Han vill ju ha billigare öl förstår ni väl. Han kommer lära sig att säga: I want a cool Carlsberg. Troligen finansierar de hans vistelse kommande säsong.
Tror faktiskt inte att Podein lirar i Europa öht nästa säsong...
men OM han nu gör det tror jag knappast att han drar till Danmark.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag missunnar absolut icke Poddan hans beslut ang hans fortsatta ishockeykarriär, han har betytt oerhört mkt för Oss.
Men det uttalandet som jag fäste mig vid vad det gäller Poddan när säsongen var slut var, "ska jag lira mer hockey så har Växjö Lakers första tjing"....
Men man ska inte begära för mkt, men hoppet lever ju fortfarande.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Det kan ju faktiskt vara så att Lakers inte har råd att behålla Podein...då är det klart att han får spela vart han vill. Men om han väljer danmark framför Lakers, om klubben nu erbjuder honom ett nytt kontrakt...då har vi rätt att bli besvikna...
Jag tror inte ett dugg på detta, för Shjon sa att han inte tar beslut om fortsatt spel förrän i sommar. Och inte bestämmer han sig så fort han kommer hem till USA om att spela vidare och dessutom i Danmark.
Men det kan ju inte vara helt taget ur luften att Poddan agent redan har gjort klart den ekonomiska biten med Esbjerg Oilers.
Måhända att det inte väger ngt, MEN, helt taget ur luften akn det ju inte vara.
Men jag hoppas ändå att "Växjö har första tjing.."
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
som jag förstod det hade den danska klubban ordnat finansieringen... i förebyggande syfte typ.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Om det skulle vara sant, så skulle jag faktiskt bli besviken, om det inte är så att ledningen för Lakers klargjort att det inte går att lösa det ekonomiska till nästa säsong för honom.
Varanen wrote:Klart man skulle bli besviken om han valde spel i Danmark före oss. Men jag tror fortfarande att det är ett PR-trick.
PR-trick ? För vem - vilka ? Shjon Podein behöver väl knappast ha nån agent som fixar pr-trick. Skärp er ! SILLY SEASON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Har Podein lovat att Lakers har första tjing så har de det ! Lika sant som att Peter Forsberg spelar för MoDo när nhl-karriären är till ända. Men de behöver väl komma överens, parterna. OM Podein spelar i europa nästa säsong och det inte blir Lakers så är jag helt övertygad om att det blir MoDo tillsammans med Forsberg. För MoDos ledning vet nåt som övriga hockeysverige inte vet. Varför gjorde de annars 15 spelare kontraktslösa !?
Jag får väl svara eftersom skärpning har krävts med denna bestämdhet. Det kan vara så att sponsorerna ser en möjlighet till exponering genom att gå ut med att de "har fixat Shjon Podein", eller åtminstone ordnat fram de ekonomiska möjligheterna för detta. Jag vet ingenting om detta utan gjorde bara ett antagande.
Fakta gör gällande: Podein har kontakt med Lakers. Han verkar positiv till en fortsättning. Det faktum att han lämnat önskemål om att få bo närmare stan gör att dessa samtal bör betraktas som ytterligt seriösa.
- Pengar finns avsatta för en ny sexmånaderslösning. Det är realistiskt att tro att Shjon kommer tillbaka, säger Patrik Åkesson som dock betonar att han är en obotlig optimist.
Micha wrote:Fakta gör gällande: Podein har kontakt med Lakers. Han verkar positiv till en fortsättning. Det faktum att han lämnat önskemål om att få bo närmare stan gör att dessa samtal bör betraktas som ytterligt seriösa.
- Pengar finns avsatta för en ny sexmånaderslösning. Det är realistiskt att tro att Shjon kommer tillbaka, säger Patrik Åkesson som dock betonar att han är en obotlig optimist.
Saxat ur SMP´s nätupplaga idag, 040505.
Låter ju himla possitivt!!!
Ja, SMP har jo aldri vært ute med "historier" innan.. Jeg venter med å juble til jeg ser det skrevet her, men som sagt tidligere; jeg har pirr i magen etter det Åkesson sa
Last edited by Lille meg on 5 May 2004, 14:33, edited 1 time in total.
Visst ska vi hoppas ,jag tror han kommer tillbaka.Är nästan beredd att låna ut min lägenhet om han vill bo i centrala stan ,själv kan jag hyra en husvagn och bo ute i Evedal över vintern ,men det blir långt till Lakerdome då.
alfax wrote:Visst ska vi hoppas ,jag tror han kommer tillbaka.Är nästan beredd att låna ut min lägenhet om han vill bo i centrala stan ,själv kan jag hyra en husvagn och bo ute i Evedal över vintern ,men det blir långt till Lakerdome då.
Å det har du diskuterat nogrannt med den andra hälften...??
Svärfar bor i husvagn i Öjaby så sambon å jag får väl bo där så kan de bo i vår lägenhet på Öster.... Man är iaf beredd att offra en del....bara de tar hand om katterna.....
Å det har du diskuterat nogrannt med den andra hälften...??
Svärfar bor i husvagn i Öjaby så sambon å jag får väl bo där så kan de bo i vår lägenhet på Öster.... Man är iaf beredd att offra en del....bara de tar hand om katterna.....
Du har nog rätt ,den andra hälften går nog inte med på det (Du känner ju henne). Tänkte inte på det.
Innan kändes det som att det var ungefär 60-40 att han inte skulle komma, men nu börjar det mer kännas som tvärtom. Han är kund Podes, hoppas han kommer hit.....