Årets sista match: DIF-VLH

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Årets sista match: DIF-VLH

Post by StenhårtSlagskott »

VLH har haft erkänt svårt att ta vinster på Hovet. Men nu är det daX! Förra gången vara nära och en bra match tills en zebra galloperande in på isen i sista perioden och det hela slutade med mål i röven!

Men nu ska borta spöket jagas iväg!! :clap:

Evertsson brukar ju alltid presentera något spännande nyförvärv runt nyår ä. Vad tror ni han hittar i sin säck iår?
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Varanen »

Vad var det för flin på Bohm när de äntrade isen? Ge honom en bitchslap så han fattar vad som gäller.
Do you even looksmaxx, bro?
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Svartvadet »

Blir VÄLDIGT förvånad om det blir poäng idag. DIF passar oss illa, de har en själ av att jobba och åka skridskor av bara f-n.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by StenhårtSlagskott »

0-1 Netterberg på retur!

Ortegas första byte. Tar 2+2 efter 1 sekund :bash:
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Domareländet fortsätter....fy fan vad svagt att ta en 2+2 , jag är så trött på dessa rent ut sagt bedrövliga domare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by vlk on 30 December 2018, 15:54, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Helvete vad spelet haltar på bortaplan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by StenhårtSlagskott »

Håller med. Bortaspelet går det lite troll i.

Ortega ska inte bort just nu. Nöjer mig med att han inte tar 4 min utvisningar. Problemet är ju att du vill att alla ska bort. Juntula. Ortega., Bokk, nisse osv. Vi skulle ju inte haft något lag kvar. :roflol:
Last edited by StenhårtSlagskott on 30 December 2018, 15:51, edited 1 time in total.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Varanen »

Varför blev vi bajsnödiga efter 0-1? Sista PP:t var extremt ängsligt. Ta lavemang och sluta gråta inombords. Hockey är tokskoj.
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Stupet »

Vad är det för jävla domarinsats? Såg ju ut som att Ortega inte änns var på Davidsson. Och ger man 2+2 för något som inte ska vara någonting så är det fan i mig skandal.
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Härmapan »

Ortegas fick 2+2 för att en djurgårdare slår en annan i ansiktet...?

Sen åker Burström för en helt obegriplig hakning som ger dif 5 mot 3!

Ni som påstår att domarna aldrig har med resultaten att göra får gärna tycka det - jag tycker det är helt åt helvete!!!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by StenhårtSlagskott »

Härmapan wrote:Ortegas fick 2+2 för att en djurgårdare slår en annan i ansiktet...?

Sen åker Burström för en helt obegriplig hakning som ger dif 5 mot 3!

Ni som påstår att domarna aldrig har med resultaten att göra får gärna tycka det - jag tycker det är helt åt helvete!!!
FAAAAN!!!

Ber om ursäkt till Ortega! Är ju förfan helt sanslöst. Dif-Davidsson knockar Dif-Davidsson och får 4 min PP! HELVETE!!! :evil:
Last edited by StenhårtSlagskott on 30 December 2018, 16:04, edited 1 time in total.
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Stupet »

Jag håller med totalt. Varför har vi 8 domarögon när dom ändå ser fel åt helvete ändå. Värdelöst!!!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:Håller med. Bortaspelet går det lite troll i.

Ortega ska inte bort just nu. Nöjer mig med att han inte tar 4 min utvisningar. Problemet är ju att du vill att alla ska bort. Juntula. Ortega., Bokk, nisse osv. Vi skulle ju inte haft något lag kvar. :roflol:
Ortega har haft 28 matcher att visa något. När vi får tillbaka rönnbjerg , holmberg och Lundberg samt ev två nyförvärv , har du bättre förslag än att skicka iväg ortega. Låt höra ? Kom igen...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by vlk on 30 December 2018, 15:59, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Härmapan wrote:Ortegas fick 2+2 för att en djurgårdare slår en annan i ansiktet...?

Sen åker Burström för en helt obegriplig hakning som ger dif 5 mot 3!

Ni som påstår att domarna aldrig har med resultaten att göra får gärna tycka det - jag tycker det är helt åt helvete!!!
Idag har det varit skrämmande dåligt. Att studion inte reagerar mer är ju ännu mer häpnadsväckande.

Vi måste som andra lag börja gnälla mycket mer på domarna. Detta tigande lönar sig inte. Sätt press på dem...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Varanen »

Är det? Stockholmsmedia älskar dif.
Do you even looksmaxx, bro?
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Varanen wrote:Är det? Stockholmsmedia älskar dif.
Det är sant


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

vlk wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Håller med. Bortaspelet går det lite troll i.

Ortega ska inte bort just nu. Nöjer mig med att han inte tar 4 min utvisningar. Problemet är ju att du vill att alla ska bort. Juntula. Ortega., Bokk, nisse osv. Vi skulle ju inte haft något lag kvar. :roflol:
Ortega har haft 28 matcher att visa något. När vi får tillbaka rönnbjerg , holmberg och Lundberg samt ev två nyförvärv , har du bättre förslag än att skicka iväg ortega. Låt höra ? Kom igen...

Väntar; vilka platsar inte när alla är tillbaka och två nya kommer till ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Svartvadet »

Matchstraff?! Är ju ett skämt det här, herregud
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Jag ger upp detta nu, för 2 min sedan fick fröberg en liknande tackling. Ingen utvisning. Sen får vi 5 min för liknande. Det är fan inte klokt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by smashinlovely »

Svartvadet wrote:Matchstraff?! Är ju ett skämt det här, herregud
Bara på hovet
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by StenhårtSlagskott »

bara att döda av denna 5:an och sedan gå för ett avgörande i 3:e! Någon gång ska väl vi få med oss något också...

KÄMPA!
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

smashinlovely wrote:
Svartvadet wrote:Matchstraff?! Är ju ett skämt det här, herregud
Bara på hovet
Domarna har bestämt sig ; idag ska det vända för djurgården


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Härmapan »

Hahaha!

Domaren släpper crosscheckingen i ryggen på Fröberg och sen tar dom Cederquist 5+20 för en tackling som blir dum bara för att djurgårdaren väljer att vända röven till trots att han är tacklingsbar och ser den komma...

Lika bra att stänga av! Det är ju inte ens spännande när domarna har bestämt sig
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by smashinlovely »

Mer och mer inne på att man enbart borde ha en pucksläppare vid tekning, resten skulle skötas av VAR. Gärna ett VAR-team på neutral-ort i nån gammal bunker eller liknande.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Varanen »

Helt otroligt. När deras ungtupp Greve fullföljer tar sats och fullföljer på Rahimi så hyllas det. När Cederqvist helt normalt tacklar en diffare som vänder ryggen till som en feg jävel åker Cederqvist på matchstraff.

Kokain och horor är domarnas bonus idag.
Do you even looksmaxx, bro?
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Person »

Härmapan wrote:Hahaha!

Domaren släpper crosscheckingen i ryggen på Fröberg och sen tar dom Cederquist 5+20 för en tackling som blir dum bara för att djurgårdaren väljer att vända röven till trots att han är tacklingsbar och ser den komma...

Lika bra att stänga av! Det är ju inte ens spännande när domarna har bestämt sig
Håller helt och hållet med, 2+10 på DIF-spelaren och 2/2+10 på Cederqvist för charging. Checking from behind blir det enbart för att idioten vänder röven till, charging hade jag kunnat köpa då Cederqvist går in onödigt hårt när han ser att spelaren släppt pucken.
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Stupet »

Domarnivån är ju på division 7 nivå. Dra åt helvete domarna. Totalt värdelöst!!!!! Matchstraff för en incident där spelaren vet att han kommer åka på en tackling. Denna domaren borde stängas av av disiplinnämnden.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Mitt intresse håller på att svalna på detta. Domarna förstör detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Härmapan »

Varför i helvete kollar dom om det är mål när djurgårdaren slår på plocken - kan ju inte bli en solklarare slashing (körd i alla vinklar i repris dessutom)
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by vlk »

Fy fan vilken dålig studio det är...skrämmande ....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by smashinlovely »

Det tråkiga är att om inte Djurgården vinner idag så kommer det vara domarnas fel, vinner dom så kommer det inte höras ett knyst om den stabila insatsen.
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Person »

vlk wrote:Fy fan vilken dålig studio det är...skrämmande ....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cmores topp har skeppats till Vancouver i ett par veckor.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Varanen »

Håller med Härmapan. Inget att ringa en vän för. Men lördagsmatch på Hovet, kokain och lättfotade flickor verkar få domarna positivt inställda till dif.
Do you even looksmaxx, bro?
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by smashinlovely »

Ju fler gånger man ser Cederqvists matchstraff desto mer tydligt blir det att det är totalt felaktigt. Det enda positiva jag kan se i det hela är att det åtminstonde är en tackling vi åker ut för, i normalfallet så blundas det för 3-4 armbågar i huvudet och sedan åker vi för en hakning.

nu verkar det som även studion har fått se situationen
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Årets sista match: DIF-VLH

Post by Stupet »

Ibland undrar man om inte Rögle målvakten som blev avstängd hade rätt om att domaren är mutad för i denna matchen så lyser det rakt igenom. Total fel 2+2 på Ortega, helt sinnessjuk matchstraff på Cederqvist och att han släpper både crosschecking i ryggen på Fröberg och slashingen på Fasths handske.
Post Reply