Harmoni och lagkänsla.
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Harmoni och lagkänsla.
Jag satt och lyssnade på P4 "tre mot fem", det handlade om Lakers och vad de tror om kommande säsong. Betoningen låg på en helt ny tränarfilosofi, nämligen så bygger Kempes syn på hur hockey ska ledas, nämligen genom harmoni och lagkänsla. Det finns ingen tanke alls mot den filosofi som funnits under de senaste åren då ett gammaldags Sovjetiskt armetänkande präglade hur hockeyn ska ledas.
Det är en fröjd för mig att höra vad Kempes ledarstil bygger på, riktigt härligt att höra. Oj, vad glad jag är att denna destruktiva ledarstil är borta för alltid.
Förövrigt så trodde de att lakers kommer att finnas med bland de sju främsta lagen och det hölls inte som omöjligt att de kan vara och kriga om den hedervärda tredje platsen. Torsten Yngvesson sa också att till skillnad från förra åren så är självkänslan mycket god efter 10 vinster och en oavgjord. Det känns bra och stämningen är mycket god i truppen
Det är en fröjd för mig att höra vad Kempes ledarstil bygger på, riktigt härligt att höra. Oj, vad glad jag är att denna destruktiva ledarstil är borta för alltid.
Förövrigt så trodde de att lakers kommer att finnas med bland de sju främsta lagen och det hölls inte som omöjligt att de kan vara och kriga om den hedervärda tredje platsen. Torsten Yngvesson sa också att till skillnad från förra åren så är självkänslan mycket god efter 10 vinster och en oavgjord. Det känns bra och stämningen är mycket god i truppen
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag är djupt imponerad över hur ihärdigt du motarbetat, och fortfarande motarbetar, coach Fagervall. Du försitter inte ett enda tillfälle.
Vad det gäller ledarskapet så är jag övertygad om att ett situationsanpassat förhållningssätt är bäst. Fagervall var med om att ta tuffa beslut som var högst kontroversiella. Inte minst de som gällde truppens sammansättning. Inget annat har framkommit än att styrelsen stod bakom de besluten. Samma styrelse som tillsatt coach Kempe. Kan det, på ett pyttelitet sätt, vara så att "det sovjetiska armétänkandet" har bidragit till att coach Kempe nu kan utöva sitt harmoniska ledarskap med stark lagkänsla med ett lyckat resultat?
Vad det gäller ledarskapet så är jag övertygad om att ett situationsanpassat förhållningssätt är bäst. Fagervall var med om att ta tuffa beslut som var högst kontroversiella. Inte minst de som gällde truppens sammansättning. Inget annat har framkommit än att styrelsen stod bakom de besluten. Samma styrelse som tillsatt coach Kempe. Kan det, på ett pyttelitet sätt, vara så att "det sovjetiska armétänkandet" har bidragit till att coach Kempe nu kan utöva sitt harmoniska ledarskap med stark lagkänsla med ett lyckat resultat?
http://www.sr.se/cgi-bin/kronoberg/spor ... kel=551329
Går ner på sidan till Reportage där under har ni "Växjö Lakers-Harmoni och ny filosofi" klicka på den
Går ner på sidan till Reportage där under har ni "Växjö Lakers-Harmoni och ny filosofi" klicka på den
Jag har legat lågt med förra årets tränare, men kunde inte låta bli när jag fick en så fin passning genom radion.
På din undran, tror jag inte att hans filosofi bidragit till att Kempe nu kan utöva sitt harmoniska ledarskap med stark lagkänsla och med ett lyckat resultat, det är för mycket nya spelare i laget för att det ska finnas präglat så pass.
Sedan är det som jag sa innan, så himla roligt när just de ord som jag sagt så mycket tidigare, harmoni och lagkänsla lyfts fram, samt ett ledarskap med avsaknad av gap och skrik. Faktum är att det är precis vad jag tyckt i hela mitt vuxna liv, så det är väl bra att jag känner mig mycket, mycket nöjd för en gångs skull.
Man ser också att Markusson i sin nya roll får mycket mer ut på isen i år, mor i fjol. Jag tror att Kempe fått fram rollfördelningen på ett perfekt sätt.

På din undran, tror jag inte att hans filosofi bidragit till att Kempe nu kan utöva sitt harmoniska ledarskap med stark lagkänsla och med ett lyckat resultat, det är för mycket nya spelare i laget för att det ska finnas präglat så pass.
Sedan är det som jag sa innan, så himla roligt när just de ord som jag sagt så mycket tidigare, harmoni och lagkänsla lyfts fram, samt ett ledarskap med avsaknad av gap och skrik. Faktum är att det är precis vad jag tyckt i hela mitt vuxna liv, så det är väl bra att jag känner mig mycket, mycket nöjd för en gångs skull.
Man ser också att Markusson i sin nya roll får mycket mer ut på isen i år, mor i fjol. Jag tror att Kempe fått fram rollfördelningen på ett perfekt sätt.
Jag tror verkligen inte att Major Fagervall har med den goda harmonin som råder i Växjö Lakers vid dags datum att göra, sannerligen inte. Möjligen pga att han lämnat laget isf. Det är ju elva nya spelare som anslutit till truppen. Ta som exempel Johan Markusson, han har ju blommat ut å det grövsta i Kempes regi. När Majoren stod i båset och gapade som en stridspitt och skällde ut Markusson utav bara helvete efter förlustmatchen i Oskarshamn, varpå det sedan blev straffkommendering runt ishallen, inte fan har väl Markusson, eller någon annan i laget, någon respekt för en sådan tränare. Markusson blev dessutom flera klasser sämre på isen tack vare detta. Det är ju bara att lyssna på Kapten Thorrsten när han beskriver Major Fagervalls ledarstil, han kan ju knappt hålla sig för skratt.
/T5!!
Det bästa som kunde hända Växjö Lakers var att Major Fagervall lämnade, det gjorde han - och FAN vad det känns gütt!...det finns ju olika sätt att få respekt på. Tomas har ju inte den ledrarstilen att han gapar och skriker så mycket. Han får istället respekt för att han har ett enormt kunnande...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jag tror fortfarande att VLH hade stått sämre rustat idag om inte vissa problem åtgärdats. Det finns skäl till att Björklöven kontrakterat Fagervall trots att den förra tränaren gjorde succé med ett inspirerat och harmoniskt ledarskap. Styrelsen där verkar tycka att det krävdes en förändring. Orsaken är givetvis att det behövs olika typer av ledarskap beroende på vad organisationen behöver.
Missförstå mig inte. Coach Kempe är säkert rätt person för jobbet just nu. Nästa tränare kanske heter Jursinov eller Jortikka, om det är vad som behövs (och plånboken tillåter).
Missförstå mig inte. Coach Kempe är säkert rätt person för jobbet just nu. Nästa tränare kanske heter Jursinov eller Jortikka, om det är vad som behövs (och plånboken tillåter).
Det där med att ta referenser är ju inte en helt lätt grej. Lite svårt för Björklöven att vända sig till Lakers och fråga... och OM dom skulle gjort det och Lakers ville bli av med Fagervall, inte fan hade dom gett honom usla vitsord då. Tränarna får säkert sina jobb på hur laget dom fn arbetar med presterar, tills dom nått en viss position och hamnar i "den slutna cirkeln"... då dom får jobben på sitt namn och gamla meriter.
Undrar stilla hur mkt förnyelse dom gamla uvarna levererar till svensk hockey? Menar inte att man ska förkasta den gamla beprövade kunskapen, men hockeyn utvecklas och frågan är om tränarna gör det i samma utsträckning alla gånger?
Undrar stilla hur mkt förnyelse dom gamla uvarna levererar till svensk hockey? Menar inte att man ska förkasta den gamla beprövade kunskapen, men hockeyn utvecklas och frågan är om tränarna gör det i samma utsträckning alla gånger?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Ja, Fagervall i IKO var ju en frälsare till att börja med så att kasta den dyngan på honom är hårt. Må vara hänt att hans ledarstill fungerar bättre i vissa miljöer än andra och detsamma gäller nog er Kempe. Hade en ideologi varit den vinnande hade alla tränare följt den, men verkligheten är inte så, den ultimata ideologin är olika från lag till lag.
Ibland är en gosebjörn bra och ibland behövs en armésoldat. Undra vilket som är rätt för våra lag idag? Förmodligen ingen av oss som vet, ännu....
Ibland är en gosebjörn bra och ibland behövs en armésoldat. Undra vilket som är rätt för våra lag idag? Förmodligen ingen av oss som vet, ännu....
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Vad som är rätt eller fel tränare?Kan man diskutera i oändlighet.
Skit i det som varit å titta framåt...nu har vi Kempe,han passar vissa å vissa inte...Men gör han så att det går bra för laget så älskar vi honom alla.
Skulle allt skita sig så är han ju inte så bra,då blir det liv i luckan,lol
Nä ja tror på laget å Kempe,trodde visserligen på laget å Fagerwall me!
Skit i det som varit å titta framåt...nu har vi Kempe,han passar vissa å vissa inte...Men gör han så att det går bra för laget så älskar vi honom alla.
Skulle allt skita sig så är han ju inte så bra,då blir det liv i luckan,lol
Nä ja tror på laget å Kempe,trodde visserligen på laget å Fagerwall me!
Dock vill jag framhäva att Kempe verkar få spelarna att tycka hockey är riktigt roligt! Det om något måste ju vara viktigt. Självklart tillsammans med disciplin, lagkänsla och harmoni! Att det är kul att vara på isen ger ju en rolig hockey, och kan de sen omsätta allt i segrar så kommer det vara som ett självgående lok!! 

Goddamnit!!!
-
- Inaktiverad användare
Instämmer med Räven till 100%, Fagervall var en (Vi ifrågasätter gärna metoder, påståenden, mm, men inte personer som sådana! / buck)(med stora H.NYGREN komplex).
Det finns de med insyn som säger att hans så kallade dröjsmål med sitt beslut berodde på avancerad maskhållning, Lakers ville bli av med honom(med hans ledarstil blev som bekant lönekontot övertrasserat) men båda parter höll masken för att inte Beljavski skulle få reda på att han skulle få gå, med Fagervall som ersättare, förklarar delvis Lakers minst sagt klena resultat på slutet. Lakers hade tröttnat på buttra molnet tillsammans med spelarna, inte ens de han värvat ville ha honom kvar.
Tycker det märks på två killar som spelar med Pikkarinen.
Vore väldigt kul att höra Shjon´s uppfattning om Major Fagervall, han skrattar förmodligen fortfarande, kom till Lakers när mysgubben Lindgren styrde skutan, som var känd från NHL. Nästa säsong när Shjon kom stod Majoren i båset med biceps som bänkade 170kg, en viss skillnad.
RUGGIGT intressant möte hemma mot Björklöven.
Det finns de med insyn som säger att hans så kallade dröjsmål med sitt beslut berodde på avancerad maskhållning, Lakers ville bli av med honom(med hans ledarstil blev som bekant lönekontot övertrasserat) men båda parter höll masken för att inte Beljavski skulle få reda på att han skulle få gå, med Fagervall som ersättare, förklarar delvis Lakers minst sagt klena resultat på slutet. Lakers hade tröttnat på buttra molnet tillsammans med spelarna, inte ens de han värvat ville ha honom kvar.
Tycker det märks på två killar som spelar med Pikkarinen.
Vore väldigt kul att höra Shjon´s uppfattning om Major Fagervall, han skrattar förmodligen fortfarande, kom till Lakers när mysgubben Lindgren styrde skutan, som var känd från NHL. Nästa säsong när Shjon kom stod Majoren i båset med biceps som bänkade 170kg, en viss skillnad.
RUGGIGT intressant möte hemma mot Björklöven.
In Hinkum Veritas
Vem var det som fick ta skitjobbet att rensa ut "skiten" i laget???
Mycket bra av Jocke att våga ta tag i det!!
När Jocke kom hit var det fan kaos i hela organisationen, nu verkar det fan så mycket bättre.
Synd att Shjon fick mysa så mycket 2:a säsongen... och vad fan har Fagervalls utseende med saken att göra
Mycket bra av Jocke att våga ta tag i det!!
När Jocke kom hit var det fan kaos i hela organisationen, nu verkar det fan så mycket bättre.
Synd att Shjon fick mysa så mycket 2:a säsongen... och vad fan har Fagervalls utseende med saken att göra

Last edited by Putte#24 on 23 September 2006, 12:38, edited 1 time in total.
Vill bara återigen belysa att Fagervall tog er smålandskollega till superallsvenskan med ett lag som absolut inte var givet att nå dit. Det låter fint, och vem kan tro att en gosebjörnslinje skall stöta sig med någon, nej den är nog smärtfri. Men för att få ut max av 20 testosteronstinna 20-30 åringar kan det säkerligen behövas någon som ger direktiv och visar jävla anamma. Återigen, hade en tränarideologi varit den vinnande hade sveriges hela tränarstab utövat den men verkligheten är inte så! Säger inte att Kämpe inte kan ta er till superallsvenskan, till detta laget kanske han passar men i vissa lag bhövs en Fagervall, så det är inte tränaren det är fel på, utan att de inte passar ihop.
Fagervall vet hur man tar ett lag i allsvenskan vidare, Kämpe vet inte.
Så lägg ner dyngan ni kastar. Patetiskt att skylla på tränaren. Han har alltid haft sin ideologi, er sportchef dock, som stte sig ner vid rekryteringsarbetet visste (förhoppningsvis) vad han letade efter, det är där felet ligger, han rekryterade efter sina bedömningar av sitt lag fel ledartyp!
Fagervall vet hur man tar ett lag i allsvenskan vidare, Kämpe vet inte.
Så lägg ner dyngan ni kastar. Patetiskt att skylla på tränaren. Han har alltid haft sin ideologi, er sportchef dock, som stte sig ner vid rekryteringsarbetet visste (förhoppningsvis) vad han letade efter, det är där felet ligger, han rekryterade efter sina bedömningar av sitt lag fel ledartyp!
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Men vilken tur för Majoren att han kommit till en klubb med tradition och historia. Vi får väl se hur kul Lövenspelarna tycker det är i vinter när det blir straffrundor runt hela Umeå...
/T5!!
Majorens bittra ordbajseri tar jag med en näve salt. Varför nämner han inte hur han la sig ner på marken och lipade när det återstod TIO omgångar av serien förra säsongen? Är det så man ska agera inom kunskapens och traditionens ramar? Oj, nämen, fick sportchefen lämna Löven, hmm, känns det igen, eller?Smålandsposten wrote:...jag har tidigare jobbat i klubbar med traditioner och historia. Nu är jag tillbaka i en sådan klubb där man märker att kunskapen finns, till skillnad från Växjö...
/T5!!

Last edited by C70T5 on 23 September 2006, 13:39, edited 1 time in total.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Fagervall butter? Täffade han några gånger när vi tränade med lakejerna på uterinken och han förklarade sin hockeyfilosofi och spelide på ett mycket bra och avslappnat sätt. Därmed inte sagt att det är fel att byta coach, tror mycket på Kempe/Custemo. Tycker Fagervall gjorde ett bra jobb när han ledde laget. Tror Kempe/Custemo också kommer göra ett bra jobb!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
WOW, ni har verkligen gjort ett tränarkap. Han kan till och med trolla med TIDEN!!!!Curtains wrote:Säger inte att Kämpe inte kan ta er till superallsvenskan,
Intressant att se att man inte behöver spelare i Växjö, med tanke på att det verkar vara Fagervall som förlorade matcherna åt er på slutet. Kanske förklaringen låg i att han var ensam mot åtminstone 10 motspelare eller var det så att det faktiskt var Växjö spelare, intelligenta och individuella människor, på isen som inte klarade av att vinna matcherna?
Naturligtvis spelarna som ska prestera och det gjorde dom inte efter torsken borta mot IKO... och sen gick det som det gick i resterande 7 omgångar. Alla gav upp inkl Fagervall.
Men det är historia... lagt till handlingarna... bortglömt... förträngt... slutsnackat!!!
Nu är det Kempes Kämpar som ska upp i rinken!!!
Men det är historia... lagt till handlingarna... bortglömt... förträngt... slutsnackat!!!
Nu är det Kempes Kämpar som ska upp i rinken!!!
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Kongo-Mygel, hur lät det när Waltin höll i trådarna i Röglebåset? Berodde det pinsamma debaklet på att alla spelarna i Rögle då var dumma i huvudet och förbannat ointelligenta? Ojojoj, vilka fantastiska omdömmen det sas om tränare Waltin då (flyttkartonger, hotelser och annan smäda) - har du glömt det? Eller var det som så att tränare Waltin's hockeytänk inte överensstämde med den hockeyn som spelarna ville lira, han passade helt enkelt inte in i klubben-/spelarnas hockeyideologi? Kom gärna med dina hockeyprofetior men var för fan saklig och håll dig till verkligheten. Ironi och sarkasm verkar annars vara ditt gebit, men det har nog de flesta märkt nu. Förresten, jävlar vilket tryck det är på Rögles forum, det är ju nästan så att man märker att hockeyallsvenskan börjar snart...Mygel wrote:Intressant att se att man inte behöver spelare i Växjö, med tanke på att det verkar vara Fagervall som förlorade matcherna åt er på slutet. Kanske förklaringen låg i att han var ensam mot åtminstone 10 motspelare eller var det så att det faktiskt var Växjö spelare, intelligenta och individuella människor, på isen som inte klarade av att vinna matcherna?
/T5!!

Waltin och Fagevalls taktik tror jag var ganska olika. Waltins taktik var hans fall. Med ett bättre spelarmaterial så hade kanske blivit bättre, men med den trupp vi hade så var det helt enkelt för svårt. Eftersom problemet var taktiken så kan man helt klart skylla på tränaren, speciellt när han vägrade och till slut inte klarade av att skapa en "normal" taktik.c70t5 wrote:Kongo-Mygel, hur lät det när Waltin höll i trådarna i Röglebåset? Berodde det pinsamma debaklet på att alla spelarna i Rögle då var dumma i huvudet och förbannat ointelligenta? Ojojoj, vilka fantastiska omdömmen det sas om tränare Waltin då (flyttkartonger, hotelser och annan smäda) - har du glömt det? Eller var det som så att tränare Waltin's hockeytänk inte överensstämde med den hockeyn som spelarna ville lira, han passade helt enkelt inte in i klubben-/spelarnas hockeyideologi? Kom gärna med dina hockeyprofetior men var för fan saklig och håll dig till verkligheten. Ironi och sarkasm verkar annars vara ditt gebit, men det har nog de flesta märkt nu. Förresten, jävlar vilket tryck det är på Rögles forum, det är ju nästan så att man märker att hockeyallsvenskan börjar snart...
Hålla sig till verkligheten?????? Detta kommer från en person som haussar upp Växjö inför varje säsong med de mest fantastiska värvningsfanatsier och sen tror hårt på att medelbra, jämfört med övriga lag i serien, Växjö ska hamna i topp?? Ta ett steg bakåt och se helheten istället för tunneln.
Jag följer båda forumen och jag kan inte se att AIA har färre inlägg än detta forum. Jag uppdaterar ganska ofta och faktum är att oftast hittar jag fler nya inlägg på AIAs forum än på Lakers. Självklart har vi inte en massa inlägg som haussar upp okända Växjö spelare eller diskuterar vilken lagdel som vi är mest nöjda med, så det kanske inte lockar för dig?
Det är som vanligt när man diskuterar ett känsligt ämne, det blir två sidor med en gång. Ingen mening att ge sig in hur utbildningen av tränare och ledare ter sig nuförtiden, för det finns givetvis motsatsen någon annanstans.
Men den tränare som har förmågan att skapa en god harmoni och lagkänsla, där glädje råder, som ger en känsla av att det är roligt att spela hockey och där varje spelare får en så optimal roll på isen som bara är möjligt, den tränaren måste väl få sitt gäng att spela på toppen av sin förmåga. Så har inte varit fallet under de senaste två åren, men jag tror faktiskt att det kan bli så under de kommande åren. De spelare som jag talat med, bekräftar det och det är väl gott nog, tycker jag.
Men den tränare som har förmågan att skapa en god harmoni och lagkänsla, där glädje råder, som ger en känsla av att det är roligt att spela hockey och där varje spelare får en så optimal roll på isen som bara är möjligt, den tränaren måste väl få sitt gäng att spela på toppen av sin förmåga. Så har inte varit fallet under de senaste två åren, men jag tror faktiskt att det kan bli så under de kommande åren. De spelare som jag talat med, bekräftar det och det är väl gott nog, tycker jag.
Räven - Gubbarna jag nämnde ovan var exempel på ledare med en stil du föraktar, men som nått resultat.
Det blir vanskligt för mig att diskutera detta eftersom jag är den ende som inte verkar ha full insyn. Var VLH:s erbjudande om förlängning bara fejk i syfte att lura Beliavski? Jag tycker detta är skandal och att hela VLH:s styrelse bör avgå med omedelbar verkan.
Eller så kanske inte alla i den här tråden har de kontaker inom klubben de fantiserar om.
Det glädjande är i alla fall att laget inför säsongen har visat vinnarskalle och offensiv spelglädje. Defensivt måste nivån höjas. En bra målvakt räcker långt, men han behöver lite understöd också.
Det blir vanskligt för mig att diskutera detta eftersom jag är den ende som inte verkar ha full insyn. Var VLH:s erbjudande om förlängning bara fejk i syfte att lura Beliavski? Jag tycker detta är skandal och att hela VLH:s styrelse bör avgå med omedelbar verkan.
Eller så kanske inte alla i den här tråden har de kontaker inom klubben de fantiserar om.

Det glädjande är i alla fall att laget inför säsongen har visat vinnarskalle och offensiv spelglädje. Defensivt måste nivån höjas. En bra målvakt räcker långt, men han behöver lite understöd också.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Var Fagerwall en Diktator när han tränade Lakers?Hade jag haft en diktator som chef så hade jag alldrig presterat någonting över huvud taget,mer eller mindre bara gått å tjurat.
Lakers gjorde ju en massa bra resultat under sässongen å sässongen innan dess,att sen avslutningen blev som den blev var ju inte roligt.
Så jag tycker det är så djävla dåligt att klanka ner han totalt.
Har heller ingen insyn i Lakers.
Lakers gjorde ju en massa bra resultat under sässongen å sässongen innan dess,att sen avslutningen blev som den blev var ju inte roligt.
Så jag tycker det är så djävla dåligt att klanka ner han totalt.
Har heller ingen insyn i Lakers.
Visst e det förmätet att citera sig själv, men ibalnd blir det nödvändigt.Charlamov wrote:Men det är historia... lagt till handlingarna... bortglömt... förträngt... slutsnackat!!!
Kan vi inte lägga det förgångna till handlingarna... gynnar ju liksom ingen... ta ut frustrationen på kärringen där hemma, istället för tvärtom

G. B. Shaw
G. B. Shaw
Förstår inte riktigt det här med att älta det gamla om och om igen.
Fagervall är en epok i VLH:s korta historia, liksom Lindgren, liksom Nygren osv.
Det gynnar knappast VLH att dra runt valsen gång på gång.
Man ska ta lärdom av historia och se framåt, låt oss göra det och ge tränarstaben och spelarna bästa tänkbara stöd vi kan ge dom.
Framåt Kämpa VLH
Fagervall är en epok i VLH:s korta historia, liksom Lindgren, liksom Nygren osv.
Man ska ta lärdom av historia och se framåt, låt oss göra det och ge tränarstaben och spelarna bästa tänkbara stöd vi kan ge dom.
Framåt Kämpa VLH
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Ack,så väl valda ord ...det är framtiden vi ska se fram mot och inte vad som varit.Detta gäller i idrott,politik och arbete..ja allt vi företar oss.dolitle wrote:Förstår inte riktigt det här med att älta det gamla om och om igen.
Framåt Kämpa VLH
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Hellt rätt som ni säger egentligen, men man kan inte bara glömma det som är historia eftersom det formar var och en av oss. Skulle vi inte komma ihåg vår personliga historia, så skulle vi bete oss som en guldfisk i sin skål. Men egentligen handlar allt om att i den sekund vi befinner oss, få ut optimmal prestation, vi kan inte leva i varken framtid eller dåtid, utan bara i den sekund vi befinner oss. Något som vi glömmer hela tiden. Men ordet harmoni är nog ett av de viktigaste orden som finns. Det bör varje människa tänka på.
Japp man har alltid ett val, men när det gäller det rent mänskliga så har jag ett stort förtroende till det österländska tänkandet, man kan inte prestera något bra, om inte varje del i ens kropp är i harmoni med varandra och det är just där jag kritiserar Fagervalls metoder och andra som kör samma race.
Nämen från början när jag startade tråden, så blev jag så glad när just harmoni och lagkänsla höjdes som en röd tråd i lagets moral och tänkande, jag tyckte att konstrasten mot de två sista åren var så härliga att höra, det var som ljuv musik i mina öron. Jag har i min idrottsliga tid alltid lyft upp att det är harmoni, lagkänsla och därmed glädjen i den sport/idrott som man utövar som är kärnan till resultaten, Titta på träningarna i Lakers i år jämfört med förra året, det går knappast att jämföra, nu sprudlar glädje och leende, något som inte fanns de senaste säsongerna.
Det här kanske kan runda av tråden...
Från Smp-chatten idag.
Från Smp-chatten idag.
Är det du som är Orvar Räven?Orvar: Hej. Till och börja med så har jag en fråga till Jarno. Anser du att det är bättre harmoni i Växjö Lakers nu än vad det var när Fagervall var tränare?
Växjö Lakers: Ja det måste jag säga att det är!
G. B. Shaw
G. B. Shaw