Eftersom jag skrev till dig på Facebook. Så kan jag skriva det här också.
Om det är möjligt, gå ut med ett plakat vid ingången nu vid de 5 sista matcherna..
Antingen med en insamlingsbössa, en låda folk kan stoppa pengar i, etc.. Vet att några Elitserieklubbar har gjort så och faktiskt dragit in 2-3 tusen vid varje match.
Det är ju ändå lite av vad ni VILL ha in (60.000:-) men många bäckar små...
Ericsson wrote:Eftersom jag skrev till dig på Facebook. Så kan jag skriva det här också.
Om det är möjligt, gå ut med ett plakat vid ingången nu vid de 5 sista matcherna..
Antingen med en insamlingsbössa, en låda folk kan stoppa pengar i, etc.. Vet att några Elitserieklubbar har gjort så och faktiskt dragit in 2-3 tusen vid varje match.
Det är ju ändå lite av vad ni VILL ha in (60.000:-) men många bäckar små...
Det är redan ordnat. Vi kommer stå med bössor och spannar. Du är full av tankar och idéer Ericsson och det är jättebra men du måste tagga ner lite. Vi är inte helt pissade bakom en sten.
Kan vi inte ställa oss på torget, vi i LL och sjunga några klackramsor och skramla ihop?
Eller på speakers corner
Karl Oskar Dagarna kanske kan inbringa, haha!
Snart är det dags för vårröjning i källare, garage och andra skrymslen!
Ta tillfället att sälja det du inte behöver och skänk delar av eller alla intäkter till premiärtifot. Det kommer jag att göra och utmanar nu alla medlemmar att hänga på
Färgade pappersark i Lakersfärger modell A3 typ 200 gram kunde väl vara en lösning som inte kostar några astronomiska summor. Rätt snyggt, på håll i alla fall. Kostnad kanske 8.000:- eller nåt liknande till en fullsatt Vida Arena. För några tusenlappar till kunde man få instruktioner för hela tifot tryckt på ena sidan av arket. Detta kompletterat kanske med ljuseffekter och en jätteflagga. Ja, det var ett förslag i alla fall.
Bra ide Niles!
men tror att PTC har en riktigt härlig bild utav hur detta tifot kommer vara upplagt!!
kommer bli ett helt gaaalet tifo!
se nu till att hjälpa till med att bidra med det du kan bidra med så kommer detta placera sig högt högt upp i historieböckerna !!!
Niles wrote:Färgade pappersark i Lakersfärger modell A3 typ 200 gram kunde väl vara en lösning som inte kostar några astronomiska summor. Rätt snyggt, på håll i alla fall. Kostnad kanske 8.000:- eller nåt liknande till en fullsatt Vida Arena. För några tusenlappar till kunde man få instruktioner för hela tifot tryckt på ena sidan av arket. Detta kompletterat kanske med ljuseffekter och en jätteflagga. Ja, det var ett förslag i alla fall.
Niles wrote:Färgade pappersark i Lakersfärger modell A3 typ 200 gram kunde väl vara en lösning som inte kostar några astronomiska summor. Rätt snyggt, på håll i alla fall. Kostnad kanske 8.000:- eller nåt liknande till en fullsatt Vida Arena. För några tusenlappar till kunde man få instruktioner för hela tifot tryckt på ena sidan av arket. Detta kompletterat kanske med ljuseffekter och en jätteflagga. Ja, det var ett förslag i alla fall.
Hej. Tog upp frågan om tifot på medlemsmötet, men jag tror inte att någon tifoansvarig var där??? Jag tror att det nog vore bra att veta vad 60 000kr ska ge för typ av tifo, vad betalar jag för? Er idè är annars lysande, ny arena och VLH i elitserien.
Precis som föregående skrivare har printat ner så är det ju meningen att det ska bli en överraskning. Hoppas att det inte är så att folk måste veta hur det ska se ut för att öppna plånböckerna.
Vi i klacksektionen har en helhetsbild på hur det ska se ut men får vi inte in några pengar så får vi be folk i hallen kasta upp sina biljetter, popcorn och dylikt i luften så det blir lite konfetti iallafall
Och man kommer att kunna följa hur mycket vi samlat in när pengarna väl börjar komma in.
Ett tips till tifogruppen ,kör resultattippningar i bussarna på bortaresorna där hälften går till tifot.Sen kan det finnas snälla vinnare som skänker sin vinst också.
Jag lägger 100:- i bössan i morgon mot Mora och utmanar härmed resten att göra detsamma
Sen vore det kul att kunna följa insamlingen via en stapel ellen något som någon skrev innan..
Att säga vad premiärtifot ska va. Är ju detsamma som att berätta vad man har gett i julklapp innan man öppnar presenten. Hela iden är ju överraskningsmomentet. Tillit till klacksektionen helt enkelt.
Kanon Baloo, roligt att folk ställer upp. Om folk så bara lägger 1 krona så är det en tacksam hjälp i vårt arbete. Och jag kan lova att ingen kommer vara missnöjd med premiär tifot om vi kan uppnå vårt mål.
Och självklart så SKALL alla i klacksektionen lägga en hundring annars får dom med mig att göra
Baloo wrote:Jag lägger 100:- i bössan i morgon mot Mora och utmanar härmed resten att göra detsamma
Sen vore det kul att kunna följa insamlingen via en stapel ellen något som någon skrev innan..