Ett förslag med tanke på ansträngd ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Ambassador
- Forumproffs
Ett förslag med tanke på ansträngd ekonomi
Om A-L-L-A som tycker om Växjö lakers och som har en tjuga eller två över.
Satsa dessa pengar på halva potten. Låt oss visa att det gör skillnad!
Tänk om det kunde trilla in lite mer pengar i halva potten än vad det historiskt sett har gjort så vore det säkert ett bra tillskott till J-lagen.
Är det någon annan som har förslag?
A-L-L-A kan hjälpa. TIllsammans är vi starka!
Satsa dessa pengar på halva potten. Låt oss visa att det gör skillnad!
Tänk om det kunde trilla in lite mer pengar i halva potten än vad det historiskt sett har gjort så vore det säkert ett bra tillskott till J-lagen.
Är det någon annan som har förslag?
A-L-L-A kan hjälpa. TIllsammans är vi starka!
Ambassador | 19:57 ! ! !
jag pantade alla mina patburkar 139 kr och skänker dom till Lakers...
Vet att det kanske är en droppe i havet men om alla skulle göra det och vi samlar ihop pengarna och skänker allt i en klumpsumma så blir det nog en slant.
Vet att vi inte kommer att få ihop några 500 000 på det men många bäckar små...
Ni som vill göra samma sak kan väl skicka ett pm till mig?
Upp till bevis alla ni som vill se Lakers...
Insamlat hittills...
339 kr
Kom igen..det finns massor med pantburkar hemma hos Lakejer...
Vet att det kanske är en droppe i havet men om alla skulle göra det och vi samlar ihop pengarna och skänker allt i en klumpsumma så blir det nog en slant.
Vet att vi inte kommer att få ihop några 500 000 på det men många bäckar små...
Ni som vill göra samma sak kan väl skicka ett pm till mig?
Upp till bevis alla ni som vill se Lakers...
Insamlat hittills...
339 kr
Kom igen..det finns massor med pantburkar hemma hos Lakejer...

Snart nära dig...en ny hall
OKI!!!
Hinner knappt me!!!
För att det här ska funka så gör vi som så!!!!
Ni som skänka "pantpengar" ger pengarna till mig eller så ger ni pengarna till "infodisken".
Bara säg till dom i infodisken att det är till "operation pantpengar"..
Så uppdaerar jag här efter hand som pengarna kommer in..
Kom ingen nu alla..för vårt kära Lakers...
Hinner knappt me!!!

För att det här ska funka så gör vi som så!!!!
Ni som skänka "pantpengar" ger pengarna till mig eller så ger ni pengarna till "infodisken".
Bara säg till dom i infodisken att det är till "operation pantpengar"..

Så uppdaerar jag här efter hand som pengarna kommer in..
Kom ingen nu alla..för vårt kära Lakers...
Snart nära dig...en ny hall
Låter kanon detta Niles.
Hur ser du på detta Håkan?
Kan vi lösa det som så att LL admin insamlingen?
Hur ser du på detta Håkan?
Kan vi lösa det som så att LL admin insamlingen?
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
-
- Forumdemon
serra wrote:jag pantade alla mina patburkar 139 kr och skänker dom till Lakers...
Ja visst är det en droppe i havet! Och havet består av en jäkla massa droppar. Men det är lik förbannat ett HAV!!
Jag tycker det är en lysande idé - försök att hålla den levande! Just pantflaskor/burkar är ändå inga pengar man har med i hushållsbudgeten precis. Tuta och kör! Tänk er rubrikerna... LAKERS PANTADE SIG UR KRISEN!

Själv gjorde jag en liten matematikövning i morse vid frukostbordet:
500.000 kr.... Mycket pengar. Om man skulle ta och dela ner dem i mindre enheter...? Hmmm....
Vad kan nästan vem som helst ha råd att avvara? 100 kr i månaden? Ja det tror jag nog. Då börjar vi skala ner den där halvmiljonen i lite mer moderata portioner, låt oss säga över ett år... Hmmm igen...
500.000 delat på tolv månader = (hmmm för tredje gången - var fan e miniräknaren...) 41.666 kr å 66 öre! Detta är alltså vad som behövs per månad för att nå målet.
Hur många hundra-kronor-per-månad-satsande personer måste då till för att nå detta mål? Låt se.... 41.666 kr (å 66 öre...) delat på 100... (vem snodde miniräknaren??? - Ja visst ja, behöver ju bara flytta kommatecknet...)
416,66 personer som avstår 100 kr/mån i ett år behövs för att nå... håll i er... 500.000 svenska riksdaler!!
(416,66 personer motsvarar 16 % av oss som går och ser vårt lag i Lakerdome varje hemmamatch)
Helt plötsligt kändes det möjligt... Hmmm.......
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
FÖrstår inte att ekonomin är så dålig med våra publiksiffror. Är våran trupp verkligen så dyr eller har den varit det den senaste tiden ?. Jag menar ett snitt på ungefär 2600 borde man väl kunna klara sig på ?.
många har sagt de förr och säger det nu med hammers effekt?
Självklart ska man samla in pengar och försöka få in lite stålar men framförallt gå på matcherna , sen får vi hoppas sponsorerna hjälper till lite nu.
Självklart ska man samla in pengar och försöka få in lite stålar men framförallt gå på matcherna , sen får vi hoppas sponsorerna hjälper till lite nu.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
snacka mindre och beräta hur mycket deg du peter in iställetLakersfan_03 wrote:FÖrstår inte att ekonomin är så dålig med våra publiksiffror. Är våran trupp verkligen så dyr eller har den varit det den senaste tiden ?. Jag menar ett snitt på ungefär 2600 borde man väl kunna klara sig på ?.

Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
-
- c/o LL´s Forum
Jag lägger alltid mina läskflaskor i någon av behållarna som står uppstälda i ishallen.Vet då att dom inte kommer i orätta händer
städat trappan på västra stå några ggr å innan man har fått fram sopkvastarna ser man föräldrar står å vänta på sina barn när de springer runt på läktaren för att roffa åt sig guldet

städat trappan på västra stå några ggr å innan man har fått fram sopkvastarna ser man föräldrar står å vänta på sina barn när de springer runt på läktaren för att roffa åt sig guldet

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Menade serra att det försvinner ca en halv tusenlapp varje hemmamatch för att folk inte gitter lägga de flaskor de köper i hallen i behållarna utan istället försvinner de under föräldrarnas uppsikt.
Som du själv sa många bäckar små.
Som du själv sa många bäckar små.

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Den har varit igång hela tidenLinda wrote:Jag tror att det finns många som mycket väl kan tänka sig att skänka minst en hundring i månaden om det drogs från kontot utan att man behövde tänka på något.
Nu vore det en alldeles lysande idé att sparka liv i supporterspelaren. För det var väl där man kunde göra det?

Vart går Halva Potten pengarna? För att betala av skulden, eller?
Jag vill bara veta vart pengarna går till innan jag skjuter till pengar.
Sätt upp en disk i hallen där man kan läsa att man bara behöver lägga 1 kr för att rädda Lakers ur den ekonomiska knipan, så kanske man lägger till lite mer ändå. Jag tror det kan bli lyckosamt.
Jag vill bara veta vart pengarna går till innan jag skjuter till pengar.
Sätt upp en disk i hallen där man kan läsa att man bara behöver lägga 1 kr för att rädda Lakers ur den ekonomiska knipan, så kanske man lägger till lite mer ändå. Jag tror det kan bli lyckosamt.
Ursäkta mig, alla förslag som kan generera in pengar är väl bra, eller? 50 öre är väl också pengar.? Det var inte jag som kom med förslaget med att vi skulle lägga 1 kr var. Men av det kan det bli mycket pengar om ALLA gjorde det. Jag lägger gärna 10 kr/match!A-sta wrote:Det är tur att du har spenderbyxorna på dig ödlan!
Ska vi inte skriva 50 öre istället.
Last edited by Komodoödlan on 22 January 2008, 19:24, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Vist är det viktigt att VLH som klubb går ut å säger var pengarna går till men de har de ju redan sagt.De måste skära ner på allt.De har redan flyttat kansliet för att få ner månadshyran.Detta räckte ju inte utan nu är det osthyvlen som gäller.Pengarna som kommer in måste väl i första hand klara av att täcka utgifterna.Därefter ska pengarna täcka ungdomssektionen damlaget herrlaget.Efter det måste det byggas buffert för att i famtiden ha ordning på ekonomin.