VLH har haft erkänt svårt att ta vinster på Hovet. Men nu är det daX! Förra gången vara nära och en bra match tills en zebra galloperande in på isen i sista perioden och det hela slutade med mål i röven!
Men nu ska borta spöket jagas iväg!!
Evertsson brukar ju alltid presentera något spännande nyförvärv runt nyår ä. Vad tror ni han hittar i sin säck iår?
Ortega ska inte bort just nu. Nöjer mig med att han inte tar 4 min utvisningar. Problemet är ju att du vill att alla ska bort. Juntula. Ortega., Bokk, nisse osv. Vi skulle ju inte haft något lag kvar.
Last edited by StenhårtSlagskott on 30 December 2018, 15:51, edited 1 time in total.
Vad är det för jävla domarinsats? Såg ju ut som att Ortega inte änns var på Davidsson. Och ger man 2+2 för något som inte ska vara någonting så är det fan i mig skandal.
StenhårtSlagskott wrote:Håller med. Bortaspelet går det lite troll i.
Ortega ska inte bort just nu. Nöjer mig med att han inte tar 4 min utvisningar. Problemet är ju att du vill att alla ska bort. Juntula. Ortega., Bokk, nisse osv. Vi skulle ju inte haft något lag kvar.
Ortega har haft 28 matcher att visa något. När vi får tillbaka rönnbjerg , holmberg och Lundberg samt ev två nyförvärv , har du bättre förslag än att skicka iväg ortega. Låt höra ? Kom igen...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by vlk on 30 December 2018, 15:59, edited 1 time in total.
StenhårtSlagskott wrote:Håller med. Bortaspelet går det lite troll i.
Ortega ska inte bort just nu. Nöjer mig med att han inte tar 4 min utvisningar. Problemet är ju att du vill att alla ska bort. Juntula. Ortega., Bokk, nisse osv. Vi skulle ju inte haft något lag kvar.
Ortega har haft 28 matcher att visa något. När vi får tillbaka rönnbjerg , holmberg och Lundberg samt ev två nyförvärv , har du bättre förslag än att skicka iväg ortega. Låt höra ? Kom igen...
Väntar; vilka platsar inte när alla är tillbaka och två nya kommer till ?
Domaren släpper crosscheckingen i ryggen på Fröberg och sen tar dom Cederquist 5+20 för en tackling som blir dum bara för att djurgårdaren väljer att vända röven till trots att han är tacklingsbar och ser den komma...
Lika bra att stänga av! Det är ju inte ens spännande när domarna har bestämt sig
Mer och mer inne på att man enbart borde ha en pucksläppare vid tekning, resten skulle skötas av VAR. Gärna ett VAR-team på neutral-ort i nån gammal bunker eller liknande.
Helt otroligt. När deras ungtupp Greve fullföljer tar sats och fullföljer på Rahimi så hyllas det. När Cederqvist helt normalt tacklar en diffare som vänder ryggen till som en feg jävel åker Cederqvist på matchstraff.
Domaren släpper crosscheckingen i ryggen på Fröberg och sen tar dom Cederquist 5+20 för en tackling som blir dum bara för att djurgårdaren väljer att vända röven till trots att han är tacklingsbar och ser den komma...
Lika bra att stänga av! Det är ju inte ens spännande när domarna har bestämt sig
Håller helt och hållet med, 2+10 på DIF-spelaren och 2/2+10 på Cederqvist för charging. Checking from behind blir det enbart för att idioten vänder röven till, charging hade jag kunnat köpa då Cederqvist går in onödigt hårt när han ser att spelaren släppt pucken.
Domarnivån är ju på division 7 nivå. Dra åt helvete domarna. Totalt värdelöst!!!!! Matchstraff för en incident där spelaren vet att han kommer åka på en tackling. Denna domaren borde stängas av av disiplinnämnden.
Varför i helvete kollar dom om det är mål när djurgårdaren slår på plocken - kan ju inte bli en solklarare slashing (körd i alla vinklar i repris dessutom)
Det tråkiga är att om inte Djurgården vinner idag så kommer det vara domarnas fel, vinner dom så kommer det inte höras ett knyst om den stabila insatsen.
Håller med Härmapan. Inget att ringa en vän för. Men lördagsmatch på Hovet, kokain och lättfotade flickor verkar få domarna positivt inställda till dif.
Ju fler gånger man ser Cederqvists matchstraff desto mer tydligt blir det att det är totalt felaktigt. Det enda positiva jag kan se i det hela är att det åtminstonde är en tackling vi åker ut för, i normalfallet så blundas det för 3-4 armbågar i huvudet och sedan åker vi för en hakning.
nu verkar det som även studion har fått se situationen
Ibland undrar man om inte Rögle målvakten som blev avstängd hade rätt om att domaren är mutad för i denna matchen så lyser det rakt igenom. Total fel 2+2 på Ortega, helt sinnessjuk matchstraff på Cederqvist och att han släpper både crosschecking i ryggen på Fröberg och slashingen på Fasths handske.