Om (när) det blir ett faktum att Grans spelar för Troja, så är det bara att önska honom lycka till. Det är klart han ska avsluta i moderklubben och jag ser gärna honom i motståndardressen när Ljungbylaget gästar Lakerdome.
Även om det gör ont så måste man hålla med om att Grans har all rätt i världen att avsluta sin karriär i Troja. Han har i alla intervjuer sagt att Troja är laget i hans hjärta. Om han nu gör slag i saken MÅSTE de ju hänga upp hans tröja i taket. Vi kommer hälsa honom välkommen till Lakerdome ( hoppas jag ) med en stående ovation.
Ganska ironiskt faktiskt.......spelat i Troja hela sitt liv, med undantag för Lakers, och nu får vi utbildningsbidrag för Mogge.....dvs. om han väljer att spela i Troja.
Roggan wrote:Även om det gör ont så måste man hålla med om att Grans har all rätt i världen att avsluta sin karriär i Troja. Han har i alla intervjuer sagt att Troja är laget i hans hjärta. Om han nu gör slag i saken MÅSTE de ju hänga upp hans tröja i taket. Vi kommer hälsa honom välkommen till Lakerdome ( hoppas jag ) med en stående ovation.
Visst tycker jag att man kan ge Mogge en stående ovation i lakerdome innan matchstart, det tycker jag att vi kan kosta på oss.
Självklart blir Grans en förstärkning för Troja. För mig känns det naturligt att han avslutar sin karriär där och lika självklart är att jag inte kommer att häckla honom när han återvänder till Lakerdome. Han har gjort en god insats i Lakers-tröjan, men har trots allt spelat 15 år i Troja. Jag skulle bli förbannad om publiken inte mottog honom som den idrottsman han är. Han har redan fått del av nog med pinsamheter från publiken...
Från Trojas Forum (skall stå i smålänningen men den tidingen har man ingen tillgång till och de har inga nyheter på sin hemsida heller)
ederboat wrote:Härligt att läsa dagens smålänningen och se att Grans är klar.Han tackade först nej (så min tråd var korrekt givetvis)men ändrade sig.Tobbe har ännu inte bestämt sig.
Beckis wrote:Ganska ironiskt faktiskt.......spelat i Troja hela sitt liv, med undantag för Lakers, och nu får vi utbildningsbidrag för Mogge.....dvs. om han väljer att spela i Troja.
Han kan nog hjälpa Troja hålla sig kvar...eller vad krävs för att få spela allsvenskt 2005/2006? Grymt bra förstärkning för Troja vilket fall som helst.
Lobo wrote:Från Trojas Forum (skall stå i smålänningen men den tidingen har man ingen tillgång till och de har inga nyheter på sin hemsida heller)
ederboat wrote:Härligt att läsa dagens smålänningen och se att Grans är klar.Han tackade först nej (så min tråd var korrekt givetvis)men ändrade sig.Tobbe har ännu inte bestämt sig.
Man får väll säga GRATTIS till Carl !!
Tack! Det känns ju naturligvis bra.........Sådana centrar växer inte på träd.
Du glömde gratulera Mogge till att han äntligen kan komma hem.
Ja da var det dags att gratulera Troja till deras absolut basta forstarkning. Mogge kommer verkligen att lyfta troja. De kunde inte fatt en battre spelare. Tycker det ar fint av Mogge att avsluta sin hockeykarriar i sin gamla klubb. Det lar ju knappast vara nagon trojasupporter som grater, ska bli roligt att se dig i Vaxjo igen, jag ser fram emot att fa njuta av att se en riktigt bra center lira hockey i min favoritarena, LAKERDOME!! Lycka till Mogge.....