Johan Andersson - Frölunda Indians
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Johan Andersson - Frölunda Indians
Fan vad skoj det skulle vara om vi drog ihop ett gäng lakejer och åkte till Göteborg och till Skandinavium nästa säsong och enbart hejade på Johan Andersson precis som vi gjorde med Strumpan när han flyttade till Alvesta...... Det skulle vara riktigt kul + att vi kommer att höras i ett fullsatt skandinavium (12044 pers) det skulle verkligen sätta Lakerslakejer på kartan över alla klackar i Sverige???? Eller vad tycker ni????
-
- c/o LL´s Forum
En plojgrej inför 50 åskådare i Alvesta ,dit sträcker jag mej.Stupet wrote:skämdes ni när ni stog o hejade på strumpan också?????
Men 12.000 i skandinavium ,vi skulle inte ens höras och gjorde vi det så finge övriga publiken ett gott skratt ,humor har de i Göteborg men inte hur stor som helst.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Johan Andersson assade till Frölundas tredje mål igår mot Djurgården.
Frölunda vann matchen med 3-2.
Citat från Pelle Bäckman (saxat från Frölundas hemsida)
"Sedan tycker jag även att vår fjärde kedja, med Johan Andersson, Mikael Johansson och Fredrik Pettersson ska framhållas. De gjorde dessutom ett av målen"
Frölunda vann matchen med 3-2.
Citat från Pelle Bäckman (saxat från Frölundas hemsida)
"Sedan tycker jag även att vår fjärde kedja, med Johan Andersson, Mikael Johansson och Fredrik Pettersson ska framhållas. De gjorde dessutom ett av målen"
Åk till Göteborg för fan..Var stolta i det ni gör
Jag skulle inte skämmas..Ni åker dit för en uppgift, att komma ihåg och minnas "Bois" och tacka honom. Finns det inte värre saker att skämmas för än detta, så se er i spegeln allihopa! Allvarligt talat, ÅK DIT!!!
Jag beundrar er om ni skulle göra detta. Gör det med stil bara!

Last edited by Supporter on 15 August 2007, 10:33, edited 1 time in total.
-
- Forumentusiast
Svt sänder i seriepremiären matchen mellan HV71 - Frölunda, 24/9.
http://www.hv71.se/nyhet.asp?sid=1553
http://www.hv71.se/nyhet.asp?sid=1553
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
-
- Forumentusiast
Från matchreferatet http://www.frolundaindians.com/notice/n ... sp?id=1436
"Men att även ett av de mindre kända nyförvärven skulle utmärka sig så här tidigt på säsongen kanske är mer oväntat.
- Johan Andersson var mycket bra. Han är tuff, tacklar, tar för sig och vinner puck. Dessutom är han stark när han för upp pucken. Men samtidigt är hela den kedjan bra. Johan var lite blyg i början men nu tar han för sig ordentligt."
"Men att även ett av de mindre kända nyförvärven skulle utmärka sig så här tidigt på säsongen kanske är mer oväntat.
- Johan Andersson var mycket bra. Han är tuff, tacklar, tar för sig och vinner puck. Dessutom är han stark när han för upp pucken. Men samtidigt är hela den kedjan bra. Johan var lite blyg i början men nu tar han för sig ordentligt."
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Är det inte Johan längst till vänster?Tullverket wrote:Från matchreferatet http://www.frolundaindians.com/notice/n ... sp?id=1436

Jag har sagt det förr, och säger det igen. Han får snart prova på spel i landslaget. Min gissning är, att inom två år spelar han i Tre kronor, inom 4 år i NHL. Sen kommer hemvändaren "hem" till Växjö igen och tar SM-guld med Lakers
Gjorde Saviano poäng?

Gjorde Saviano poäng?
Last edited by Supporter on 23 August 2007, 18:16, edited 2 times in total.
-
- Forumterrorist
På Swehockey är han det http://stats.swehockey.se/online/40/900 ... efault.htm
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
-
- c/o LL´s Forum
Alltså, ser man på Frölundas laguppställning så kan man ju räkna ut med lilltån att han inte kommer att få det lätt att ta en ordinarie plats. Däremot om Frölunda blivit av med en del bra spelare inför säsongen, så hade kanske klubben trott mer på Bois och låtit honom få spela på sin forwardsposition..
Låter helt sjukt att han ska spela back
Inte skrev de väl det i kontraktet.? 
Låter helt sjukt att han ska spela back

- -machiavelli-
- Forumamatör
INTE back
Lineupen på Swehockey fungerar inte på det sättet som ni tycks tro.. Om man skall vara helt ärlig så står det ju aldrig några positioner på spelarna på lineupen på swehockey...det är ju bara den tolkningen vi gör eftersom det "alltid har sett ut så". Johan är ju 13:e forward precis som Philip Larsen är 7:e back...för att de ska komma med på lineupen måste de ju sättas in någonstans..
Om ni tittar på HV:s lineup så står ju Simon Önerud "på backplats" i fjärdefemman och han är ju definitivt 13:e forward hos oss..inte back =)
Så ingen ko på isen gällande Johan Andersson och en eventuell omskolning till back
/my 2 cents
Om ni tittar på HV:s lineup så står ju Simon Önerud "på backplats" i fjärdefemman och han är ju definitivt 13:e forward hos oss..inte back =)
Så ingen ko på isen gällande Johan Andersson och en eventuell omskolning till back

/my 2 cents
Tagit detta från DS blogg i SMP :
Däremot är jag övertygad om att Johan Andersson blir en flipp. Till en början kanske utlånad till Borås
Låter knäppt att han skulle bli utlånad till borås !!??
så att vi får möta han .....
Sa inte Johan själv det "att blir det tal om någon utlåning skulle det vara till Växjö ??!
Däremot är jag övertygad om att Johan Andersson blir en flipp. Till en början kanske utlånad till Borås
Låter knäppt att han skulle bli utlånad till borås !!??
så att vi får möta han .....
Sa inte Johan själv det "att blir det tal om någon utlåning skulle det vara till Växjö ??!
Lakej#4
Johan har sagt att om han ska bli utlånad så vill han komma till Lakers.
Men är det bara för enstaka match så är det ju lite smidigare om han spelar med Borås som ligger max 45 minuter bort från Göteborg.
Eller om Frölunda säger: du ska spela med Borås. Då har nog inte Bois så mkt att säga till om.
Hoppas att han inte spelar med Borås nästa fredag bara.
Men är det bara för enstaka match så är det ju lite smidigare om han spelar med Borås som ligger max 45 minuter bort från Göteborg.
Eller om Frölunda säger: du ska spela med Borås. Då har nog inte Bois så mkt att säga till om.
Hoppas att han inte spelar med Borås nästa fredag bara.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]