Jag vet inte om det bör ösregna eller vara +30 grader varmt denna dag för att kunna locka så mycket folk som möjligt till detta storslagna arrangemang , men jag hoppas att inte vädret ska påverka på något sätt. Det är förvisso även semestertider, men som Lakers supporter borde det vara en självklarhet att vara på plats. Skulle sitta nice om vi kunde slå publikrekord..
I´ll be there..
...F.n, vad skönt! Ikväll smäller det!
Undrar hur många som kommer?
Det är inte mycket som går upp emot den första träningen
Vad tror du?
Naturligtvis så gör smp ett STORT reportage om kvällens träning/spelarna och förgyller på så sätt även min frukost (kaffe, vatten och några knäckebröd) i morgon..
Thoresen imponerade mest på mig för att vara första isträningen. Man såg direkt att han blir en tillgång i vinter.
Niklas Andersson tyckte jag även visade indikationer på att han kan bli riktigt bra och nyttig när det väl blir dags. En back som jag tror har en riktigt bra bössa också.
Den spelare jag trodde skulle visa lite mer klass direkt blev jag mest besviken på. STRÖM. Han såg riktigt seg, loj och stabbig ut. Hoppas att det bara beror på att han har tar god tid på sig att komma igång. Ström är väl en av spelarna som ska dominera i Lakers, (antar jag?) om han nu ska bidra med en massa rutin från ES.? Eller har jag för stora förväntningar på honom?
I övrigt tyckte jag att årets isträning blev lite tråkigt kort med få intervjuer.
Last edited by Supporter on 30 July 2007, 22:12, edited 2 times in total.
Hur många kan det varit där? Känns som om min gissning var i underkant.
Man ska inte dra några växlar alls efter knappt en timmes isträning, men det syntes att Erik Lindhagen har potential. Och att Carlsson kan åka skridskor....jösses
Hur många kan det varit där? Känns som om min gissning var i underkant.
Man ska inte dra några växlar alls efter knappt en timmes isträning, men det syntes att Erik Lindhagen har potential. Och att Carlsson kan åka skridskor....jösses
Jag tror inte Carlsson blir nån stjärna, tyvärr. Jag kan fortfarande inte se vad det är han bidrar med eller vad det är för speciellt med honom.
Japp, Carlsson kommer vara den spelare som jag ska studera mest den här säsongen. Behöver bli mer övertygad om hans kunnande. I år är det upp till bevis där han får visa mig vad han går för. Jag tycker t.ex. att han tappar pucken alldeles för lätt, fintar mest bort sig själv i hans kvicka sidorörelser/finter. Tycker inte heller han ser ut att vara någon kämpe eller fysisk spelare i defensiven. Påminner en del om Selander, men som saknar det fysiska spelet.
Vad anser du Nedomansky, att han är för slags karaktär/roll-spelare?
Håller med Dig om att det skall upp till bevis denna säsongen, inte så att han ska tillhöra Lagets 5 Bästa Forwards men precis som Du skriver MER kvalitet i puckhanteringen och KLOKA beslut.
Hans Kvaliteter är som jag ser det Skridskoåkningen/Farten/Balansen samt att han har Skills med pucken som är över genomsnittet, får Han lite av STIGS Fysik samt arbetskapacitet så räcker det för Hockeyallsvenskan enligt Mig.
ingen spelarekritik har jag men det var lite svårt att höra intervjuerna. Annars håller jag med föregående att bara få gå in och andas hockeylufften igen var gott. Min snart 1 åriga dotter var helt till sig när det släcktes ner och lakers loggan började rulla i isen.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Både Smålandsposten och Växjö Lakers hemsida påstår att det var ca 500 där. Jag fotade hela norra sittplats och har räknat samtliga där. Jag fick det till 425 personer. Det kan vara högst 10 fler eller färre p.g.a tak som skymmer osv. Sedan tillkommer några få på ståplats samt södra sittplats där jag själv satt och därför inte har någon uppfattning om hur många som fanns. Det var nog färre där än på norra i alla fall. Totalt ca 750?