Publiken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Publiken
det gnälls här inne på att det inte kommer publik till hemma matcherna tyvärr så ser det istortsett lika dant ut runt om kring i hela sverige verkar det som.
sen har vi ju legat runt 2400 personer de senaste årena känns det som och me tanke på att man man (NÄSTAN) kursade i våras å folk känner varför ska vi gå in å hjälpa dem när de har strulat till sig för sig.
Så ja tycker vi ska vara glada för att den TROGNA publiken finns kvar iallafall å att ny publik strömmar till dock inte i stora mängder men.
sen har vi ju legat runt 2400 personer de senaste årena känns det som och me tanke på att man man (NÄSTAN) kursade i våras å folk känner varför ska vi gå in å hjälpa dem när de har strulat till sig för sig.
Så ja tycker vi ska vara glada för att den TROGNA publiken finns kvar iallafall å att ny publik strömmar till dock inte i stora mängder men.
Nja, jag tror inte det är samma som går hela tiden för vår del i alla fall. Skulle tippa på att det säkert är 7-8 tusen olika personer som går på hockey en eller flera gånger på en säsong. Kruxet är att få dom att gå oftare. Vi har haft ett stabilt snitt under rätt lång tid, året kommer säkert landa på runt 2500 i år också. Det som kan vara lite trixigt just nu är det allmänna nedgången i ekonomin, men det är nog snarare att det försvårar en ökning av snittet än att det märkbart orsakar en minskning för oss. Men ekonomin vänder så klart igen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag tror vi börjar klaga lite för tidigt , publiksiffrorna är väl lika de som var i ifjol i början på säsongen och vi har 2 derbyn mot Troja ,Leksand 1 match Malmö en gång tilll och både Nybro och O-hamn och skulle vi vara med att slås om kvalseren då är jag inte orolig utan att vi ökar publiksnittet i år .
Gårdagens publiksiffror toppade vi tillsammans med Björklöven.
Gårdagens publiksiffror toppade vi tillsammans med Björklöven.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
zorro,ja ni måste börja vinna nu lite mera så folket återfår tron!
jag vet inte vad som krävs för att lakers plötsligt skulle öka till ett snitt på låt oss säga 2800?idel segrar?mer jippon i pauserna?ny hall skulle vara en sådan faktor iof..
jag vet inte vad som krävs för att lakers plötsligt skulle öka till ett snitt på låt oss säga 2800?idel segrar?mer jippon i pauserna?ny hall skulle vara en sådan faktor iof..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Forumdemon
Och hur blev det med det där kulturtältet som skulle vara placerat utanför ishallen där ungdomsband skulle lira i pauserna?Malul wrote:zorro,ja ni måste börja vinna nu lite mera så folket återfår tron!
Varför inte sänka biljettpriset och istället sponsra publiken med exklusiva saker som gör att det lönar sig att gå på hockey, ex. balonger mm för barnen. Det kanske skulle dra lite mer publik.
-
- Inaktiverad användare
eller får vi värva lite bättre spelare så resultaten blir såhär igen,http://lakers.griffel.net/aktuellt/10259.php,notera dock publiksiffran då 
"Mot slutet av tredje perioden kunde det gå flera minuter utan Lakersmål och någon undrade om Håkan Nygren inte borde ta en timeout ..."

"Mot slutet av tredje perioden kunde det gå flera minuter utan Lakersmål och någon undrade om Håkan Nygren inte borde ta en timeout ..."
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Om vi nu ska diskutera pubilksiffran i år så an vi ju börja med priserna. Varför höja priserna på vissa "A-matcher" till 120 för stå och 175 för sittplats? En teori är ju att man får in mer pengar om man höjer priserna, men i dagens ekonomiska läge tror jag inte att det fungera. 100 för stå och 150 för sittplats är tillräckligt dyrt! En annan är att man har börjat taga 30 spänn för att parkera vid ishallen.... Inga av de här åtgärderna ökar direkt publiksiffran... 

det var väl ett j'vla tjat om parkeringsavgift! finss gott om plats på andra ställen där man slipper stödja ungdomarna med 20 kr. Men det e klart det kan ju vara jobbigt!
folk pyntar glatt 75 spännpå krogen i inträde och 20 för garderoben + att man slänger ut 50 spänn i dricks oxå på en helkväll men fy bubblan för att stödja ungdomarna med en 20 spänn fy ...
folk pyntar glatt 75 spännpå krogen i inträde och 20 för garderoben + att man slänger ut 50 spänn i dricks oxå på en helkväll men fy bubblan för att stödja ungdomarna med en 20 spänn fy ...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
undrar om dom inte budgeterade med mer folk på Örebros matcher...
http://www.orebrohockey.se/matchfakta.php?match_id=453
http://www.orebrohockey.se/matchfakta.php?match_id=453
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Ölhuset utanför hallen, hur mycket av summan är det inräknat i Guld och silverabonnemanget, eller bara något som ingår i priset?
Någon som vet om ölhuset blivit någon succé?
Personligen upplever jag det som att det inte är något vidare tryck in dit, och att man därför kanske inte lockat sälja så många abonnemangbiljetter. Vad är det för människor som går dit och dricker bärs en tisdag, onsdag eller söndag? Inte jag i alla fall.
En fredag eller lördag möjligen om man dels ska vidare och roa sig på stan.
Någon som vet om ölhuset blivit någon succé?
Personligen upplever jag det som att det inte är något vidare tryck in dit, och att man därför kanske inte lockat sälja så många abonnemangbiljetter. Vad är det för människor som går dit och dricker bärs en tisdag, onsdag eller söndag? Inte jag i alla fall.
En fredag eller lördag möjligen om man dels ska vidare och roa sig på stan.
-
- c/o LL´s Forum
Tror inte man köper ett guldkort för att få dricka en öl i huset. Utan snarare så att huset är en bonus till alla de som har ett guld och silver kort. Hur många som har köpt korten därimot har jag ingen susning om.
KHKs kortförsälning kan jag därimot svara på om det är någon som undra

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
KHK:s kortförsäljning vet jagerok wrote:Tror inte man köper ett guldkort för att få dricka en öl i huset. Utan snarare så att huset är en bonus till alla de som har ett guld och silver kort. Hur många som har köpt korten därimot har jag ingen susning om.

[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Känns lite som vad än LL eller Lakers hittar på har dom inte stadens folk i ryggen. Här har vi alla ett ansvar att försöka få VLH till Folkets lag i Växjö. Oavsett om folket går på matcherna eller ej. Jag fick nu mitt inbetalningskort till VLH.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers