Hirvonen lämnar
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hirvonen lämnar
Detta missade jag helt,iaf en tung förlust även om Ville´s andra hälft av säsongen inte var helt lyckad!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=118727
good luck ville!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=118727
good luck ville!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Känns som det var rätt många som gav upp på slutet, vet inte om Hirvonen hade sämmre arbetsmoral än någon annan. Men å andra sidan får jag väl erkänna att jag har svårt att bedömma enskilda prestationer i matcherna utan mer ser lagets prestation i helhet. Har väl inte de hockeykunskaperna om spelares roller.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Diskussionen bland fansen uttrycker en klar förvåning. Det som överraskar mig är hur bra koll de har på honom. Beskrivningarna är korrekta och Hirvonens oförmåga att hålla en hel säsong oroar.
Vissa vill placera honom som ytterforward, vilket han ju spelade några matcher hos oss då Rosén spelade i samma kedja. Det tror jag vore en katastrofal lösning för Ässät. Personligen tror jag han blir utlånad innan nästa säsong är slut. Men så trodde jag inte heller att Männikkö skulle hålla i SM-liiga. Den kanske inte är så stark som jag trott. AS har ju också blivit bättre under de senaste säsongerna. Minskar vi dessutom lagen till 14 höjs nivån ytterligare. Skall bli intressant att följa Hirvonens vidare äventyr.
Vissa vill placera honom som ytterforward, vilket han ju spelade några matcher hos oss då Rosén spelade i samma kedja. Det tror jag vore en katastrofal lösning för Ässät. Personligen tror jag han blir utlånad innan nästa säsong är slut. Men så trodde jag inte heller att Männikkö skulle hålla i SM-liiga. Den kanske inte är så stark som jag trott. AS har ju också blivit bättre under de senaste säsongerna. Minskar vi dessutom lagen till 14 höjs nivån ytterligare. Skall bli intressant att följa Hirvonens vidare äventyr.
Eftersom jag INTE la in en smilie så får du gissa på ett av följande alternativ:
1. Vet jag verkligen inte vet vem Hirvonen är?
2. Försökte jag vara rolig på något sätt?
3. Uttrycker jag mig lika illa som den gamle finske utrikesministern Karjalainen (är månne vår nye målis släkt med honom??) gjorde när Kissinger kom på besök till Finland... han stegade fram till Kissinger, höll fram näven och sa "- Who are you?". Bara i Finland barn... bara i Finland
1. Vet jag verkligen inte vet vem Hirvonen är?
2. Försökte jag vara rolig på något sätt?
3. Uttrycker jag mig lika illa som den gamle finske utrikesministern Karjalainen (är månne vår nye målis släkt med honom??) gjorde när Kissinger kom på besök till Finland... han stegade fram till Kissinger, höll fram näven och sa "- Who are you?". Bara i Finland barn... bara i Finland

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
En tanke som slog mig är att Hirvonens övergång till finallaget Ässät är mumma för Lakers. Vi vill ju gärna locka till oss spelare på SM-liiganivå som känner att de behöver en nystart, skjuts på karriären. Nu ser alla vad som hänt Hirvonen. Från att knappt ha platsat i bottenlaget Pelicans till succélaget Ässät via...just det Växjö Lakers Hockey i Allsvenskan!