Morgan Johansson

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Morgan Johansson

Post by Svartvadet »

Har skickat ett mail till Förbundet:

"Var är känslan? Just så uttryckte sig Janne Karlsson förra året mot AIK. Det var domarinsatsen som han syftade på. Ikväll så spelade mitt kära lag mot Örebro borta och åkte på pisk med 5-2, Observera att detta var ett fullt rättvist resultat! Men, och detta är ett stort MEN, mannen i randigt som för kvällen hette Morgan Johansson var helt under isen och gång på gång så tar denna mannen helt felaktiga utvisningar. Hur kan en sådan kille få vara kvar på denna nivå? Han har alltid haft ett slags hat mot just Växjö och jag är inte så förvånad då denne är ifrån Ljungby. Det jag vill att ni ska göra är att ta en titt på matchen och sedan berätta för mig om Jeremias Augustins utvisning för Interference var regelrätt? Eller om Erik Josefsson knätackling när han åker och byter är korrekt? Jag är själv utbildad som domare och jag vet mycket väl om vad regelboken säger. Och i båda dessa fall så tycker jag att det är en dömning med hjärtat ifrån Morgan, inte med hjärnan. Att han redan i första perioden kan ge Örebro 2 (TVÅ!) stycken 5 mot 3 enbart för att förstöra en match som jag iallafall hade hoppats mycket på. Säger dock återigen att Örebro var det bättre laget, men snälla gör något åt Morgan så att vi ifrån Växjö slipper se han igen!

Tack för ordet."
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Härligt Svartvadet. Jag är också utbildad domare, men eftersom jag inte sett matchen kan jag ju inte uttala mig :( . Du kan skriva samma sak om Claesson :D
KHK = Blekinges Stolthet!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

KANON Svartvadet :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Bra gjort. Det är många som klagat på Morgan och Claesson, men förbundet gör inte ett förbannat dugg åt det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

La inte märke till domaren så jättespeciellt, har sett mycket sämre insatser på den fronten. Hade fullt upp att följa ett gäng trötta spelare, samtliga flera klasser sämre än domaren i kväll. Skall sägas att jag somnade emellanåt så jag kan säkert ha missat nåt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Lämna Domarsnacket, Håller med Niles, Spela bättre Hockey så får Ni bättre Domare på köpet.
In Hinkum Veritas
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Morgan dömer i Elitserien :!: Konstigt att det alltid är fel på domaren så fort Lakers förlorar.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

han är ju från ljungby pajjasen
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Vinnerborg med
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Slavik wrote:Morgan dömer i Elitserien :!: Konstigt att det alltid är fel på domaren så fort Lakers förlorar.
hur många tycker han är bra i elitserien då ?. Tycker att han förstör mycket i de matcherna han dömer . han släpper ingenting. ett derby som smäller skulle han aldrig kunna hantera. J*VLA BONNMORGAN
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Hade ni mött ett sämre lag för dagen som inte hängt med så hade det gnällts för att han tar för lite utvisningar. Släpp domarsnacket och kom in i matchen för fan. :oops:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Slavik wrote:Vinnerborg med
Du jämnför väl inte Vinnerborg med Morgan Slavik,.KLASSKILLNAD!Sen förlorar vi inte dagens match på grund av domaren men för den skull så är och förblir Morgan en sopa i verje fall när Lakers är det ena laget .
Last edited by alfax on 23 October 2009, 23:08, edited 1 time in total.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Eftersom domaren inte avgör matchen ikväll samt att Örebro är klasser bättre så säger jag som Niles, han har gjort betydligt sämre insatser.
Det spelar ingen roll om vi hade fått fler utvisningar idag då vårat PP är uddlöst.
Last edited by Fredrik R on 23 October 2009, 23:14, edited 6 times in total.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Vinnerborg är i och för sig proffs och borde vara bättre.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Fredrik R wrote:Eftersom domaren inte avgör matchen ikväll och att Örebro är klasser bättre så säger jag som Niles, han har gjort betydligt sämre insatser.
Ja Örebro rumpsexar Växjö duktigt ikväll , men men domarnivån i Allsvenskan är många ggr fruktansvärt dålig .

Det jag stör mig allra mest på är att man får knappt peta på varandra i vissa matcher och svär man så är 10:an ett faktum , i andra matcher kan det vara hetlevrat efter varenda avblåsning och det ska krävas att man bultar fast varandra med M16 expander och loctite innan det blir en fasthållning.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Lakersfan_03 wrote:
Slavik wrote:Morgan dömer i Elitserien :!: Konstigt att det alltid är fel på domaren så fort Lakers förlorar.
hur många tycker han är bra i elitserien då ?. Tycker att han förstör mycket i de matcherna han dömer . han släpper ingenting. ett derby som smäller skulle han aldrig kunna hantera. J*VLA BONNMORGAN
Att Morgan får döma i ES är väl ett tecken på att det är brist på domare. :roll:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Slavik wrote:Hade ni mött ett sämre lag för dagen som inte hängt med så hade det gnällts för att han tar för lite utvisningar. Släpp domarsnacket och kom in i matchen för fan. :oops:
Kom in i matchen? Det är inte vi som ligger sist med endast några få korvpoäng
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Tror ni dom är som gnäller oftast på domare faktiskt, ni blir utklassade av ett division1-lag...
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

vi har iaf inte inbördeskrig :/
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hatapopcornssupportrar wrote:Tror ni dom är som gnäller oftast på domare faktiskt, ni blir utklassade av ett division1-lag...
Förlåt ..och jag som trodde Örebro spelade i Allsvenskan och du måste vara en liten smyglakej för jag antar att du köpte hem matchen igår annars kan du väl inte uttala dej.
Men jag har en tröst till dej ,vi möts i kvalserien.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Tror ni dom är som gnäller oftast på domare faktiskt, ni blir utklassade av ett division1-lag...
Div1 lag ? Hade du fattat något om hockey hade du sett truppen Örebro har, knappast någon Div1klass utan snarare ett lag för övre halvan. Rögle däremot som är ett rejält köpelag kommer väldigt snart ramla ur till allsvenskan
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Lakershjärta71 wrote:
Lakersfan_03 wrote:
Att Morgan får döma i ES är väl ett tecken på att det är brist på domare. :roll:
Bristen är tydligen lika stor internationellt eftersom Morgan ska döma junior-VM.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Sen kan man ju fråga sig vem som är så korkad att man drar på sig en randig tröja. Fram med fler kvinnor dommarvärlden. Lakers har mycket att jobba på.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Att Morgan blåser sönder matcherna och hittar utvisningar tror jag beror på att han inte fick så mycket napp när han var liten..
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Och detta är du helt säker på när vissa skriker Morgans mamma är en pappa i hallen. Sen förstår jag inte vad denna ramsa har att göra i en ishall.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Ett pinsamt mail och jag tror inte att du får något svar. Okej att du klagar på domarinsatsen, men att påstå att han dömer till Örebros fördel p.g.a. hans hat mot Växjö är lågt.
Last edited by Qrax on 24 October 2009, 11:47, edited 1 time in total.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Det gnälls på alla forum på domarna, framförallt när ens lag förlorat. Oftas vill jag påstår att domarna inte är sämre än spelarna vars insatser man minst lika ofta kan ifrågasätta. Vidare är ersättning till spelarna skyhögt över vad en domare har så man kanske t.o.m. kan kräva ännu mer av spelarna.

Sen kan man fundera på vad Lakers tillfört domarkåren? Inte för att det skulle hjälpa oss som lag med är vår klubb så djävla bra kanske vi skulle visa världen hur hockey skall dömas?
Oavsett MJ som jag själv inte har mycket tillövers för måste men ge Troja ett erkännade när det gäller domarutbildningen. Åker man till Ljungby med ett u-lag vet man att det alltid är välutbildade domare. Drt kan man inte precis säga gäller överallt i länet.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Precis detta jag menade Baker. Om lakers ska få fram bra unngdomspelare måste de ha bra dommare som kan dömma knattarna och på så sätt redan från unga år lära sig vad dommarna tar för och inte.

Förstår inte varför kvinnliga dommare inte kan dömma en herrmatch. Regler läser man sig till så oavsett om det är en man eller kvinna som håller i pipan. För 30 år sen var det nästan omöjligt för en kvinna att göra lumpen. Idag är det vardagsmat. Så nu är det bara upp till VLH att suga upp ungdommar i skolan och kasta in dem på dommarkurser. Tjej eller kille spelar ingen roll
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag kan berätta för er att jag har fått svar nu, men i och med att alla anser att jag har fel med detta mail så behåller jag det för mig själv
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Du får gärna pm svartvadet. Jag anser inte du har fel jag anser att klubbarna borde satsa mer på domarutveckling både bland killar och tjejer
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag anser du inte har fel Svartvadet och efter att snackat med Jeremias Augustin och flera andra spelare idag så anser jag ändå mer att Morgan inte ska döma när Lakers spelar,vad kvinnliga domare har med detta att göra fattar inte jag,tråden handlar om Morgan Johansson.
Eftersom vi är övverens Svartvadet får du gärna skicka ett PM till mej jag lövar att jag inte ska föra vidare ditt svar till de som försvarar Morgans insats.
PS! det var inte Morgans fel att vi förlorade matchen ,men han är en stor orsak med sina bedömningar i andra matcher han dömt Lakers DS!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Då slipper vi tomtar som Morgan Johansson om vi kan få fram en större grupp domare. Just nu känns det lite som inavel i domarkåren. Har inte hockeyförbundet bättre matrial än Morgan att tillgå så krävs det nog en radikal förändring.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

http://www.smp.se/sport/se-ordkriget-me ... 229820).gm

Hur många här inne tycker att Janne har rätt?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

JAG!!!
Du har PM.
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Jag håller med om att Morgan Johansson är en dålig domare som inte borde döma på denna nivå. Det är inte detta jag kritiserar i mailet.
Post Reply