På onsdag är han tillbaka, Mr. Podein. Tyvärr kan jag inte åka med till Nyköping och se återkomsten.
Men på fredag måste han få ett välkomnande som han aldrig glömmer.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
fan va grymt kul o härligt detta är,ja tror killarna vunnit tre raka matcher på ren vilja då de vet att kanske podes läser på nätet nu o vill veta hur det går!
nu blir vi grymma!!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Innan har vi räknat dagarna som är kvar innan han kommer....men nu kan vi räkna timmarna......Det ska bli otroligt spännande och se honom spela igen och vad han kan tillföra i år......
Det han visade förra året, är att han tillför laget en mental höjning, ger laget en god harmoni, visar genom sitt 100%-iga jobbande i varje byte en tändning till max för resterande spelare, sedan är han själv en bra hockeyspelare.
förra året visste inte riktigt spelarna vad han skulle tillföra, med andra ord vara alla på tå och med hans personlighet höjde han laget flera snäpp.
Risken är inför hans återkomst i år att spelarna tror att bara hans närvaro skall räcka för att höjja spelkvaliten.
Att forward sidan ser bra ut ur konkurrens hänseende gör att det borde vara så att ingen j...l som vill spela kan åka omkring och lalla framöver.
Jag hoppas verkligen att vi kommer att få se ännu bättre fart och tyngd i våra forwards nu när Podein kommer.
När det gäller back sidan så får vi väl se vad ev. kommande förändringar/förbättringar där kan göra för vårt i många fall darriga försvarspel.
Det är aldrig en enkel sak att komma in i ett lag under seriens gång. Inte ens för en NHL-stjärna med dokumenterad ödmjukhet. Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra, men det kräver nog ett visst arbete både från honom och medspelarna för att det ska fungera.
Podes är nog den bästa hockeyspelare jag sett live! Är lite rädd att vi väntar oss för mycket ! Men med så bra spelare omkring sig i laget så borde han trivas. Väldans synd att man jobbar på Onsdag!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
WOHOOO!! Nyköping here we come!! Fixade ledigt, så da blir det jag och två kompisar till...och några av deras kompisar.. Gissa om Shjon skall få ett welcome han sent vil glömma! *exalterad* Linkan, nå anmäler du dig oxo!
Första matchen jag ser den här säsongen. Bor närmre Nyköping än Växjö, så himla fint tajmat att få uppleva Podeins återkomst!! Väldigt viktig match också om man ser till tabelläget.
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Jag kan hålla med er som har lite rädsla för att det inte är lika lätt att komma och lyfta ett lag en andra gång. Helt enkelt är det inte, om sanningen ska fram.
Tack Anderzon, enda ett gött intervju! Godt å høre att Shjon har haft så mycket tid på isen.. "hockeyflåset" kommer snabbt sen. Jisses va skönt det skall bli att se honom i morgon!!! *pirr i magen*
Fagervalls val är inte helt överraskande ändå. Podein kan Yngvessons tankemönster sedan förra säsongen (och vice versa). DeFauw och Podein kan varandras tankemönster sedan...sedan deras förfäder snubblade omkring på isen i jakt på mammutar. Jocke får tre positiva omedelbara effekter:
1) En tung kedja som även kan producera. En våt dröm.
2) Podein kommer snabbt in i laget eftersom hans omgivning är bekant.
3) DeFauw lyfter sig förhoppningsvis ytterligare av liknande orsak.
Det negativa med att splittra Yngvesson - Persson -Dalle är att de sistnämnda har spelat sin bästa hockey någonsin i Lakersdressen. Risken är att de tappar nu. Överhuvudtaget kan den oförskämda bredden som VLH har på forwardssidan leda till tjuriga miner hos de som får lite eller ingen speltid alls. Min förhoppning är att det istället sporrar alla till att ge ännu mer på träningar och match.
Podes is back! Och snart är Selander "fit for fight". Jag kan inte låta bli att ha ett idiotleende på läpparna hela tiden. Jag kan bara inte sluta. Måste - folk tittar konstigt på mig. Utom alla de som går omkring med samma leende och nickar. Vi vet - vi vet att HOCKEY ÄR TOKSKOJ!
Måste säga att man blir ju på sånt jävla bra humör bara att höra en intervju med Shjon Vilken underbart skön inställning den mannen har till allt Welcome back