Gratis bussresa till Ljungby nu på fredag!!!!
Tjuvstarta säsongen vi i klacken kan behöva en träningsmatch och toka till det lite mer info kommer på hemsidan under dagen Håll Utkik!!!!!!!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Minns ni kickoffen som vi hade i Alvesta(när dom renoverade hallen) mot Bofors ? Speciellt när Bofors tog timeout. Haha, dom hörde inte ett ord vad tränaren sa för vårt oväsen
dolitle wrote:Minns ni kickoffen som vi hade i Alvesta(när dom renoverade hallen) mot Bofors ? Speciellt när Bofors tog timeout. Haha, dom hörde inte ett ord vad tränaren sa för vårt oväsen
Sedan Boråsmatchen, ska man skylla på att spelarna är slitna efter en tuff träningsperiod eller hur ska man se på det? Både Lakers och Borås hade ändå haft matchledigt i några dagar inför den matchen. Jämfört med när Lakers spelade sin tredje raka match på lika många dagar uppe i Borås, förväntade i alla fall jag mig att Lakers skulle ta revansch och mer eller mindre "köra över" nykomlingarna hemma när Lakers stod inför helt andra förutsättningar..trodde man. Därför undrar jag om vi får se så mycket piggare ben mot Troja. Det är det jag bygger min pessimism på inför den här matchen. Men "under" har ju skett förr..
Troja kommer som vanligt att kämpa till sista svettdroppen för vinna mot Lakers.
Tror att våra killar har tränat oerhört tufft i kombination med ganska mycket matcher. Ju närmare vi kommer premiären kommer förhoppningsvis träningsdosen minskas vilket gör att både kropp o hjärnorna kommer fungera bättre. Tror på ett piggare lag redan i morgondagens match!
Är det bara för att Borås är nykomlingar som du tycker att VLH borde köra över dem? Eller vad grundar du det på?
Om det visar sig när serien är slut att Borås kom på låt säga 6-7 plats, är det fortfarande dåligt att VLH inte körde över dem på försäsongen?
I denna serien är det inte ofta något lag kör över något annat. Möjligtvis att Malmö och kanske Leksand kommer att köra över vissa lag. Annars så är serien så pass jämn att dagsform och inställning är viktigaste faktorerna för vinst.
Jag hoppas på ett piggare Lakers imorgon mot ett Troja som kommer att göra vad som helst för att slå oss.
Det finns fortfarande platser kvar på bussen imorgon
Missa inte våran kick off
Kanske inte riktigt "köra över". Men med den potential som Lakers borde ha i laget och sina värvningar och att vi har många spelare som har erfarenhet av allsvenskt tempo mm jämfört med Borås, så med pigga ben kan man tycka att de borde visat att de är bättre som lag.
Det var så jag menade. Men pucken är både platt och rund..
Kom ihåg, att allt vi diskuterar är bara spekulationer..
Då tycker jag inte vi ska klanka ner på varandras funderingar utan respektera de också. Däremot kan man alltid fråga vederbörande hur han/hon motiverar sitt svar.