På Hammers hemsida finns det en tabell som visar lite hur man ligger till under försäsongen, med vinster och liknande. Den ger ju tyvärr inte ett helt rättvist resultat eftersom många lag väljer att möta lag utanför SHA.
Fast det ger en liten fingervisning trots allt - även om träningsmatcher inte alltid säger speciellt mycket.
11 nya spelare, men vi sköter oss dugligt ändå i Hammers.
Personligen lägger jag ingen större vikt vid resultaten från träningsmatcher, förr gjorde jag det, men det visade sig vara helt fel. Möjligen de allra sista träningsmatcherna innan seriestart, men många gånger tar det några matcher i serielunken innan laget sätter sig.
Reflekterade över att Halmstad Hammers skriver "Hammers" om sig själva "Troja" om If Troja Ljungby och "Växjö" om Växjö Lakers.
Varför inte skriva Halmstad, Ljungby när de skriver Växjö ?
Bara en tankerställning.
Eller helt enkelt skriva Lakers om oss
För något år sen kunde jag nästan bli arg om vi inte vann vissa träningsmatcher, men nu känner jag att det "spelar ingen roll" hur det går. Det är så pass mycket nytt, ny tränare, nya spelare, nya spelsystem allt är nästan nytt, vad kan man begära...inget, mer än att spelarna och tränarna gör sitt bästa, vilket dem gör hittills iaf! Men det som känns lite trist är att man inte kan åka till Tingsryd och "köra över" dem med ett par mål, men de andra matcherna har jag inte brytt mig om. Det är hur det går från den 15 september och framåt som jag lägger vikt vid...Jag tror på Lakers, vi kan bli hur bra som helst!!!!!!
Resultatet tycker jag visar sig efter säsongens slut, det är först då som man kan avgöra hur det har gått, det gör man inte efter några träningsmatcher.
Jag tycker det är en kul grej. Jag tror knappast den är gjord för att tas på blodigt allvar. Det ska bli kul att jämföra träningsplaceringar med den riktiga när säsongen är slut. Kan vara nyttig för folk som tror att träningsmatcher är seriematcher. Sen vill jag berömma dom för deras nya hemsida, mycket bättre än den kluddiga dom hade innan.
Dolitle wrote:Reflekterade över att Halmstad Hammers skriver "Hammers" om sig själva "Troja" om If Troja Ljungby och "Växjö" om Växjö Lakers.
Varför inte skriva Halmstad, Ljungby när de skriver Växjö ?
Bara en tankerställning.
Eller helt enkelt skriva Lakers om oss
Mest för att jag själv blir irriterad när folk skriver Halmstad. Jag vill jävlas, alltså!
sid wrote:Det här va nog det mest meningslösa jag sett.
För folk som är intresserade av ishockey i allmänhet och kanske inte bara ett lag kan det vara väldigt roligt att titta på hur det ser ut. Här får man en snabb blick för vad varje lag gjort under försäsongen.
Räven wrote:Jovisst kan det vara kul med lite statistik över hur träningsmatcherna gått för de olika lagen, men man bör väga in hur de har matchats och så.
Absolut. Nybro, till exempel, har ju fyra vinster. Det kan låta bra, men kikar man på motståndet blir ingen imponerad. Fyra vinster mot danska lag och sen förlust mot Mörrum och oss.
Statistik är alltid roligt, bra initiativ från Hammers.
Även om tabellen är ganska missvisande pga som tidigare nämnts att motståndet varierar för alla inblandade lag.
Jo, Hammers har väl gjort bra ifrån sig i sina träningsmatcher, ser man det så, blir matchen mot Nyköping nästa helg lite final på det hela.
Men trots allt, så ser jag fram mot när vi möter Hammers i seriepremiären.
helt klart finns det dock en del träningsmatcher som är mer än just träning,Lakers-TAIF 4-1 var en sån,numera e det väl likadant för TAIF när de möter oss kan ja tänka mig..
det roliga är ju att få se kombinationer,speltaktiker o dyl börja funka inför serien,stämningen börjar byggas upp
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Utan att verka kritisk till våra målvakter......men Burman kommer vi att sakna.......han är grym när han har bestämt sig för att inte släppa in något.Men visst han kunde också släppa in riktiga skitmål.
Men nu måste vi tro på Ville och Åkerström och jag hoppas det blir minst lika bra som Burman och Jensen.
Att ha ett snitt på 3,5 insläppta mål per match är alldeles för mycket, där måste det bli skärpning när serien börjar.
Beträffande Ville så är jag övertygad om att han kommer att bli numero 1, men då gäller det att matcha honom stenhårt och inget altenerande fram och tillbaka.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]