Svenska hockey - verkligheten idag

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Mygel
Forumdemon

Svenska hockey - verkligheten idag

Post by Mygel »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 72,00.html

Vad ska man säga?? Är det inte dags at Glennert o hans polare kickas ut ur svensk hockey tillsammans med konceptet Svenska Hockeyligan, så att resten av Sverige kan ägna sig åt SPORTEN ishockey? Färjestad, Djurgården o Södertälje kan lira i en alldeles egen liten hockey serie, så slipper vi andra vara med om när dessa pampar kör ner hockeyn i avgrunden.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är clowneri på hög nivå. Ledsamt att det är franska pantomimartister som styr svensk hockey. :cry:
GS
Forumdemon

Post by GS »

Man vet inte om man skall skratta eller gråta åt denna cirkus och de clowner som styr svensk hockey.
Här har många klubbar dragit åt svångremmar så det heter duga, typ Troja och verkligen gjort allt för att få ekonomin i balans, och priset har i Trojas fall varit att man i två år hamnat i negativt kval, vilket man klarat av, men ändå, och så kommer dessa clowner så fort det går utför för Djurgården och skall ändra på något som alla lag kämpat för i många år. Är det nu så att Djurgården inte kan locka publiken till sina matcher ja då är väl inte varan bättre som dom kan erbjuda och då får man väl rätta mun efter matsäck.

Och man kan ju lätt sätta sig in i AIK känslor om detta skulle gå igenom.
Nä nu är det dags att det sker något gemensamt från alla Klubbar och supporters för att få bort denna Maffiagrupp som idag styr Svensk hockey.

Snackao m klubben för inbördes beundran, fy fan säger jag.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

GS, kunde inte skrivit det bättre själv ,om detta går igenom är det SKANDAL.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

man blir ju så :wallbang: Förbannad :wallbang:
Vad kan vi som supportrar göra???
Blir ju överkörda hela tiden av fattiga storklubbar :evil:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag håller också med GS fullt ut. Vår underbara sport har alla möjligheter att växa sig starkare i Sverige, men då måste det vara personer med ett stort hjärta för sporten som styr. Inte Djurgårdsmaffian.
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Det är bara att lära sig att de stora elefanterna bestämer...
Djurgården, Färjestad etc...

Så enkelt är det...
Små klubbar har nada att säga till om, så är det och så kommer det att förbli...

Förresten, borde inte Djurgården skaffa en PR-chef som vet hur man drar publik...för publikunderlag finns det väl i sthlm ??? :mrgreen:
Ambassador | 19:57 ! ! !
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ambassador wrote:Det är bara att lära sig att de stora elefanterna bestämer...
Djurgården, Färjestad etc...

Så enkelt är det...
Små klubbar har nada att säga till om, så är det och så kommer det att förbli...
Förresten, borde inte Djurgården skaffa en PR-chef som vet hur man drar publik...för publikunderlag finns det väl i sthlm ??? :mrgreen:
jag skiter fullständigt i om Djurgården inte kan dra publik.Vad kan vi göra för att stoppa dessa feltrampande elefanter
Tror nog att de flesta är förbannade så något borde göras.Frågan är bara vad??
Last edited by erok on 14 November 2004, 16:13, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
GS
Forumdemon

Post by GS »

Bara att lära sig? jo så jä*la typisk svensk flathet, och nu menar jag inte mot dig personligt Ambassador, men det är ju just detta som är problemet, vi "mindre" klubbar skall bara bocka och buga när dom stora elefanterna dansar.

Det har väl varit känt under ett antal år detta med elitlicencen nu och vad ger detta för trovärdighet om man efter ett år där man statuerade exempel med att skicka ner AIK till ettan, att året efter säga att man måste få ett extra år på sig för att visa ekonomi?

Det måste väl finnas någon jä*la linje på vad dom styrande håller på med?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

För att kunna erövra inflytande så gäller det att vara med på banan. Viktigaste alla kan göra är att engagera sig i sin klubb. Starka klubbar är en förutsättning för att sporten skall må bra. Nästa steg är att klubbarna faktiskt engagerar sig i distriktet, därifrån på riksnivå i förbundet. Det är inte riktigt så enkelt att de stora elefanterna alltid kan bestämma. ES-föreningen är en mäktig intresseförening inom hockeyn, men förbundet är mäktigast. Hade ES-föreningen fått bestämma hade man antagligen inte infört elitlicensen, ES hade varit stängt, och hockeyn hade varit på väg att självdö. Affären Kjell Nillson var rätt talande. Även om jag inte alltid höll med honom i sak så stödde jag honom i kampen mot ES-föreningen. Tyvärr har elefanterna förstått att de måste ha nyckelpositionerna i förbundet också. Det är väl bara en tidsfråga innan Djurgården och deras allierade bestämmer allt inom svensk hockey. Jag kommer göra vad jag kan för att se till att det inte händer. Förhoppningsvis orkar VLH engagera sig mer framöver. Vi ska stötta de som utses att arbeta på distrikts -och riksnivå med det vi älskar mest av allt. Hockey skall förbli tokskoj!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Förslag:

Leta fram ett gäng med driftiga människor med kraft och engagemang som kan konfrontera Svenska hockeyförbundet ang. 1 domarnivån (stort problem) och 2 fjäsket för storklubbarna, man kan inte ändra kappan efter vinden hela tiden som förbundet gör...

Jag kan verkligen tänka mig att engagera mig i dessa frågor, dock besitter jag inte all den kompetens som behövs...men fler får gärna höra av sig!
Ambassador | 19:57 ! ! !
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lättaste är väl att samla in pengar och köpa ut Djurgården med flera från Elitserien.Sen kan de få köpa in sig i finska ligan och aldrig mer behöver de tänka på att trilla ner :twisted:
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Nja, den här frågan är nog större än att handla bara om hockey. Utan ett Djurgården i Globen faller nog hela Globenprojektet samman och däri ligger en hel del pengar placerade. Men, allt sammans smakar illa och man vill i sådana här stunder helst inte befatta sig med hockeyn mer. En stor d...a skandal är det hur som helst. Snacka om att AIK, Örebro samt alla de klubbar som verkligen försökt göra rätt för sig, t ex Troja, blir överkörda.

En annan faktor är att om Djurgården skulle degraderas så skulle hela pampväldets dröm om en permanent elitserie rasa samman.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

om djurgården åker ur kommer det utspelas samma sak som hände när tyskarna åkte ur a-gruppen i vm!
först utökades vm från 8 till 12 lag tror ja det var,tyskarna kunde ändå inte gå upp:)

sen ökades det till 16 lag o äntligen var tyskarna tillbaka;)

djurgårn kommer ha samma effekt på elitserien
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Svensk hockeys toppstyrda organisationer samt några ivrigt påhejande storklubbar, när det passar.. är sjuk långt in i själen, sjuk bortom all tänkbar räddning.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

äh,bort med alla serier,bunta ihop 80 lag o kör som i nhl!

vi skall till sten&stanley cup!!!

Växjö Lakersissä!!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Vad förvånad man blir när man läser på Hammers forum att dom stöder detta förslag :roll:
Återigen måste ju vara kul för dom lag som nu under ett antal år dragit åt svångremmen för att klara licensen att läsa detta förslag. Snacka om en spark i skrevet som heter duga.
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Stöd och stöd.........
Jag kollade på Hammers chat och det var väl snarare ett konstaterande att förslaget skulle kunna underlätta då man skulle få mer tid att skrapa ihop pengarna som behövs, men något översvallande stöd kunde iaf inte jag se.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Läste precis på texttv sid 315.

Idag räcker det med dåliga publiksiffror en halv säsong för att åka ur.Det är inte rättvist säger säger peter gudmundsson,VD för hockeyligan.Det nya förslaget bygger på att lagen kan ha negativt kapital under ett år.

AIK svarar att med de nya reglerna så hade inte vi åkt ur.

Publiken skiter i Djurgården därför har de dåliga publiksiffror.Det är väl förfan upptill Djurgårn att ta tillbaka publiken.Det får ju alla lag jobba med.
Om nu inte djurgårdarna vill ha ett ESlag så är det upp till dom.Blanda inte in resten av Sverige
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja tror tidningar o media överhuvudtaget är rädda att lämna stockholm och åka o skriva reportage och filma utanför storstan,tänk va hemskt och behöva åka bil mer än 30 minuter! 8O

aftonbladet kommer nog ställa sig bakom o få det att låta som det bästa som hänt hockeyn!

:lol:

Växjö Lakersissä!!
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

Malul wrote:ja tror tidningar o media överhuvudtaget är rädda att lämna stockholm och åka o skriva reportage och filma utanför storsatn,tänk va hemskt och behöva åka bil mer än 30 minuter!
Inklusive eller exklusive alla dessa jefla bilköer i fjollträsk??? :P :P
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stöder man förslaget vänder man verkligen kappan efter vinden. Om man tycker så på västkusten är det väl för att man ser en väg ut ur mörkret. Nu blir det nog inte så eftersom man med förbundets godtycklighet vad gäller sina fattade beslut denna gång förmodligen får en ny hjärnblödning och ser till att bara dom som måste få en plats i finrummet får det oavsett hur man mår ekonomiskt. Övriga får rätta sig efter det man bestämde innan blödningen slog till igen.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja exklusive alla köer då:)

Växjö Lakersissä!!
m-gois
Forumamatör

Post by m-gois »

Ja tyvärr så verkar hockey´n gå åt det hållet att det endast skall finnas klubbar från storstäderna i de högsta serierna :cry:
Om pamparna i hockeyförbundet får bestämma så blir det väl ett dm-mästerskap som bestämmer vad SM-bucklan skall hamna :cry:

Så min kära klubb Mörrums Gois skall väl bara köras bort från Allsvenskan om jag förstår det hela rätt? Inte genom att de har visat sig va för dåliga (något som de ofta är :wink: ) utan därför att de inte tillhör någon storstad ?

Horribelt att alla pampar inom hockeyförbundet skall komma ifrån Stockholm och att de skall kunna komma på något så här jävla dumt !

Fy fan :evil:
Så skönt att va Goisare................
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag tycker det är kanonbra att man kan tillåta en viss marginal i räkenskaperna. Dock är det för jävligt att de kommer på det när en del huvuden redan har rullat. Dessa regler skulle ha införts redan i första vändan.
Dagge
Forumamatör

Post by Dagge »

Vi startar en ny liga med alla allsvenska lag istället.
Elitserien är ju ändå helt otroligt ointressant.
Sen kan ju Djurgården och de andra storklubbarna göra som de behagar i Elitserien. Då dröjer det inte länge förrän publiken uteblir helt.
Vilket jag bara skulle glädjas åt :twisted: Heja Nyköping !
Post Reply