Inte många timmar kvar
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Inte många timmar kvar
Nu är det inte lång tid kvar innan transfer fönstret åter stängs igen.
Undra om det kommer hända nåt mer med truppen. Försvinner någon ytterligare ? Kommer det tillkomma fler än Ljungqvist och Messa ?
Mmm, finns en del spännande frågor som man otåligt väntar svar på.
Undra om det kommer hända nåt mer med truppen. Försvinner någon ytterligare ? Kommer det tillkomma fler än Ljungqvist och Messa ?
Mmm, finns en del spännande frågor som man otåligt väntar svar på.
- Ambassador
- Forumproffs
Ja både nervöst och förväntansfullt.
Två backar in, en back och en ytterforward ut. Nu har vi 9 backar i truppen, 9 forwards, 4 centrar (+1 utlånad) och 2 målvakter (+1 utlånad).
Vi har fortfarande 1 back för mycket (8 st är brukligt), även om Jerry lånas ut till Osby så har man ju inte fler än 7 backar ombytta för spel. Man kör med max 4 kedjor, dvs 8 st forwards. Om alla är friska så måste en forward och en back se matcherna från läktaren. Intressant...
edit: stravffel
Två backar in, en back och en ytterforward ut. Nu har vi 9 backar i truppen, 9 forwards, 4 centrar (+1 utlånad) och 2 målvakter (+1 utlånad).
Vi har fortfarande 1 back för mycket (8 st är brukligt), även om Jerry lånas ut till Osby så har man ju inte fler än 7 backar ombytta för spel. Man kör med max 4 kedjor, dvs 8 st forwards. Om alla är friska så måste en forward och en back se matcherna från läktaren. Intressant...
edit: stravffel
Last edited by Varanen on 14 November 2004, 16:43, edited 1 time in total.
Förutom de som är nämda som nya kan man gissa att en ersättare för Arup kommer, antingen tar man hem Johan eller dyker ett nytt namn upp. Eftersom vi står med 9 backar lär någon bli utlånad. Något utöver detta tror jag inte kommer att hända. Viktigast är nu att alla drar åt samma håll..spelare, ledare och supportrar. Detta ser jag som prio ett 

Lösningen till ditt problem finns TYVÄRR troligen härVaranen wrote: Vi har fortfarande 1 back för mycket (8 st är brukligt), även om Jerry lånas ut till Osby så har man ju inte fler än 7 backar ombytta för spel. Man kör med max 4 kedjor, dvs 8 st forwards. Om alla är friska så måste en forward och en back se matcherna från läktaren. Intressant...
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=6714
Blomman bort

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"
:headbang:
:headbang:
- Ambassador
- Forumproffs
Hemsidan fyller främst ett informativt syfte gentemot alla intressenter som besöker sajten. Att förvänta sig att vi som arbetar med hemsidan, skall ringa runt och störa mitt upp i arbetet och på så vis förstöra de planer som sportchef, tränarpar och ledning beslutat sig för att följa, är inte realistiskt.
Däremot delar jag allas uppfattning om att informationen kring Lakers nu är noll och ingenting. Det beror till viss del på att det pågått en landslagsturnering i Lakerdome och att mångas fokus har ställts mot det arbetet. Dels för att vi inte kan bedriva journalistiskt arbete i främst spelarfrågor. Webbgruppen sover inte, men just nu kan vi bara invänta besked från de ansvariga.
Däremot delar jag allas uppfattning om att informationen kring Lakers nu är noll och ingenting. Det beror till viss del på att det pågått en landslagsturnering i Lakerdome och att mångas fokus har ställts mot det arbetet. Dels för att vi inte kan bedriva journalistiskt arbete i främst spelarfrågor. Webbgruppen sover inte, men just nu kan vi bara invänta besked från de ansvariga.
- Ambassador
- Forumproffs
Det är väl klubbens intresse i att dela med sig av informationen som är det punkten som fungerar dåligt i dagsläget...Anderzon wrote:Hemsidan fyller främst ett informativt syfte gentemot alla intressenter som besöker sajten. Att förvänta sig att vi som arbetar med hemsidan, skall ringa runt och störa mitt upp i arbetet och på så vis förstöra de planer som sportchef, tränarpar och ledning beslutat sig för att följa, är inte realistiskt.
...Inget ont till webbgruppen, då jag vet att ni sliter med att göra hemsidan så bra som den är...
Man kan nog se det på många sätt, men som sagt, ingen skugga på webbgruppen.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Nu börjar jag nästan bli förbannad! Att tro att det ligger någon konspiration bakom den bristande informationen från föreningens sida på senare tid är helt absurt.
I går avslutades en landslagsturnering som VLH var värdar för. Den har givetvis krävt resurser från föreningens sida. Andra lägger ner ett hästarbete på att göra truppen slagkraftigare. Dessutom är det så att man av olika orsaker inte kan gå ut med all information. Jag tycker faktiskt att vi alla skall visa respekt för den arbetsinsats som görs så att vi kan ha hockey på en mycket hög nivå i Växjö. Kritiska skall vi vara, men inte respektlösa.
I går avslutades en landslagsturnering som VLH var värdar för. Den har givetvis krävt resurser från föreningens sida. Andra lägger ner ett hästarbete på att göra truppen slagkraftigare. Dessutom är det så att man av olika orsaker inte kan gå ut med all information. Jag tycker faktiskt att vi alla skall visa respekt för den arbetsinsats som görs så att vi kan ha hockey på en mycket hög nivå i Växjö. Kritiska skall vi vara, men inte respektlösa.
Missförstå mig inte nu. Jag har sagt och menat det, att styrelsen och övrig ledning inklusive sponsorgrupp, marknadsledning och samtliga spelare hyser jag det största förtroende och respeskt för. Men det finns kanske andra personer med inflytande som inte vill informera så mycket, men detta är säkert ett löjligt antagande som ingen behöver bry sig om.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Bra nyförvärv är det. Inget snack om den saken. Kan vi ha de resten av säsongen så bör vi slå till.c70t5 wrote:Om nu Frölundaiterna sätter sin "kråka" på pappret och väljer att förlänga, är det ngt som ni sållar som tillskott och nyförvärv till truppen, och som kan vara en mkt bra lösning, eller vill man se ngt annat?
/T5!!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Min åsikt av det lilla man såg av dom på de två matcher de spelade för oss att det skulle vara possitivt med lite yngre hungriga spelare och det dom visade behöver dom inte skämmas för.c70t5 wrote:Om nu Frölundaiterna sätter sin "kråka" på pappret och väljer att förlänga, är det ngt som ni sållar som tillskott och nyförvärv till truppen, och som kan vara en mkt bra lösning, eller vill man se ngt annat?
/T5!!
- Ambassador
- Forumproffs
Håller med!
Men jag vill då att det ska vara säsongen ut så att det blir "kontinuitet" i laget.
/T5!!
Men jag vill då att det ska vara säsongen ut så att det blir "kontinuitet" i laget.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 14 November 2004, 20:24, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]