Mot ARboga...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Mot ARboga...
..är "blomman" ordinarie. Vem kliver åt sidan och varför?
Ja det här med utvisningar är olyckligt, det förstör när man har etablerat ett tryck på motståndarna. Ger dem en knuff rätt in i matchen igen.
Men sen finns det olika utvisningar också, det som är så onödigt är de till synes helt meningslösa utvisningar, som kan bli så kostsamma för laget. Många gånger beror kanske utvisningen på att man inte åker skridskor utan blir efter och i sin iver tar man till en hakning, eller kanske som jag ibland tycker av slöhet, för att man inte orkar åka skridskor så hakar man.
Sen kan man som alltid diskutera domaren, men den diskussionen är som regel helt meningslös.
Ja, jag vet inte vad jag menar med detta, men jag har en känsla att Lakers bör se upp för så mycket utvisningar, det var nästan en period (16 minuter) mot VIK och det är för mycket.
Men sen finns det olika utvisningar också, det som är så onödigt är de till synes helt meningslösa utvisningar, som kan bli så kostsamma för laget. Många gånger beror kanske utvisningen på att man inte åker skridskor utan blir efter och i sin iver tar man till en hakning, eller kanske som jag ibland tycker av slöhet, för att man inte orkar åka skridskor så hakar man.
Sen kan man som alltid diskutera domaren, men den diskussionen är som regel helt meningslös.
Ja, jag vet inte vad jag menar med detta, men jag har en känsla att Lakers bör se upp för så mycket utvisningar, det var nästan en period (16 minuter) mot VIK och det är för mycket.
Tror nog att man kommer att komma till botten med det här. Enligt mig (såvida inte spelaren är lite koko), så beror dessa utvisningar på två saker, antingen åker man inte skridskor, eller så är man lite "övertänd", och då blir det lite tokigt. Vad gäller Ohlsson så är ju lösningen enkel, åk skridskor så blir han inte efter och därmed ingen skitutvisning. I Hööks fall så behöver han tagga ner lite, och då är jag övertygad att han kommer visa det spelet som jag tyckte han gjorde i slutet av förra säsongen. 

Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!