Sundsvall vs Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Sundsvall vs Växjö Lakers
Ja, nu gäller det att ladda om batterierna, och för en hel del av våra spelare börja se lite allvarligt på de dom håller på med. Sundsvall Hockey på bortaplan, en mycket svår uppgift. Jag öfrväntar mig ett Lakers som går in på söndag och tvingar med sig 3 pinnar hem, finns inget annat. Vi ska bestämma från minut 1 till minut 60, vi ska åka skridsko och visa vilja. Den som inte känner för detta kan åka kollektivt hem på egen bekostnad. Dom kan ha taxibilar stående utanför Gärde Hov, så spelarna kan skickas hem direkt, bara ÅÅÅKKK! Jag accepterar inget annat än 3 pinnar på söndag, jag skiter i hur dom gör det, bara dom gör det. 3 PINNAR!!!!!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Klart som fan vi inte däppar. Lakersmössa och halsduken på så går vi på stan å säger. Komigen nu gott folk upptäck stämningen i hallen stötta vårt lag. Jag ska gensat ringa nollåttan å fråga om inte han kan gå i mitt ställe. Nä fan nu kämpar vi vidare. vi tar den där tredjepatsen med både tur å ´skicklighet. Resultat har från andra matcher har vi haft tur med innan så va fan vi skriker kämpa troja 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nog för att ledarskap i lagidrott kan vara viktigt, men Nedomansky överdriver det en smula. Ingen ledare hade kunnat göra något när matchen väl börjat. Möjligt att något gjorts fel i förberedelserna, men jag har svårt att se att varenda kontrakt i truppen skulle varit oskriven, och att vi sklulle ställt upp med 23 helt andra spelare. Så dåligt har det faktiskt inte gått under säsongen. Spelarna har ett ansvar, inte gentemot ledning, fans, sponsorer, eller ens lagkompisarna, men de har ett ansvar gentemot sig själva. Hur många har lagt sig ikväll med gott samvete medvetna att de gav precis allt och lite till? Inte många.
-
- c/o LL´s Forum
Lite perspektiv kan man få när man tänker på att Löven med en spelarbudget på 12 miljoner ligger 11:a på målskillnad. Finns de som är sämre än chief Evertsson på hockey/krona. Jag tror inte ens Nedomansky hade velat byta. 
Men vi möter ett lag på söndag som älskar att kriga mot oss. Vi är det enda laget i serien de känner de ska slå vilken dag som helst. Inte helt optimalt nu när det funderas hos oss. Funkar inte spelet tar man på sig blåstället. Sarg ut vid minsta tveksamhet. Vi har rekordet i antalet slagna icingar, eller så hävdar gnagarna, i en bortamatch mot AIK. Vi vann.
Nytt rekord i icingar, mur vid egen blå, stök och gruff, blockering, handpass, flyttad målbur. Ikväll gav vi lyxlireriet ett ansikte, på söndag skall vi vara Telford United.

Men vi möter ett lag på söndag som älskar att kriga mot oss. Vi är det enda laget i serien de känner de ska slå vilken dag som helst. Inte helt optimalt nu när det funderas hos oss. Funkar inte spelet tar man på sig blåstället. Sarg ut vid minsta tveksamhet. Vi har rekordet i antalet slagna icingar, eller så hävdar gnagarna, i en bortamatch mot AIK. Vi vann.
Nytt rekord i icingar, mur vid egen blå, stök och gruff, blockering, handpass, flyttad målbur. Ikväll gav vi lyxlireriet ett ansikte, på söndag skall vi vara Telford United.
Ok mr Hotshot. Då kanske du har bättre koll än den här killen som följer Löven dagligenPeterLake wrote:Löven har väl inga 12 mille i budget, har för mig att de ligger någonstans i botten/mitten

http://www.folkbladet.nu/?p=165187
"Sirviö har också haft en sjuk budget - kring 12 miljoner - men ändå inte lyckats hitta den där riktiga kanonen..."
"Sundsvall är nästan raka motsatsen. Bortsett från 700 närmast sörjande skulle nog ingen bry sig om laget vare sig hamnade i kvalserien eller åkte ur. Ingen skulle sakna dem i allsvenskan och i kvalserien skulle inte en enda extra biljett säljas för att Sundsvall kommer på besök. Bara det är skäl nog att skicka ner dem en division och glömma bort dem."
Mjörnberg spekulerar om bottenstriden:
http://www.hockeysverige.se/blogg_show_ ... id=9328344
Måste nog säga att jag känner exakt likadant som "Mjörnis" vad det gäller Sundsvall.
Detta innebär att det i söndagsmatchen inte finns något annat än 3 Växjöpoäng.
Mjörnberg spekulerar om bottenstriden:
http://www.hockeysverige.se/blogg_show_ ... id=9328344
Måste nog säga att jag känner exakt likadant som "Mjörnis" vad det gäller Sundsvall.
Detta innebär att det i söndagsmatchen inte finns något annat än 3 Växjöpoäng.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Hoppas nu alla här inne visa peterlake hur man är en äkta supporter i med och i motgång. Så vallfärda ni som kan till hallen, själv ökar jag min månadsinstttning med en 20a ok. Nu krossar vi alla jävla mothugg vi får. nu visar vi vad Lakers Lakejer är för en supporterklubb
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om lakers ledare har denna inställning blir vi överkörda varenda match.Nog för att ledarskap i lagidrott kan vara viktigt, men Nedomansky överdriver det en smula. Ingen ledare hade kunnat göra något när matchen väl börjat.
Lagsport är rena schackbrädan.
Men saknar man kunskapen om och komunikationsförmåga med sina spelare då hamnar man på den 1700tals modellen av krigföring.
Vad tror du Viks tränare sa inför andra perren? Vad har man timeout för?
Varför byter man målvakt ibland? varför byter man plats på spelare eller varför man inte gör det. Varför backar man hem eller går på. Pressar hela banan? Stänger mittzon. Punktar. Grötar framför mål. Kan nog hålla på i en timme till med exempel på saker som definitivt för ändrar matchbilden på två röda.
-
- c/o LL´s Forum
Förlorar vi den här matchen så är det ett stort fiasko, spelarna borde gå hem från norrland då. Sedan är Västerås inget dåligt lag, men jag är förbannad på sättet vi förlorar på. Fast jag är nästan övertygad om att vi vinner mot Sundsvall.
Hedman, Tsimikalis Josh deras inställning behövs på isen, Markusson klarar det inte själv..
Hedman, Tsimikalis Josh deras inställning behövs på isen, Markusson klarar det inte själv..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Åryd Lakej
- Forumdemon
nyman - Jovisst är det som du skriver i VANLIGA fall. Jag älskar aktiva coacher, det taktiska spelet, snabba förändringar/direktiv under matcherna. Men grundförutsättningen för allt detta saknades igår. Spelarna måste vilja spela. Först då kan man vidta ytterligare åtgärder. Och nej, det är inte coachens fel om grundförutsättningen inte finns. Man kan hata tränaren och/eller klubben, man kan förakta coachens sunkiga taktik/laguttagningar, men man måste i botten älska att spela ändå. Det såg ut som om de flesta hellre hade velat fredagsmysa med lite tacos istället för att möta hungriga vargar i form av vikare. Ingen kan coacha en spelare som inte vill vara med.
hear hear
äntligen är man tillbaka på den sjuka plats där man inte kan förvänta sig segrar utav bara farten,nu kan vi åka på stryk med 5-0 imorgon alt vinna med 7-1!Ovisshet och kaos går hand i hand med säkerhet och självförtroende,vem minns inte förra årets tokiga avslutning på serien och den boost vi tog med oss vidare ända till kvalserien!
Nu,mina vänner,börjar säsongen!
ps
Imorgon är vi utan Fasth,Lundbohm,Tsimikalis,MacNevin,josefsson och Hedman?
äntligen är man tillbaka på den sjuka plats där man inte kan förvänta sig segrar utav bara farten,nu kan vi åka på stryk med 5-0 imorgon alt vinna med 7-1!Ovisshet och kaos går hand i hand med säkerhet och självförtroende,vem minns inte förra årets tokiga avslutning på serien och den boost vi tog med oss vidare ända till kvalserien!
Nu,mina vänner,börjar säsongen!
ps
Imorgon är vi utan Fasth,Lundbohm,Tsimikalis,MacNevin,josefsson och Hedman?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Själv är bäste dräng dvs du ska nog inte räkna med någon hjälp österifrån i kommande omgång: VLH har haft förvånansvärt svårt för Sundsvall i flera års tid, känns det som. Jag gissar att rätt många av VLH:s spelare får nervösa ryckningar och tics när dom imorgon hör speakern ropa ut Joakim Lundströms namnjek wrote:Varje poäng ni tar mot Sundsvall noteras med tillfredsställelse i tomteland, om ni tar alla tre tror jag vi låter er vinna på onsdag.![]()

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
I Montgomerys Bok om Krigshistoria läser man:
- En Befälhavare framgångar beror uteslutande på det FÖRTROENDE som soldaterna har för densamme, finns det förtroende för Befälhavaren även i svåra stunder och Hans metoder så offrar Soldaterna livet för denne, OM inte förlorar man Kriget, denna erfarenhet lärde sig Montgomery redan i WW1.

- En Befälhavare framgångar beror uteslutande på det FÖRTROENDE som soldaterna har för densamme, finns det förtroende för Befälhavaren även i svåra stunder och Hans metoder så offrar Soldaterna livet för denne, OM inte förlorar man Kriget, denna erfarenhet lärde sig Montgomery redan i WW1.

In Hinkum Veritas
Mmmm...jäkla vad djupa vi blev. Skillnaden mellan krigare som bokstavligen måste döda och hockeykrigare som förväntas besegra sin motståndare är just fredagsmys med tacos. Det alternativet har du inte på ett slagfält där du förväntas våldta lik. Tack och lov har våra hockeykrigare det.
Men klart är att ledarskap är viktigt. Montgomery var ändå starkt ifrågasatt, särskilt under de allierades framryckning på Europas fastland. Väldig försiktig och med ett par gigantiska misslyckanden på CV:et, bl a Market Garden. Coach Karlsson är mer som Patton. Fullständigt galen!

Men klart är att ledarskap är viktigt. Montgomery var ändå starkt ifrågasatt, särskilt under de allierades framryckning på Europas fastland. Väldig försiktig och med ett par gigantiska misslyckanden på CV:et, bl a Market Garden. Coach Karlsson är mer som Patton. Fullständigt galen!