgör samma hinder idag som då. Vi ser det i många samhälliga frågor som polisväsendet, sjukvården, skolan, sporten osv. Det finns däremot inget märkbart dike norrut mot värnamo eller västerut mot Halmstad.
Detta var bara en liten notering som jag gjorde i dagens smålandsposten.
Det tar många år för att vissa saker skall förändras och en del saker förändras aldrig.
Detta var bara en liten notering som jag gjorde i dagens smålandsposten.
Det tar många år för att vissa saker skall förändras och en del saker förändras aldrig.
Jo, men i det här fallet gör Jerry rätt när han inte nämner Lakers. Sammanhanget är ju till vilka klubbar Troja tvingas släppa sina spelare. Av vad jag förstått så har Troja-spelarna något principiellt mot Växjö och skulle inte skriva på för oss om så deras liv hängde på det. Sedan är det ju en annan sak att de flesta har ett pris när det väl kommer till kritan...
Jag tror nog att vissa enstaka Troja-spelarna kan ha något emot att spela i Växjö, men att prata om att Troja-spelarna generellt skulle ha något emot att gå till Växjö är en stor myt.Varanen wrote:Jo, men i det här fallet gör Jerry rätt när han inte nämner Lakers. Sammanhanget är ju till vilka klubbar Troja tvingas släppa sina spelare. Av vad jag förstått så har Troja-spelarna något principiellt mot Växjö och skulle inte skriva på för oss om så deras liv hängde på det. Sedan är det ju en annan sak att de flesta har ett pris när det väl kommer till kritan...
Troja - laget i hjärtat
Det har du absolut rätt i Carl...
Vet mig känna till tre-Troja spelare som inför denna säsongen var intresserade om en plats i Lakers.
Det Toja och dess spelare gör väldigt bra under sässongen är att skapa fram de där typiska hatkänslorna innan deryby matcherna mot Lakers för att komma rejält taggade till matchen.
Men bara för det kan man inte förväxla spelarnas allmäna uppfattningar om Lakers vid sidan av isen.
Beckis
Vet mig känna till tre-Troja spelare som inför denna säsongen var intresserade om en plats i Lakers.
Det Toja och dess spelare gör väldigt bra under sässongen är att skapa fram de där typiska hatkänslorna innan deryby matcherna mot Lakers för att komma rejält taggade till matchen.
Men bara för det kan man inte förväxla spelarnas allmäna uppfattningar om Lakers vid sidan av isen.
Beckis
- Fröken Svår
- Forumproffs
Har Lakers 20 - 25 mille i omsättning?? Då måste ni vara bland de rikaste klubbarna i allsvenskan. Ni slår iallafall min klubb med bra mått. Fattiga Rögle ligger enbart på 16 - 17 mille (när det har varit en bra säsong)Fröken Svår wrote:om man ska tro herrarna i artikeln, d.v.s. att det krävs 20-25 MKr i omsättning för att klara sig, så ligger väl lakers där?
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror inte häller att Lakers har en omsättning på dessa siffror.
men med en rejäl marknadsföring av Lakers i vår,sommar och höst så kanske vi börja närma oss dessa siffror till nästa år.
Då måste Ryssbydiket bli utraderat så att det kommer in pengar från hela kronobergs län
men med en rejäl marknadsföring av Lakers i vår,sommar och höst så kanske vi börja närma oss dessa siffror till nästa år.
Då måste Ryssbydiket bli utraderat så att det kommer in pengar från hela kronobergs län
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
erok,
supportrar och kommun kan du inte blanda in i detta sammanhanget när det rör sig om att öka omsättningen med 5-10 miljoner. Det finns inte en möjlighet i världen att privatpersoner och kommunen(jag vet inte vad du fick de ifrån öht) kan hjälpa Lakers med dessa pengar. En lite bit på vägen kanske men det blir ändå som en fis i rymden när vi snackar dessa beloppen.
Nä det enda som gäller är att jobba på att hitta nya STORA sponsorertror jag....
supportrar och kommun kan du inte blanda in i detta sammanhanget när det rör sig om att öka omsättningen med 5-10 miljoner. Det finns inte en möjlighet i världen att privatpersoner och kommunen(jag vet inte vad du fick de ifrån öht) kan hjälpa Lakers med dessa pengar. En lite bit på vägen kanske men det blir ändå som en fis i rymden när vi snackar dessa beloppen.
Nä det enda som gäller är att jobba på att hitta nya STORA sponsorertror jag....
Det är med bra spel som publiken och det massmediala intresset ökar. När det ökar, ja då ökar förutsättningarna för att öka sponsorintäkterna. företagen vill förstås synas med en vinnare så att de får valuta för sina insatser. de sysslar ju inte med välgörenhet, ialla fall inte om det rör sig om stora summor
Ja visst är det på Bla Sponsopengar man måste bygga se bara på Leksand tror dom omsätter nånstans runt 35-40 mille
Men så länge hallen är som den är är det jävligt svårt att få ihop sponsorpengar mer än de vi har idag. för det finns inte många företagare som kan pumpa in kanske 100000:- och sen få 5st ståplats abbonemang och en varmkorv i pausen till varje match
Men så länge hallen är som den är är det jävligt svårt att få ihop sponsorpengar mer än de vi har idag. för det finns inte många företagare som kan pumpa in kanske 100000:- och sen få 5st ståplats abbonemang och en varmkorv i pausen till varje match

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Här har väl kommunen ett stort ansvarRäven wrote:Klonis: Helt rätt, hallen är en stor tragedi och den påverkar såklart negativt i racet om sponsorer.

och blir det en ny hall så kan vi nog räkna med att biljettpriset ökar
Last edited by erok on 8 March 2005, 18:52, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Här har väl kommunen ett stort ansvarerok wrote:Räven wrote:Klonis: Helt rätt, hallen är en stor tragedi och den påverkar såklart negativt i racet om sponsorer.

och blir det en ny hall så kan vi nog räkna med att biljettpriset ökar
Frågan är då om döingarna kommer om det går lite knackligt för Laget