En perfekt bortamatch mot Luleå senast. Nu väntar vårt boogie-team, Mif. Laget som passar oss sämst i ligan. Vi gillar inte Mifs dräggiga hockey. Dags att bevisa att vi kan klarar av Kollar-hockey.
Vi får inte bli för djärva och hoppas på några officiella poäng från hans klubba. Men det vore roligt om #11 åtminstone lyckades trycka in ett bortdömt mål. Få minnas gamla goda tider lite.
Eller är JÖNSSON så djärv att han vågar byta plats på KOSSILA - och glödhete Keegan?
Marcus Sylvegård är tydligen klar för Lakers inför nästa säsong. Bra värvning tycker jag, Men hade varit bättre om han kom nu för vi behöver en tuff spelare som kan reta upp det andra lagets spelare i ett slutspel. Men Malmö vägrar nog släppa sina spelare just nu
Frågan är ju om man ska bli glad eller ledsen om han gör mål ikväll?
Alla andra lag har det lätt mot Malmö. Men det är ju ta mig fan varje gång så att ett formsvagt lag kan åka till Växjö och plocka poäng. Brynäs var senaste lag att göra det och ikväll Malmö. Förstår inte att vi blir så skitnöddiga när vi möter formsvaga lag.
Så här ser det ut när man går in med helt fel mindset och istället föder Malmö med energi. Man förlorar allt där ute. Varenda tek, varenda närkamp. Det här var ganska lätt att räkna ut faktiskt. Du slår inget lag i den här ligan genom att på förhand tro du är bättre. Att förändra ett mindset under match är dessutom ganska svårt. För saken är ju den att Malmö har ju mängder med energi nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Det tog alltså 32 min effektiv tid för laget att stämpla in. Laget, men också coach Jörgen förtjänar stark kritik för att man går ut i vilo-läge. Om vi skulle visa upp samma spel hemma som vi gör borta skulle publiksiffrorna se mycket bättre ut i Vida. Vi måste hitta ett sätt att tända till, fokusera, och spela med skärpa från början även hemma.
Även om vi plockar upp 0-3 till 3-3 så är det för jävla dåligt att återigen tappa poäng mot ett formsvagt lag på hemmaplan. Hur jävla svårt ska det vara att lära sig någon jävla gång?
Sen är det dags för Evertsson att skriva nytt långtidskontrakt med Josen och Rosen
Egentligen borde man vara förbannad på laget för att vi inte börja trampa förrän efter 40. Men det går ju inte, när karaktären är av guldlagsklass. Och SAIK blir nollat i Dalarna - Vi DRYGAR UT i toppen
En sådan här kväll, det går inte ens vara arg på Varanen för att KOSSILA inte nätar längre.