SKÄMMES TA MEJ F..

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hockeyfrälst
Forumamatör

SKÄMMES TA MEJ F..

Post by Hockeyfrälst »

Nu har jag suttit i 121,21 minuter (ja, jag gick hem när Tråkfors gjorde 2-3 målet.(vilket jag av ren princip aldrig gör annars)) och bevittnat den mest sorgliga och största ursäkt för hockey jag någonsin sett.

Tafatt, viljelöst. Den av initiativ och intensitetpräglade hockeyn som VLH stod för i början av säsongen är som bortblåst.

Ransaka nu er själva, ge er ut på banan i fortsättningen för att vinna, inte undvika förlora. Det ger väl inget att jaga syndabockar ( även om de inte är särskillt svåra att hitta just nu)? I fortsättningen vill jag att ni skall agera inte reagera.

Jag är medveten om att jag bara skriver när det är något negativt. Men det vore orättvist mot frugan om hon skulle behöva ta emot alla demoner som samlas i en efter ett par sådana här platt matcher. Hon är ju inte ens intresserad av hockey.
Hockey sedan -90
Camel

Post by Camel »

Men vad hade du förväntat dig. Brandon Nolan, Jarno Pikarainen och Steve Saviano borta?? Hela laget har ju rasat medan den heltidsanställda sportchefen bara sitter och flinar och rullar tummarna. Man måste ju hitta den RÄTTA??!! Laget består av en massa brunkare och när hjalmarsson igen är lagets bästa spelare så är det ju beklagligt. Jacobsson?? Torsten?? Paukkanen?? Ström?? Heino?? FATTAR INTE LAKERS ATT MAN MÅSTE VÄRVA EN TILL TVÅ MÅLGÖRARE?? Detta är ju för FAN en PARODI att titta på. Ni ska ju veta vad det surrades bland sponsorerna ikväll det var inga glada miner!!!!!!!!!!!!!!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Camel... Byt lag om du inte är nöjd... Allt är ju fel enligt dig.
Last edited by Per_växjö on 6 December 2006, 22:30, edited 1 time in total.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Camel välkommen igen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Camel, vad sponsrar du med egentligen????
Stark senap till korven eller???????
Snart nära dig...en ny hall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

De sponsorer jag snackade med efter matchen surrade inte .
Drick lite vatten det ska vara bra för kameler.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Hockeyfrälst
Forumamatör

Post by Hockeyfrälst »

[quote="Camel"] Laget består av en massa brunkare

Jacobsson, Weinis, Ström och Heino, mkt kan man kalla dem, men inte brunkare i alla fall.
Vad de skulle behöva göra är kanske in och jobba som brunkare gör. Weinstock då undantagen. Han är en av dem som försöker ( efter en tung inledning på säsongen för hans del) göra något konstruktivt med pucken just nu.

Det måste också kännas orättvist för Rosén att spela med Thellan( inget ont om honom, men målskytt är han inte) efter vad han visar i match efter match...
Last edited by Hockeyfrälst on 6 December 2006, 22:48, edited 1 time in total.
Hockey sedan -90
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Finns ingen spelare som kan få ett Lag att undvika svackor (se Peter Forsberg i Philly).

Konsten är att ta sig ur dessa med hjälp av de verktyg man har i Lådan.
In Hinkum Veritas
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Tycker vi kan skippa allt snack från Camel, han har förmodligen noll koll på läget. Sponsorerna vet han säkert ytterst lite om också. Alla lag har svackor, det vet sponsorerna också, för de kan tänka som de flesta av oss andra också kan, de flesta av oss!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror inte att det är/blir några problem med sposorer, bara för att resultaten uteblir, inget lag spelar i en formtopp en hel säsong. Däremot kan det blir ett publiktapp nu på fredag, eftersom matchen också går på teve och det är lätt att välja att sitta hemma och äta lite gott och kolla som man vill på hockeyn. Det gäller dock inte mig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Gäller inte för mig heller, men visst kan det bli så. Tror det kommer max 2000 på fredag, men vi ska vinna då. Nu är det dags att Lakers blir hemmastarka, med denna publik bör det inte finnas något annat.
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

alfax wrote:De sponsorer jag snackade med efter matchen surrade inte .
Drick lite vatten det ska vara bra för kameler.
HAHAH :D Härligt Alfax :)
Angel Islet Army
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Verkar som denne Camel har ett horn eller två i sidan till Evertsson av någon outgrundlig anledning. Vore intressant att få läsa vilka/vilken sponsor denne representerar. Vore jätteintresant att sedan fråga sponsorn om Camels inlägg är sponsorns "röst" och således sponsorns uppfattning! Det är ju kul med alla konstruktiva inlägg denne gjort sakliga och bra :lol: Lakers håller ännu så länge målsättningen och jag tror nog det går som planerat till slut. Är det någon som tror att Lakers ska gå obesegrat genom Hockeyallsvenskan bör man nog fundera över sannolikhetslära!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Camel

Post by Camel »

Okej jag ser att det är många som hånar mig många som håller med varandra, fine jag köper det inga problem. Men fattar ni inte att vi håller på att ramla ihop eftersom att vi inte har spelare så det räcker?? denna alfaks pratar om att han pratat med sponsorer, vad bra då men netto eller dalbohallen tror jag inte pyntar in några stora pengar!! Publiken tröttnar, sponsorerna tröttnar värvas det inte 1 eller helst 2 spelar som kan gör amål så kommer vi falla som ett korthus. Sportchef hos lakers måste vara världens bästa jobb, göra så lite som möjligt och själv dra in HELTIDSLÖNEN!!!!!!! När ska han hitta den RÄTTA?????
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Nu var det mer konstruktivt bravo! Frågan är om man ska värva nya spelare för Pikkarainen och Saviano? Hur snart är dessa tillbaka? Nolan är ersatt med Hirvonen helt okej spelare enligt mig. Hur många så rutinerade spelare som jag antar du talar om är redo att komma till Lakers och i så fall lämna igen när de skadade spelarna är friska? Hur lång tid rör det sig om? Saviano har kastat gipset och specialtränas. Pikkarainen vet ja ginte hur det går med. Men Hjalmarsson fixar hans roll helt okej enligt vad man kan läsa sig till. Situationen är givetvis inte optimal men kanske blir den det inom överskådlig tid. Sitter Evertsson bara och lyfter lön? Vem gör has job då. Daniel Ström, VIlle Hirvonen och frölunda lånet har tillkommit till truppen. Bäärna och Nolan har lämmnat av olika anledningar!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Camel wrote:Okej jag ser att det är många som hånar mig många som håller med varandra, fine jag köper det inga problem. Men fattar ni inte att vi håller på att ramla ihop eftersom att vi inte har spelare så det räcker?? denna alfaks pratar om att han pratat med sponsorer, vad bra då men netto eller dalbohallen tror jag inte pyntar in några stora pengar!! Publiken tröttnar, sponsorerna tröttnar värvas det inte 1 eller helst 2 spelar som kan gör amål så kommer vi falla som ett korthus. Sportchef hos lakers måste vara världens bästa jobb, göra så lite som möjligt och själv dra in HELTIDSLÖNEN!!!!!!! När ska han hitta den RÄTTA?????
Frågan är vad du tänker med Kamelen??
Sejjer som jag har sagt innan..
Lakers sattsar inte inför denna säsongen, INTE PÅ ATT GÅ UPP TILL ELITSERIEN ! målet är satt till år 2010 ! då ska vi vara bland topplagen !!
det är inte mening att vi ska köpa spelare hit och dit... Låna, visst men det kostar pengar och är inte bra för klubben och laget isig... förmycket spelare under en och samma säsong går inte !!!
jag tycker att Lakers klarar sig mycket bra i nuläget med det laget som dom har... dom vet att dom kan men får inte till det bara... DET KOMMER !
betreffande Herr Sportchef så tror jag att han gör ALLT och lite därtill för att täppa igen luckorna !!!
men varför teppa igen en lucka som snart fylls igen ( Steve )
den platsen som ska fyllas igen med en klass spelare är i så fall Nollans plats i laget... och jag tror att det kanske kan komma en fin julklapp i år !
vi ska också veta om att det är mitt uppe i en säsong och det är fan inte lätt att ragga klasspelare i nuläget !!!!
Kamelen sluta med ditt klagande, sluta snacka skit, lägg energin på laget istället, lägg energin på att hjälpa laget till nya segrar istället för att bara klaga !!!!!!!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Dragkampslakej wrote:Nu var det mer konstruktivt bravo! Frågan är om man ska värva nya spelare för Pikkarainen och Saviano? Hur snart är dessa tillbaka? Nolan är ersatt med Hirvonen helt okej spelare enligt mig. Hur många så rutinerade spelare som jag antar du talar om är redo att komma till Lakers och i så fall lämna igen när de skadade spelarna är friska? Hur lång tid rör det sig om? Saviano har kastat gipset och specialtränas. Pikkarainen vet ja ginte hur det går med. Men Hjalmarsson fixar hans roll helt okej enligt vad man kan läsa sig till. Situationen är givetvis inte optimal men kanske blir den det inom överskådlig tid. Sitter Evertsson bara och lyfter lön? Vem gör has job då. Daniel Ström, VIlle Hirvonen och frölunda lånet har tillkommit till truppen. Bäärna och Nolan har lämmnat av olika anledningar!
instämmer till fullo Förlusterna på bäärna och nolan har lakers isig inget att göra med... det är deras egna beslut och jag är inte direkt lessen över att Nolan lämnade... bäärna där emot fick som sagt lite för lite istid...
Jarno kommer inte att komma tillbaka denna säsongen... han ska operaras... men jag tycker att hjalmarsson tepper igen den platsen på ett ypperligt sätt !!! när hjalmarsson är trött har vi Thelin kvar så där behövs det inte teppas igen..
på Nolans plats har vi Hirvonen
och när stickan kommer tillbaka så är laget komplett igen !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Man värvar inte för Sponsorerna Camelen, din frustration kan till VISS del förstås, MEN med din Daytrader stil skulle Lakers gå i KK samtidigt som Lagbygget skulle gå till botten med man och allt.

Is i magen, vi håller än så länge den nivå man kan begära sett till 24 omgångar, spelet kunde just nu vara bättre och förändringar bör göras inom Laget, OM det ser likadant ut vid nyår så krävs krafttag.
In Hinkum Veritas
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

snälla, FÖRSÖK vara lite sakliga! skippa personliga påhopp! /buck
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Camel

Post by Camel »

Steve Saviano kommer tillbaka OM FEM VECKOR!!!!! och det behövs 1 kanske 2 ersättare! DET MÅSTE VÄRVAS!!!!!!!!!!!!!!1 Tänk er Ström paukkanens karjalainens heino jacobsson deras lön, vad får vi för det!!! FÖR VAD?? Värvas det inte 2rutinerade forwards så kan vi glömma lapp på luckan och hysteri i fortsättningen!!!! vi splelar just nu enkla och torskar!! Nått är fel men ingen agerar!!!!!!!!!!!!!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag måste bara få fråga:

Vad är det som gör att du tror att Evertsson bara sitter o knaprar PEZ uppe på kansliet om dagarna?

För att det inte panikvärvas vilken föredetting som helst?

Hellre ta ett gäng förluster NU och ha en jävligt bra trupp efter jul än att ha en halvtaskig trupp och dåligt med pengar när det drar ihop sej till playoff!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Camel

Post by Camel »

Men fattar du inte att spelare som värvas NU även kan användas fullt ut i playoff och kanske kval?? Nu tappar vi ju intresse, boost, jävlaranamma det behövs en nytändning!!!!!! Då är det väl bättre att man tar in spelaren nu så han lär sig grejjerna än att ta hit honom som en nolla när det väl gäller. Pengamässigt så är det ingen skillnad jag lovar. För fan pengarna finns ju!!!!! PINSAMT!!! Huddinge-Björklöven 2-8 så går det när topplagen möter bottenlagen och när man har en given och dyr förstamålvakt i målet och när forwards gör vad man kan förvänta sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Camel:du nämner Netto och dalbohallen inte sponsrar in några stora pengar det vet jag inte.Men sponsorer som MAXI och CITYGROSS gör det vet jag och dem har jag kontakt med och de surrade inte igår kväll om någon indragning av sponsormedel.
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Kan förstå Camelen frustration till viss del.

Vi har lite tunt med folk i laget och har varit tvungna att köra med 3 femmor i princip sedan "Stig" skadade sig.
Detta sliter på de grabbarna. Inte på en match, ej heller på två men när man tvingas göra det vecka in och vecka ut så kostar det. Detta kan komma att märkas även vid ett eventuellt kval spel senare.
När det gäller Evertsson så tror jag nog att han gör vad han kan för att "hitta" spelare. Vilket inte är lätt mitt i en pågående säsong. För vilka spelare blir lediga då? Jo oftast de som inte är tillräckligt bra eller har gjort något djävulskap. Fast ingen regel utan undantag.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag försökte för ett antal veckor sedan säga att det inte håller med att gå på för kort med gubbar, nu kanske det är så. Men hur som helst så tror jag att det är eller kommer att presenteras en till två nya spelare inom de närmaste dagarna. Vad jag förstår så är det på gång och bra är väl det!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Camel wrote: Huddinge-Björklöven 2-8 så går det när topplagen möter bottenlagen och när man har en given och dyr förstamålvakt i målet och när forwards gör vad man kan förvänta sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
växjö lakers - sundsvall 7 - 2
Växjö Lakers - huddinge2 - 2

Västerås leksand 5 - 3
västerås - lakers 2 - 5
sundsvall - västerås 5 - 0

alla lag kan vinna mot alla i årets upplaga av allsvenskan
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Urk, vilken tråkig tråd.....
Sluta gnäll och se till att hjälpa laget till seger istället....

Vad göra då frågar ngn???
Panta flaskor, så skramlar vi till en ny spelare :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Efter att pratat med en av de stora sponsorena idag för att inte säga den största .och förklarat vad Camelen skriver på detta forum , så fick han ett hjärtligt skratt, det är inte för att vi inte ligger på 3: plats idag de gått in med pengar ,utan för de tror på LAKERS i framtiden med det koncept De fått och det är vi ska till play off iår och framåt 2011 ska vi ha ett lag som slåss om elitserieplats.
Drömma andra drömmar ,det kan de göra som inte tror på ett framtidsprojekt .
Så fortsätt Du att prata med dina surrande sponsorer Camel ,vi som ser framtiden vi bara hånler åt Dej.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Om man i tid och otid tar in nya spelare så fort någon råkar underprestera vill till slut ingen spela i Lakers. Ge grabbarna lite arbetsro! Så det blev förlust mot Huddinge och Bofors och Lakres spelade inte bra dessa matcher! Vilka lag är det i så fall aceptabelt att förlora mot utan att byta ut spelare? Visst sliter det i längden att gå på kort manskap men hellre det ett tag för att sen hitta rätt spelare än någon tokvärvning nu. Förlorar publik? Den publiken kommer tillbaka så fort Lakers vinner en match. För den publiken spelar det ingen roll vem som står på isen så länge laget vinner. Camel skrev ingenting om de fina resultaten i början inget berömm när lagt spelade suverän hockey och inte ett inlägg om hur nöjd man ska vara när lakers spöade Löven hemma inför tv-publiken. Ska man ge ris ska man kunna ge ros också!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag gillar inte heller Messias-mentaliteten som uppvisas från olika håll. Jag tror inte ett dyft på att det skall värvas in en frälsare så fort det går tungt. Chief Evertsson skall inte bara arbeta kortsiktigt, utan i lika hög grad tänka på den sportsliga utvecklingen på lång sikt. Hellre rätt än snabbt.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det är inte förlusterna som oroar utan sättet dom förlorats på (räknar faktiskt 2-2 mot Huddinge som torsk). Har inte haft (miss)nöjet att se dom... och ska förmodligen inte klaga för det. Men lästa beskrivningar som långsamt passningsspel... felpass i drivor... tempolös skridskoåkning... dåliga PP... tveksamheter i försvarsspelet... signalerar klockrent dåliga självförtroenden dvs formsvacka. Det är faktiskt mot lag som ligger efter Lakers som vinsterna MÅSTE tas... så se till att komma tillbaks i form!!!

Matcherna mot Hammarby och Västerås har inte heller vunnits genom skönspel utan med blod, svett och de sista förbrukade krafterna. Vilka verkar ganska slut nu. Krampen och frustrationen syns tydligt från läktaren. Konsekvensen av tunga och långsamma ben stavas utvisningar. Och dom är alldeles för många just nu.

Vill inte spekulera i hur det gått om skadade spelare varit friska... dom är ju bara två och dom friska var ju rätt hyfsade innan det hände så...

Ska bli intressant att se hur det går när två lag med diametralt olika självförtroenden möts på fred... ett plågat och jagat Lakers mot ett hungrigt och piggt Nyköping. En opartisk TV-tittare sätter nog sina slantar på Nyköping. Det är skillnad att vara jagad om man är mentalt stark... får hoppas det inte blir en "skidåkar-Brink-in-i-väggen-genomklappning". Men visst fan luktar det mjölksyra...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Bättre med heta diskussioner, även om det är lite väl svart och vitt, än att ingen bryr sig utan bara nickar med.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Med anledning om dessa disskutioner om hur sponsorer tänker, så tänker jag skriva lite om hur vi/vårat företaget som sponsor till Lakers tänker...

Nr 1, klubbens visioner är att i första hand se till att ha en fungerande barn/junior verksamhet.

Nr 2 klara play off plats till årets A-lag

Att misslyckas till dessa mål är ok för oss som sponsor så länge värde gruderna för barn/ungdom lever vidare och upprätthålles i god anda och sed.
Som sponsor tycker jag att det är viktïgt att sportchefen Evertsson inte dribblar bort pengar i panik köp i spelare som inte uppfyller kraven i Lakers anda, som det i tidigare vissa fall gjorts innan sportchef tillträdes.

Innan tycker jag det, har varit lite si så där med det, fast sen Evertson kommit till sin roll, så tycker jag att vi som sponsorer har fått mer valuta för våra pengar när det gäller A-lag och ungdom.

Har ett stort förtroende just nu när det gäller Lakers och viktigt att poängtera är att jag tidigare varit väldigt kritisk i vissa fall hur saker och ting har sköts tidigare i lakers regi, så att jag är partisk i målet är fel för er som inte håller med, för tro mig,,,jag har framfört kritiska åsikter tidigare.

Till Camel och övriga kritiker, ja jag ser också gärna ett nytt tillskott(spelare) i laget Lakers, men inte till vilket pris som helst el till vilken risk som helst, som sponsor måste man helt enkelt lita på att Lakers fixar detta på grund av de målsättningar, och värden som ligger i klubbens strategier som finns från styrelsen. Att man som sponsor håller fast på saker man tror på vid avtalets tecknande och inte ser saker och ting på kort sikt, utan på avtalet tecknad tid, och framtid.

Och jag tycker att Evertsson har gjort ett bra jobb än så länge, och det är viktigt att vi sluter upp och hjälper laget och organisationen Lakers och dess fantastiska klack.....

Mvh jöjje
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Fungerande barn/juniorverksamhet?? Är ju på intet sätt klubbens fel utan kommunens men faktum kvarstår att våra ugdomslag tränar 50 minuter i veckan ibland mer när de får istid i Rydaholm eller Lenhovda eller.... De skall varje helg möta lag som har 3-4 ispass i veckan. Så länge vi har en issituation med en ishall bör man kanske överväga att bara köra varannan årskull. Lakers kommer aldrig att vara någon plantskola med nuvarande ishall. Uterinken är INTE lösningen som Lakers behövde. Inte ens under normalår så är den igång förrän efter serierna har börjat. Regnar det och snöar det sedan blir det inga bra träningar. Tyvärr några egna produkter i A-laget lär vi inte få se många av. Är det en riktig talang så brukar den också vara bra i fler idrotter. Hur får man den att välja hockey i 14 års åldern med en träning i veckan? Arenastaden är flera år bort så någon snar förändring är väl inte i sikte. Jag tror ju inte de extra isytorna kommer att vara det som står färdigt först. Ursäkta att jag glidit från ämnet men kunde inte låta bli. Jag blir så förbannad varje gång jag går förbi uterinken/poolen och vet att det finns så många ungar som inget hellre vill än att spela hockey. Kommunen har lagt x miljoner men man bryr sig inte om att titta på utnyttjande per satsad krona. Man är nöjd med att kunna säga att den finns och vi har tagit vårt ansvar. Att poolen knappt används bryr man sig inte om - snacka om dålig investering. De borde gå en kurs i investering och utnyttjadegrad.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nille, skriv detta till kommunpolitikerna.
Tills Arenastaden blir verklighet, ja jag tror den blir det, så får en OMBYGGD uterink fungera som konstgjord andning för ungdomsverksamheten. Resultatmässigt har de flesta u-lagen närmat sig övriga av tradition framgångsrika klubbar med stormsteg - den bredd Lakers har kan få klubbar i landet matcha. Ur bredden kommer spets, var så säkra.
Detta appropå hur sponsorer tänker altså :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Post Reply