Biljettpriser

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Freddy
Forumamatör

Biljettpriser

Post by Freddy »

Måste bara skriva och klaga lite ,det är inte ofta man behöver klaga på något när det gäller lakers men nu tycker jag att det är befogat!! Fick en lapp i brevlådan idag angående om man ville ha kvar sitt sittplatsabonemang ,då blev man ju lycklig men lyckan varade inte så länge när man längre ner läste prisbilden.priset hade höjts med över 100% ,från 2200kr till 4500kr ,är detta rimmligt??Det var en sak som var skillnad ,det ingick träningsmatcher (4-5st) och ev kval (1-9matcher) och 23seriematcher!!!Jag tycker nog att prisökningen var i högsta laget,undrar vad priset blir när vi är i eliten?????
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

jag gjorde inför säsongen en snabb undersökning angående biljettpriser, har för mig de gällde säsongkort ståplats. De jag fann var att Lakers var dyrare som div.1 lag än vissa superallsvenska och elitserielag. Förjävligt tycker jag, men samtidigt behöver de inte ha ett billigare pris så länge de säljer bra med biljetter så om de handlar om att sko sig så långt de går så gör de rätt. Jag har även för mig att snittet/match sjönk den nyss avslutade säsongen jämfört mot föregående, någon kanske kan rätt mig ifall jag har fel? De kan man skylla på för många tråkiga och betydelselösa matcher och visst, där ligger en del av sanningen. jag tror dock inte att de är hela, priserna kan nog ha med de att göra. Jag tror inte de var någon som höll med mig när jag sa att jag tyckte de var för mycket att som Div.1 lag ta mer än Malmö som elitserielag tex. jag står på mig och vidhåller vid den åsikten...fortsätter de här med prishöjnig på över 100% ska de bli kul att se vart smärtgränsen ligger, för jag lovar att den finns.
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Ja nästa säsong blir jag till 100% stående i klacken...

För min sittplats höjdes från 2200+600+300 i år till 6000:- nästa säsong

Jag skall ju titta på allsvensk hockey å inte Elitserien

Att det skulle bli dyrare hade jag räknat med...men inte f-n tänker jag betala nått jag inte vet att jag får...

dvs..jag menar ev kval eller playoffmatcher...om det inte blir det ena eller det andra...varför skall man betala det nu.

Nä dom som håller i detta får nog tänka om....

Tack för mig i detta ämne
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Nej,Nej ,,Nej Gör inte en Halmstad
Kanslisten
Forumentusiast

Post by Kanslisten »

Ståplats kommer att bli 80:-

Finns det ngn Allsvensk klubb som ta mindre :?:
Last edited by Kanslisten on 8 May 2003, 00:23, edited 1 time in total.
Speedway är livets njutning..
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Biljettpriser

Post by Bortsprungen Lakej »

Måste säga att jag blir ordentligt besviken på lakers. Dessa höjningar känns helt omotiverade. Visst kan man som sagt vänta sig höjningar men inte så här mycket!

Jag tror på modellen att man har lite lägre priser och därigenom lockar mer folk. När det blir mycket folk blir det bättre stämning och det kommer mer folk. Gör man tvärt om kan man hamna i en negativ sprial. Man höjer priserna - då kommer det lite mindre folk - det blir inte lika bra stämning på matcherna vilket gör att det kommer ytterligare lite mindre folk. Jag säger som Walle- gör inte en halmstad därför där har publiksiffrorna rasat rätt så bra sedan de goa åren med uppflyttning.

Personligen tror jag på differentierad prissättning. Jag var inne på det redan förra året men fick mig då några uppsträckningar från sådana som ansåg att "det finns alltid sådana som aldrig blir nöjda". Faktum återstår dock att det är smart att ha olika priser för olika grupper. Ett studentpris skulle onekligen locka fler personer till matcherna även om jag nu kommer ändå. Vad är bättre en student som betalar 50 spänn eller ingen alls? Måste säga att Öster och flera andra föreningar som ex. Frölunda i hockey är mycket skickliga på detta. Studenter är en utsatt grupp personligen har jag denna månaden 600 kronor kvar att leva på.

Prishöjningar är därför inte något som mottas 60 kronor är ändå ok. Men blir det dyrare får man helt enkelt avstå fler matcher det här året hur gärna man än hade velat gå. Blir det 80 spänn eller liknande så blir jag mycket besviken. MYCKET! Jag menar då är vi uppe i vad det kostar att som student gå och se frölunda i scandinavium.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Det är här vi ska protestera...precis som Walle säger så är det inte värt att gå samma öde som Halmstad till mötes.
Silverräven
Forumamatör

Post by Silverräven »

Studenter är några jävla gnällspikar.. :twisted:
Varför ska jag vara snäll??
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Stämmer

Ja men vi är också några av de mest fanatiska fansen.
Här kommer lite exempel från andra lag:

Några exempel:

Västerås:
Ståplats
Vuxen 80 kr
Ungdom upp t.o.m. 16 år 40 kr
Säsongskort 1 500 kr

Sittplats
Alla åldrar 100 kr
Säsongskort 2 100 kr

Nybro:
Entré
Vuxen: 80 kr
0-10 år: Gratis
11-18 år: 50 kr
Pensionär: 50 kr
Sittplats
Huvudläktaren: 30 kr
VIP-läktaren (i mån av plats): 60 kr
Säsongsbiljett (entré + sittplats)
Huvudläktaren + VIP-läktaren: 2 800 kr
Ytterkanter på A + D sektion: 2 300 kr
Mora:
Säsongskort
Sektion G 3 500:-
Sektion A - D 2 200:-
Ståplats 1 800:-
Ståplats under 18 år 300:-

Oskarshamn:
Vuxen 80 kr 50 kr
Pensionär 50 kr 30 kr
Ungdom 15-18 år 50 kr 30 kr
Barn 7-14 år 20 kr -
Familj (2 vuxna, 2 barn) 140 kr 100 kr

Halmstad:
Gäller samtliga matcher i Allsvenskan Södra samt vid spel i Superallsvenskan. Ger förtur till platser i ev. kvalspel. Tidigare innehavare har förtur till sina platser. Biljetter ej utlösta 31/8 2002, släpps till allmän försäljning.

Priser: Långsida: Kortsida, Nedre rader & Ståplatser:

Vuxna: 2200kr 1200kr
Ungdom t.o.m. 18 år: 1200kr 800kr
Studerande: 1200kr 800kr
Pensionärer: 1200kr 800kr
Värnpliktiga: 1200kr 800kr
U-medlemmar: 600kr 600kr

Matchbiljetter - säljs från och med den 1 september

Kategori A - Långsidor sektionerna B, C, D, G, H & I Pris: Förköp:
Vuxna - 19 år och uppåt 120 kr 130 kr
Ungdom tom 18 år, pensionärer, studerande högskolan och militärer 60 kr 70 kr
Familjebiljett, 2 vuxna + 2 barn upp till 12 år, ej förköp, end. Söndagar 200 kr

Kategori B - Kortsidan sektion E samt långsidan nedre rader Pris: Förköp:
Vuxna - 19 år och uppåt 80 kr 90 kr
Ungdom tom 18 år, pensionärer, studerande högskolan och militärer 40 kr 50 kr
Familjebiljett, 2 vuxna + 2 barn upp till 12 år, ej förköp, end. Söndagar 160 kr
Kanslisten
Forumentusiast

Post by Kanslisten »

Intressant läsning du tagit fram..

Jag ska vidabefodra det..

När det gäller studenter gjorde vi en drive för dom..

Dom fick för 40:- inträdesbiljett plus bussresa från Campus till Ishallen utan några stopp o direkt hem till Campus efteråt..

Om det kan jag säga att intresse var svalt... :cry:
Speedway är livets njutning..
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Kanslisten!

Jag vet att ni gör ett riktigt hästjobb för att få allt att gå ihop, men ta en ordentligt funderare innan ni spikar priserna.
Synd att inte satsningen på studenterna funkade. Förhoppningsvis blir det bättre till hösten då vi spelar i en högre division och intresset ökar för alla icke-växjö fanatiker.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

åja..det är inte bara studenter som har lite pengar..jag har 200.- kvar. Det där med att studenter alltid har så mycket mindre pengar än alla andra köper inte jag.

Att biljetterpriserna höjs lite nu när vi är i AS kan jag gå med på, men jag håller också med om att det finns gränser. Därmed är det inte sagt att vi har sånna förskräckliga överpriser på ståplats som det låter. 80.- är väl rätt normalt, eller?

Tyvärr så kommer det föromodligen att bli så att alla vi som "jobbar" varje match för att andra ska trivas inte kommer att ha råd att göra det både borta och hemma. Vad är gratis här i världen? Latheten är dyr tex, att äta lunch ute för att man inte får tummen ur att ta med sig mat till jobbet springer lätt upp i ett ståplatsinträde varje gång! För att inte tala om en kväll på krogen! Man får prioritera nöje...
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Kanslisten wrote:När det gäller studenter gjorde vi en drive för dom..
Dom fick för 40:- inträdesbiljett plus bussresa från Campus till Ishallen utan några stopp o direkt hem till Campus efteråt..
Om det kan jag säga att intresse var svalt... :cry:
Tycker ni själva att ni gjorde denna drive bra? Det tycker inte jag, ni bommade fett i marknadsföringen av detta. Många och jag själv inkluderat såg inte skymten av denna "drive". Sen räcker de inte att börja med något i några marcher i slutet för att få in något i folkt medvetande utan de är något som måste fortgå under en längre tid för att folk ska få upp ögonen. Inte en enda affisch elelr något annat som visade på priserna och bussresan har jag set ti skolan, en gång har jag hört att nu står de å säljer biljetter i skolan, när jag kom dit var de borta. Så där kan ni göra mycket...

Linda wrote:åja..det är inte bara studenter som har lite pengar..jag har 200.- kvar. Det där med att studenter alltid har så mycket mindre pengar än alla andra köper inte jag.

Tyvärr så kommer det föromodligen att bli så att alla vi som "jobbar" varje match för att andra ska trivas inte kommer att ha råd att göra det både borta och hemma. Vad är gratis här i världen? Latheten är dyr tex, att äta lunch ute för att man inte får tummen ur att ta med sig mat till jobbet springer lätt upp i ett ståplatsinträde varje gång! För att inte tala om en kväll på krogen! Man får prioritera nöje...
En student får 2500:-/månad, om inte de är långt under vad en som arbetar har borde han/hon verkligen söka nytt jobb. Blunda inte för att stundenter lånar till resten av den fantastiska månadssumman på 6700:-. Sen kanske man har 20 000:- i månaden men lik förbannat bara har 200:- kvar en månad, då har man verkligen klantat sig med slantarna å de är en helt annan sak. men att gnälla när man "tjänar" 2500:-/månad tycker jag är väldigt befogat.

precis som du säger kan lathet bli dyrt, till exempel om en sponsor till en förening vill ha hjälp med något och ingen "kan" ställa upp...
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Här är dom siffror jag tog fram inför avslutad säsong.

Jag satt å kollade lite på vad de är för priser på säsongskorten runt om i landet. alla priser gäller ståplats för 1 vuxen om inte annat anges.

Färjestad: 1600:-
Luleå: 1800:- (inklusive matchtröja)
MoDo: 2250:-
Malmö: 1200:-
Brynäs: 1800:-

Skellefteå AIK: 1500:-
Björklöven: 995:-
Halmstad Hammers: 1200:- (student 800:- Bra Pris!!)
Hammarby: 1995:-
Troja: 950:- (sittplats?)
Piteå: 1400:-
Växjö Lakers: 1400:-
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

ja du rickard...man kanske inte kan vara så krasen att man kan välja och vraka mellan högavlönade jobb, man får ta det man får. och jag vet att man lånar pengar..har också studielån som ska betalas av..och hus, och bil för att kunna ta mig till mitt låg avlönade jobb, försäkringar, elräkningar, sophantering, mm mm är aldrig ute på krogen, köper aldrig kläder, det som kostar mig pengar är att gå på hockey. Det är min hobby och föreningslivet ett levnadssätt. Vilket jag trivs utmärkt med.
Men visst är det att vara klantig och slarva bort mina pengar så är jag den första att så i kö för en kurs i att lära sig att sluta med det.

Man ska inte dra alla över samma kamm, vare sig löntagare eller studenter och det var heller inte min mening att göra....
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Vilken tur då att man vann två st sittplatsab. till nästa säsong för annars hade det blivit dyrt för familjen! :wink:

Jag säger bara så här, jag vet inte vad det kommer att kosta att sitta i år men en sak vet jag att 80:- är inget man ska gnälla på vafan det är ju Lakers du får se!
En helhets lösning av det bästa slag, med den bästa hockeyn och den bästa showen och nu ska vi inte stirra oss blinda på vad dom andra lagen tar för sina biljetter, det är bara att titta på Tingryyyy dom hade kanske låga biljett priser vad vet jag men dom löste ju det på annat vis!
Och det är ju faktiskt så att pengarna måste komma in från något håll, för dom lirarna som kommer att glida ut i LakerDome är inga Söndags lirare som spelar gratis!

Ville bara ventilera lite och berätta hur mycket jag "Just Love Them"!
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Jag var lite otydlig där å en aning trångsyn, jag ber om ursäkt för de. Jag utgick från min egen situation å med handen på hjärtat tänkte jag mig inte för. Har man familj, hus, ett dåligt betalt arbete eller vad som helst som gör att man har en dålig men kanske tillfredställande ekonomi så hajjar jag åsså att man prioriterar, jag är i den situationen själv. Det jag egentligen ville he sagt var att studenter har dålig ekonomi, jag menade inte att ingen annan har de. Men du ville inte köpa att studenter har dålig ekonomi, å där tycker jag att du har fel. Jag är inte för lägre till enbart studenter, utan går de får gärna alla ha de. Jag har även innan jag själv vart student propagerat för ett lägre pris för studenter så de beror inte bara för att jag själv är de som jag tycker så.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

jag skrev inte att att studenter INTE har dålig ekonomi..jag skrev att jag inte köper att de alltid mindre pengar än alla andra..ganska stor skillnad tycker jag.
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

vem sa att de alltid hade mindre pengar än alla andra då? tror inte du behöver köpa det, för ingen har påstått det.med 2500:-/månad borde de tillhöra den absoluta botten i inkomstligan...men de finns säkert alltid någon som har mindre någonstans *PUNKT*
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Mycket mun huggning fram och tillbaka kommer ni fram till något!?
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

vaa!!! stämmer denna höjning på sittplats?? blir dyrt då då man ska ha 7 biljetter kan inte vara rimligt :evil: :evil:
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Jag måste bara in i debatten :)

Visst finns det många i Sverige som tjänar jättedåligt. Det kan ju vara sviterna av ett val man har gjort. Lönen är som alla vet inte allt för att ett jobb ska vara bra :)

När det gäller studenter så är det så att de flesta har svårt att göra någonting åt sin situation. Jag själv har alltid haft extrajobb vid sidan om vilket innebär att jag aldrig har haft direkt ont om pengar (tyvärr finns det inte 10 000 st extraknäck för studenter). Men som Rickard säger är 6700 kr i månaden inte mycket och efter hyra, övriga räkningar och mat kanske det finns, låt säga, 2-700 kr kvar. Detta ska gå till hockey, öl, kläder, hemresa till familjen nån gång om året. Vad jag försöker visa är att det är svårt att få råd till det där lilla extra om man inte har ett extraknäck. Därmed inte sagt att heltidsarbetande människor har pengar heller. Kommer osökt å tänka på ett exempel som jag fick höra. En person som arbetar och har runt (här höftar jag) 12 000 kr kvar efter skatt. Personen gnällde på att han/hon inte kunde lägga 200 kr extra för att fira en årstidshögtid. Till saken hör den att flera tusenlappar/månad går till inköp av kläder. Vafan! Jag lägger runt 5-7000 kr (max) på kläder om året, varav hälften av summan efter att ha jobbat en hel sommar. Å då har jag också, som jag nämnde, ett extraknäck som ger rätt bra betalt. Det handlar helt enkelt om prioritering.

Jag inser nu efter att ha skrivit detta att jag inte kom fram till ett skit, men orkar inte sudda ut för att skriva något nytt. Det jag vill visa är att det finns de som gnäller rätt mycket för att sakna pengar. I mitt exempel ovan klagade en person på att ha ont om pengar när han/hon i själva verket tjänar nästan dubbelt så mycket som en student gör (inga barn att försörja heller). Även personens hyra ligger nästan 1000 kr lägre än vad en normal etta gör på campus. Självklart drar jag inte alla över en kam. Men studenterna är en stor utmärkande grupp som har ont om pengar, därför borde studentpriser finnas.

Första bussen som gick till och från campus blev en stor succé har jag för mig. Fullsatt fick jag höra. Att sedan Lakers gick å förlorade med 4-5 hemma mot Pantern i just den matchen tror jag gjorde att en del luft gick ur. Ryktena om fantastiska Lakers hade nått studenterna och när det då blev en pinsam förlust så väljer nog många att inte gå igen (håller man inte på laget så vill man ju se bra hockey om man nu ska se den alls). Matchen var ju som all säkert minns TOTALKASS :)

Jag fick i uppdrag av vice ordförande på studentkåren (som fick mail från Lakers om buss och matcher) att inför varje match göra ett utskick på kårens maillista och göra lite reklam. Tyvärr fanns det en anti-hockey-människa som direkt gjorde ett svar till alla på listan där hon skrev att hockey är ointressant och att maillistan inte är till för sånt, utan endast för studentevenemang (vi kanske borde, likt East Front, starta en studentsektion i LL?). Hursom blev jag förbannad och gav svar på tal. Hade dock återigen en diskussion med vice ordföranden och vi kom överens om att strunta i de sista två utskicken. Har för mig att även andra gången bussen gick till hallen så blev det en förlust mot Mariestad. Lakers har taskig timing mot studenterna :)

Vidare till debatten om priserna. Studentrabatt vore på sin plats över hela säsongen (bussen kanske kan ställas in däremot Den kostar pengar att gå halvfull). Bättre marknadsföring ger säkerligen bättre resultat. Jag anser också att det är skandal om Lakers spikar de hutlösa priserna som de har på förslag. Borde inte styrelsen ha lärt sig någonting från Halmstadsfloppen??? Som vår bortsprungne lakej säger så är modellen med lägre priser och mer folk att föredra. Vårt publikstöd är ju en del av strategin att locka spelare till klubben (t o m Aftonbladet har ju uppmärksammat oss). Viktigare med 3000 personer som betalar 50 kr än 1500 som betalar 100 kr. Detta är jäkligt viktigt när säsongerna är så långa som de är. JAG KOMMER ATT SKÄMMAS OM PRISHÖJNINGEN LEDER TILL ATT LAKERS TAPPAR PUBLIK PÅ HEMMAPLAN!!!! Då är det ren jävla girighet som stjälper laget.

SLUT!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Skriv en bok :wink:

Förstör inte en het debatt nu pöjk :wink: //Snoken
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Snoken>> Jag hoppas att du menar att det är sittplats priserna som är en stor skandal och inte dom 80:- som du kommer att få betala för att stå!
För om du tror att det kommer att bli billigare än så, så lever du i en drömvärld och den är inte i närheten av att vara realistisk.

Jag säger bara: -Smakar det så kostar det!
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Å utav de 80 kr för ståplatsen, så vill Växjö kommun ha 10% = 8 kr.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Ja det är ju så och då är det ju dom som tvingar fram alla höjningar, men jag tycker inte att vi ska ta det här på för stort allvar än jag tror inte att det är något som är spikat!
Men är det någon i disskusionen fattar att det kostar att ha sådana här lirare som Lakers har och kommer att få, men visst vill vi ligga i dom lägre div. så kan man ju få betala 40:- och se när dom möter Alvesta i några matcher!?

Lägg till 40:- till och se topp hockey det är min åsikt!

Sedan ska jag säga att jag inte vet något om Sittplatserna så där ska jag inte uttala mig!
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

jag vet i vissa fall exakt vad de kostar, de ändrar inte min uppfattning till prissättningen...
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

För att undvika vidare missförstånd med vad jag menar med div rabatter så är min mening att man ska försöka hitta en prisnivå som passar de flesta plånböcker. Jag tycker att 80.- för ståplats är helt ok pris.

Vad det gäller sittplats så är jag alldeles för dåligt insatt i vad som gäller för detta och har inte varit med i diskussionen och vet därför inte vad priserna bottnar i. Därför väljer jag att inte vidare kommentera detta.

Är det någon som har vidare kommentarer om mina åsikter i den sk diskussionen om just vår privatekonomi så ber jag er skicka ett privat pm så besparar vi övriga läsare detta.

Ha det gott!
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Bizon >> Nä, det var just höjningen på sittplats som jag reagerade över. 80 kr för ståplats är ganska rimligt och säsongskort gör det säkert ännu billigare. Sen hoppas jag att Lakers tar fram studentrabatter i år, gärna på säsongskorten också.

Även om nu Linda vill att vi ska ta privatekonomidiskussionen privat så vill jag bara tillägga en detalj som jag missade. Många har kanske dålig ekonomi men det är ju orimligt att alla ska behöva visa upp sin deklaration för att bevisa det. En student har sitt kårleg som fungerar som ett bevis på att han/hon förmodligen inte är förmögen :)
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Bizon>>>

Det kanske är så att du får mina gamla platser....rätt hyffsade platser får jag säga.....

Jag dammar ju av mig min kantarellstämpel nu när jag blir ståendes i klacken till nästa säsong..... :lol: :lol: :lol: :lol:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Måste ge mej in i debatten ang sittplats avstår jag ,men att betala 80kr för ståplats tycker jag är helt ok.,vi är i allsvenskan nu och det var flera klubbar som tog mer än 60 kr i Div.1.Ang rabatter för olika grupper är jag emot det om man nu gör en studentrabatt vad säjer en som är arbetslös och har A-kassa och en familj att försörja ska han inte också ha rabatt då.jag tror att deklartionsunderlaget behövs om det ska finnas någon rättvisa i rabatter.Nej det gäller att priotera och välja det man har mest intresse av och får ut mest utav för sin egen del.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

om sittplatserna i år kostat 2200+600+300:- och de till nästa säsong kommer kosta 4500:- är det iofs inte mer än 1400:- höjning. är det inte värt det för att äntligen kunna se ALLSVENSK ishockey i Växjö?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Snoken wrote: Även om nu Linda vill att vi ska ta privatekonomidiskussionen privat
du får diskutera din privatekonomi precis hur mycket du vill..men den diskussionen eller vad man kan kalla den med mina åsikter, besparar jag er andra.
Förövrigt har jag aldrig påstått att studenter inte har dålig ekonomi, påpekade bara att de inte alltid har sämre än alla andra. Hade jag som du höftade och skrev fått ut 12.000 hade jag varit rik...

Jag betvivlar starkt att någon överhuvudtaget är intresserad av min ekonomi, jag ville bara ge ett exempel och det har jag gjort nu.
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

är man arbetslös å går på A-kassa e de fan bara att skaffa ett jobb, det kanske inte är någon som knackar på dörren å erbjuder ett jobb utan man får anstränga sig lite. å de är precis de jag gör, jag e less på att vara arbetslös 1 eller några månader varje år, därför är jag idag student. mina förväntningar är att inte vara arbetslös efter det å då är jag beredd att betala mer än jag idag är. skulle jag mot förmodan inte skaffa mig ett jobb efter detta så är de jag själv som ser till att jag inte har det å då kan jag inte hoppas eller än mindre begära förmån i formen av reducerade priser.
jag kommer INTE att gå på alla matcher till ett pris av 80SEK/match å jag tror inte heller att ni bryr er om ifall jag gör de eller inte...men jag är långt ifrån den enda att resonera så å jag tycker inte att 80SEK är för mycket heller, misssförstå mig inte, jag tycker de är ett befogat pris. däremot kan jag inte låssas som om de passar mig, för de gör de inte...jag kommer inte få ihop de å därför måste jag att stanna hemma vissa matcher, 60SEK är den definitiva gränsen för vad jag IDAG klarar och det kan inte jag påverka. CSN är ruskigt dåliga på övertidsersättning.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

mycket snack om att man ska prioritera. :roll:
Därför har jag redan nu besämig för vilka matcher jag ska se :lol:
ons 17 sep vlh-mörrum
fre 19 sep troja -vlh
ons 1 okt vlh-nybro
fre 3okt-halmsta-vlh
ons 8 okt rögle-vlh
ond 15 ok vlh-nybro
sön 19 okt troja-vlh
fre 24 okt vlh-rögle
sön 2 nov vlh-troja
sön 11 nov vlh-halmsta
fre 21nov vlh-troja
fre 5 dec vlh-halmsta
ons 10 dec vlh-rögle
Detta kommer att kosta mig 1120 kr i bijettintekt + bensinpengar å busspengar.
Så ca 2000kr kan jag nog räkna med.
Tur att man har så nära till Danskland så att ölen får man lite billigare :lol:
Men det är klart.skulle man få lite mer pengar över å skiter i att fira midsommarhelgen å andra storhelger så kanske man kan följa med på en längra bussresa med.
Som sakt det gäller att prioritera :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply