Växjö Lakers- Skellefeå 17/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Vad talar för seger mot SAIK?
Försöker vara positiv, men enligt mig.. ingenting egentligen!
Vill här "lykta" för att hänga upp en enorm BANDEROLL ovanför klacken som laget kan se under hela matchen? Kanske under resten av säsongen om så behövs?
Något som kan få igång laget, något som får igång våra "stjärnor"..sången har ju knappast hjälpt.
Öman och Evertsson sitter lugnt i "Båten", men LL kan fortfarande göra det!
Eller är hoppet redan ute?
Rätt eller fel?
FUNDERA!
Mitt hopp inför matchen mot SAIK är att i första hand spela ett MURFÖRSVAR, inte bara för att hålla förlustsiffrorna nere (vi kan ju inte göra mål!) utan också med lite tur kunna ta de kontringar vi får att göra ett mål på för att kunna sno åt sig något poäng.
Försöker vara positiv, men enligt mig.. ingenting egentligen!
Vill här "lykta" för att hänga upp en enorm BANDEROLL ovanför klacken som laget kan se under hela matchen? Kanske under resten av säsongen om så behövs?
Något som kan få igång laget, något som får igång våra "stjärnor"..sången har ju knappast hjälpt.
Öman och Evertsson sitter lugnt i "Båten", men LL kan fortfarande göra det!
Eller är hoppet redan ute?
Rätt eller fel?
FUNDERA!
Mitt hopp inför matchen mot SAIK är att i första hand spela ett MURFÖRSVAR, inte bara för att hålla förlustsiffrorna nere (vi kan ju inte göra mål!) utan också med lite tur kunna ta de kontringar vi får att göra ett mål på för att kunna sno åt sig något poäng.
Last edited by Lakershjärta71 on 13 January 2013, 23:02, edited 7 times in total.
Re: Skellefteå-Växjö Lakers 17/1
Det enda vi kan göra är att ge stöd, och det kommer jag att göra till omgång 55 och det kommer jag att göra oavsett. Om det skulle bli banderoll så vill jag att det är ett positivt meddelande, inte en som hos Djurgården ifjol (Visa hjärta var det eller någonting).
Det meddelandet som vi måste ge laget och ledningen är att vi älskar Lakers. Spelare kommer och gå. Kanske att vissa redan vet var de kommer att spela säsong 13/14, skit samma. Nästa år så kommer jag att heja på Lakers. Året efter det? Lakers. osv osv osv.
Jag vet inte vad det kommer att krävas för att ta 3 poäng på torsdag, jag vet verkligen inte, men jag kommer att vara där, som alltid, och jag kommer att ge mitt stöd, för jag älskar klubben Växjö Lakers. Jag kommer att vara en som tror på Lakers redan INNAN vändningen, inte EFTER.
Det meddelandet som vi måste ge laget och ledningen är att vi älskar Lakers. Spelare kommer och gå. Kanske att vissa redan vet var de kommer att spela säsong 13/14, skit samma. Nästa år så kommer jag att heja på Lakers. Året efter det? Lakers. osv osv osv.
Jag vet inte vad det kommer att krävas för att ta 3 poäng på torsdag, jag vet verkligen inte, men jag kommer att vara där, som alltid, och jag kommer att ge mitt stöd, för jag älskar klubben Växjö Lakers. Jag kommer att vara en som tror på Lakers redan INNAN vändningen, inte EFTER.
-
- c/o LL´s Forum
Stöd kan man ge på olika sätt utan att behöva vara för "gullig".
Det ska vara något som inte bara får laget att tro att vi älskar de i både med- och motgång utan också få fram ett budskap som kan ta fram den bästa "Krämen" i varje spelare.
Jag säger inte att det är lätt, men människor är påverkbara bara orden är de rätta.
Det ska vara något som inte bara får laget att tro att vi älskar de i både med- och motgång utan också få fram ett budskap som kan ta fram den bästa "Krämen" i varje spelare.
Jag säger inte att det är lätt, men människor är påverkbara bara orden är de rätta.
haha klockrent Rohdin
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Innan du sticker upp till Skellefteå och tokstöttar laget LH71 så ska jag bara påminna dig om att det är en hemmamatch och inte en bortamatch som det står i rubriken.
-
- c/o LL´s Forum
Jag menar naturligtvis nästa hemmamatch. Ber om ursäkt. Ändrat det nu.Fredrik R wrote:Innan du sticker upp till Skellefteå och tokstöttar laget LH71 så ska jag bara påminna dig om att det är en hemmamatch och inte en bortamatch som det står i rubriken.
Hade iofs inte haft något emot en banderoll uppe i Skellefteå också.
Öh. SAIK står fortfarande som hemmalag.
LH 71: menar du att banderollen ska upp i slutet på februari ?? nästa hemmamatch mot Luleå spelas nämnligen då ! 

Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Re: Växjö Lakers- Skellefeå 17/1
Det var ett förslag eftersom jag bara sett banderoller på hemmamatcherna
Vill du ta med dig en banderoll till Skellefteå så får du väl det.
Vill du ta med dig en banderoll till Skellefteå så får du väl det.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Men Hallå!!!Vi spelar väl mot SAIK hemma på Torsdag.....
Ja, det gör vi. Bara LH71 som virrat till det lite....
-
- c/o LL´s Forum
Jeppeligen
Men nu är det redigerat.

-
- Forumproffs
Japp, efter 10 timmar är rubriken redigerad. Gott jobb!
Ändrar man ett inlägg 7 gånger så blir det rätt till slut och dessutom blir det konstigt när de som svarat på inlägget har svarat på text som är borttagen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
alfax..ska försöka låta bli att ändra 
Det man kanske kan hoppas på är att SAIK kommer att uppträda liiiite "Mätta" efter 7 segrar på de 8 senaste matcherna. Men de bara trummar på..inget verkar kunna "rubba" de mentalt..de tycks ha nerver av "Stål". De går in och gör sitt jobb så gott som klanderfritt match efter match..så vad bottnar det i?

Det man kanske kan hoppas på är att SAIK kommer att uppträda liiiite "Mätta" efter 7 segrar på de 8 senaste matcherna. Men de bara trummar på..inget verkar kunna "rubba" de mentalt..de tycks ha nerver av "Stål". De går in och gör sitt jobb så gott som klanderfritt match efter match..så vad bottnar det i?
Att de har ES bästa eller näst bästa forwardsuppsättning? Det räcker rätt långt.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Dom har ett välkomponerat lag som innehåller alla ingredienser. Men framför allt ett kollektiv som går ut och jobbar hårt varje arbetspass! Växjö tror jag har för många spelare som tror att det finns gott om genvägar. Men tyvärr, det finns inga genvägar alls.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Moran kan väl vara ett exempel, som gärna inte förtar sig. Det var ju några år sen han spelade i SAIK, men då hade väl laget redan då ett kollektiv och det mesta av ingredienser att Moran inte syntes så mycket i mängden. Han måste också ha haft bättre spelare omkring sig då eftersom han gjorde ganska mycket poäng de båda säsongerna.
jag har 2 platser till salu på torsdag 17 jan mot skellefteå Sektion J2 ingång 25 platserna 234 & 235
Pris för båda 500:- sänd ett PM ni som önskar biljetterna
Pris för båda 500:- sänd ett PM ni som önskar biljetterna
Nu snor vi poängen för SAIK sen åker vi upp om ett par veckor och gör om samma sak. Mycket roligare att slå lagen där uppe i toppen 

Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
NU VILL JAG SE ETT IGELKOTT FÖRSVAR!!! Alla på rätt sida sarg ut dra ner tempot så mycket det går trötta/tråka ut SAIK tills dom spyr av avtändning att vara i VIDA. Då finns en liten chans på TRE poäng!!
Jag vill gärna se att man går mer rakt på mål än vad man gjort tidigare.
Det är alltid svårt att göra mål bakom förlängda mållinjen.

Det är alltid svårt att göra mål bakom förlängda mållinjen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Det händer ibland nåt med människor när de trillar ihop. Spänningar släpper för insikten man har förnekat ett tag och scenariot man fruktat har infunnit sig. Förluster är inte längre skrämmande direkt, de är väntade. Man vill återvinna förtroende och egentligen är det lämpligt med en bättre motståndare i sådana lägen, där pressen är som minst, relativt sett. Markussons reaktioner efter Rögle tyder ändå lite på att..."enough is enough", ungefär.
Jag tror inte det handlar så mycket om strategi här precis. Det är bara psykologi. Resten sitter som det kan sitta. Den automatiska reaktionen att förutse situationer och ta sig först fram till nåt som ännu inte har hänt kommer när inställningen är rätt. Kan det vara dags? Jag får ta mig dit och betrakta vändningen. Man vill ju vara en av de få på plats när trenden vänder. Nåt att berätta för barnbarnen i framtiden.
Jag tror inte det handlar så mycket om strategi här precis. Det är bara psykologi. Resten sitter som det kan sitta. Den automatiska reaktionen att förutse situationer och ta sig först fram till nåt som ännu inte har hänt kommer när inställningen är rätt. Kan det vara dags? Jag får ta mig dit och betrakta vändningen. Man vill ju vara en av de få på plats när trenden vänder. Nåt att berätta för barnbarnen i framtiden.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Kom igen nu alla på torsdag står vi enade igen!!!!
Till alla med Lakershjärta
Till alla med Lakershjärta
Så är det med det, som det

Tagga!!!

Jag dyker upp imorgon och vänder trenden. 

hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Vågar du det Flanders? Allt är ju ditt fel.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Jag hoppas "klacken" kör GRISHOCKEY RAMSAN från matchminut ett imon....
-
- c/o LL´s Forum
Eller
KOM IGEN LAKERS
Brukar bli bra drag med den..
KOM IGEN LAKERS
Brukar bli bra drag med den..
Visst brukar det bli drag med den. Men nu ÄR det grishockey som ska spelas (det ända dom klarar av), då passar ju den bra att köra...
-
- c/o LL´s Forum
Skriver under på det, Bee!
Har inte tänkt gå på matchen men nu har man ändrat sig.
Tack Öman och LL
Tack Öman och LL

Ja jag som inte kan gå numera ska försöka komma loss,nu jävlar spöar vi allt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Lakers har säkert gett allt i många andra matcher den här säsongen utan att det har genererat i
poäng..
Därför hoppas jag att laget nu taktiskt gör några förändringar i spelet, i uppspelsfas och spel in i anfallszon och utnyttjar ALLT lilla som SAIK är mindre bra på.
Hoppas inget annat än på 3p, för Timrå har bra segerchans hemma mot Brynäs.
poäng..
Därför hoppas jag att laget nu taktiskt gör några förändringar i spelet, i uppspelsfas och spel in i anfallszon och utnyttjar ALLT lilla som SAIK är mindre bra på.
Hoppas inget annat än på 3p, för Timrå har bra segerchans hemma mot Brynäs.