Varför blandar hockeylag med enorma laginsatser med mer eller mindre bottennapp? (I Lakers fall ex IKO, Sundsvall, Björklöven) Hur ska man få ett LAG att gå ut med samma motivation och "vinnarskalle" mot sämre lag än mot Leksand, Malmö, Rögle som tidigare säsonger?
I år förstår jag mycket väl att man inte hade en chans mot Leksand hemma, men tidigare säsonger har vi ju gjort kanonmatcher mot dessa lag. Lakers vann ju både mot Leksand och Malmö 06/07.
Jag förstår att, om en hockeyspelare bara tappar några procent av sin normala kapacitet så kan man förlora matcher på detta. Men ändå? Varför går ibland inte spelare/laget ut och ger 100%, till en match mot Rögle på obs! hemmaplan? Hur ska man få spelare att "kriga" i varje match?
Kan man alltid skylla på att spelare är slitna? Åt man en icke tillräckligt energirik frukost samma matchdag? Sömnbrist? Hur många av spelarna hade sex samma morgon? Eller är lagets grundspel alldeles för ostabilt och inte tillräckligt inövat in i "ryggmärgen" o.s.v.
Nog kan Lakers vinna matcher mot sämre lag utan att ge 100%, men i synnerhet mot ett lag som Rögle kan man inte slappna av "1 mm". För varje situation som en spelare inte går in och gör sitt YTTERSTA för kan det sekunderna efter resultera i ett baklängesmål.
Är Rögle så mycket bättre en Lakers, EGENTLIGEN? Är svaret bara Kenny Jönsson? Vad har Rögle för omsättning jämfört med Lakers?
Många frågor här, men jag tycker diskussionen är intressant. Kanske kan vi besvara några av frågorna? Oj, där kom en fråga till