Fagervall efter Mörrum.....

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

per lindh
Forumamatör

Fagervall efter Mörrum.....

Post by per lindh »

Fy F*n vad dåligt att uttala sig som Fagervall gör i press mötet eftter matchen mot Mörrum.

han har inte funderat på att se sig själv i spegeln och fråga sig vad f*n han gör här.

nä sök en ny tränare som ger killarna lite självförtroende och inte bara hackar ner på dem........dåligt av tränaren säger jag bara. helt fel hockey fantasi med dem spelarprofilerna vi har. vi har alldeles förmånga spelande spelare för att kunna utför den så kallade Fagervalls hockeyn eller den hockeyn han vill spela.

jag tycker vi i publiken måste hjälpa till nu och stötta grabbarna riktigt mycket....för det är nu dem behöver oss.

OCH TILL HELA SITTPLATS VAD F*N HAR NI GJORT AV ERA HÄNDER: HAR NI LÄMNAT DEM HEMMA ELLER KLAPPAR NI SÅ TYST ATT DET INTE HÖRS. JAG SITTER SJÄLV OCH OM NI HÖR ATT DET KLAPPAS SÅ SÄG TILL FÖR DÅ HAR JAG FEL PÅ ÖRONEN.
Växjö Lakers....
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Managment by Fear ..!?! Eller ?

Släpp lakers fria låt dom lira hockey istället för att jaga puck vid sargerna! :wink:
Last edited by Trigger on 8 November 2004, 01:36, edited 1 time in total.
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Bullshit
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Varför Bullshit ! . Tycker du det funkar eller ?
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

ha ha- ja kanske. Nä men jag tror inte på ditt koncept att problemet enbart ligger hos tränaren. Spelarna måste ta sitt ansvar och inte skämma ut sig så som jag tycker dem gör. Så fort som det inte går deras väg, då skall tränaren lynschas. Skärpning!
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Nej jag håller med dig helt . Men säger inte att fagerwall ska lynchas . Men dom måste göra något åt situationen . Men så är det ju över allt alltid högsta hönset som som får skiten . Och tränare vet ju vad jobbet innebär presterar man inte riktas ögonen på dom .

Lite lagkänsla kan man ju hitta mot Mörrum det var inte en som var dålig det var alla så dom förlorade som ett lag :wink: Förutom juniorerna men dom räknas inte ! hehe
lovisa
Forumamatör

Re: Fagervall efter Mörrum.....

Post by lovisa »

Per Lindh wrote:Fy F*n vad dåligt att uttala sig som Fagervall gör i press mötet eftter matchen mot Mörrum.

han har inte funderat på att se sig själv i spegeln och fråga sig vad f*n han gör här.

nä sök en ny tränare som ger killarna lite självförtroende och inte bara hackar ner på dem........dåligt av tränaren säger jag bara. helt fel hockey fantasi med dem spelarprofilerna vi har. vi har alldeles förmånga spelande spelare för att kunna utför den så kallade Fagervalls hockeyn eller den hockeyn han vill spela.

jag tycker vi i publiken måste hjälpa till nu och stötta grabbarna riktigt mycket....för det är nu dem behöver oss.

OCH TILL HELA SITTPLATS VAD F*N HAR NI GJORT AV ERA HÄNDER: HAR NI LÄMNAT DEM HEMMA ELLER KLAPPAR NI SÅ TYST ATT DET INTE HÖRS. JAG SITTER SJÄLV OCH OM NI HÖR ATT DET KLAPPAS SÅ SÄG TILL FÖR DÅ HAR JAG FEL PÅ ÖRONEN.

Ja jag håller med föregående skrivare tycker Fagervall gör bort sig .Visst förstår jag att grabbarna från Göteborg har spelarglädje för deras tränare har ju sett till att det skall vara kul att spela.I Växjö finns ingen spelarglädje det kan ju vem som helst se.Tycker att Fagervall skall ransaka sig själv och inte bara hitta fel på spelarna!!!!!!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

lovisa wrote:
Per Lindh wrote:Fy F*n vad dåligt att uttala sig som Fagervall gör i press mötet eftter matchen mot Mörrum.

Ja jag håller med föregående skrivare tycker Fagervall gör bort sig .Visst förstår jag att grabbarna från Göteborg har spelarglädje för deras tränare har ju sett till att det skall vara kul att spela.I Växjö finns ingen spelarglädje det kan ju vem som helst se.Tycker att Fagervall skall ransaka sig själv och inte bara hitta fel på spelarna!!!!!!
Helt rätt, Jocke måste fundera om hans spelstil passar till detta lag annars får han väl anpassa spelstil till de lag vi har.
En som man är besviken på är Podein, kostar så mycket och uträttar inget vettigt alls, konungens återkomst
:lol:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men snälla! Ta och fråga Podein då, varför han inte har engagemang och pushar på i båset som förra året under matcherna, så får ni kanske svar på era frågor.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Xiphoid wrote:En som man är besviken på är Podein, kostar så mycket och uträttar inget vettigt alls, konungens återkomst
:lol:
Podein kostar inget... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Per Lindh wrote:jag tycker vi i publiken måste hjälpa till nu och stötta grabbarna riktigt mycket....för det är nu dem behöver oss.
Helt rätt Per. Jag är väldigt skeptisk till Fagervall, men det var jag redan innan han kom hit. Han är vår svagaste länk och det bevisar han ideligen. Däremot tror jag inte det hjälper laget om vi sparkar honom. Så länge han inte kickar någon spelare så är jag beredd att ge honom chansen, att förändra sig. Han kan uppenbarligen inte ge grabbarna tillräckligt med stöd och därför tycker jag att vi fokuserar på det istället för att jaga Fagervall. Stötta spelarna!!!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Det kan ju vara mer än tränaren som är fel...eller?
Tror att det löser sig bra nu under uppehållet...

Nu gäller det att stötta även fast vi är besvikna...
...Kom ihåg att vi ligger femma och att om det går bra efter uppehållet så blir det Superallsvenskan...
Ambassador | 19:57 ! ! !
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

och inte blir det lättare av att halva laget vill lämna Lakers....
Snart nära dig...en ny hall
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

man vill ju fan gråta....var e förra årets roliga hockeylag
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Måste hålla med Fagervall att det finns vissa av spelarna som
inte vet varför dom är där förutom pengarna förstås.....
Men sen är det kanske inte så smart att gå till angrepp på spelarna i
pressen..... :? :?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är deras arbetsmiljö vi pratar om, frågan jag ställer nu är: Vet vi hur den är? Nästa fråga är: Hur fungerar vi i en bra arbetsmiljö, respektive en dålig?

Nu är det allmänna frågor och inga angrepp på vare sig tränare, spelare eller förening på något sätt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag får väl gå emot strömmen som vanligt.

1. Om, och jag betonar om, det råder skiljaktigheter mellan spelarna (eller vissa spelare) och coachen om hur man skall spela så gäller coachens ord. Föreningen måste vara tydlig här.

2. Träningarna är tråkiga, hårda och man har inte roligt. Än en gång väger coachens ord tyngre än alla de andras sammantaget. Föreningen måste vara tydlig här.

3. Spelarna vill ha mer betalt för de anser sig vara underbetalda. Föreningen måste vara tydlig över vad som gäller.

4. Spelarna vill lämna föreningen. Klubben måste vara tydlig här.

Så ser jag på det. Jag har fortsatt 100%-igt förtroende för Fagervall som huvudtränare i föreningen och jag hoppas att föreningen tydligt markerar om de delar min uppfattning. Det verkar ju vara missförstånd och anarki i truppen. Med TYDLIGHET kommer man långt.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

OM det nu finns en konflikt i laget måste den lösas omgående. För mycket står på spel annars..

1. Spelarna är samlade och konflikten är total. I detta fall finns bara en lösning som jag ser det.

2. Flertalet kan ena sig under nuvarande ledning, några andra har svårare. I detta fall måste dessa spelare och ledningen förlika sig eller får några flytta på sig.

3. Det finns ingen konflikt. I så fall vet jag inte vad som ska göras.

Ser för övrigt ingen som gynnas av att Fagerwall sågar i pressen..varken han själv, spelarna, supportrarna eller Lakers som förening. Här ser jag ett problem som Fagerwall själv kan göra något åt, vill han inte det måste klubbledningen agera. Det enda VI kan göra är att göra det vi gjort hela tiden, fortsätta stödja det lag som drar på sig Lakerströjan..och göra det efter bästa förmåga.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag beskrev på ett annat ställe om majoren som blev personalchef, han var enligt honom själv felfri, det var personalen som var den felande länken, jag skiver inte om det igen, men med en ny chef så höjdes allt som höjas kan på företaget och personalen gick dit med glädje. Så att lyda chefens ord, passar inte in i ett modernt tänkande, det är gammalt och förlegat, man jobbar idag som team, där chefen är den som leder det, men medel och mål har man kommit överrens om innan och tillsammans.

Det vet säkert ni som varit på utbildningar i ledarskap i idrott, med Calle Hageskog och Ulf Karlsson (fd friidrottsbas), där pratar man om modernt ledarskap inom idrotten och som ett skrämmande exempel nämns det gamla och förlegade när tränaren var en envåldshärskare, vars ord skull lydas till minsta prick.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tycker det är trist att uppleva olyckskorparnas krax så fort det blir en motgång. Lakers är en ung förening och resan uppåt har gått vansinnigt fort. Vi har alla fortfarande mycket kvar att lära innan vi blir en stabil elitförening att räkna med i den absoluta nationella toppen. Vägen dit kommer att kantas av diverse motgångar, liknande den vi befinner oss i just nu. Jag har en förhoppning om att vi gemensamt kan klara av det.

När föreningen valde att knyta till sig Fagervall och Evertsson som huvudtränare måste man haft en idé. Den idéen var förhoppningsvis långsiktigare än 20 matcher in i grundserien. Jag hoppas att VLH och Fagervall/Evertsson har en gemensam syn på nuläge och framtid. Har man det så kommer det mesta lösa sig. Om VLH nu faller för trycket och låter vissa spelare, sponsorer och fans börja styra det sportsliga efter eget tycke så har vi hamnat riktigt snett. Den gropen kommer vi aldrig ta oss ur och elithockeyn i Växjö kommer att självdö.

Jag efterlyser en tydlig markering från Växjö Lakers Hockey av vad det är som gäller. Har man ett långsiktigt perspektiv, eller styrs man av tillfälliga nycker och påtryckningar.

Fagervall är Varanens man för en framgångsrik hockey i Växjö. Hoppas att VLH delar min övertygelse.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Jag har fullt förtroende för Fagervall och tycker det är helt rätt av honom att dundra på. Efter matcher som Skövde, Huddinge och nu igår Mörrum. Självklart ska spelarna veta att dom inte är oersättliga och att de måste prestera och vilja prestera. Men uppehållet som nu är kommer lägligt. En chans för spelarna att rannsaka sig och även för tränare. Dom ,åste få tillbaka känslan av att det är roligt att spela hockey.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

Den Varanar jag på...bra skrivet..
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker inte som ni, men jag har självklart all respekt för era åsikter.

Dock är jag övertygad att Lakers styrelse är handlingskraftig och kan ta tag i detta och finna en lösning. Sedan skulle aldrig styrlsen låta sig styras av supporters eller sponsorer, ledningen för föreningen har ett klart mål och vet vilka medel som ska användas. Så där är jag inte det minsta bekymrad över. Dock vet jag att styrelsen är öppen för råd av sponsorer med mera, men det handlar om ett modernt tänkande att ta in uppgifter, men sedan fattas beslutet inom styrelsen.
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Jag tror det är dom där Moonstars ( Eller vad F¤n dom nu heter i filmen) i Space Jam som snott känslan från vår spelare ! :wink:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Själv blir jag mest förbannad när jag hör Fagerwalls offentliga sågningar av sina spelare. Vet inte vad han har lärt sig den ledarskapsstilen, trodde den var utdöd för länge sen.
Han får gärna dela ut både kritik och såga sina spelare men det ska han göra internt inte inför pressen. Känns mest som att han vill svära sig själv fri från ansvar och slippa få obehagliga frågor. Måste väl trots allt vara tränarens ansvar att få ut maximalt av varje spelare och att få alla att dra åt samma håll.(agera som ett lag) Det är ju det som är tränarens jobb..
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Håller med, dessa sågningar av diverse spelare (som nått trettio...) i media är inte bra, han ska självklart, med all rätt, hyvla av dom utav bara helvete i omklädningsrummet eller vart fan som helst men inte i media, och det är ju inte första gången heller, vad hjälper det?!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tycker det borde tas upp med jocke på mötet om nån vågar då vill säga...man hänger ju inte ut sina egna och skall det hända så bör man ta med sin egna insats i det hela...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Det som spelarna presterade igår förtjänar ta mig fan en sågning, mig stör det inte...
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Putte/LL wrote:Det som spelarna presterade igår förtjänar ta mig fan en sågning, mig stör det inte...
Håller jag helt klart med om, men det blir farbaskat svårt att få till en bra lagkänsla genom att tränaren går ut offentligt och sågar spelare. Tränaren är väl en del av laget eller har jag fel.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Att såga offentligt är helt sjukt. Fagervall ska vara glad om någon förnyar nästa år när han ger dem skit inför hela Småland.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Snoken wrote:Att såga offentligt är helt sjukt. Fagervall ska vara glad om någon förnyar nästa år när han ger dem skit inför hela Småland.
Om det finns spelare i laget som skiter i om man vinner eller förlorar så tycker jag att de förtjänar en offentlig avhyvling. Har man inte den egna yrkesstoltheten kvar så tror jag knappast man bryr sig om något annat heller. Jag tycker det är för jävligt om inte alla gör sitt bästa. Jag vill inte att de fortsätter i VLH, hoppas Fagervalls sågningar ger den effekten. Om vi står utan en enda a-lagsspelare så får det vara så. Jag fattar inte varför det skall daltas så in i vassen.

Ring Stefan Thomas och be hans killar vara färdiga för spel den 17 november. De bryr sig i alla fall om hur det går i matcherna.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Konsten med att coacha lagsporter är just att kunna få ut något som är mer än summan av de individuella delarna. Det har visat sig att diktatoriska fasoner är kontraproduktivt i detta sammanhang. Att ägna sig åt offentliga sågningar lär knappast vara någon konstruktiv metod som finns dokumenterad. Mig veterligen är heller inte omotiverade bänkningar eller utskällningar något segerrecept.

En ledare måste ha förmåga att härbärgera och kunna ta en förlust som en man. Det är inte bara okunnigt utan också omoget att skylla över skulden på andra. En tränare/ledare ska stå ivägen när det regnar småspik och gå åt sidan när det kommer rosor. Fagervall gör tvärtom.
Och appropå tidigare offentliga sågningar...:
http://www.barometern.se/artikel_standa ... uestion=10
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
*Jenna*
Forumentusiast

Post by *Jenna* »

Hur F*n kan Fagerwall utala sig så som han gör om Lakers-spelarna??Och göra det i Smp....HMMMM
#6#
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Varanen wrote: Om det finns spelare i laget som skiter i om man vinner eller förlorar så tycker jag att de förtjänar en offentlig avhyvling. Har man inte den egna yrkesstoltheten kvar så tror jag knappast man bryr sig om något annat heller. Jag tycker det är för jävligt om inte alla gör sitt bästa. Jag vill inte att de fortsätter i VLH, hoppas Fagervalls sågningar ger den effekten. Om vi står utan en enda a-lagsspelare så får det vara så. Jag fattar inte varför det skall daltas så in i vassen.
Undrar om det verkligen finns några i laget som skiter i hur det går? Jag tror inte det. Det är väl mest spekulationer isåfall.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

LaKaj wrote:En tränare/ledare ska stå ivägen när det regnar småspik och gå åt sidan när det kommer rosor. Fagervall gör tvärtom.
Så ser jag det lite också. Nu är ju Fagerwall ung med tränarmått mätt, hoppas han tar lite av detta tänkande till sig. Skulle definitivt höja hans status i mina ögon.
Post Reply