Om vi hade en mycket bra låt skriven av någon av oss å spelades in på cd.
Då skulle vi lakejer kunna ringa in till radiokronoberg å önska denna låt.
Varge gång den spelas i radio så får vi in stimpengar.
Tror det är ca en femma pergång.
Ju bättre låt desto mer pengar.Nu är jag varken musikalisk eller låtskrivare men någon borde känna någon som känner någon som skulle kunna fixa detta.Det är ju aldrig fel med en lakej eller lakerslåt i radion
Stimpengar???
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Stimpengar???
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
STIM gör stickprovskontroller under en viss tidsperiod och mäter på så sätt hur ofta en låt spelas.
Låtar på P3:s A-lista spelas,om jag inte minns fel,ca 4 ggr om dagen och då kan det ju bli en slant.
Annars är det en försummbar inkomstkälla.
Spelas däremot låten in i Radio Kronobergs studio så måste de anmäla varje gång den spelas.
Ska du spela in den där får du nog punga ut med en 7-8 papp för studiokostnaden.
Nä,du skulle nog tjäna betydligt mera kosing om du sålde varmkorv och ballonger utanför IKEA...
Låtar på P3:s A-lista spelas,om jag inte minns fel,ca 4 ggr om dagen och då kan det ju bli en slant.
Annars är det en försummbar inkomstkälla.
Spelas däremot låten in i Radio Kronobergs studio så måste de anmäla varje gång den spelas.
Ska du spela in den där får du nog punga ut med en 7-8 papp för studiokostnaden.
Nä,du skulle nog tjäna betydligt mera kosing om du sålde varmkorv och ballonger utanför IKEA...