Sylve ut ur truppen och Stjernan in. Vågar man gissa på Fasth i kassen
FBK - VLH 15.15 12/12
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
FBK - VLH 15.15 12/12
Match mot ett Färjestad som börjar hitta poäng och en femetta senast. Vet inte riktigt vad vi kan förvänta oss men färestad kommer nog att köra från start.
Re: FBK - VLH 15.15 12/12
Nja, FBK har form men notera att 'kaffekalifatet' mötte 'Loosers Legion' senast.. att tappa poäng mot LHC är som om Tommy SALO skulle lyckas mota en fladderpuck i en OS-match - det är något som bara inte händer..
Tycker ändå jag börjar hitta tillbaka till den där känslan av förväntan - att det POPPAR om lag och spelare igen.
2-3.
Tycker ändå jag börjar hitta tillbaka till den där känslan av förväntan - att det POPPAR om lag och spelare igen.
2-3.
Pessimist i grunden så tror jag Nygårds gör hattrick på oss ikväll.
Då kontrar jag som optimist och säger att Gyngiläinen matchar det med hattrick + en assist. 
Do you even looksmaxx, bro?
Inte schysst.Varanen wrote:Då kontrar jag som optimist och säger att Gyngiläinen matchar det med hattrick + en assist.
Du har ju alltid rätt

Säger du till en som trodde Davidsson och JFK var excellenta värvningar och att Fasth var slut. 
Då var det du som gjorde ett hattrick juVaranen wrote:Säger du till en som trodde Davidsson och JFK var excellenta värvningar och att Fasth var slut.

Idag vill jag se att vi släpper lite och bara kör! Full fart från första nedsläpp! Go Lakers
Ingen minns en fegis!
Vi håller nollan idag tror jag.bratsson wrote:Pessimist i grunden så tror jag Nygårds gör hattrick på oss ikväll.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Låter bra. Då lägger jag Taittinger på kylningVaranen wrote:Då kontrar jag som optimist och säger att Gyngiläinen matchar det med hattrick + en assist.
Stjernborg går före Forsbacka. Forsbacka måste vara på väg bort
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Spelar vi som senaste två matcherna, då kan det rinna iväg rejält i arslet tyvärr.
Hoppas vi är på tårna, det kommer inte vara några lätta poäng idag. En poäng är jag nöjd med.
Hoppas vi är på tårna, det kommer inte vara några lätta poäng idag. En poäng är jag nöjd med.
Oj, en ödmjuk FBK-tränare. Inte bra. Jag vill alltid möta coacher som tror de är ofelbara typ Rönnberg.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Som natt och dag på inledningen idag!! Hoppas vi kan fortsätta
Håller med, så här ska det se ut!!Svartvadet wrote:Som natt och dag på inledningen idag!! Hoppas vi kan fortsätta
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Det här blir sargernas match!
Vårt presspel är sjukt bra. Tycker gallret gör det riktigt bra också
Kul intensitet, men får gärna sunka ner sig snart om det är vad som krävs för att vinna och göra mål 
Hur kan FBK-spelaren inte få utvisning så som han håller Drury? Dessutom en tredjegubbe, återigen. Jag begriper inte hur domarna resonerar vid sådana situationer.
Stjernborg är alltid bra. Men han måste jobba bort passningen inåt i banan innanför egen blå. Hans jobb i det läget är att se till att pucken tas ur zon så att motståndet inte lätt kan vända tillbaka spelet, dvs hålla pucken längs kanten.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Stjernborg håller måttet. Han ska ha den platsen där.
JFK har vi redan sågat så det räcker. Däremot Sylvegård, borde lira i HA och få ha en offensiv roll där. Potentialen finns, men han är inte SHL-mässig idag. Han skulle kunna bli en ny Strömwall.
JFK har vi redan sågat så det räcker. Däremot Sylvegård, borde lira i HA och få ha en offensiv roll där. Potentialen finns, men han är inte SHL-mässig idag. Han skulle kunna bli en ny Strömwall.
Är nöjd med första.Overkill wrote:Idag vill jag se att vi släpper lite och bara kör! Full fart från första nedsläpp! Go Lakers
Ingen minns en fegis!
Jag vet inte om Sylve har den offensiva uppsida som Malte visade sig ha. Har inte sett han blixtra till en enda gångSvartvadet wrote:Stjernborg håller måttet. Han ska ha den platsen där.
JFK måste skeppas innan månads avslut. Henrik Evertssons förbannade ansvar. Inga konstigheter.
Frågan nu: Kan dom konservera första periodens inställning och energi, eller faller dom tillbaka.
Så är det med det, som det
Färjestad lär ju steppa upp någon nivå.
Och så är det långt att byta
Och så är det långt att byta

Det går inte att hålla tillbaka Gyngiläinen med annat än oschyssta metoder.
- gammalt hockeyordspråk
- gammalt hockeyordspråk
Tänk om förstalinan hade skapat lite chanser också.. då hade vi varit farliga
Rosén helt borta?västrastå wrote:Tänk om förstalinan hade skapat lite chanser också.. då hade vi varit farliga
Jag har inte noterat att hans närvaro denna och förra matchenbratsson wrote:Rosén helt borta?västrastå wrote:Tänk om förstalinan hade skapat lite chanser också.. då hade vi varit farliga
Totalt iskallavästrastå wrote:Jag har inte noterat att hans närvaro denna och förra matchenbratsson wrote:Rosén helt borta?västrastå wrote:Tänk om förstalinan hade skapat lite chanser också.. då hade vi varit farliga
Färjestadspelaren plockade ju bort pucken med handen från mållinjen - ska inte det vara (minst) straff?
Onödiga utvisningar blir vårt fall