Har tidigare jobbat 8 år på Mcd och måste försvara dem lite. Jag garanterar er att det är den "finaste snabbmaten" man kan hitta. De har den bästa kvallitén och är extremt noggranna med renligheten. Vet det då jag varit "backstage" på flera andra restaurangen och gatukök. Vågar inte berätta vad jag sett!!!
Att man sen skulle bli fet av maten kan jag inte heller riktigt hålla med. Åt där i stort set varje dag under 8 år, tränar inte och är verkligen ingen "salladsmänniska". Mina blod och levervärden är perfekta och jag är inte överviktig.
Dessutom är det en perfekt arbetsplats för ungdomar att jobba på innan de ger sig ut i arbetslivet. En person som jobbat på Mcd är väldigt eftertraktad hos många olika arbetsgivare.
Ronald McDonald barnfond är en annan bra sak. Utan den hade man aldrig kunnat bygga Ronald husen. Familjer med långtidssjuka barn får bo i ett hus tillsammans med andra familjer vars barn är sjuka. Som ett kollektiv ungefär. Tanken är att barnet ska få en så normal uppväxt som möjligt och ha sina nära och kära vid sin sida. På andra sjukhus finns det ingen plats för familjen. De får då oftast bo på ett hotell i närheten (som är svindyrt) medan barnet vistas på sjukhuset.
Skulle kunna skriva en hel bok om McDonald´s, men jag låter bli.
Är väl medveten om att smaken är som baken... delad. Tur är väl det!!!
Men det ÄR faktiskt ett riktigt bra företag.