Omg15: Frölunda - VLH 30/10 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Omg15: Frölunda - VLH 30/10 2025
Idag behöver vi energi. Frölunda kommer dra upp tempot och pressa oss högt. Inget vi trivs med. Samtidigt är detta borta vilket är bra eftersom vi vantrivs i ett fullsatt Vida (Saik, Bif, Dif). Istället för att vara toktaggade får vi spagetti-ben. Trist. Men nu behöver vi inte föra matchen utan kan rikta in oss på snabba omställningar.
Våga vinn!
Våga vinn!
Omg[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][e
Allt annat än noll poäng idag är en seger känner jag!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Re: Omg15: Frölunda - VLH 30/10 2025
Enda positiva idag är väl som ni är inne på att vi slipper DIFs styrspel, men får ett press-spel istället.
Om inte jag minns fel var de 6-7 första matcherna mycket mer öppna där det här laget visade betydligt mer glädje.
Så jag tänder ett ytterst liten strimma hopp …
Ber samtidigt till högre makter att ett par spelare vaknat med lite lust och kan känna att hockey är tokskoj.
Om inte jag minns fel var de 6-7 första matcherna mycket mer öppna där det här laget visade betydligt mer glädje.
Ber samtidigt till högre makter att ett par spelare vaknat med lite lust och kan känna att hockey är tokskoj.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Hellkvist inför matchen:
”Vi ska försöka få ner tempot på Frölunda, inte tävla med dom i deras intensitet”.
Jag har hört att hockey kan vara roligt…
”Vi ska försöka få ner tempot på Frölunda, inte tävla med dom i deras intensitet”.
Jag har hört att hockey kan vara roligt…
Tycker ändå vi av tradition står upp rätt bra mot Frölunda. Och de har respekt för oss. Vi nöp dem på försäsongen med vill jag minnas. Och vi slipper vara 'butch' utan kan ta 'femme'-rollen ikväll - låta de pumpa sig trötta och frustrerade, medan vi går på swag och smartness här.
De fick stryk i Ängelholm senast, och kommer ha 'bråttom' att hävda sig igen. Det kan vi vända till vår fördel.
'Robban' OLSSON vet hur man förlorar mot Växjö
De fick stryk i Ängelholm senast, och kommer ha 'bråttom' att hävda sig igen. Det kan vi vända till vår fördel.
'Robban' OLSSON vet hur man förlorar mot Växjö
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Frölunda har ingen intensitet. Bara att flytta pucken snabbt och sprida ut dem så blir de yra.
Kötta på VLH.
Ändrar Björn tillbaka från senaste uppställningen. Tycker inte det försöket var lyckat mot Djurgården.
Kötta på VLH.
Ändrar Björn tillbaka från senaste uppställningen. Tycker inte det försöket var lyckat mot Djurgården.
Det blir samma kedjor som mot DjurgårdenStenhårtSlagskott wrote:Frölunda har ingen intensitet. Bara att flytta pucken snabbt och sprida ut dem så blir de yra.
Kötta på VLH.![]()
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag saknar också glädjen. Det ÄR roligt att spela hockey. Självklart är taktiska upplägg viktiga. Självklart ska man vara disciplinerad. Men om det hämmar "tjo-fräset" då måste man justera. Hockey handlar i grunden om energi.venomizer wrote: 30 October 2025, 14:55 Enda positiva idag är väl som ni är inne på att vi slipper DIFs styrspel, men får ett press-spel istället.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Vet inte riktigt vad Björn vill ha ut av det.Micjac112 wrote: 30 October 2025, 17:48Det blir samma kedjor som mot DjurgårdenStenhårtSlagskott wrote:Frölunda har ingen intensitet. Bara att flytta pucken snabbt och sprida ut dem så blir de yra.
Kötta på VLH.![]()
Ammoniak flaskan har varit framme innan match. Bra.
Aldrig får man vara riktigt glad.
Bara vi inte sjunker ihop nu.
Bara vi inte sjunker ihop nu.
Ångest att titta på detta…..
Jag tycker vi har spelat piggt. Men släpper man in 2 mål på 2 skott är det tungt. Inte mv-Perssons fel.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Det påståendet åldrades rätt dåligt
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Mycket mittzonsgägga. Tyvärr har varit effektiva.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Tippar att vi firar jul som 11:a i tabellen.
Vi har tappat all energi , glädje och kreativitet. Är väl dränkta i systemtänk ?
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Vi gör en bra period, bra intensitet och matchar mycket i tävlingen.
Två riktiga slumpmål tyvärr, sånt händer. Bara släppa och köra på.
Två riktiga slumpmål tyvärr, sånt händer. Bara släppa och köra på.
Vi spelar egentligen bättre än mot DIF men fortfarande det sämre laget på isen. Vi måste bli jobbigare att möta så att vi får med oss lite utvisningar. Skapa offensiv zontid och röra på oss, då kommer hakningarna och vi kan nyttja PP.
Är ju bara att promenera in i våran zon
Vi är så trötta så jag orkar knappt titta
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Frölunda är inte ett lag för oss att slå! Viktigare för oss att slå lagen på nedre halvan och sikta på play-in. Vi skall inte förvänta oss annat med vår spelarbudget.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Det blir tydligt att säsongens topplag är för bra för oss i år. Frölunda, Rögle, SAIK med flera gillar att åka skridskor och det gör inte vi. Vi verkar kunna slå bottenlagen hittills iaf, det är ju positivt.
Robert, Ågren och Otto har inte kontrakt nästa säsong va? McLaughlin är ingen som bär ett lag så han bör bytas ut också.
Hade Robert och Otto varit 2 skickliga spelare så hade det här laget varit ett helt annat lag.
Hade Robert och Otto varit 2 skickliga spelare så hade det här laget varit ett helt annat lag.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Träskedarna jag gjorde i slöjden för länge sedan är vassare än Lakers anfallsspel.
Åker man så lite skridskor som vi gör så får man inga skott på mål och inga utvisningar med sig. Det är enkelt
Re: Omg[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638
Ja jävlar. Vi är riktigt trubbiga framåt. Ambitionen finns där, men det är rätt kul att se skillnaden när Frölunda tar upp pucken. Dom kommer till bra avslut ganska omgående, sen vinner man tillbaka pucken i nio fall av tio. Växjö kan spela bra in i zon, sen kommer man sällan längre. Har svårt att få till bra avslutslägen. Som nån sa, vi är inte på samma nivå som ett antal av topplagen. Vi är nog ett mittenlag.
Så är det med det, som det
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Jag är fortfarande inte så hård i min kritik.
Jag är mer rationell och inser att Möglet och Göteborg är de två lag som är topptopp.
Vi ska tävla om topp sex, kan vi roffa åt oss en topp fyra är det MVG med denna truppen och ny tränare. Hade tagit topp 8 alla dagar i veckan inför säsongen. Vågar Evert addera runt nyår? Ja, då kan vi bli en dark horse. Men vi kan inte utmana Frölunda idag, tyvärr.
Jag är mer rationell och inser att Möglet och Göteborg är de två lag som är topptopp.
Vi ska tävla om topp sex, kan vi roffa åt oss en topp fyra är det MVG med denna truppen och ny tränare. Hade tagit topp 8 alla dagar i veckan inför säsongen. Vågar Evert addera runt nyår? Ja, då kan vi bli en dark horse. Men vi kan inte utmana Frölunda idag, tyvärr.
Nå, jag är inte heller pessimistisk efter kvällens match. Vi går ut med mer energi än vi visat på ett bra tag men sedan släpper vi in Frölundas två första skott. Och som Svartis är inne på så är RBK och Frölunda seriens bästa lag.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Nu får Björn gärna ändra i uppställningen till kommande vecka.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Vi klarade tydligen inte att bli förnedrade av Rögle, efter den förlusten snittar vi 2 mål framåt per match. Det är uselt, mot bottenlagen kan det kanske räcka till att ta lite poäng, men REVANSCHEN lär varken Evertsson eller vi andra få vara med om.
Skulle inte förvåna mej alls ifall LHC vinner på lördag, dom är ny tabelljumbo helt jävla värdelösa, men har i alla fall en riktig målskytt i Kovacs.
Skulle inte förvåna mej alls ifall LHC vinner på lördag, dom är ny tabelljumbo helt jävla värdelösa, men har i alla fall en riktig målskytt i Kovacs.