Ett bra nyförvärv om det går att lösa. Det finns en hög potential i Blomman. Annars hade aldrig klubbar som Modo och Malmö varit intresserade. Han kan nog tända till mot Lakers på söndag.
Jag är lite tveksam till Blomman. Men om han kan sluta dra på sig massa utvisningar och bli lite coolare, så tror jag nog att han kan tillföra vår backsida en del.
Troja-Lakers på söndag kan ju bli intressant. Blomman är revanchsugen, Grans och Pierre är hela igen. Johan A spelar också med oss.
Jag kommer inte här och säger att jag vill att det ska hända eller att det kommer hända att Blomqvist går till TAIF men jag såg honom faktiskt på läktaren igår mot Panthern. (Förstår varför han inte vill lämna sin flickvän)
Jeremias är utan problem just nu en av de sex bästa backarna i laget. Han har verkligen tagit den chansen han fick så jag tror inte ens han ligger i närheten av att bli ivägskickad nånstans just nu.
Forza Tingsryd wrote:Jag kommer inte här och säger att jag vill att det ska hända eller att det kommer hända att Blomqvist går till TAIF men jag såg honom faktiskt på läktaren igår mot Panthern. (Förstår varför han inte vill lämna sin flickvän)
Då finns det väl inget annat att göra än att skicka honom till vår farmar klubb TAIF.
The Duke wrote:Pratade med Blomman igår (Lördag)...han sa att han eventuellt spelar med Troja på Söndag
Inte idag, väl?
Om den genomsnittlige Trojaspelaren höjer sig ett par snäpp mot Lakers så kan man ju tänka sig att herr Blomqvist förmodligen kommer att få ducka för takbjälkarna om han är med...
Skickar iväg en jävla massa spelare mitt under säsong och ersätter dem med knappt likvärdiga och till och med skadade spelare Men visst fan är Blomman välkommen till oss i Ljungby.. Tycker att Fagervall är den som skulle flyttat på sig istället.. Bygger man upp lagkänslan och moralen genom att sparka ut spelare så är man på hal is...
Det finns väl ingen anledning att ta i så, Xiphoid...
Det är väl inte så konstigt om någon från Ljungby inte känner till alla turer runt våra spelaraffärer...
Det är väl inte så konstigt om någon från Ljungby inte känner till alla turer runt våra spelaraffärer...
det var dumt av mig.
Blomman kan inte gå till någon Allsvensk klubb förräns nästa transfer däremot nedåt i serierna funkar.
Xiphoid wrote:
Försök att tänka lite själv innan du skriver
det var dumt av mig.
Blomman kan inte gå till någon Allsvensk klubb förräns nästa transfer däremot nedåt i serierna funkar.
Blomman kan skriva på för Troja idag om det är så. Anledningen till detta är att han är en 84a och de kan gå fram och tillbaka mellan klubbar eftersom de klassas som J-20 spelare. Det är en av anledningarna till att vi har fått Johan Andersson och Pierre Jonsson.
Viktor666 wrote:
det var dumt av mig.
Blomman kan skriva på för Troja idag om det är så. Anledningen till detta är att han är en 84a och de kan gå fram och tillbaka mellan klubbar eftersom de klassas som J-20 spelare. Det är en av anledningarna till att vi har fått Johan Andersson och Pierre Jonsson.
Är du säker på att detta gäller om spelaren går inom allsvenskan?
Mini wrote:så J*vla dålig stil av han att stå på läktaren och jubla så där som det står i Smp att han gjorde....
Förstår att du känner så, men samtidigt så kan man ju faktiskt förstå Blomman oxå, Jag menar han är säkert jätte besviken med det som har hänt mellan honom och Växjö Lakers, och detta är hans reaktion på att bearbeta sina känslor ( ev Sorg ).
Vad som är sagts mellan klubbenn och Blomman lär vi alldrig få veta till 100%, så tyvärr tycker jag det bara är att lämna detta bakom oss och fortsätta med att hitta framgången igen...
Jag har tyvärr inte sett så många matcher i år . Håller på Troja. Efter att sett Jerrys krönika idag inser jag att det är en hygglig chans att blomman faktiskt börjar i Troja. Jag skulle vilja ha en ärlig bedömning av er som följt honom. Kommer han platsa i Troja? Som sagt en objektiv bedömning, inte en subjektiv "troja är prestigerivalen pajkastnings bedömning".
jörundr wrote:Jag har tyvärr inte sett så många matcher i år . Håller på Troja. Efter att sett Jerrys krönika idag inser jag att det är en hygglig chans att blomman faktiskt börjar i Troja. Jag skulle vilja ha en ärlig bedömning av er som följt honom. Kommer han platsa i Troja? Som sagt en objektiv bedömning, inte en subjektiv "troja är prestigerivalen pajkastnings bedömning".
Spelar han som han gjort hittils den här säsongen får nog svaret bli: Tveksamt...
Kommer han däremot upp i sin normala (läs: fjolårets) nivå: Absolut, då blir han er i särklass bästa back...
Vet inte riktigt vad jag ska hoppas på, om jag ska vara ärlig...
Nu är det väll så att det skärde sig något mellan blomman och lakers vad det är vill ingen av parterna gå in på. För Lakers har pungat ut pengar för att få blomman att blomma ut, tänker främst på att de skickade han till USA för att få träna. Så jag tror inte vi skall klanka ner på styrelsen i detta fallet.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Lobo wrote:Nu är det väll så att det skärde sig något mellan blomman och lakers vad det är vill ingen av parterna gå in på. För Lakers har pungat ut pengar för att få blomman att blomma ut, tänker främst på att de skickade han till USA för att få träna. Så jag tror inte vi skall klanka ner på styrelsen i detta fallet.
Precis! Tror inte de hade kickat honom om det inte hade varit för någonting vi supportrar inte vet om.