Red Bull Munich - Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Red Bull Munich - Växjö Lakers
Dags för första slutspelsmatchen denna säsong. Visserligen i CHL men ändå.
Jag har dålig koll på RBM men hoppas att vi kan göra en bra match med fokus på stabila backar och stabil målvakt.
Jag har dålig koll på RBM men hoppas att vi kan göra en bra match med fokus på stabila backar och stabil målvakt.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Re: Red Bull Munich - Växjö Lakers
Ja nån som vet hur bra/dåligt det laget är?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Vann DEL förra säsongen och leder ligan nu efter 6 matcher, så de är nog rätt vassa. 

Det blir nog en promenadseger tror jag. Har man förlorat TVÅ världskrig, borde tyskarna lärt sig de inte skall mucka med främmande trupp.. 

Hur bra är tyska ligan jämfört med SHL? Vet att de finns en del bra transatlanter där
Ligan är kanadainspirerad och jag skulle säga att de absoluta topplagen så som just München och Eisbären Berlin och nått lag till håller SHL klass. Resten är på en lägre nivå!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Någon som vet eventuell uppställning? Josefsson saknas så vitt jag vet. Men det lär väl inte vara den enda...
För intresserade så sänds matchen på svt play.
För intresserade så sänds matchen på svt play.
-
- Forumentusiast
Matchen sänds på SVT Play ikväll.
(Eh, jaha... se ovan. Sist på pucken).
(Eh, jaha... se ovan. Sist på pucken).
Last edited by noneedforaname on 4 October 2016, 14:47, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Tror det blir tufft ikväll. Lär krävas en stark insats av vem som nu står i målet för lär bli både 4 och 5 frilägen
Jag tycker att Eriksson ska vara vattenbärare med en dum$trut på huvudet och att Andrén ska vakta stolparna. Om så blir fallet så hoppas jag att Andrén gör en kanonmatch och därmed delar ut en rejäl kudda-konkurrens-kung-fu-spark till Eriksson.
Backsidan ska vi inte ens bara diskutera. Den kan bara bli bättre eftersom att den hittills har varit skitkass med tanke på ambitionerna som Höneröven och övrig organisation har.
Är Laakso med? Vattengympa?

(att matchen sänds på svt play kan man ju tycka borde ligga i vlh's intresse att informera sina betalande och trogna supporters om på representationssidan - icke sa nicke. bedrövligt. är administrationen av representationssidan verkligen en avlönad tjänst? man börjar ju undra.)
Backsidan ska vi inte ens bara diskutera. Den kan bara bli bättre eftersom att den hittills har varit skitkass med tanke på ambitionerna som Höneröven och övrig organisation har.
Är Laakso med? Vattengympa?

(att matchen sänds på svt play kan man ju tycka borde ligga i vlh's intresse att informera sina betalande och trogna supporters om på representationssidan - icke sa nicke. bedrövligt. är administrationen av representationssidan verkligen en avlönad tjänst? man börjar ju undra.)
Härligt powerplay !!! Not
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Andren har varit magiskt bra. Låt Ericsson träna sig i form och spela andren i shl
Håller med om Andrén. Nu måste Ericsson börja prestera annars måste Andrén ges chansen att axla förstaspaden. Samtidigt vet vi att Ericsson har ett större spel i sig, kanske kan lite flåsande i nacken göra gott.
Matchen i övrigt så är Lakers flera klasser sämre. Hade det varit tennis skulle jag inte vilja se hur många unforced errors backarna (även forwards) gjorde sig skyldiga till. Samtidigt är säkert RDM ett mycket bättre lag än vi räknat med (iaf jag).
Matchen i övrigt så är Lakers flera klasser sämre. Hade det varit tennis skulle jag inte vilja se hur många unforced errors backarna (även forwards) gjorde sig skyldiga till. Samtidigt är säkert RDM ett mycket bättre lag än vi räknat med (iaf jag).
Nästan som en stöld med 1-1. Det borde vi kunna utnyttja på hemmaplan. Glädjeämnen i övrigt..Andrén (Borde tveklöst spela alla matcher som han ser ut nu).
Sorgebarn..PP (Som vanligt), backarnas vimsande med och utan puck och Roséns troliga hjärnskakning.
Försvarsspelet just nu hämmar hela Lakers spelidé. Där måste hittas lösningar. Troligen minst 1 dyr lösning.
Sorgebarn..PP (Som vanligt), backarnas vimsande med och utan puck och Roséns troliga hjärnskakning.
Försvarsspelet just nu hämmar hela Lakers spelidé. Där måste hittas lösningar. Troligen minst 1 dyr lösning.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
bra utgångsläge inför retur
Skulle tro ett par med tanke på porslinslaakso !!!Niles wrote:Nästan som en stöld med 1-1. Det borde vi kunna utnyttja på hemmaplan. Glädjeämnen i övrigt..Andrén (Borde tveklöst spela alla matcher som han ser ut nu).
Tydligen fler SHL-lag som haft det tungt ikväll. Regerande mästarna föll mot Minsk med 3-2 för att ta ett exempel