ASK!! :)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

ASK!! :)

Post by serra »

Gott att en gammal anrik förening verkar ha fått ordning på spelet..:)
3 raka vinster nu...

Men det är väl klart...det kan väl bara gå uppåt när man kickat Neddo...;)
Snart nära dig...en ny hall
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja, det är ju ett gott betyg åt dom ledare som nu verkar i föreningen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Man kan väl säga att dom fått lite hjälp på traven av andra anrika föreningar... :ajaj:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

HaHaHa sicken fuling serra, jag tycker faktiskt också att det är kul med Hockey igen, efter FEM års Mörker, hade det hängt på Mig så skulle denna satsning gjorts för rätt många år sedan, det var just detta samarbete som jag föreslog i Styrelsen, efter bla. samtal med Lars Lindgren.

Nu gäller det bara att hitta Tränare och spelare till U-och J-lagen också så blir det säkert bra det här, HaHaHa

Just Nu bränner klubben ca 250.000k kr på en resa till Tjeckien för 70 personer, varav 45 är föräldrar, som går på Museum. Dett är en av de bättre spelarutvecklingsmetoderna som idag står till buds inom Branschen, vilket lett fram till ett behov av att be Länet om Hjälp angående spelare till A-Laget, behöver jag skriva att Rosens årgång -87 med Sten Lygdbäck som Tränare inte gjorde dena resa, det började året efter med -88:orna och spelarförfallet var ett Faktum, tyvärr. Årgång -87 spelade bla. Götalandsmästerskapen och en Cup i Nyköping som kan likställas med SM, Alvesta SK med Sten som Tränare förlorade Finalen på straffar med Rosen i laget, denna typen av framgångar har Klubben inte varit i närheten av sedan, däremot kan spelarna numer både hälsa och tacka på Tjeckiska, vilket jag kunde lärt dem Gratis :wink:

Bara så Ni vet var pengarna går till för något, för alla de frallor som säljs i byn.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bra att de säljer frallor så att de har råd att åka iväg. :clap:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Neddo...hur gick det för Alvesta ikväll vet du det?
Skulle ha åkt men hann inte
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vinst med 6-3, FinnLinen ligger bakom 5 mål :ok:

Byt nu FarmarKlubb Evert, De Mäktiga Älgarna torskar igen med 9-2, Fan De utbildar ju våra killar till Looosers 8O
Last edited by NEDOMANSKY on 30 October 2008, 13:43, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Gott!! :)
ASK dansa :)
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

ASK ser ju sjukt bra ut. Redan 3p före tvåan, och då med 2p-system.

Man ska också ha i åtanke att ASK fick en friplats till tvåan efter att man åkte ur i våras 8O
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ny Tränare, Nytt lag i dålig serie ger ofta dessa effekter. Inte desto mindre glädjande för Hockeyn i kronoberg.
In Hinkum Veritas
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Underbart att se att ens gamla moderklubb vaknat till liv igen! 8)
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Torsk mot Bjerdals Halmstad med 7-2, serra ställer in Dansen :!:

Alvesta SK J-18 som kom SIST i DM torskar idag mot Skillingaryd Spiders, Talang-Fabriken ångar på :oops:
In Hinkum Veritas
AlvestaLakej
Forumamatör

Post by AlvestaLakej »

NEDOMANSKY wrote:Torsk mot Bjerdals Halmstad med 7-2, serra ställer in Dansen :!:

Alvesta SK J-18 som kom SIST i DM torskar idag mot Skillingaryd Spiders, Talang-Fabriken ångar på :oops:
ja de gjorde dom zetterberg! synd att din grabb inte spelade fortfarande! han var ju så grym!
"Nu har jag tränat två pass i veckan. Varje dag!"
- Thomas Brolin
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Ursäkta, men vad har du för anledning att nämna hans son i den här tråden? Tog det dig 3 dagar att komma på ett så korkat o meningslöst svar? :oops:
AlvestaLakej
Forumamatör

Post by AlvestaLakej »

Slavik wrote:Ursäkta, men vad har du för anledning att nämna hans son i den här tråden? Tog det dig 3 dagar att komma på ett så korkat o meningslöst svar? :oops:
kanske de kanske
- Thomas Brolin
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

HaHaHa A-Lakej, Slavik Jag tackar för omtanken, men jag och Min son är vana vid denna låga nivå på Argumentationen i Plantskolan, det är en av den största anledningen till att det sett ut som det gjort i Alvesta, nämligen raka vägen ner i Div.3 tre säsonger i rad samt med helt odugliga J-Lag. Föräldrar till dessa lags spelare som med nöd och näppe klarar överstegsåkning baklänges förstår inte varför deras söner är bland de sämsta i Småland.

Min son kunde blivit en hyfsad Hockeyspelare OM Han velat, Då givetvis inte i Alvesta SK eftersom det krävs att Pappa/Mamma är poppis i Klubben. När han Vunnit Lagets SKILLS Competition och åkte ÅTTOR runt Lagkamraterna så lämnade Han för Lakers, Varför då ?, Det var roligare i en PopCorn-Klubb än i en Amish-Förening. Ja han var GRYM, särskilt när Han tog Examen i 9:an iklädd en Lakerströja med ZETTERBERG på ryggen i en Klass med 10 ASK-spelare som kallat honom Lakers-bög så att även deras föräldrar hörde det, Det kallar Jag det RÄTTA VIRKET.

Lycka till med Din egen son A-lakej, vem vet Han kanske gillar Dålig Träning.
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ursäkta det är jag igen, OM A-Lakej hade varit Hockeyintresserad så kunde Han nämt att Alvesta Alvesta SK med Eskil vid rodret vann Hemma mot Jonstorp med 4-3 och att den värvade Finn-Linen behöver nya Jobb när A-Betong varslar.
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vore riktigt kul om ASK gick upp till div 1. För att visa TAIF bönderna hur hockey spelas =)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Om Alvesta-Tengsryy möts nästa år tycker jag vi ska ha det som stor-match nästa år... Och inte fan komma jag hålla på Tengsryy :whistle:
Once a laker, always a laker!
AlvestaLakej
Forumamatör

Post by AlvestaLakej »

NEDOMANSKY wrote:HaHaHa A-Lakej, Slavik Jag tackar för omtanken, men jag och Min son är vana vid denna låga nivå på Argumentationen i Plantskolan, det är en av den största anledningen till att det sett ut som det gjort i Alvesta, nämligen raka vägen ner i Div.3 tre säsonger i rad samt med helt odugliga J-Lag. Föräldrar till dessa lags spelare som med nöd och näppe klarar överstegsåkning baklänges förstår inte varför deras söner är bland de sämsta i Småland.

Min son kunde blivit en hyfsad Hockeyspelare OM Han velat, Då givetvis inte i Alvesta SK eftersom det krävs att Pappa/Mamma är poppis i Klubben. När han Vunnit Lagets SKILLS Competition och åkte ÅTTOR runt Lagkamraterna så lämnade Han för Lakers, Varför då ?, Det var roligare i en PopCorn-Klubb än i en Amish-Förening. Ja han var GRYM, särskilt när Han tog Examen i 9:an iklädd en Lakerströja med ZETTERBERG på ryggen i en Klass med 10 ASK-spelare som kallat honom Lakers-bög så att även deras föräldrar hörde det, Det kallar Jag det RÄTTA VIRKET.

Lycka till med Din egen son A-lakej, vem vet Han kanske gillar Dålig Träning.
Vilket lag spelade din son i ? Alvestas 91:or? För jag tror inte vi pratar om samma lag för han åkte inte åttor runt någon, och han vann verkligen inte några talang tävlingar eller vad du kallade det, för det var många som var bättre än han.
Synd att ditt hockeykunnande försvann från ASK, och min sin trivs i ASK! Tack för mig! :D
- Thomas Brolin
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Kul att ASK har fått fart på rören.
Kanonreportage i SMP idag, det du Spann-Jesus.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Stackars Alvesta Lakej vet Du inte ens vilket Lag Vi snackar om :P

Jo, han Vann Skills Competition tävlingen som Kördes den helgen Fyra U-Lag har träningshelg i Alvesta (Gammal Tradition i Plantskolan), han körde även åttor runt sina Klasskamrater två år efter han slutat spela hockey på Skolans gympalektioner i ishallen, detta är dock en löjlig diskussion, MÅNGA bättre 8O , javisst De få som är kvar från Hans årskull kom sist i DM och torskade mot Skillingaryds Spiders :roll:

Både Min son och Jag skrattar gott åt de bättres framgångar :P

ps. låt sonen börja i Lakers så har han chansen :wink: , annars blir det matcher mot skillingaryd istället för Frölunda :whistle:

Det finns EN 91:a som håller klass från det Laget och Han heter Tex Williamsson och spelar självklart i Lakers :ok: resten kan ges epitetet grava medelmåttor som tillbringar sin tid på isen bland Hockeylag som för längesedan tappat sina begåvade spelare nämligen kalkonserien J-18 div 2 södra småland :P
In Hinkum Veritas
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag tror nog att Eskil kan sätta Alvesta i rätt spårt iaf vilket jag hoppas då det skulle gynna Lakers i framtiden! Lakers och ASK i samarbete skulle ge lirare som Dahlbäck, Porsefjord, Näslund mfl. chansen att få lira lite div.1 innan de försöker ta klivet in i HA!

Efter att ha spelat med son Zetterberg, både i alvesta och Lakers (lite iaf) så måste jag nog faktiskt säga att han var en duktig, kanske inte talang men man vet aldrig! Även om han hade sina brister i sin inställning ibland så var han mycket skicklig med pucken, väldigt lik Tedenby, dock så var/är det klass-skillnad på dessa. Men det tror jag att Neddo också inser!

8O
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tack Svartvaden för ditt inlägg.. jag har också en nära vän som spelat med neddos son..det var en talang. men det finns kanske orsaker varför han inte fortsatte :wink: [/list]
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Hoppas också ASK går upp. Då får man en nära bortamatch till :)
Fast jag tror det blir väldigt svårt...
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="Stoffe"]Om Alvesta-Tengsryy möts nästa år tycker jag vi ska ha det som stor-match nästa år... Och inte fan komma jag hålla på Tengsryy :whistle:[/quote]

Tengsryy??? :?

Nedomansky har spårat ur å det grövsta. Sitta och skryta om sin son och hur jäkla bra han kunnat bli OM han bara velat. :oops: :oops:
Tingsryds AIF
since 1923
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

LasseMaja, jag trodde aldrig att vi skulle ha samma åsikt, men i "Fallet Nedomansky" måste jag hålla med dig. :oops:
Förmodligen aldrig mer. 8O
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

LasseMaja, är det Enkelspår eller Dubbelspår som gäller :wink: , det var inte jag som blandade in Min son i diskussionen utan en Alvesta-lakej med fel information, har inte heller skrutit utan konstaterat det andra Nu bekräftat, att han sannolikt hade blivit en HYFSAD hockeyspelare OM Han VELAT, nu slutade Han för att han inte tyckte det var roligt med Gapande Tränare som inte kunde lära ut skridkoåkning utan som hellre satsade på spelare med stela ben och handleder som vägde 25kg mer än honom och var fullvuxna som 13 åringar, Jag kan säg att jag var överlycklig när han la av eftersom jag då fick enorm mycket mer fritid och kunde se Lakers ALLA hemma-matcher. Glädjande nog fick jag under hans resa lära känna många trevliga människor, och se många härliga talanger växa fram som tex. Ekman-Larsson/Päjaarvi/Markus Nilsson/Jens Holmström/Kristian Frisk/Tex Williamsson/David Elmersson osv

Vi båda önskar ALLA dessa ett stort lycka till !

För övriga som fortfarande håller på är det upp till bevis, deras föräldrar är också välkomna upp på läktaren framöver :wink:
In Hinkum Veritas
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Neddo, det räcker nu...........
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag inser att många av Er inte begriper och inte vill heller, men när någon felaktigt häver ur sig saker så korrigerar jag särkilt när någon som retar sig på Mig blandar in Min son som Jag hela tiden hållt utanför, dock är Vi bägge medvetna om den låga nivå som cirkulerar i många Hockeykretsar och hur avvikande uppfattningar bemöts, Vi är vana. Så Piggelin får nog lägga dit fler rosa smileysgubbar innan Vi bryr oss.

Det som många gånger utspelar sig här på Forumet visar bara med all önskvärd tydlighet hur inskränkt och trångsynt HockeyFamiljen ibland kan vara. Tänk då att vara en ung spelare som kommer i händerna på USLA Ledare, och ingen förälder som vet hur det hänger ihop och kan förklara,, Fostran pratar ALLA klubbar om för det låter snyggt i Media :roll: , vad menas med det?, Jo i de allra flesta klubbar är det Håll Käft och Lyd och visa rätt inställning, detta är så långt ifrån God fostran som Jag kan tänka Mig, Därför är Jag oehört stolt över Min son som satte ner Foten och slutade TA SKIT.

Livet är mer än Hockey, det kommer De allra flesta att upptäcka till sist, Ha De Gott alla HockeyTalibaner. :P
In Hinkum Veritas
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Kan tala om för dig Nedo att det var inte så lätt i ASK på 70-talet heller. Vi hade en polis som tränare, vilken jmf oss med Brynäs och lät oss köra samma upplägg som dom, samt en lagledare som var tillsynslärare och förbjöd oss att snusa. Jag fortsatte snusa och tröttnade på hockeyn. Dom kunde redan då 8).

Glömde en sak... Piggelin är ta mig fan tröttsam genom att slänga in sina sura jävla kommentarer så fort Nedo har skrivit. Tacksam om du kan hålla upp med det. Vi VET är du misstycker med ALLT spannjesus skriver så du behöver inte kommentera precis vartenda jävla inlägg :evil:.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Charlamov, detta är ett öppet forum.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Låt han hållas Ryssen Ju mer Spaltmeter får jag :wink: han vill bara få chansen i Forum-femman.

Lars Jansson
Folke Rylow
Nathan Nilson
Roland Jansson är alla gamla Fantastiska UngdomsLedare i Plantskolan, kanske har Du haft glädjen att FOSTRAS av dessa :whistle:

Kan meddela att ingen tyvärr lyckades åstadkomma någon märkbar utveckling i klubben, detta trots Snusförbud och Brynästräning av U-spelare.

Kan som parentes avslöja vad Foten som min son satte ner innehöll, Jo efter att blivit kallad Jävla idiot av sin skrikande Tränare, så krävde Min son en offentlig ursäkt på isen av denne Tränare för att få denna så var Han tvungen att Gå till Alvesta SK`s Ungdomsansvarige eftersom Lagledaren tyckte att det var Ok av Tränaren, till slut kom dock Ursäkten på Isen, så kan det gå till i en Kulturklubb :oops:

Mer finns i Arkivet, måhända kan någon tidning vara intresserad :whistle:
Last edited by NEDOMANSKY on 9 November 2008, 13:52, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Först vill jag dela ut "game misconduct" till alla Er som blandar in barnen/ungdomarna i denna tråd skäms väx upp och kom in i vuxenvärlden.
Att vara tränare idag för ungdomslag innebär i 80% av fallen att du faktiskt också är förälder till någon av spelarna, har man inte provat detta tycker inte jag att man är berättigad till en åsikt. Det är det svåraste som finns, här finns 2 kategorier den ena hämmar sitt barns utveckling och den andra är "långa bollar på Bengt min son" kategorin bägge är förödande.
Det andra som idag är frapperande är alla föräldrar som inte klarar att hålla sig utanför vad som händer i ungdomslagen får bara tränare och ungdomar själva sköta saker och ting så är rangording och speltid klara.
Har själv erfarenhet från föräldrar som hotat "flyga hem" sina barn från cup då de ansett att ungdomarna blev åsidosatta. I detta fall blev de "bänkade" för dålig kamratskap detta är saker som fostrar och skapar sammanhållning normalt sett men inte hos curling föräldern. SKÄMS
Min vision är att "våra juniorer skall ta ett större ansvar i ungdomslagen för att fostra och visa vägen men idag är även denna serie prestige fylld så det kommer att bli svårt men jag tror att om klubbarna vill så kan man fylla kvoten hjälptränare här.

Nu till dig Spannjesus håller inte med om alla dina analyser för din bitterhet skiner igenom men jag ställer mig bakom dig till 100% när vuxna börjar ta ut saker på ungdomarna detta är det lägsta av alla lågvattenmärken. Till alla Er som fått Neddos grabb att inte tycka det är kul med hockey NI SKALL SKÄMMAS

Har en grabb som slutade i junioråldern för att skolan tog tid och alla kan inte gå hockeygymnasie, nu dock några år senare vet jag att han saknar hockeyn och tyckte det var kul (kan också tillägga att han var ingen talang). Vad Växjö behöver är ett "eagels" där äldre varvar ned och yngre håller kvar allt bara för att det är underbart med hockey.
Tyck som jag så sparkar vi igång något!!!!!!!!!!! vore skoj istället för att hacka på det förgångna med bredden kommer toppen.

Over and out
zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

Gör som Borås starta ett div3 lag för spelare som inte vill (kan) satsa.
Ingår i BHC men heter LYNX.
http://www.lynx-hockey.nu/
Post Reply