Läs artikel i dagens expressen.se
http://www.expressen.se/expressen/jsp/p ... 51&a=73784
Det är väl en god tanke men kräver ytterligare ekonomi av lagen eftersom spelarna blir mer proffs än nu och resorna längre och fler.
Jag ser gärna lakers i en ny serie med topplag från norr.
Heja Lakers!
Skrota allsvenskan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- LaKaj
- Forumdemon
Jag kan hålla med om att flödet mellan Elitserien och Allsvenskan måste ökas. Ungefär som fotbollen. Det måste bli lättare att ta sig upp till ES och inte som nu ett riktigt nålsöga som även kräver tur för att man ska klara det.
Däremot är jag lite skeptisk till att ha en Allsvensk serie med tanke på att man mister många derbyn och resorna blir för långa både för supportrar och för klubben. Jag föredrar att Superallsvenskan (efter jul) spelar en rak serie där de två bästa går upp till Elitserien och trean får kvala mot det tredje sämsta ES-laget.
Däremot är jag lite skeptisk till att ha en Allsvensk serie med tanke på att man mister många derbyn och resorna blir för långa både för supportrar och för klubben. Jag föredrar att Superallsvenskan (efter jul) spelar en rak serie där de två bästa går upp till Elitserien och trean får kvala mot det tredje sämsta ES-laget.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Förändringar att vänta
En sak är säker och det är att nästa säsong inte kommer att likna årets alls. Detta har väl varit tämligen klart ganska länge, då väldigt få klubbar kommer att klara elitlicensen. AIK kämpar ju med grymma underskott och det är en verklig prestation om man lyckas vända upp sina röda siffror. Tror personligen att en form av superetta blir av redan nästa år. Det kan ju knappast bli så att man flyttar upp lag med positiva siffror i redovisningen från div.1. Jonstorp gör come-back i lakerdome- nja knappast troligt.
Visst skulle flera av de heta derbyna i allsvenskan försvinna, men samtidigt tror jag att bättre lag och spelare kommer att locka minst lika mycket. Titta bara på matchen idag. Kan väl knappast klassas som ett derby, även om rögle är i vår derbygrupp, men man vet att rögle är ett klasslag och är nyfikna på att se lakers mäta sig mot dem. Tror det blir samma sak om lag som Skellefteå och Björklöven kommer på besök. Det är guld att lakers har en fin och välskött ekonomi- det kan visa sig ytterst avgörande den kommande tiden...
Visst skulle flera av de heta derbyna i allsvenskan försvinna, men samtidigt tror jag att bättre lag och spelare kommer att locka minst lika mycket. Titta bara på matchen idag. Kan väl knappast klassas som ett derby, även om rögle är i vår derbygrupp, men man vet att rögle är ett klasslag och är nyfikna på att se lakers mäta sig mot dem. Tror det blir samma sak om lag som Skellefteå och Björklöven kommer på besök. Det är guld att lakers har en fin och välskött ekonomi- det kan visa sig ytterst avgörande den kommande tiden...