Backskott är den nya metan. Claesson förstår detta.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om matchen igår. Starkt att vinna, men spelet var verkligen inte bra. Men nu när vi inte har halva laget på skadelistan så syns vår bredd i resultaten. Dessutom kanske Anderssons säsong inte är över trots allt.
Örebro är jobbiga, men jag hade trott på en högre placering för de. Något stämmer inte riktigt. Jag har sett för få matcher för att säga vad det är.
Örebro går för ett SM-guld redan i år och hoppas det slår rätt ut med de sista värvningarna. De var egentligen vår svåraste motståndare förra slutspelet och vet vad som gäller. Kan bli otäcka om de får ihop det med nyförvärven.
Lakers ligger högt upp i fromtabellen om man tittar på inspelade poäng men spelet visar att det finns mycket kvar att jobba på. Larmi har hittills visat sig var ett fint tillskott men provet börjar nu och framåt, kan han och försvaret stänga ner de bästa lagen i serien? Upp till bevis!
Örebro vinner nog den här matchen, men jag hoppas det går åt helvete med dom och deras satsning.
Annars hade det varit kul att se Lakers göra en helgjuten insats för en gång skull; inte en eller två bra perioder, utan tre. Mot Brynäs hade man maxflax, det ska inte gå att kvittera med det spelet och med en man mindre. Man stal 2 poäng. Mot LHC blev det så konstig match att den faller utanför ramen, efter 4-0 lallade alla bara runt tills det var slut. Igår mot IKO trodde åtminstone jag på torsk efter två perioder, oerhört starkt att vända allt i tredje. Men, samtidigt en hel del flax i slutsekunderna. Och Marre föll väldigt lätt vilket gav pp. Nu är det upp till bevis, Örebro går för guldet.
Babianröverna är svårspelade. Men vi ska vara med och kampa om tre poäng. Så bra ska vi vara även om vissa vill få det till mycket är så dåligt. Tycker tvärtom. Mycket är bra.
En del älskar att leta fel oavsett om vi vinner - och när vi torskar är mörkret monumentalt… Alla bör avgå och det är lika bra att ge upp direkt
Andra hittar även positiva delar och gläds åt vinsterna utan att avfärda dom som tillfälligheter eller tur och vid motgångar fokuserar man på att kämpa!
Det lät EXAKT likadant förra året (och för övrigt alla andra år också) tills guldet var 100% bärgat!
Det handlar väldigt mycket om hur man är som människa - det är bara att acceptera att vi är olika…
En del älskar att leta fel oavsett om vi vinner - och när vi torskar är mörkret monumentalt… Alla bör avgå och det är lika bra att ge upp direkt
Andra hittar även positiva delar och gläds åt vinsterna utan att avfärda dom som tillfälligheter eller tur och vid motgångar fokuserar man på att kämpa!
Det lät EXAKT likadant förra året (och för övrigt alla andra år också) tills guldet var 100% bärgat!
Det handlar väldigt mycket om hur man är som människa - det är bara att acceptera att vi är olika…
Och en del tycker aldrig någonting mer än efteråt ….. applåd för dom
Och en del tycker aldrig någonting mer än efteråt ….. applåd för dom
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nä, det är ju såklart sant att det finns de som bygger sitt tyckande på empiri och fakta istället för egna substanslösa slutsatser eller konspirationsteorier…
Men som sagt: Alla är ju olika och huvudsaken är ju att man respekterar det
Krupic har inte hittat helt rätt i gap-controllen. Han tar ofta för stort avstånd för att inte gå bort sig. Självklart bättre än att han tok-pinchar, men lite närmare sin motståndare vore bra. Nu agerar han oftast extra keeper och försöker täcka skott från sin gubbe. Bättre att se till att motståndaren inte kan ta emot pucken/få iväg ett skott.
Vi gör en kanonperiod. Skit att resultatet inte bättre speglar detta. Hoppas Legolas-blodet verkar i tre perioder så vi orkar göra en rejäl batalj av det. Bra skridskoåkning, HÅRDA pass (tacka Hockeyguden!) och BACKSKOTT.