Lakers -Borås.....

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lakejer115
Forumproffs

Lakers -Borås.....

Post by Lakejer115 »

Såg nyss att BHC hade slagit RÖGLE idag.......

Starkt jobbat tycker jag.Vi kanske ska se upp med de den 5:e september...
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Tror nog Rögle sov i den matchen hoppas inte Lakers gör det!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Rögle verkar ha det tungt just nu.
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Per Carlsson wrote:Rögle verkar ha det tungt just nu.
Tror inte att föreningen tål en dålig säsong till faktiskt.....

Tror de skärper sig så småningom.Men att förlora mot ett div.1 lag ger ju inte bra intryck.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Träningsmatch är träningsmatch. Vilken tålighet RBK har vet jag inte, men jag tror inte de faller på ytterligare en mindre lyckad säsong.
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Tranås slog Bofors med 4-2 idag.
RögleBabe
Forumamatör

Post by RögleBabe »

Med RBK ögon sett så känns de inte alls bra med förlust mot Borås, enligt de som var uppe i Borås så var det en rätt trött match från Rögles håll, Leksand matchen satt kvar i benen! Men ni ska nog se upp lite för de där Boråsarna! :D Lite skräll lag är de allt!
Skånsk stockholmare
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

RögleBabe wrote:Med RBK ögon sett så känns de inte alls bra med förlust mot Borås, enligt de som var uppe i Borås så var det en rätt trött match från Rögles håll, Leksand matchen satt kvar i benen! Men ni ska nog se upp lite för de där Boråsarna! :D Lite skräll lag är de allt!
Det är sant faktiskt.Men det blir andra taktter sen när serien börjar...

Men LAKERS tror jag inte de kan störa.......Inte en chans.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

När Lakers möter Borås så kommer det vara en bit in i september då skall det mesta av spelet sitta (hoppas man på iaf) och då skall inte Borås ha en chans (tycker man).
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Instämmer Lobo, då ska det verkligen vara klasskillnad.
Dessa träningsmatcher som är kvar nu hoppas jag kan lägga grunden till ett stabilt och bra lir, spelarmatrialet finns ju där sannerligen.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det bör ju vara en klar skillnad, annars börjar man bli lite mörkrädd.

För Rögles del så vet man aldrig, beroende på vilken träning som genomförs just nu, för är det en grym mängdträning så kan det vara sega ben, men å andra sidan så kan även BHC köra med liknande träning, så vad blev det av det här resonemanget, inte mycket precis.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

BHC:s målvaktspost och försvar håller medelgod allsvensk klass. Däremot är inte anfallet lika spetsat.

Vi spelade 2-1 mot de i säsongens första träningsmatch. En match vi hade bra koll på trots att det inte direkt bjöds något skönspel.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Med andra ord så kommer BHC vara med och slåss om platserna uppåt i seriesystemet på riktigt allvar i år.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Räven wrote:Med andra ord så kommer BHC vara med och slåss om platserna uppåt i seriesystemet på riktigt allvar i år.
Ja, absolut. Dessutom skulle de ju ha någon cup där alla pengar gick till nyförvärv av en klasspelare framåt. Då spetsas offensiven.

Dock tror jag inte det är rätt år att försöka gå upp med tanke på att allsvenskan ska bantas.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Hammers wrote:Dock tror jag inte det är rätt år att försöka gå upp med tanke på att allsvenskan ska bantas.
Håller med. Framförallt eftersom Hammers tippas som nedflyttningskandidat o ni sedan vinner över dem.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Mygel wrote:
Hammers wrote:Dock tror jag inte det är rätt år att försöka gå upp med tanke på att allsvenskan ska bantas.
Håller med. Framförallt eftersom Hammers tippas som nedflyttningskandidat o ni sedan vinner över dem.
Ja, men det är inget nykter tips och jag vet inte vad det byggs på. Vi har värvat många bra spelare och dessutom är vi ändå obesegrade laget hittills. JA, jag vet att det bara är träningsmatcher.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, jag vet faktiskt inte hur det ser ut inför nästa år, hur är det för lagen från div 1, vilka går upp hur många och hur går det till? Jag är faktiskt helt nollställd när det gäller detta.
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

Lag 1-4 i Tingsryds div 1 serie spelare en kvalserie på sex matcher där endast segraren går till den allsvenska kvalserien.
Ett lag från Artos Sunne tar sig oxå till den allsvenska kvalserien..
Lag 3-6 i södra Allsvenskans fortsättningserie går till den allsvenska kvalserien för att rädda sitt kontrakt till Allsvenskan 2005/06.
Sex lag totalt gör alltså upp om två platser i Allvenskan till 05/06

Laget som kommer sjua i Fortsättningserien åker direkt ner i ettan.

Lag 1-2 kvalar uppåt mot Elitserien..
Jag är Mano, vem fan är du?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Mano wrote:Ett lag från Artos Sunne tar sig oxå till den allsvenska kvalserien..
Avd. alla lag kommer från Sunne.. :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tack för informationen. Det är nästan lättare att ta sig igenom ett nålsöga än vad det är för ett div 1-lag att ta sig till allsvenskan.
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

Niles wrote:
Mano wrote:Ett lag från Artos Sunne tar sig oxå till den allsvenska kvalserien..
Avd. alla lag kommer från Sunne.. :wink:
jaja..

Serien dom spelare i.. :oops:
Jag är Mano, vem fan är du?
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Hammers wrote:
Mygel wrote:
Ja, men det är inget nykter tips och jag vet inte vad det byggs på. Vi har värvat många bra spelare och dessutom är vi ändå obesegrade laget hittills. JA, jag vet att det bara är träningsmatcher.
Ni har säkert värvat en hel del spelare som ni tycker låter bra. Men om du tar av dig dina subjektiva Halmstad glasögon och tittar på er trupp jämfört med andra trupper i denna serie så kan du inte ens med din vildaste fantasi tippa Halmstad på någon av de övre platserna. Jag menar vissa har sagt att Lakers supportrar ska lugna ner sig i sina förväntningar, men det verkar som en del Hammers fans nog skulle behöva en dubbel dos lugnande. Växjö har iallafall en bra trupp på pappret, vad har Halmstad?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det viktiga utöver kvalitén på spelarna är att få dem till ett lag att alla lagdelar funkar, att tron på sig själva är högt och att man ger allt för varandra, även att ödmjukhet finns. Sedan tror jag också att det är viktigt att man har en så bred trupp som möjligt, det är lätt att laget faller om man får en nyckelspelare skadad och skador vet vi hör till det normala.
Post Reply