Publiken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
friberg
c/o LL´s Forum

Publiken

Post by friberg »

det gnälls här inne på att det inte kommer publik till hemma matcherna tyvärr så ser det istortsett lika dant ut runt om kring i hela sverige verkar det som.
sen har vi ju legat runt 2400 personer de senaste årena känns det som och me tanke på att man man (NÄSTAN) kursade i våras å folk känner varför ska vi gå in å hjälpa dem när de har strulat till sig för sig.

Så ja tycker vi ska vara glada för att den TROGNA publiken finns kvar iallafall å att ny publik strömmar till dock inte i stora mängder men.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Det har du helt rätt i. Likadant i Ljungby. Samma dryga 1400 som går på varje match, blir förhppningsvis mer imorgon mot ett intressantare motstånd(AIK) än tidigare matcher.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nja, jag tror inte det är samma som går hela tiden för vår del i alla fall. Skulle tippa på att det säkert är 7-8 tusen olika personer som går på hockey en eller flera gånger på en säsong. Kruxet är att få dom att gå oftare. Vi har haft ett stabilt snitt under rätt lång tid, året kommer säkert landa på runt 2500 i år också. Det som kan vara lite trixigt just nu är det allmänna nedgången i ekonomin, men det är nog snarare att det försvårar en ökning av snittet än att det märkbart orsakar en minskning för oss. Men ekonomin vänder så klart igen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror vi börjar klaga lite för tidigt , publiksiffrorna är väl lika de som var i ifjol i början på säsongen och vi har 2 derbyn mot Troja ,Leksand 1 match Malmö en gång tilll och både Nybro och O-hamn och skulle vi vara med att slås om kvalseren då är jag inte orolig utan att vi ökar publiksnittet i år .
Gårdagens publiksiffror toppade vi tillsammans med Björklöven.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kolla bara Löven som alltid har över 3000 , de hade 2400 igår(!)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

bara att ta en vän under armen å så går man två istället för en. På onsdag kommer jag tre. Fast släpper av dem uppe vis samarkand. Jävla tomtenissar :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

Ni ligger ju femma i publikligan snitt 2467. Det är väl ganska bra
i tider där många lag tappar.Här i Borås är vi tolva med snitt 1251 :oops:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

zorro,ja ni måste börja vinna nu lite mera så folket återfår tron!

jag vet inte vad som krävs för att lakers plötsligt skulle öka till ett snitt på låt oss säga 2800?idel segrar?mer jippon i pauserna?ny hall skulle vara en sådan faktor iof..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Lakersfan_03 wrote:Kolla bara Löven som alltid har över 3000 , de hade 2400 igår(!)
De hade 2400 betalande igår. Men enligt uppgifter så var det inte mer än 1400 som var inne i hallen.
Bruno

Post by Bruno »

Malul wrote:zorro,ja ni måste börja vinna nu lite mera så folket återfår tron!

jag vet inte vad som krävs för att lakers plötsligt skulle öka till ett snitt på låt oss säga 2800?idel segrar?mer jippon i pauserna?ny hall skulle vara en sådan faktor iof..
Och hur blev det med det där kulturtältet som skulle vara placerat utanför ishallen där ungdomsband skulle lira i pauserna?

Varför inte sänka biljettpriset och istället sponsra publiken med exklusiva saker som gör att det lönar sig att gå på hockey, ex. balonger mm för barnen. Det kanske skulle dra lite mer publik.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Lakers har en stabil publik kring 2500, kommer så att ha även i år.
Toppsäsongen med 2800-2900 var Podeinsäsongen med Lindgren som avslutades med Play-Off 2, då med en Långsida ståplats och lägre priser.

1+1=2 :wink:
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

eller får vi värva lite bättre spelare så resultaten blir såhär igen,http://lakers.griffel.net/aktuellt/10259.php,notera dock publiksiffran då :)

"Mot slutet av tredje perioden kunde det gå flera minuter utan Lakersmål och någon undrade om Håkan Nygren inte borde ta en timeout ..."

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

hahahaha malul ja det var vinnarsiffror det :wink: Tror det faktiskt var sölversborg som blev min första bortamatch jag åkte på
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Om vi nu ska diskutera pubilksiffran i år så an vi ju börja med priserna. Varför höja priserna på vissa "A-matcher" till 120 för stå och 175 för sittplats? En teori är ju att man får in mer pengar om man höjer priserna, men i dagens ekonomiska läge tror jag inte att det fungera. 100 för stå och 150 för sittplats är tillräckligt dyrt! En annan är att man har börjat taga 30 spänn för att parkera vid ishallen.... Inga av de här åtgärderna ökar direkt publiksiffran... :cry:
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

När började man ta 30:- för parkeringen?
Du verkar inte ha varit där någongång. 20:- är det.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Ok 20 spänn då.... Spelar roll ... En avgift är en avgift.. Nä jag cyklar....
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

det var väl ett j'vla tjat om parkeringsavgift! finss gott om plats på andra ställen där man slipper stödja ungdomarna med 20 kr. Men det e klart det kan ju vara jobbigt!

folk pyntar glatt 75 spännpå krogen i inträde och 20 för garderoben + att man slänger ut 50 spänn i dricks oxå på en helkväll men fy bubblan för att stödja ungdomarna med en 20 spänn fy ...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Enligt välinformerade källor har Lakers budgeterat med 2400 per match.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Kan nog stämma och då ligger vi ju + nu med 2467 i snitt. Efter Troja matchen på onsdag (räknar med kring 3200 i publik) så ligger vi på 2614 i snitt.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ock detta är budgeterat på serien...skull vi gå vidare till PO eller kvalserien är all publik där bonus.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag tror inte 2400 stämmer. Jag har hört att att det är budgeterat med 2100. Vore skoj om nån som VET kan bekräfta vilken siffra som stämmer.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

På medlemsmötet sas det 2.400 om jag hörde rätt.(reserverar mej)
Någon annan som var på mötet som kan bekräfta detta?
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Japp, 2400 sa de!
Bruno

Post by Bruno »

2100 är det definitivt inte! Det ligger kring 2400.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

undrar om dom inte budgeterade med mer folk på Örebros matcher...
http://www.orebrohockey.se/matchfakta.php?match_id=453

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Om de har budgeterat med 2.400 så ska jag fan inte klaga mer. Då ligger vi ju på + helt klart i kassan. :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Går man in och tittar på webb-biljett idag så ser det illa ut! Tråkigt! Det kan bli så illa att vi inte når 2000pers idag! Skamgränsen vill man inte vara under.
Blueshirts United
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Hur många säsongskort har ni sålt? Alltså det minsta möjliga antalet betalande supportrar.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Med tanke på den hallen vi har så ska vi vara glada att det kommer över 2000pers på matchena och att vi överhuvudtaget kan sälja säsongskort.

De det positiva och inte bara det negativa :D
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ölhuset utanför hallen, hur mycket av summan är det inräknat i Guld och silverabonnemanget, eller bara något som ingår i priset?

Någon som vet om ölhuset blivit någon succé?
Personligen upplever jag det som att det inte är något vidare tryck in dit, och att man därför kanske inte lockat sälja så många abonnemangbiljetter. Vad är det för människor som går dit och dricker bärs en tisdag, onsdag eller söndag? Inte jag i alla fall.
En fredag eller lördag möjligen om man dels ska vidare och roa sig på stan.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tror inte man köper ett guldkort för att få dricka en öl i huset. Utan snarare så att huset är en bonus till alla de som har ett guld och silver kort. Hur många som har köpt korten därimot har jag ingen susning om.
KHKs kortförsälning kan jag därimot svara på om det är någon som undra :wink:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag ska försöka Linda, även om det är svårt ibland. :wink:
Blueshirts United
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Men det posetivaste du kan se i det är att DU får se vårt underbara lag medans torrbollarna kan sitta hemma och titta på Anna Anka :wink:
Once a laker, always a laker!
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

erok wrote:Tror inte man köper ett guldkort för att få dricka en öl i huset. Utan snarare så att huset är en bonus till alla de som har ett guld och silver kort. Hur många som har köpt korten därimot har jag ingen susning om.
KHKs kortförsälning kan jag därimot svara på om det är någon som undra :wink:
KHK:s kortförsäljning vet jag :wink: Men jag har inte så bra koll på vad andra klubbar säljer. Skulle vara intressant att jämföra lite med topplagen i allsvenskan.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Känns lite som vad än LL eller Lakers hittar på har dom inte stadens folk i ryggen. Här har vi alla ett ansvar att försöka få VLH till Folkets lag i Växjö. Oavsett om folket går på matcherna eller ej. Jag fick nu mitt inbetalningskort till VLH.
Post Reply