Från en mycket säker källa så ligger problemet med CJ att han ifrågasätter att köra till växjö varje dag under sommaren för sommarträning, löser sig den biten så skulle det nog redan varit påskrivet.
Viss träning kanske man kan utföra själv på hemmaplan, men eftersom Lakers har anlitat Janne Bengtsson för fys-träningen, så kan man inte bara fixa allt på hemmaplan, får man betalt för att spela och det kan jämföras med arbete, så får man väl asa sig till träningarna.
För inte är det så lätt att säga till arbetsgivaren att under sommaren jobbar jag hemma!
sorren wrote:Från en mycket säker källa så ligger problemet med CJ att han ifrågasätter att köra till växjö varje dag under sommaren för sommarträning, löser sig den biten så skulle det nog redan varit påskrivet.
Vad är det du inte håller med om?? Jag vet att det i fallet CJ handlar om precis det som tagits upp tidigare, Crille vill inte åka in till Växjö och träna varje dag. Undrar om er nya tränare, som jag tror är en tuff herre, går med på att särbehandla en spelare såhär.
Ni får det att låta som om Chrille inte vill åka in till Växjö för att träna, men problemet ligger väl i att han inte har tillgång till egen bil. Eller? Är det inte som så att han lånat bil in till träningarna under vintern?
PLAYOFF wrote:Ni får det att låta som om Chrille inte vill åka in till Växjö för att träna, men problemet ligger väl i att han inte har tillgång till egen bil. Eller? Är det inte som så att han lånat bil in till träningarna under vintern?
Vad är det du mummlar om Playoff? Jag har aldrig påstått något utan bara konstaterat faktum, om du inte vill hålla med då måste det finnas något att tycka till om.
Vad gäller den kritiken som framförs så missas det ganska mycket. Förra året var det inte så många som kritiserade Grans för att han hade lite si och så med närvaron på sommarträningen.
De spelare som bor i Växjö har Lakers i princip alla fall skaffat jobb till och företagen är väl införstådda i situationen att ha en hockeyspelare på arbetet. I CJ:s fall så har inte lakers något med det alls att göra vilket kan göra att arbetsgivaren kanske inte är så intresserad av att låta en anställd lämna arbetet varje dag för att åka till Växjö.
Tror att det är viktigt att man deltar på mycket gemensam träning för att nå den fysiska kapaciteten som behövs, men det kan säkert finnas alternativ under perioder av träningen, vissa träningar kanske inte innehåller annat än just intervallträning eller konditionsträning, då kan man kanske ifrågasätta att nyttan av att träna varje gång tillsammans.